ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

HR Barometru, PwC România: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și ̸ sau vaccinarea

22 Februarie 2021   |   BizLawyer

Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare și pentru banii destinați educației timpurii și de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.

 
 
Testarea epidemiologică și/sau vaccinarea angajaților ocupă primul loc în topul beneficiilor nou incluse în Codul Fiscal care vor fi acordate de către angajatorii din România, urmate de sumele acordate pentru telemuncă în limita a 400 lei și cele pentru educația timpurie a copiilor, potrivit sondajului HR Barometru realizat de PwC România.

”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcție de profilul companiei și de sectorul în care activează. Totuși observăm că, în general, sunt mai puțin dispuși să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural. Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii să simplifice procedurile și să stimuleze cât mai multe companii să pună în practică facilitățile fiscale, întrucât ne aflăm într-o perioadă de transformare pe piața muncii, iar legislația fiscală trebuie să țină pasul cu aceste schimbări”, a arătat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.


Astfel, 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinare, 36% vor acorda sume în limita a 400 lei angajaților aflați în telemuncă, 30% sume pentru educația timpurie a copiilor, iar 16% vor deconta contravaloarea serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut.

În ceea ce privește testarea și/sau vaccinarea, toate companiile respondente din energie vor acorda acest beneficiu și 89% dintre cele din sectorul produselor industriale și farmaceutic/sănătate. La polul opus se află companiile IT&C, BPO. Dintre acestea, 43% iau în calcul acordarea acestui beneficiu. În schimb, angajații din IT/BPO vor beneficia de sumele pentru telemuncă, având în vedere că 71% dintre companiile din aceste domenii intenționează să le acorde, urmate de cele din sectorul produselor industriale (44%) și servicii financiare (33%).

Companiile de produse industriale conduc clasamentul în cazul sumelor acordate  pentru educația timpurie a copiilor (56%) și a decontării serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut (33%). Ultimele locuri sunt ocupate de Retail/FMCG (19%) și, respectiv, de serviciile financiare (11%).

Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare și pentru banii destinați educației timpurii și de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.

”Orice facilitate fiscală este binevenită atâta timp cât aceasta poate fi aplicată cu ușurință și produce efectele pozitive scontate.  Deși mult dorită de mulți angajați părinți, facilitatea referitoare la educația timpurie se dovedește a fi dificil de pus în practică de către angajatorii acestora, în lipsa unor norme de aplicare clare pe care autoritățile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Totodată,  rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilități la toate formele de educație”, explică Irina Nistor, Director PwC România.

De asemenea, respondenții apreciază că, în contextul actual, autoritățile ar putea lua în calcul majorarea sumei acordate pentru evenimentele Crăciun/Paște, care în prezent este de 150 lei/eveniment (valoare nemodificată de mai bine de 16 ani), precum și creșterea limitei de deductibilitate pentru pensii/asigurări medicale private, în prezent de 400 euro pe an/angajat.
 
Studiul HR Barometru a fost derulat de către PwC în perioada 27 Ianuarie – 1 Februarie 2021, pe baza informațiilor furnizate de către 56 de companii participante din IT&C, BPO Produse industriale, Energie (utilități /produse petroliere), Farmaceutic /Medical, Servicii financiare  și FMCG/Retail.
Aproape o treime (32%) dintre companiile respondente au între 101 - 500 angajați, 23% sub 100 angajați, 18% între 1.001 - 3.000 angajați, 18% peste 3.000 angajați și 9% între 501 - 1.000 angajați.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12470 / 16786
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...