ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Senat - Proiect: Pacienţii pot fi consultaţi de la distanţă

09 Iulie 2020   |   AGERPRES

Proiectul, iniţiat de deputaţii PSD Florin Buicu şi Florin Iordache, are ca principal scop stabilirea cadrului juridic şi instituţional, precum şi a măsurilor şi mecanismelor necesare în vederea facilitării accesului la servicii medicale la distantă de către medici, prin orice mijloace de comunicare electronice.

 
 
Serviciile medicale pot fi acordate şi la distanţă, prin orice mijloace de comunicare electronică, prevede un proiect de lege depus la Senat, în calitate de primă Cameră legislativă sesizată.

Proiectul, iniţiat de deputaţii PSD Florin Buicu şi Florin Iordache, are ca principal scop stabilirea cadrului juridic şi instituţional, precum şi a măsurilor şi mecanismelor necesare în vederea facilitării accesului la servicii medicale la distantă de către medici, prin orice mijloace de comunicare electronice.

Potrivit proiectului, telemedicina reprezintă totalitatea serviciilor medicale furnizate de la distanţă prin intermediul tehnologiei, proces în care pacientul şi medicul se află la distanţă şi discută referitor la diagnostic, tratamente, metode de prevenţie a bolilor, monitorizarea la distanţă a diferitelor afecţiuni.


Teleconsultaţia este consultaţia la distanţă oferită de un medic, tele-expertiza permite medicului specialist să solicite, la distanţă, opinia/avizul unuia sau mai multor specialişti în vederea stabilirii unui diagnostic, pe baza informaţiilor medicale referitoare la managementul pacientului, monitorizarea medicală de la distanţă permite unui medic specialist să interpreteze de la distanţă datele necesare pentru urmărirea medical a unui pacient, dacă este necesar, să ia decizii referitoare la îngrijorarea acestui pacient. Totodată, asistenţa medicală de la distanţă urmăreşte să permită unui medic să asiste alt medic sau alt personal medical de la distanţă în timpul îndeplinirii unui act medical, stipulează proiectul.

Procedurile medicale care pot fi practicate prin intermediul telemedicinei sunt: stabilirea unui diagnostic; asigurarea în cazul unui pacient cu risc a monitorizării, cu scopul prevenţiei, sau monitorizării post-terapeutice; interpretarea unor rezultate ale investigaţiilor medicale; solicitarea unei alte opinii specializate; pregătirea unei decizii terapeutice; eliberarea prescripţiilor medicale; supravegherea stării de sănătate a pacienţilor.

De prevederile prezentei ar urma să beneficieze toate persoanele aflate pe teritoriul României.

Consultaţiile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale, pot fi acordate la distanţă, prin intermediul telemedicinei de către medici şi pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare electronică.

Consultaţiile la distanţă se acordă şi se decontează conform reglementărilor legale în vigoare aplicabile consultaţiilor la cabinet prevăzute în pachetele de servicii.

Mijlocul de comunicare folosit va fi convenit de comun acord între medic şi pacient, având obligaţia să se asigure protecţia datelor personale.

Teleconsultaţiile se vor programa în mod similar cu consultaţiile clasice, astfel încât în momentul în care se va acorda consultaţia la distanţă medicul să aibă acces la fişa pacientului şi se poate finaliza, dacă este cazul, cu documentele necesare pacientului, respectiv: prescripţie electronică, prescripţie simplă, bilet de trimitere/internare, bilet pentru investigaţii, certificat de concediu medical, recomandare îngrijiri la domiciliu.

Potrivit iniţiatorilor proiectului, consultaţiile la distanţă prin intermediul tehnologiei fac parte din măsurile pentru prevenirea şi limitarea răspândirii infecţiei cu noul coronavirus.

"În asistenţa medicală primară, telemedicina poate fi de un real ajutor în situaţia în care pacientul are nevoie de o consultaţie medicală care nu reprezintă o urgenţă şi care nu face necesară deplasarea în vederea unui consult, din cauza distanţei, a costurilor, a condiţiilor meteorologice sau a imposibilităţii pacientului de a se deplasa. Unul dintre principalele beneficii ale implementării telemedicinei constă în accesibilitatea oferită, atât pacientului, cât şi medicului, în înfăptuirea actului medical, evitându-se astfel aglomerarea cabinetelor medicale, a sălilor de aşteptare din cadrul unităţilor medicale şi reducerea presiunii pe Unităţile de Primiri Urgenţe", se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorii proiectului mai consideră că telemedicina poate reprezenta o alternativă în urmărirea pacienţilor cu boli cronice precum diabet, valori crescute ale colesterolului, tensiune arterială crescută, pacienţi care nu au afecţiuni medicale ce necesită prezenţa fizică în unităţi sanitare, dar necesită decizia unui medic specialist cu privire la ajustarea dozelor de medicamente, schimbarea regimului de viaţă, schimbarea prescripţiilor medicale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3038 / 5141
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...