O companie mare din patru și doar un IMM din 63 au direcționat 20% din impozit către cauze sociale
08 Octombrie 2019 MEDIAFAX
Statistica ANAF mai arată că din suma totală de 16.392.712.985 de lei, reprezentând valoarea impozitului pe profit în anul 2018, doar 8% au fost direcționați prin prevederea 20%.
Doar o companie mare din patru și doar un IMM din 63 au direcționat 20% din impozitul pe profit, respectiv, pe venit, către cauze sociale, în 2018, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF), la solicitarea organizației Salvați Copiii România.
Dintre cei 89.791 de contribuabili care au realizat profit în 2018, doar 19.134 au ales să investească în cauze sociale, direcționând 20% din impozitul pe profit către proiecte derulate în beneficiul societății,
Organizația Salvați Copiii România a utilizat fondurile astfel colectate pentru dotarea maternităților cu aparatură medicală vitală salvării prematurilor.
Statistica ANAF mai arată că din suma totală de 16.392.712.985 de lei, reprezentând valoarea impozitului pe profit în anul 2018, doar 8% au fost direcționați prin prevederea 20%. În acest fel, în proporție covârșitoare, fondurile astfel rezultate au rămas în administrarea statului.
Dintre cei 89.791 de contribuabili care au realizat profit în 2018, doar 19.134 au ales să investească în cauze sociale, direcționând 20% din impozitul pe profit către proiecte derulate în beneficiul societății,
Organizația Salvați Copiii România a utilizat fondurile astfel colectate pentru dotarea maternităților cu aparatură medicală vitală salvării prematurilor.
Statistica ANAF mai arată că din suma totală de 16.392.712.985 de lei, reprezentând valoarea impozitului pe profit în anul 2018, doar 8% au fost direcționați prin prevederea 20%. În acest fel, în proporție covârșitoare, fondurile astfel rezultate au rămas în administrarea statului.
Doar 1 din 63 de întreprinderi micro, mici şi mijlocii (IMM) a direcționat 20% din impozitul pe venit către cauze sociale, așa cum permite legea: dintre cei 539.709 de contribuabili impozitați pe veniturile microîntreprinderilor, doar 8.564 au ales să direcționeze o parte din bani către acte de sponsorizare, proporția fiind foarte mică. Astfel, din suma totală de 2.612.626.074 de lei, doar 0,3% au fost investiți în programe în beneficiul societății.
Deși direcționarea a 20% din impozitul pe profit către cauze sociale este la latitudinea operatorilor comerciali, mulți dintre aceștia nu utilizează acest instrument crucial pentru sprijinirea categoriilor sociale vulnerabile.
În ultimii opt ani, Salvați Copiii România a investit peste cinci milioane de euro în dotarea a 96 de maternități și secții de nou-născuți din toate județele țării cu 630 de echipamente medicale, care au ajutat la supraviețuirea a peste 72.000 de copii. Echipamentele medicale insuficiente reprezintă o problemă frecventă în România, conform datelor din analiza Salvați Copiii privind situația maternităților din România 13% dintre maternitățile de nivel I nu au niciun incubator standard pentru nou-născuții prematuri, 56% dintre maternitățile de nivel II nu au ventilator pentru suport respirator și 14% dintre maternitățile de nivel III au o singură masă de reanimare pentru copii.
Pentru că viața unor copii care se luptă să trăiască depinde de investiția pe care o facem în maternități, Salvați Copiii România lansează un apel către companiile din România de a direcţiona 20% din impozitul pe profit către o cauză vitală: dotarea cu echipamente a maternităţilor şi secţiilor de nou-născuţi din România. Persoanele juridice care doresc să sprijine acest demers pot descărca contractul precompletat cu datele de identificare ale organizaţiei aici.
Trebuie menționat faptul că direcţionarea a 20% din impozitul pe profit către o cauză vitală este o cheltuială deductibilă, costurile pentru companii fiind zero.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 19230 / 20380 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





