ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită comisarului european pentru transporturi anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare 8 săptămâni

30 Martie 2021   |   Agerpres

Organizaţia consideră că obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor este nejustificată şi discriminatorie.

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi asociaţiile profesionale de transport rutier din Bulgaria, Ungaria, Lituania şi Polonia au adresat o scrisoare comună comisarului european pentru transporturi în care solicită anularea urgentă a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare opt săptămâni, informează marţi UNTRR, într-un comunicat.
 
"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR, alături de Asociaţia Întreprinderilor Bulgare pentru Transport Internaţional - AEBTRI, Asociaţia de Transport Rutier din Ungaria - MKFE, Asociaţia Naţională a Transportatorilor Rutieri din Lituania - LINAVA şi Asociaţia Transportatorilor Rutieri Internaţionali din Polonia - ZMPD, a adresat o scrisoare comună doamnei Adina Ioana Vălean, comisar european pentru transporturi, solicitând anularea urgentă a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare opt săptămâni, introdusă prin articolul 1 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2020/1055. Asociaţiile transportatorilor rutieri bulgari, maghiari, lituanieni, polonezi şi români salută publicarea studiului CE privind evaluarea impactului obligaţiei întoarcerii regulate a vehiculului în statul membru de stabilire, care confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri est-europeni şi asupra mediului", se spune în comunicat.
 
Organizaţia consideră că obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor este nejustificată şi discriminatorie.
 
"Noua obligaţie nu are nimic de-a face cu scopurile sociale, ci, fiind doar un pas spre restricţionarea pieţei, această prevedere abuzivă încalcă libertatea de a furniza servicii şi libertatea de a conduce o afacere şi, în plus, aceasta contravine eforturilor de protecţie a mediului, cum ar fi reducerea curselor goale", menţionează sursa citată.
 
Conform comunicatului, întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor contravine obiectivelor privind protejarea mediului. Prevederea privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor nu este în concordanţă cu ambiţiile Pactului verde european şi cu obiectivul de a realiza o UE neutră din punct de vedere climatic până în 2050. În loc să integreze şi să asigure îmbunătăţirea calităţii mediului, întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor inversează întregul proces. Impactul negativ asupra climei a fost recunoscut explicit de studiul recent al Comisiei privind obligaţia întoarcerii vehiculelor, care afirmă că în scenariul cel mai probabil, această măsură contestată poate genera curse suplimentare, rezultând până la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creştere cu 4,6% a emisiilor rezultate din transportul rutier internaţional de mărfuri), atrage atenţia UNTRR.
 
De asemenea, transportatorii spun că întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor afectează transportatorii din estul UE. Această dispoziţie abuzivă este intrinsec susceptibilă să afecteze transportatorii rutieri din estul UE mai mult decât alţi cetăţeni şi companii din UE, aşa cum evidenţiază studiul recent al Comisiei privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor care arată că: "transportatorii estici ar putea fi în continuare nevoiţi să absoarbă parţial creşterea costurilor asociate măsurii pentru a-şi menţine competitivitatea generală a pieţei în raport cu segmente de piaţă care nu au fost afectate deloc", iar noile curse de întoarcere ar putea determina o creştere a costurilor de până la 11.000 de euro pe vehicul pe an pentru transportatorii stabiliţi în ţările din Europa de Est care operează în ţările Europei de Vest.
 
Întreprinderile de transport profesionist din Europa de Est afiliate asociaţiilor semnatare ale prezentei scrisori către CE şi, de asemenea, statele membre în care acestea sunt stabilite - Bulgaria, Lituania, Polonia, Ungaria şi România - sunt direct afectate de dispoziţia privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor, depunând acţiuni împotriva acestei dispoziţii contestate a Pachetului Mobilitate 1, care au fost aduse în faţa instanţelor Uniunii Europene.
 
