ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Pregătirea angajaților pentru Industria 4.0 rămâne o provocare, iar schimbările climatice urcă în topul îngrijorărilor liderilor de business

04 Martie 2020   |   BizLawyer

În ceea ce privește impactul diverselor tipuri de tehnologii, liderii de business se așteaptă ca IoT, AI, soluțiile cloud și big data/analytics să aibă cele mai mari efecte asupra organizațiilor, urmate de nanotehnologie, robotică și senzori.

Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România si Moldova

 
 
Asigurarea competențelor angajaților pentru Cea de-a patra revoluție industrială rămâne o provocare pentru organizațiile din toată lumea, deoarece liderii încă nu înțeleg pe deplin ce abilități sunt necesare pentru a avea succes în lumea în permanentă schimbare în care trăim, arată cel mai recent studiu Deloitte privind gradul de pregătire pentru Industria 4.0, efectuat pe baza răspunsurilor a peste 2.000 de lideri de business din 19 țări.

În acest context, atunci când pregătesc programe dedicate angajaților, liderii investesc cu prioritate în training și dezvoltare (74%), în înțelegerea competențelor necesare în viitor (59%) și în atragerea și retenția angajaților (28%). Raportul arată și că tot mai mulți lideri consideră acum că responsabilitatea pentru dezvoltarea angajaților este și a lor, nu doar a individului. De aceea, peste 80% din respondenți au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care facilitează învățarea pe tot parcursul vieții.


Studiul mai subliniază că, pentru prima dată, schimbările climatice au devenit una dintre principalele îngrijorări ale liderilor din toată lumea. Nouă din zece respondenți se tem că efectele modificărilor climatice ar putea avea efecte negative asupra organizațiilor lor, iar mulți dintre ei implementează programe care încearcă să ofere soluții pentru resursele tot mai limitate și pentru protejarea mediului.

„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Studiul Deloitte subliniază că organizațiile încă nu profită pe deplin de potențialul Celei de-a patra revoluții industriale, din cauză că nu au o abordare strategică în acest sens. Doar 10% din liderii care au participat la studiu spun că au o strategie cuprinzătoare, holistică privind Industria 4.0, iar aproape jumătate dintre ei au o abordare ad-hoc. Rezultatele mai sugerează și că organizațiile care au strategii dedicate acestei zone au rezultate semnificativ mai bune decât competitorii lor care nu o abordare strategică, deoarece acestea inovează și cresc mai rapid și reușesc să atragă și să pregătească mai bine angajații.

În ceea ce privește impactul diverselor tipuri de tehnologii, liderii de business se așteaptă ca IoT, AI, soluțiile cloud și big data/analytics să aibă cele mai mari efecte asupra organizațiilor, urmate de nanotehnologie, robotică și senzori.

Cea de-a patra revoluție industrială este caracterizată de fuziunea elementelor fizice și a tehnologiilor digitale – precum roboți, drone, vehicule autonome, imprimante 3D, inteligență artificială (AI), Internet of Things (IoT), cloud computing, nanotehnologie – care comunică, analizează informații și pot acționa pe baza acestora, oferind mai multă flexibilitate organizațiilor, clienților și societății și permițându-le să-și reducă timpul de răspuns și să ia decizii inteligente bazate pe analizarea datelor.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14866 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...