ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY Future Consumer Index: Consumatorii învață să trăiască cu mai puțin, pe fondul creşterii costului vieții și al schimbărilor climatice

15 Noiembrie 2023   |   BizLawyer

u 71% dintre consumatori plănuiesc să amâne achizițiile până la reducerile de Black Friday sau cele de Crăciun u 54% dintre consumatori își propun să cheltuiască mai puțin pentru a economisi bani u 46% dintre consumatori sunt extrem de îngrijorați de schimbările climatice

Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România

 
 
Un procent de 94% dintre consumatorii de la nivel global sunt îngrijorați de costul vieții și aproape 89% dintre ei spun că sunt preocupați și de schimbările climatice, rezultă din cea de-a 13-a ediție a EY Future Consumer Index (FCI), care a chestionat peste 22.000 de consumatori din 28 de țări.


Îngrijorarea îi determină pe mai mult de jumătate (54%) dintre consumatori să plănuiască să cumpere mai puțin în viitor, în încercarea de a economisi bani (73%) și pentru că simt că nu au nevoie de articole noi (49%). Un procent de 39% dintre respondenții din întreaga lume au motivat faptul că vor cheltui mai puțin pentru a ajuta mediul înconjurător. Accesoriile de modă au ajuns în topul listei categoriilor de produse pentru care consumatorii intenționează să cheltuiască mai puțin (61% dintre respondenți), urmate de jucării și gadgeturi (51%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (44%). În plus, 80% dintre consumatori plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe articole pentru socializare, deoarece caută să petreacă mai mult timp acasă (41% dintre respondenți, în creștere cu 6 puncte procentuale față de octombrie 2022).

Căutând modalități de a-și proteja bugetele, respondenții plănuiesc să gătească și să se distreze mai des acasă, în comparație cu octombrie 2022 (în creștere cu 9% și, respectiv, 5%) și renunţă la mâncarea livrată, 43% dintre ei plănuind acum să comande mai puțin (în creștere cu 12% față de octombrie 2022). În ciuda faptului că 61% dintre respondenți au spus că mărcile locale îi ajută să economisească bani, 64% au declarat că aceste produse le satisfac nevoile la fel de bine ca și produsele de brand, interesul consumatorilor pentru mărcile locale a scăzut în toate categoriile. Rezultatele studiului arată că 35% dintre consumatori sunt din ce în ce mai dispuși să plătească în plus pentru mărci în care au încredere - cu 10% mai mult decât în februarie 2022.

Campaniile de reduceri stimulează participarea consumatorilor  

Sărbătorile de sfârșit de an, cu marile evenimente promoționale vor continua să atragă consumatorii, 61% dintre respondenți la nivel global plănuind să facă cumpărături de Black Friday și Singles' Day (75% în China, 54% în Europa, 50% în SUA), o creștere semnificativă în China față de noiembrie 2021. 71% au declarat că intenționează să amâne efectuarea unor achiziții până la aceste ocazii speciale, comparativ cu doar 48% în noiembrie 20211. Studiul EY arată o creștere de 16 puncte procentuale a consumatorilor care fac cumpărături în principal sau numai online în acest sezon festiv, cu o scădere de 14 puncte procentuale a cumpărătorilor care achiziționează articole „în principal sau numai în magazin", comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, cu puține schimbări în ceea ce privește cheltuielile generale planificate pentru sărbătorile de sfârșit de an, respondenții rămân foarte conștienți de bugetele pe care le pot aloca în acest scop. Consumatorii din SUA și Europa intenționează să cheltuiască mai puțin de sărbători (39% și, respectiv, 35%), în comparație cu consumatorii chinezi (11%), mulți dintre aceștia intenționând să cheltuiască mai mult (45%).

Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România: „Consumatorii au demonstrat în repetate rânduri în ultimii ani că se pot adapta diverselor schimbări cu care s-au confruntat. Ei reevaluează în mod constant ceea ce consideră esențial și evită din ce în ce mai mult achizițiile impulsive, neesențiale. Însă experiența rămâne importantă ca factor decisiv pentru consumatori, atunci când aleg să facă cumpărături online în loc să se îndrepte spre un magazin. Vom putea vedea în săptămânile următoare și cum evoluează obiceiurile de consum ale românilor pe parcursul unor evenimente promoționale precum Black Friday, dar și în perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă".

