ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beneficiarii PNDR 2020 îşi pot reprograma activitatea ce face obiectul finanţării, dacă au probleme cauzate de COVID-19

27 Martie 2020   |   AGERPRES

Situaţiile excepţionale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 cu care s-ar putea confrunta beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 pot fi, de exemplu, lipsa forţei de muncă din partea contractorilor, izolarea la domiciliu, carantină etc.

 
 
Beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 (PNDR 2020) care se confruntă cu situaţii excepţionale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 îşi pot reorganiza, restructura sau reprograma activitatea care face obiectul finanţării, a anunţat, vineri, într-un comunicat, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).

Potrivit sursei citate, această modificare în implementarea proiectului trebuie să se realizeze doar cu respectarea unor cerinţe, printre care notificarea AFIR în acest sens, depunerea spre aprobarea AFIR a unui plan de acţiuni pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităţilor în scopul prelungirii perioadei de execuţie a contractului.


AFIR precizează că, pentru reorganizarea, restructurarea sau reprogramarea activităţii, beneficiarii PNDR 2020 au posibilitatea de a prelungi anumite etape din graficul de implementare, de a reeşalona tranşele de plată, de a majora numărul maxim de cinci tranşe de plată sau de a solicita prelungirea duratei de execuţie a contractului fără perceperea penalităţilor de întârziere.

Situaţiile excepţionale obiective cauzate de pandemia de COVID-19 cu care s-ar putea confrunta beneficiarii de fonduri europene nerambursabile acordate prin PNDR 2020 pot fi, de exemplu, lipsa forţei de muncă din partea contractorilor, izolarea la domiciliu, carantină etc.

"Dacă beneficiarul PNDR nu poate să-şi optimizeze activitatea, conform celor menţionate mai sus, poate să solicite AFIR suspendarea prevederilor contractuale pe durata stării de urgenţă, cu asigurarea, după caz, a valabilităţii scrisorii de garantare sau a poliţei de asigurare a avansului. Subliniem faptul că primul pas trebuie să fie reorganizarea sau restructurarea şi doar dacă nu există această posibilitate, beneficiarul să opteze pentru suspendarea contractului de finanţare, care presupune îngheţarea activităţii şi a finanţării. În contextul în care nivelul de digitalizare al AFIR permite derularea fluxurilor de lucru în mediul online, permiţând astfel comunicarea cu solicitanţii de finanţare şi cu beneficiarii exclusiv prin intermediul internetului, Agenţia a implementat o soluţie informatică alternativă pentru situaţiile care privesc proiectele cu depunerea pe suport de hârtie. În principal, această facilitate se adresează Grupurilor de Acţiune Locală (GAL) pentru implementarea submăsurii 19.2. Accesul în acest spaţiu virtual poate fi făcut doar prin invitaţie transmisă direct de către experţii AFIR, în urma solicitării beneficiarului", se arată în comunicatul citat.

Reprezentanţii AFIR susţin că această soluţie utilizează o aplicaţie cloud, dedicată pentru fiecare proiect în parte, modul în care se utilizează fiind detaliat pe pagina de internet www.afir.info, dar şi în cadrul unui tutorial simplu, disponibil pe canalul de YouTube: AFIR Romania.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3501 / 5131
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...