ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape jumătate dintre fondatorii de business-uri tech îşi reduc costurile operaţionale, în contextul COVID-19 (studiu)

01 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Conform studiului ScaleOut, program de internaţionalizare a firmelor româneşti creat în urmă cu doi ani sub denumirea de Start-Up Bridge, în cadrul Fundaţiei Romanian Business Leaders, 42,2% dintre fondatori se confruntă cu întârzierea sau amânarea atragerii şi înrolării unor clienţi noi, 24,8% au dificultăţi în atragerea unei finanţări şi 16,5% au pierdut unii clienţi existenţi.

 
 
Peste o treime dintre antreprenorii din domeniul tech (36,7%) se confruntă cu schimbări de business în această perioadă, iar 44,7% dintre fondatorii de afaceri îşi reduc, cu prioritate, costurile operaţionale, relevă datele unui studiu de specialitate, publicate miercuri.

În contextul pandemiei COVID-19, ecosistemul antreprenorial din România estimează, în proporţie de 40,4%, că vor exista efecte asupra dezvoltării pe termen scurt şi mediu ale afacerilor, în timp ce 38,5% dintre fondatorii români de firme tech de tip start-up şi scale-up vor reduce costurile cu forţa de muncă.

Conform studiului ScaleOut, program de internaţionalizare a firmelor româneşti creat în urmă cu doi ani sub denumirea de Start-Up Bridge, în cadrul Fundaţiei Romanian Business Leaders, 42,2% dintre fondatori se confruntă cu întârzierea sau amânarea atragerii şi înrolării unor clienţi noi, 24,8% au dificultăţi în atragerea unei finanţări şi 16,5% au pierdut unii clienţi existenţi.


De asemenea, scăderea veniturilor (33,9%) şi amânarea implementării unor proiecte stabilite (33,9%) reprezintă efectele cu cel mai mare impact financiar asupra startup-urilor. În acelaşi timp, 22% dintre antreprenori spun că procesul de atragere a unei finanţări a fost anulat sau amânat, iar presiunea costului cu forţa de muncă reprezintă o problemă doar pentru 10% dintre startup-uri tech.

În privinţa problemelor create de COVID-19 pe partea locurilor de muncă din firmele tech antreprenoriale, 61,5% dintre cei chestionaţi au afirmat că nu vor reduce costurile cu forţă de muncă şi nici nu vor redimensiona echipele şi 38,5% iau sau vor lua măsuri pentru a diminua cheltuielile alocate cu resursa umană.

Prioritatea în actualul context o reprezintă reducerea costurilor operaţionale, pentru 44,7% dintre antreprenori, în timp ce amânarea plăţilor şi investiţiilor este decizia principală asumată de 26,2% dintre fondatorii tech din România, iar 15,5% dintre antreprenori îşi reduc cheltuielile de marketing.

Studiul ScaleOut a fost realizat pe un eşantion de 120 de fondatori de firme de tip start-up şi scale-up, ale căror afaceri se află în diferite perioade de creştere: seed stage, early growth stage şi late growth stage.

Potrivit sursei citate, verticalele în care sunt active firmele participante la studiu sunt şi cele mai dinamice la nivel mondial, respectiv: EdTech, HealthTech, Fintech Cybersecurity, Adtech, e-commerce, mobile, Big Data, Proptech, Ridesharing, AI şi Machine Learning, Payments, SaaS.

ScaleOut creează programe educaţionale despre export şi internaţionalizare, evenimente de comunitate şi schimburi de experienţă între ecosisteme, de know-how, colaborarea între firmele din domeniu din diverse ţări ale lumii.

Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14705 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...