ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Băncile şi consumatorii au încheiat 197 de înţelegeri amiabile intermediate de CSALB în acest an

21 Octombrie 2019   |   AGERPRES

Cererile înregistrate în primele 9 luni arată o creştere cu 38% în raport cu numărul cererilor înregistrate în întreg anul trecut.

 
 
Băncile şi consumatorii au încheiat, în acest an, 197 de înţelegeri amiabile, intermediate de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), faţă de 97 de înţelegeri pe tot parcursul anului anterior, potrivit unui comunicat al CSALB.

Primele trei trimestre ale anului 2019 reflectă o evoluţie importantă a activităţii CSALB. În 2019, până la această dată, s-au format peste 560 de dosare de conciliere în cadrul CSALB, faţă de cele 550 de dosare formate în tot anul trecut.

Cererile înregistrate în primele 9 luni arată o creştere cu 38% în raport cu numărul cererilor înregistrate în întreg anul trecut. O categorie aparte o reprezintă înţelegerile amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea CSALB. Părţile au încheiat 197 de astfel de înţelegeri până în prezent, faţă de 97 de înţelegeri în tot anul anterior.


"Rezultatele CSALB la 9 luni ne arată două lucruri importante: tot mai mulţi consumatori află de existenţa CSALB şi au încredere să depună cereri pentru a intra în negociere cu băncile şi IFN-urile. În al doilea rând vedem o deschidere mai mare a băncilor spre conciliere. Instituţiile financiar-bancare au acceptat mai multe cereri decât în tot anul trecut, chiar dacă ritmul de formare a dosarelor nu este la fel de ridicat precum cel al solicitărilor venite de la consumatori. Pe de altă parte, numărul de dosare a fost completat cu înţelegerile amiabile, de peste două ori mai multe decât în 2018", a declarat Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, citat în comunicat.

El a precizat că acest lucru arată că multe bănci au înţeles avantajele concilierii şi nevoia de a reechilibra contractele încheiate în trecut, prin actualizarea lor la condiţiile sociale şi economice ale consumatorilor.

"Aspectele pe care le dorim îmbunătăţite în perioada următoare sunt legate de activitatea de conciliere în rândul IFN-urilor şi rata de respingere a cererilor în cazul unor bănci comerciale. Ne dorim ca, la finalul anului, la nivelul întregului sistem bancar, aproximativ 70% din cererile de conciliere să fie acceptate de bănci şi transformate în dosare de conciliere", a continuat Păunescu.

În 2019, până în luna octombrie, 350 de consumatori s-au împăcat cu băncile sau IFN-urile, prin intermediul CSALB, cu 39% mai mulţi faţă de situaţia de la finalul T3 2018. În aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 252 de români au beneficiat de soluţii favorabile în urma negocierilor purtate cu instituţiile financiar-bancare. Anul acesta, în 90% din negocieri părţile au acceptat soluţia propusă de conciliatori, iar în 10% din cazuri cel puţin una dintre cele două părţi a refuzat-o.

Totodată, în primele trei trimestre din 2019, consumatorii au trimis 284 de cereri pentru a intra în negociere cu IFN-urile. Dintre acestea doar 8 au fost transformate în dosare, dintre care numai în trei cazuri părţile s-au înţeles. Alte 24 de cereri au fost soluţionate amiabil de cele două părţi, fără a mai trece prin procedura concilierii.

Din cererile primite, 90% se referă la creditele contractate. Diminuarea soldului, eliminarea sau reducerea comisioanelor, recalcularea dobânzii, eliminarea unor clauze contractuale sau restituirea unor sume de bani sunt cele mai frecvente solicitări. 10% din cereri se referă la probleme cu depozitele, plăţile, cardurile sau leasing. 85% dintre cei care trimit cereri către CSALB aleg modalităţile online.

Principalele motive de clasare a unor cereri de către bănci sau IFN-uri sunt: comerciantul îşi menţine punctul de vedere transmis consumatorului anterior sesizării CSALB (157 de cazuri); s-au făcut mai multe oferte şi demersuri pentru soluţionare, dar toate ofertele transmise anterior sesizării de către consumator a CSALB au fost refuzate de acesta (59 de cazuri); din cauza existenţei unui dosar în instanţa de judecată (34 cazuri); deoarece au fost iniţiate procedurile de executarea silită (23 cazuri).

CSALB este o instituţie înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni, negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.

Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) prin aplicaţia online aflată pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere este desemnat un conciliator.

CSALB colaborează cu 21 de conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 142 / 10762
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam - Alătura-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking for Data Protection specialist lawyers
Munca avocaților ZRVP axați de practica de Dreptul muncii s-a rafinat. Cătălin Micu, Partener: Farmecul sau provocarea fiecărui proiect constă nu în urmărirea unei proceduri de lucru, ci în identificarea acelor procese de “redesenare” a business-ului clientului care să conducă la atingerea țintelor
Ciprian Timofte, Managing Associate la Țuca Zbârcea & Asociații, premiat de Euromoney cu distincția Rising Star Romania: Am simţit vibraţia şi energia noii generaţii de avocaţi, deja adevăraţi lideri ai profesiei şi, fără îndoială, “tomorrow makers” pe zona asistenței juridice
Cum lucrează avocații KPMG Legal specializați în Dreptul Muncii | Cele mai multe mandate vin de la companii multinaționale, iar proiectele acoperă o gamă largă de procese de reorganizare a structurilor interne ale clienților. Asistență într-un proces complex de restructurare, cu peste 1000 de concedieri
Echipa de Concurență de la Suciu Popa a asistat un client din energie în legătură cu o plângere la Consiliul Concurenței, determinând modificarea legislației în domeniu. Cum lucrează avocații din această practică și în ce proiecte sunt implicați
The Rohatyn Group investește în Amethyst Radiotherapy și preia controlul rețelei care are două centre de tratare a cancerului în România | Stratulat Albulescu a asistat fondul american, TZA a acordat consultanță rețelei. Ce avocați au coordonat echipele
Victorie obținută de Niculeasa Law Firm într-un dosar ce privea o creanță fiscală de aproximativ 25 mil. € | O nouă perspectivă juridică asupra raportului dintre penal și fiscal
Reff & Asociații își extinde echipa dedicată serviciilor financiar-bancare prin recrutarea Patriciei Enache
Alexandru Olănescu, asistent universitar doctorand, Univ. „Nicolae Titulescu”: În ultimii aproape 30 de ani am observat o degradare din ce în ce mai accentuată în domeniul eduațional. Învățamântul ar trebui restructurat încă din primii ani de școală
Mandate multe și variate cu componentă de Dreptul mediului în activitatea avocaților Suciu Popa. Cleopatra Leahu, Partener: În ultimul an ne-am implicat în trei proiecte semnificative, nu numai din perspectiva valorii investițiilor de mediu pe care le implică, ci și a gradului ridicat de complexitate tehnică și juridică și a caracterului de noutate pentru piața din România
LegiTeam: Junior LAWYER for Voicu & Filipescu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...