ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Acord provizoriu în UE privind majorarea numărului staţiilor de încărcare pentru vehiculele electrice şi combustibili alternativi

28 Martie 2023   |   Agerpres

Acesta a adăugat: "Cetăţenii nu vor mai avea motive să fie îngrijoraţi de găsirea staţiilor de încărcare pentru vehiculele lor electrice".

 
 
Uniunea Europeană a ajuns marţi la un acord provizoriu privind majorarea numărului staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice şi combustibili alternativi, în condiţiile în care blocul comunitar caută să reducă amprenta de carbon a sectorului transporturilor, transmite Reuters.
 
"Acordul va transmite cetăţenilor şi altor părţi interesate un semnal clar că va fi instalată pe teritoriul UE infrastructură de reîncărcare uşor de folosit şi staţii de alimentare pentru combustibilii alternativi, cum ar fi hidrogenul", a anunţat Andreas Carlson, ministrul Infrastructurii din Suedia, ţara care deţine preşedinţia rotativă a UE.
 
Conform unui comunicat al Comisiei Europene, acordul privind creşterea numărului staţiilor de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen accesibile public în special din cadrul principalelor coridoare şi noduri de transport din toată Uniunea Europeană este unul de referinţă, care va permite tranziţia către un transport cu emisii zero şi va contribui la realizarea obiectivului CE de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55 % până în 2030.
 
Noul regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR) stabileşte ţintele obligatorii pentru instalarea infrastructurii de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen pentru sectorul rutier, pentru alimentarea cu energie electrică de la mal în porturile maritime şi interioare şi pentru alimentarea cu energie electrică a aeronavelor staţionare. Punând la dispoziţie, în întreaga UE, o infrastructură minimă de reîncărcare şi realimentare, regulamentul va pune capăt preocupărilor consumatorilor legate de dificultatea de a reîncărca sau a realimenta un vehicul. Totodată, prin intermediul AFIR, reîncărcarea şi realimentarea vor începe să fie uşor de realizat, în contextul unei transparenţe depline a preţurilor, al unor opţiuni de plată comune minime şi al unor informaţii coerente pentru clienţii din întreaga UE.
 
Noile norme privind AFIR vor asigura o infrastructură suficientă şi uşor de utilizat de combustibili alternativi pentru transportul rutier, transportul maritim şi sectorul aviaţiei. Această infrastructură va face posibilă utilizarea de vehicule rutiere cu emisii zero, în special vehicule uşoare şi grele electrice şi alimentate cu hidrogen, precum şi alimentarea cu energie electrică a navelor amarate şi a aeronavelor staţionare, se menţionează în comunicat.
 
Conform Comisiei Europene, următoarele ţinte principale legate de instalare vor trebui atinse în 2025 sau 2030: infrastructura de reîncărcare pentru autoturisme şi camionete trebuie să se extindă în acelaşi ritm cu utilizarea vehiculelor. În acest scop, pentru fiecare autoturism electric cu baterie înmatriculat într-un anumit stat membru, infrastructura de reîncărcare accesibilă public trebuie să asigure o putere de ieşire de 1,3 kW. În plus, din 60 în 60 de km de-a lungul reţelei transeuropene de transport (TEN-T), trebuie instalate staţii de reîncărcare rapidă de cel puţin 150 kW începând din 2025.
 
De asemenea, staţiile de reîncărcare dedicate vehiculelor grele cu o putere de ieşire de minimum 350 kW trebuie instalate din 60 în 60 de km de-a lungul reţelei centrale TEN-T şi din 100 în 100 de km în reţeaua mai extinsă, mai cuprinzătoare TEN-T începând din 2025, până în 2030 trebuind să fie atinsă acoperirea completă a reţelei. În plus, trebuie instalate staţii de reîncărcare în zone de parcare sigure şi securizate pentru reîncărcare pe timpul nopţii, precum şi în nodurile urbane pentru vehiculele de livrare.
 
În plus, infrastructura de realimentare cu hidrogen care poate deservi atât autoturismele, cât şi camioanele trebuie să fie instalată începând din 2030 în toate nodurile urbane şi din 200 în 200 de km de-a lungul reţelei centrale TEN-T, asigurând o reţea suficient de densă pentru ca vehiculele alimentate cu hidrogen să se poată deplasa în întreaga UE.
 
Potrivit CE, porturile maritime în care au loc cel puţin 50 de escale ale navelor mari de pasageri sau 100 de escale ale navelor portcontainer trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru respectivele nave începând cel târziu din 2030. Se va contribui astfel la reducerea nu numai a amprentei de carbon a transportului maritim, ci şi, în mod semnificativ, a gradului de poluare atmosferică locală a zonelor portuare.
 
De asemenea, aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staţionare la toate poziţiile de staţionare cu contact (porţi) începând cel târziu din 2025 şi la toate poziţiile de staţionare la distanţă (poziţii de parcare în larg) începând cel târziu din 2030, iar operatorii staţiilor de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen trebuie să asigure deplina transparenţă a preţurilor, să ofere o metodă de plată comună ad-hoc precum cartea de debit sau de credit şi să pună la dispoziţie datele relevante, precum localizarea, prin mijloace electronice, garantând astfel informarea deplină a clientului. 
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3532 / 16793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...