ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CE revocă cadrul antitrust temporar ca răspuns la pandemie, în urma relativei îmbunătăţiri a situaţiei în raport cu criza sanitară

03 Octombrie 2022   |   Agerpres

Comunicarea revizuită privind orientările informale prevede condiţii mai flexibile şi îşi propune să sporească securitatea juridică, în beneficiul întreprinderilor care solicită orientări atunci când evaluează legalitatea acţiunilor întreprinse în raport cu normele UE în materie de concurenţă. Orientările informale vor fi emise sub formă de "scrisori de îndrumare".

 
 
Comisia Europeană a adoptat luni revizuirea Comunicării privind orientările informale, care oferă întreprinderilor posibilitatea de a obţine orientări informale privind aplicarea normelor UE în materie de concurenţă în cazul unor probleme noi sau nerezolvate, şi a decis şi să revoce cadrul antitrust temporar ca răspuns la pandemia de COVID-19, informează un comunicat al Executivului comunitar.
 
Comunicarea revizuită privind orientările informale prevede condiţii mai flexibile şi îşi propune să sporească securitatea juridică, în beneficiul întreprinderilor care solicită orientări atunci când evaluează legalitatea acţiunilor întreprinse în raport cu normele UE în materie de concurenţă. Orientările informale vor fi emise sub formă de "scrisori de îndrumare".
 
Tot luni Comisia a decis şi să revoce cadrul antitrust temporar ca răspuns la pandemia de COVID-19, având în vedere relativa îmbunătăţire a situaţiei în raport cu criza sanitară din Europa. Datorită cadrului antitrust temporar ca răspuns la pandemia de COVID-19, adoptat în aprilie 2020, Comisia a putut evalua proiecte de cooperare comercială iniţiate ca răspuns la situaţiile de urgenţă cauzate de pandemia de COVID-19.
 
Comunicarea informală privind orientările informale din 2004 a furnizat precizări cu privire la circumstanţele în care Comisia ar avea în vedere emiterea de orientări informale adresate întreprinderilor cu privire la aplicarea normelor UE în materie de concurenţă. Comunicarea din 2004 a introdus criterii stricte care au îngrădit împrejurările în care Comisia ar putea adresa orientări informale. Din acest motiv, instrumentul nu a fost utilizat niciodată.
 
În mai 2022, Comisia a invitat toate părţile interesate să transmită feedback în legătură cu proiectul de text al Comunicării revizuite privind orientările informale, în strânsă cooperare cu autorităţile naţionale de concurenţă. În octombrie 2022, Comisia a publicat un raport de sinteză privind rezultatele acestei consultări.
 
Textul revizuit adoptat luni aduce la zi criteriile cu ajutorul cărora Comisia poate oferi orientări informale întreprinderilor în cazurile care prezintă probleme noi sau nesoluţionate, inclusiv în situaţii de criză sau în alte situaţii de urgenţă. Acesta va fi util pentru întreprinderile care utilizează modalităţi emergente de desfăşurare a activităţilor comerciale, precum şi pentru cele care se confruntă cu o criză sau cu alte situaţii de urgenţă.
 
În special, instrumentul revizuit oferă mai multă flexibilitate Comisiei, astfel încât aceasta să poată aborda o gamă mai largă de chestiuni în scrisorile de îndrumare; permite Comisiei să ţină seama de relevanţa practicilor în raport cu realizarea priorităţilor Comisiei şi atingerea intereselor UE şi extinde definiţia problemei "noi" care "nu este clarificată" în cadrul juridic existent al UE, astfel încât să se acopere cazurile în care nu ar exista "suficiente clarificări".
 
În acelaşi timp, având în vedere îmbunătăţirea situaţiei sanitare din Europa, precum şi relaxarea restricţiilor, Comisia a decis să îşi revoce cadrul antitrust temporar ca răspuns la pandemia de COVID-19.
 
Cadrul temporar, adoptat la 8 aprilie 2020, a stabilit criteriile urmate de Comisie la evaluarea proiectelor de cooperare menite să remedieze penuria de produse şi servicii esenţiale pe durata epidemiei de COVID-19. De asemenea, acest cadru a oferit Comisiei posibilitatea de a oferi întreprinderilor asigurări în scris (prin "scrisori de conformitate" ad-hoc) în ceea ce priveşte proiecte specifice şi bine definite de cooperare care intră în domeniul de aplicare al cadrului.
 
Comisia a considerat că este indicat să revoce cadrul temporar, deoarece, în stadiul actual, nu mai există circumstanţele excepţionale şi provocările conexe în care se poate dovedi necesar ca întreprinderile să coopereze între ele pentru a atenua efectele crizei.
 
În cazul unei deteriorări bruşte şi neaşteptate a situaţiei sanitare şi al perturbărilor conexe ale aprovizionării cu produse şi servicii esenţiale, întreprinderile pot solicita orientări în temeiul Comunicării revizuite privind orientările informale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5630 / 16791
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...