ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANPC doreşte reglementarea, printr-un act normativ, a informării suplimentare a consumatorilor în cazul creditării

18 August 2022   |   Agerpres

Vicepreşedintele ANPC, Sebastian Hotca, a avut zilele acestea o întâlnire cu reprezentanţii Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi ai Asociaţiei Societăţilor Financiare din România - ALB, pentru a găsi soluţii comune care să vină în sprijinul consumatorilor care accesează credite în România.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor doreşte reglementarea printr-un act normativ a informării suplimentare a consumatorilor, anterior accesării unui credit bancar, conform unui comunicat al autorităţii.
 
Vicepreşedintele ANPC, Sebastian Hotca, a avut zilele acestea o întâlnire cu reprezentanţii Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi ai Asociaţiei Societăţilor Financiare din România - ALB, pentru a găsi soluţii comune care să vină în sprijinul consumatorilor care accesează credite în România.
 
"Printre subiectele abordate, la propunerea ANPC, s-a aflat necesitatea implementării, la nivel real, a educaţiei financiare, anterior accesării unui credit bancar, de către un consumator persoană fizică, prin completarea unui chestionar care să releve cunoştinţele minime ale acestuia referitoare la noţiunile inserate în contract şi, mai ales, a riscurilor la care se expune, în situaţia întârzierilor la rambursarea creditului", se menţionează în comunicat.
 
De asemenea, s-a subliniat faptul că este foarte important ca această etapă să prevadă şi obligaţia analizării de către bancă a bonităţii consumatorului, pe toată perioada derulării creditului, luând în considerare elementele obiective care pot interveni în viaţa unei persoane: creşterea cheltuielilor prin naşterea unuia sau mai mulţi copii, scăderea capacităţii de muncă drept urmare a înaintării în vârstă şi altele.
 
"În cazul IFN-urilor, este necesară, tot prin act normativ, detalierea condiţiilor de rambursare şi a riscurilor la care se expune consumatorul în situaţia imposibilităţii de plată. De asemenea, extrem de importantă este şi explicarea, la momentul încheierii contractului de credit a semnificaţiei indicilor ROBOR şi IRCC şi a modalităţii prin care evoluţia acestora poate afecta nivelul ratelor aflate în derulare", consideră reprezentanţii ANPC.
 
Un alt subiect al întâlnirii l-a constituit necesitatea transparenţei totale, din partea instituţiilor de credit, şi a informării reale a consumatorilor cu privire la posibilitatea accesării procedurii insolvenţei persoanelor fizice, în situaţia în care aceştia ajung în incapacitate de plată, fapt care creează un beneficiu în sarcina consumatorilor. Conform procedurii insolvenţei, aceştia sunt protejaţi, pe o perioadă de 5 ani, în care se derulează planul de rambursare, respectiv sunt suspendate toate procedurile de executare silită, în acest interval de timp, existând şi posibilitatea prelungirii cu încă un an a perioadei.
 
"Pentru a informa corect şi complet consumatorii, şi instrumentele financiare, nu foarte simplu de înţeles pentru toată lumea, trebuie explicate în mod cât mai clar şi detaliat, astfel încât să fim siguri că accesarea unui credit, pe o perioadă îndelungată, se realizează în cunoştinţă de cauză, în special din perspectiva obligaţiilor pe care şi le asumă consumatorii. Consider că informarea pe aceste teme trebuie să fie o prioritate, astfel încît să fie eliminate situaţiile dificile în care pot ajunge cetăţenii, pe durata rambursării creditului", a declarat Sebastian Hotca, vicepreşedintele ANPC.
 
Reprezentanţii mediului financiar au subliniat că şi în prezent băncile realizează campanii de educaţie financiară, însă vicepreşedintele autorităţii a precizat că ANPC consideră aceasta o măsură insuficientă, care nu şi-a atins scopul, fapt demonstrat de numărul însemnat de reclamaţii având ca obiect situaţiile descrise anterior.
 
"În cel mai scurt timp, discuţiile vor continua pentru a se concretiza, de comun acord propunerea de act normativ care să prevadă toate aceste aspect, în beneficiul tuturor, atât al consumatorilor cât şi al instituţiilor care derulează activitatea de creditare", se mai menţionează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 424 / 20442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MUȘAT & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv (Departamentul Consultanță)
LegiTeam | Bondoc & Asociații is expanding its team
Perspectiva Fuziunilor & Achizițiilor în 2023, raport CMS & Mergermarket | Mediul de afaceri este optimist, în ciuda condițiilor dificile ale pieței. Horea Popescu, Coordonatorul practicii la nivel CEE: Activitatea în regiunea noastră a avut o creștere constantă de aproximativ 10%. CMS continuă să dețină o poziție privilegiată în regiune
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
SIMION & BACIU câștigă premiul ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2022. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: Avocații și consilierii în proprietate intelectuală din cadrul firmei se remarcă printr-o combinație echilibrată de precizie profesională, un serviciu client personalizat și un mod de gândire care ia în considerare întreg contextul de business al clientului. Abilitățile și dedicarea echipei au făcut posibilă obținerea acestei distincții
Avocații din practica de Dispute Resolution & Litigation de la Mitel & Asociații lucrează cu motoarele turate | Magda Dima (Partener), coordonatoarea departamentului: „Tabloul litigiilor” arată promițător ca volum, complexitate și tonus al echipei. Firma a obținut rezultate remarcabile, anul acesta, în spețe sofisticate
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA | “Probleme practice în legătură cu existența și efectele convenției arbitrale”
RTPR a asistat BERD în finanțarea de 25 mil. EUR acordată Băncii Transilvania
Țuca Zbârcea & Asociații acoperă toată paleta de servicii pe care le presupune soluționarea diferendelor, de la litigii civile sau comerciale, arbitraje, dosare de insolvență, până la dosare penale. De vorbă cu partenerul Robert Roșu despre munca avocaților, mandatele complexe și tendința de creștere pentru anul în curs. Câteva cifre cheie, care dau dimensinea activității: Departamentul are aproape 60 de avocați, gestionează peste 4.500 de dosare aflate în derulare și a contribuit cu cca 45% la cifra de afaceri a firmei în 2021
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Secretarul Arbitral (Powered by ZRVP)
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates - Legal consultancy practice | M&A | Competition
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...