Totodată, organizaţia susţine că întoarcerea obligatorie acasă a camioanelor nu a făcut parte din propunerile Comisiei adoptate în 2017 şi nu a făcut obiectul unei evaluări de impact înainte de adoptarea acesteia.
 
"Dacă legiuitorii UE şi-ar fi respectat obligaţiile legale şi ar fi efectuat evaluări de impact, ar fi putut observa că prevederea privind întoarcere obligatorie acasă a camioanelor are un impact negativ major asupra mediului şi asupra transportatorilor rutieri din estul UE, aşa cum subliniază studiul recent publicat de CE privind evaluarea impactului obligaţiei de întoarcere regulată a vehiculului în statul membru de stabilire. O astfel de lipsă de fundamentare a motivelor şi a unor evaluări de impact, ca în cazul de faţă, nu poate fi tolerată", se spune în comunicat.
 
Din aceste motive, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), alături de Asociaţiile profesionale de transport rutier AEBTRI - Bulgaria, MKFE - Ungaria, LINAVA - Lituania şi ZMPD - Polonia, solicită Comisiei Europene anularea urgentă a obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la fiecare 8 săptămâni.
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 418 / 16835
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: GNP Guia Naghi & Partners recrutează tineri avocați | Consultanță
Radu și Asociații SPRL devine Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is looking for ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII is recruiting aspiring lawyers admitted to the Bar in the 2021 session
GDPR, după primii 3 ani | Avocații NNDKP spun că operatorii economici alocă mai multe resurse, inclusiv financiare și de personal, pentru respectarea regulilor de protecția datelor. Solicitările cele mai dificile, dar în același timp și cele mai frumoase, sunt cele care vin cu noi situații de fapt, la care autorii Regulamentului nici nu s-au gândit probabil
LegiTeam: Voicu & Filipescu is currently looking for junior lawyers
Ce trebuie să știe absolvenții care vor să prindă un loc în echipa Popescu & Asociații, firmă prețuită de clienți și premiată de directoarele internaționale | Mulți dintre stagiarii din trecut sunt avocații de bază de astăzi, au mini-echipe pe care le coordonează și lucrează în mandate de rezonanță. Octavian Popescu, Partener: Suntem bucuroși să putem împărtăși cu viitorii profesioniști principiile și mai ales realitățile care stau la baza succesului în avocatură, că avem oportunitatea de a deveni mentori și de a-i inspira să fie cei mai buni
Activitatea de M&A din ECE a crescut cu 50% în volum și cu 54% în valoare în S1 – 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: Încrederea și apetitul investițional sunt menținute la cote ridicate. În România, mizăm în continuare pe sectoarele care au fost motoare de creștere în ultima perioadă. Rodica Manea, Partener: Investitorii includ criteriile ESG în strategiile lor de M&A și due diligence
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
LegiTeam: Radu și Asociații SPRL is recruiting junior lawyers for the consultancy practice
Avocații NNDKP spun că tranzacțiile locale sindicalizate vor crește atât ca număr, cât și ca dimensiune, marcând în mod lent, dar sigur, apariția unei veritabile piețe locale de împrumuturi de acest tip. Valentin Voinescu, Partner: Suntem doar la începutul acestui trend al finanțărilor sindicalizate pentru proiecte ESG, pe care îl vedem urcând substanțial în următorii 5 ani. Vorbim de o reală separare a clienților băncilor în clienți cu rating ridicat în ESG și restul, aspect care ne așteptăm să aibă consecințe formidabile
Cele mai sensibile aspecte din mandatele avocaților specializați în protecția datelor cu caracter personal de la Guia Naghi & Partners au fost legate de incidentele de securitate. Bianca Naghi, Partener: Proiectele transfrontaliere care au avut în vedere conformitatea cu legislația privind protecția datelor în multiple State Membre, dar și proiectele unor companii care au dorit identificarea cerințelor legale aplicabile unor produse digitale extrem de inovatoare, au fost cele mai complicate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...