ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers a oferit servicii de audit tehnic pentru peste un milion de metri pătrați de spații industriale, de birouri, retail și hoteluri

11 Mai 2021   |   BizLawyer

În anul pandemic, cererea pentru serviciile de audit tehnic a rămas constantă în special în ceea ce privește spațiile industriale, observă consultanții Colliers.

 
 
Atenția crescută pe care instituțiile financiare, investitorii și proprietarii de imobile o acordă analizei riscurilor privind cumpărarea și vânzarea proprietăţilor imobiliare a dus la creșterea numărului de solicitări privind efectuarea rapoartelor de audit tehnic (Technical Due Diligence).

Cu o experiență de peste 10 ani în piață, Colliers a oferit astfel de servicii care descriu în detaliu starea fizică a unei proprietăți pentru aproape 1,4 milioane de metri pătrați de spații, dintre care circa 854.000 de metri pătrați sunt în proiecte industriale.

Serviciile de audit tehnic a proprietăților imobiliare implică atât o analiză a documentației existente conform legislației în vigoare - de la avize și autorizații precum cea de construire sau de securitate la incendiu și până la Procesul Verbal de Finalizare al Lucrărilor și Procesele Verbale de Punere în Funcțiune a echipamentelor, dar și identificarea tuturor documentelor esențiale care lipsesc din Cartea Tehnică a Construcției și evaluarea stării din punct de vedere tehnic a clădirii. Scopul principal al acestei analize presupune identificarea defectelor semnificative din punct de vedere tehnic sau orice neconcordanță cu reglementările specifice în vigoare care pot afecta valoarea de piață a proprietății, sau ar putea oferi unui potențial cumpărător posibilitatea negocierii suplimentare a prețului de achiziție motivată de anumite aspecte tehnice.


„Lista de deficiențe tehnice care rezultă din raportul de audit tehnic are scopul de a informa asupra costurilor de reparație semnificative pentru principalele elemente ale construcției, cum sunt structura și fundația, arhitectura, fațada, acoperișul, instalațiile mecanice și electrice, finisajele interioare, echipamente. În final, analiza tehnică oferă o imagine realistă despre starea construcției din punct de vedere tehnic, dar și o estimare clară a reparațiilor care trebuie făcute pentru a respecta proiectul inițial și standardele de calitate. Această analiză oferă și un nivel de protecție, fiind o bază solidă pentru negocierea prețurilor”, explică Silvia Rusei, LEED Green Associate în cadrul Colliers.

Aceste tipuri de servicii sunt solicitate mai ales în cazul tranzacțiilor de vânzare/cumpărare a proprietăților, iar principalul beneficiu este acela că vânzătorul/cumpărătorul va înțelege condiția tehnică și designul proprietății și va putea stabili starea de conformitate a acesteia. Beneficiile unei evaluări tehnice includ și stabilirea caracterului adecvat al proprietății în raport cu utilizarea dorită, înțelegerea necesității unor costuri viitoare și cuantificarea lor, dar și furnizarea unei baze solide pentru negocieri de prețuri și alocări de riscuri și asigurarea unui nivel de protecție pentru investitori.

În anul pandemic, cererea pentru serviciile de audit tehnic a rămas constantă în special în ceea ce privește spațiile industriale, observă consultanții Colliers.

De altfel, din suprafață de aproape 1,4 milioane de metri pătrați de spații diverse pentru care Colliers a oferit servicii tehnice în cei peste 10 ani de existență pe piață, 62% sunt în proiecte industriale, iar restul sunt spații de retail ( 24%), office (12%) și hoteluri (aprox 2%).

Printre companiile pentru care Colliers a oferit de-a lungul timpului astfel de servicii se numără și CTP, dezvoltator imobiliar internațional, full-service, deținând peste 6.3 milioane de metri pătrați de proprietăți clasa A în mai mult de 70 de locații strategice în întreaga Europă, dar și bănci precum BRD Groupe Société Générale sau Banca Transilvania. Pentru CTP, Colliers a furnizat servicii tehnice pentru multiple hale industriale din București, Arad, Timișoara și Caransebeș cu o suprafață cumulată ce depășește jumătate de milion de metri pătrați.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11536 / 16773
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...