Consumatorii se adaptează la nevoile legate de schimbările climatice

După o vară cu fenomene meteorologice extreme, costuri energetice în creștere și modificări continue ale recoltelor și culturilor, consumatorii se confruntă cu efectele în timp real ale schimbărilor climatice. 42% dintre ei se gândesc să schimbe alimentele pe care le consumă, din cauza faptului că schimbările climatice au dus la creșterea prețurilor sau la limitarea disponibilității, iar 29% au fost deja nevoiți să facă noi alegeri. Procentul de consumatori care au început deja să cumpere produse care îi protejează de impactul schimbărilor climatice este, de asemenea, ridicat, de 25%. Impactul resimțit merge dincolo de alimente și produse, 48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 42 de ani (generația Z și milenialii) se relochează sau se gândesc să se relocheze într-o zonă cu o climă mai blândă, iar 62% își adaptează sau se gândesc să își adapteze locuințele, pentru a face faţă schimbărilor climatice. Mai mulți consumatori au menționat că se gândesc să facă aceste schimbări în comparație cu cei care au făcut deja acest lucru, ceea ce indică faptul că urmează un comportament mai adaptabil.

Generațiile acționează și cheltuiesc în mod diferit raportat la sustenabilitate

Future Consumer Index evidențiază dorinţa consumatorilor de a cumpăra mai bine pentru ei înșiși și pentru planetă - o noțiune adesea proclamată de generațiile mai tinere, dar acționată de generațiile mai în vârstă, conform datelor actuale ale studiului. Generațiile mai în vârstă sunt mai active în adoptarea unor comportamente de stil de viață pentru a-și reduce impactul de mediu: 65% dintre baby boomeri (58-76 de ani) aduc pungi reutilizabile la magazin, comparativ cu doar 43% din generația Z, iar 63% dintre baby boomeri reciclează sau refolosesc ambalajele după utilizare, comparativ cu 48% dintre mileniali. Dintre aceste două exemple de acțiuni sustenabile, consumatorii europeni au fost cei mai activi, în comparație cu cei din SUA și China2. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a cheltui mai sustenabil, generațiile mai tinere se uită în bugetul lor și verifică de două ori afirmațiile companiilor3. 37% din generația Z au indicat că sunt dispuși să plătească pentru bunuri și servicii mai durabile, comparativ cu 29% din generația baby boomers. 31% dintre membrii generației Z au verificat ratingurile de sustenabilitate ale produselor, comparativ cu 18% dintre cei din generația baby boomers.

Responsabilitatea pentru schimbare

Mai mult de două treimi (67%) dintre respondenți motivează disponibilitatea de a-și schimba obiceiurile deoarece sunt real preocupați de fragilitatea planetei. Un procent de 56% dintre respondenți consideră că ei sunt cei care ar trebui să împingă companiile să obțină rezultate sociale și de mediu mai bune, 73% spun că firmele trebuie să genereze schimbarea, iar 77% spun că guvernul ar trebui să o facă.

Georgiana Iancu: „În cazul consumatorilor români, nu ar fi ușor să facem o corelare tangibilă între percepțiile și comportamentele lor. Deseori, ei sunt nevoiți să își adapteze stilul de viață pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă, în principal cele legate de creșterea prețurilor. Astfel, obiceiurile privind un consum mai sustenabil ar putea fi, mai degrabă, efectul și nu un obiectiv al consumatorilor români".



1. Consumatorii care vor participa la campaniile din perioada Sărbătorilor: 56% vor participa la nivel global - 53% China, 55% Europa, 50% SUA.

2. Aducerea pungilor de cumpărături reutilizabile la magazin: Europa 61%, SUA 40%, China 34%.

3. Consumatorii europeni: Franța, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, Italia, Spania, Țările de Jos.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1894 / 17281
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...