ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiul EY Future Consumer Index: Pandemia provocată de COVID-19 va perturba planurile de cumpărături ale consumatorilor cu ocazia sărbătorilor

10 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

♦ Mai bine de jumătate dintre consumatori (54%) estimează că vor face achiziții în perioada reducerilor ♦ 42% intenționează să cheltuiască mai puțin decât în urmă cu un an, iar 91% dintre cei care vor cumpăra vor căuta oferte online ♦ Consumatorii din China și Regatul Unit sunt mai înclinați să cumpere online față de cei din Germania și Franța

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultantă, EY România

 
 
Pandemia provocată de COVID-19 a accelerat tranziția către cumpărăturile online și adoptarea acestei tendințe pe termen lung în anumite categorii de produse și pe anumite piețe, potrivit celei de-a cincea ediții a studiului EY Future Consumer Index. Peste o treime (37%) dintre cei 14.467 de consumatori intervievați au declarat că pandemia va continua să le afecteze viețile timp de cel puțin încă un an. Acest procent crește la 43% în Europa și la 66% în Japonia, în timp ce consumatorii din India (19%) și China (18%) sunt semnificativ mai optimiști. La nivel global, respondenții consumatori consideră că modul în care fac cumpărături se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat că vor cumpăra în mai mare măsură online articolele pe care obișnuiau să le achiziționeze din magazinele fizice.


"Cu încasări prognozate pentru sezonul vacanțelor mai mici decât de obicei, companiile din retail trebuie să urmărească cu atenție linia profitabilității, în timp ce continuă să investească în operațiuni touchless, conținut personalizat și campanii de marketing automatizate. Următorul pas natural este de a-și dezvolta programele de loialitate de la mecanismele generale "câștigă și cheltuiește", la recompense semnificative pentru fiecare client", spune Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, EY România.

Rata de adoptare a cumpărăturilor online variază de la o piață la alta și de la o categorie la alta
În China și, într-o mai mică măsură, în Regatul Unit, consumatorii sunt mult mai înclinați să utilizeze online-ul drept principalul canal de cumpărături decât cei din alte țări. Consumatorii din Germania și Franța sunt mai puțin deschiși la această idee, se arată în studiu.

În general, respondenții au indicat electrocasnicele și produsele din zona de tehnologie (53%) drept categoria de produse pe care le vor achiziționa în principal online, dar vor continua să prefere cumpărarea băuturilor și a produselor alimentare proaspete din magazinele fizice.

Rata de penetrare a achizițiilor online de produse de băcănie continuă să fie redusă pe majoritatea piețelor. Dar, în timpul pandemiei, 55% dintre consumatori și-au achiziționat cel puțin o dată produsele de băcănie online. Dintre aceștia, 42% au declarat că în prezent comandă online produse de băcănie mai des din cauza pandemiei provocate de COVID-19. În viitor, 19% dintre respondenți au spus că vor cumpăra în principal online alimente proaspete și 16% băuturi nealcoolice, o creștere de 3,4% și, respectiv, 1,6% față de 2019. Această tendință arată că achizițiile online, chiar și în categoriile cu rată de penetrare redusă, nu numai că înregistrează o creștere, dar reprezintă o tendință care se va menține cel mai probabil după pandemie.

De asemenea, potrivit studiului, categoriile în care consumatorii prezintă cea mai mare înclinare spre cumpărăturile online sunt, în același timp, categoriile în care este cel mai probabil ca aceștia să aprecieze serviciile și sfaturile oferite la achiziție: tehnologie, produse de frumusețe și cosmetică și îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

Impactul pandemiei provocate de COVID-19 asupra marilor evenimente de vânzări din perioada sărbătorilor
Ca urmare a pandemiei provocate de COVID-19, 40% dintre respondenți au înregistrat o scădere a veniturilor, iar majoritatea acestora (60%) analizează mai atent modul în care își cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori și-au redus cheltuielile pe produse neesențiale, iar 46% au amânat achiziția sau înlocuirea articolelor mai scumpe. Aceste tendințe indică un potențial sezon de cumpărături de final de an cu vânzări mai mici.

Deși peste jumătate dintre consumatori (54%) intenționează să achiziționeze diverse produse în perioada reducerilor, datele studiului EY Future Consumer Index sugerează că 42% dintre consumatori la nivel global plănuiesc să cheltuiască mai puțin în sezonul de cumpărături comparativ cu anul trecut.

Dintre cei care vor participa, 91% vor cheltui online cel puțin jumătate din sumele destinate cumpărăturilor, ceea ce arată importanța vânzărilor online cu amănuntul în acest sezon.

În acest context, marcat de o trecere atât de rapidă la cumpărăturile online, liderii de companii trebuie să reevalueze așteptările consumatorului digital și să dezvolte o strategie online distinctă astfel încât să reușească să răspundă noilor nevoi, dar și să valorifice oportunitățile generate de perioada de pandemie.
 
Cea mai recentă ediție a studiului EY Future Consumer Index este disponibilă la ey.com/futureconsumerindex5.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13396 / 16793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...