ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Analiză e-commerce 2Performant: Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în online față de anul trecut și preferă cumpărăturile de pe mobil

03 Iunie 2021   |   BizLawyer

● Românii cheltuie în medie mai mult cu 9,2% pentru o comandă online, iar valoarea coșului de cumpărături se ridică în primele patru luni ale anului la 49,89 euro fără TVA ● În perioada ianuarie - aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, iar 33,1% de pe desktop ● 20,3 milioane de click-uri și peste 357.000 de tranzacții în platforma 2Performant în primele patru luni ale acestui an ● 2.392 de specialiști în digital au câștigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2performant, în primele patru luni ale anului

 
 
Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, listată pe piața AeRO a BVB (simbol bursier 2P), observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online, tendință puternic accelerată de pandemie, cu o preferință pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar și o creștere a valorii coșului de cumpărături. Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în magazinele online, față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Cât cheltuie românii într-un magazin online?

 
Conform cifrelor 2Performant, primele patru luni ale acestui an indică o creștere valorii medii a comenzii plasate într-un magazin online. Astfel, valoarea medie a coșului de cumpărături crește în intervalul ianuarie – aprilie 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut cu 9,2% și ajunge la 49,89 euro fără TVA.  
 
În privința dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creștere cu 7% față de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop crește cu 12 procente și ajunge la 62,72 euro fără TVA. Se observă astfel că o proporție mai mare din trafic și din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil. Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, față de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziționate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump și plata online.  
 
Tendințele accentuate de a face cumpărături online sunt susținute și de cifre care indică o creștere a numărului de click-uri în magazinele online: 20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacțiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000. Și specialiștii în digital care promovează și aduc vânzări magazinelor online și-au sporit comisioanele: 2.392 de specialiști în digital au câștigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului. 
 
„Tendințele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează și în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienți noi pentru magazinele online, sunt mai prezenți în online clienții cu o forță de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare și care forțează magazinele online să ridice standardele. Față de aceeași perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coșului în creștere cu peste 9% și simțim prezența consumatorilor interesați de produse de lux și de produse fabricate local”, spune Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant. 
 
Când vizitează utilizatorii de internet magazinele online și când au loc vânzările? 
 
Analiza datelor din platforma 2Performant.com arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporție din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marți (1,6%), urmat de ora 11:00 dimineața în zilele de marți (1,4%), în timp ce pe mobil, între orele 21:00 și 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporție din trafic, respectiv 2,5%. Se observă că în perioada analizată cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marți și duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marți înregistrează cea mai mare proporție din vânzări, în special între orele 11:00 și 15:00. 
 
Ce procent din vizitatorii unui magazin online devin clienți?
Conform datelor 2Performant, în perioada ianuarie – aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienți ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%. 
 
În privința timpului necesar de la accesarea magazinului online și până la efectuarea unei achiziții, conform datelor 2Performant 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puțin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online. Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puțin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanță de la click, dar și în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puțin de 24  de ore și 22,4% la distanță de 4 zile. 
 
Creșteri pentru specialiștii în digital
 
Definit drept publicitate la cost pe vânzare, marketingul afiliat reprezintă cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi, iar pe fondul accelerării comerțului online și-a demonstrat eficacitatea atât pentru magazinele online, cât și  pentru specialiștii în digital care le promovează. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câștigat în medie în perioada ianuarie – aprilie 2021 15,3 euro, o valoare cu 7,6% mai mare decât aceeași perioadă a anului trecut, marcată de debutul stării de urgență. Și afiliații, adică specialiștii în digital care promovează magazinele online din platforma 2Performant și câștigă comisioane în baza vânzărilor pe care le aduc acestora, și-au sporit comisioanele în primele patru luni ale acestui an.

Numărul afiliaților care au înregistrat comisioane este cu 14,5% mai mare față de primele patru luni ale anului trecut: 2.392. Aceștia au câștigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în perioada ianuarie - aprilie 2021, cu o medie la nivelul tuturor de 10.000 euro pe zi.   
 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11284 / 16775
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...