ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

HR Barometru, PwC România: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și ̸ sau vaccinarea

22 Februarie 2021   |   BizLawyer

Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare și pentru banii destinați educației timpurii și de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.

 
 
Testarea epidemiologică și/sau vaccinarea angajaților ocupă primul loc în topul beneficiilor nou incluse în Codul Fiscal care vor fi acordate de către angajatorii din România, urmate de sumele acordate pentru telemuncă în limita a 400 lei și cele pentru educația timpurie a copiilor, potrivit sondajului HR Barometru realizat de PwC România.

”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcție de profilul companiei și de sectorul în care activează. Totuși observăm că, în general, sunt mai puțin dispuși să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural. Din acest motiv ar ajuta ca legiuitorii să simplifice procedurile și să stimuleze cât mai multe companii să pună în practică facilitățile fiscale, întrucât ne aflăm într-o perioadă de transformare pe piața muncii, iar legislația fiscală trebuie să țină pasul cu aceste schimbări”, a arătat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.


Astfel, 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinare, 36% vor acorda sume în limita a 400 lei angajaților aflați în telemuncă, 30% sume pentru educația timpurie a copiilor, iar 16% vor deconta contravaloarea serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut.

În ceea ce privește testarea și/sau vaccinarea, toate companiile respondente din energie vor acorda acest beneficiu și 89% dintre cele din sectorul produselor industriale și farmaceutic/sănătate. La polul opus se află companiile IT&C, BPO. Dintre acestea, 43% iau în calcul acordarea acestui beneficiu. În schimb, angajații din IT/BPO vor beneficia de sumele pentru telemuncă, având în vedere că 71% dintre companiile din aceste domenii intenționează să le acorde, urmate de cele din sectorul produselor industriale (44%) și servicii financiare (33%).

Companiile de produse industriale conduc clasamentul în cazul sumelor acordate  pentru educația timpurie a copiilor (56%) și a decontării serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut (33%). Ultimele locuri sunt ocupate de Retail/FMCG (19%) și, respectiv, de serviciile financiare (11%).

Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/vaccinare și pentru banii destinați educației timpurii și de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.

”Orice facilitate fiscală este binevenită atâta timp cât aceasta poate fi aplicată cu ușurință și produce efectele pozitive scontate.  Deși mult dorită de mulți angajați părinți, facilitatea referitoare la educația timpurie se dovedește a fi dificil de pus în practică de către angajatorii acestora, în lipsa unor norme de aplicare clare pe care autoritățile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Totodată,  rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilități la toate formele de educație”, explică Irina Nistor, Director PwC România.

De asemenea, respondenții apreciază că, în contextul actual, autoritățile ar putea lua în calcul majorarea sumei acordate pentru evenimentele Crăciun/Paște, care în prezent este de 150 lei/eveniment (valoare nemodificată de mai bine de 16 ani), precum și creșterea limitei de deductibilitate pentru pensii/asigurări medicale private, în prezent de 400 euro pe an/angajat.
 
Studiul HR Barometru a fost derulat de către PwC în perioada 27 Ianuarie – 1 Februarie 2021, pe baza informațiilor furnizate de către 56 de companii participante din IT&C, BPO Produse industriale, Energie (utilități /produse petroliere), Farmaceutic /Medical, Servicii financiare  și FMCG/Retail.
Aproape o treime (32%) dintre companiile respondente au între 101 - 500 angajați, 23% sub 100 angajați, 18% între 1.001 - 3.000 angajați, 18% peste 3.000 angajați și 9% între 501 - 1.000 angajați.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 77 / 13805
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Litigiu privind anularea actelor autorităților fiscale pentru stabilirea prețurile de transfer câștigat de avocații NNDKP
Kinstellar, alături de filiala locală a Ontario Power Generation în câștigarea unui contract de 3.156 mil. EUR pentru retehnologizarea centralei nucleare de la Cernavodă. Partenerul Iustinian Captariu a coordonat echipa
Echipa de M&A de la BSMP are pe masa de lucru cinci proiecte în diverse stadii, după cel mai bun an din istoria firmei, cu tranzacții semnificative în domenii precum oil & gas, farma sau aviation. Investitorii se uită acum la tranzacții semnificative, spre deosebire de criza din 2008, când focusul era pe business-uri în dificultate, spun partenerii care coordonează practica
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv (Litigii)
LegiTeam | Popovici Nițu Stoica & Asociații recrutează avocați de Concurență (3-5 ani)
LegiTeam | Popovici Nițu Stoica & Asociații recrutează avocați de Concurență și ̸ sau GDPR (1-3 ani)
Schoenherr o cooptează pe Adriana Stoian drept coordonatoare a practicii de consultanță fiscală
2021 va fi anul creșterii accelerate pentru Grupul E-INFRA, cu o țintă de avans de peste 40%, către o cifră de afaceri de cca. 200 mil. €. Adina Calfa, Group General Counsel: Ne așteptăm ca volumul de muncă din zona de tip regulatory, dar și din zona achiziții publice să crească semnificativ | Cu ce firme de avocați colaborează Grupul în proiectele sale
Tonucci & Partners a început anul în forță, prin cooptarea unui nou partener coordonator al practicii de Litigation & Compliance și asistarea unei tranzacții în domeniul asigurărilor, în curs de finalizare. Pasquale Silvestro, Partener: Evaluăm și alte colaborări, printre care una cu un cabinet specializat în dreptul muncii. Suntem încrezători și convinși că în 2021 va avea loc o reluare a proiectelor de M&A
Cum lucrează și ce mandate primesc avocații de concurență de la Guia Naghi & Parteners. Din vorba în vorbă cu Otilia Vîlcu, Partenerul coordonator al practicii, despre investigațiile Consiliului Concurenței, industrii vulnerabile, sistemul recunoașterilor, aspecte sensibile și recomadări sau domenii-cheie ce ar putea fi vizate în viitor
LegiTeam | CEE Attorneys recrutează un avocat senior (Dreptul Muncii)
Eversheds Sutherland Romania își extinde echipa de parteneri. Alți trei avocați urcă în prima linie, numărul partenerilor ajunge la 7
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...