ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea pieţei de marketing digital din România va ajunge la minimum 140 de milioane de euro, în acest an (platformă)

26 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.

 
 
Valoarea pieţei de marketing digital va ajunge în România la cel puţin 140 de milioane de euro, în condiţiile în care, în 2021, aceasta s-a situat la 125 de milioane de euro, arată datele publicate miercuri de către o agenţie de marketing online.
 
"În contextul în care oamenii stau în medie 4,8 ore pe zi doar pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicaţie de social media, de jocuri online şi platforme de video streaming, nu este o surpriză că piaţa de digital din lume, şi implicit din România, este într-o creştere permanentă. Astfel, doar în ţara noastră, anul trecut, valoarea acesteia a fost de aproximativ 125 de milioane de euro, iar estimările pentru 2022 sunt foarte optimiste, scenariul fiind că va atinge cel puţin 130 - 140 de milioane de euro. Această tendinţă este determinată de faptul că bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, iar această explozie a fost alimentată puternic de pandemie", notează sursa citată.
 
Conform statisticii incluse în cercetarea realizată de platforma Peprimapagina.ro, în 2022 se creează trei site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut.
 
"Sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active. TikTok a fost cea mai descărcată aplicaţie în 2021, iar utilizatorii săi petrec cu 90% mai mult timp în ea, comparativ cu 2020, iar YouTube este cea mai populară aplicaţie de streaming video din întreaga lume. Toate aceste tendinţe nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. Mediul online este din ce în ce mai aglomerat. Există multe oportunităţi, dar şi multe probleme de securitate a datelor, de limitare a urmărire a consumatorilor online şi de o problemă generalizată de încredere. Cei care reuşesc să câştige încrederea clienţilor lor şi care au o comunicare directă cu aceştia vor fi cei mai mari câştigători", consideră Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenţiei de marketing online.
 
În primele zece luni ale anului trecut au fost radiate peste 50.000 de firme, cu 30% mai multe în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020.
 
"Pentru a fi pregătiţi, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenţi în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piaţă, este nevoie neapărat şi de optimizare SEO pentru acesta. Din păcate, optimizarea pentru motoarele de căutare, singura investiţie care-ţi asigură vizibilitate pe termen lung şi care nu dispare în momentul în care nu mai investeşti bani, este ignorată de multe startup-uri. Acestea îşi irosesc bugetul de marketing exclusiv pe promovare plătită în social media, unde nu există o intenţie clară de cumpărare aşa cum se întâmplă în Google. Bineînţeles că nu este recomandat să ignore comunicarea pe platformele de social media, unde publicul ţintă petrece timp şi e şi dispus să cumpere, dar mai întâi ar trebui să testeze mesajele organic (fără plată) sau cu bugete foarte mici, ca să vadă exact ce funcţionează. Sunt unele afaceri care nu nevoie de o prezenţă pe TikTok sau Instagram, de exemplu, pentru că audienţa lor este pe YouTube sau Reddit", susţine Dobrescu.
 
În ceea ce priveşte greşelile care se fac în mediul online de către antreprenori, consultantul în marketing este de părere că acestea ţin de copierea tendinţelor din piaţă şi lipsa de personalizare a mesajelor.
 
"Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas, deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede, pe zi, în jur de 4.000 până la 10.000 de mesaje publicitare online şi offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Aşadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci şi cu orice altă companie care investeşte în marketing, indiferent de domeniu", a afirmat Anca Dobrescu.
 
Agenţia PePrimaPagina.ro oferă, din anul 2016, un mix de servicii de marketing digital: strategii de marketing online, SEO pentru site-uri de prezentare şi magazine online, optimizarea conversiilor, marketing de conţinut, promovare online plătită, adică servicii PPC (pay-per-click), precum şi servicii de social media. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2081 / 19523
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații CEE Attorneys - Boanță, Gîdei și Asociații obțin o decizie cu impact semnificativ asupra procedurilor cu autoritățile publice. CAB anulează unele prevederi din Ordinul 991 ̸ 2021
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000: The World’s Leading Patent Professionals - 2022”. ZRVP, Mușat & Asociații și NNDKP, în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Studiu Refinitiv | Cum și-au împărțit firmele de avocatură harta fuziunilor și achizițiilor din zona EMEA după primele cinci luni din 2022. CMS domină clasamentul general, iar o firmă cu 200 de avocați ocupă primul loc în Europa Estică
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Senior (Banking & Finance)
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Stagiar (Banking&Finance)
În ciuda condițiilor grele în care se derulează afacerile, preocuparea pentru respectarea regulilor privind protecția datelor personale nu și-a pierdut importanța, spun avocații CEE Attorneys | Krisztina Voicu, Partener: Am construit o echipă specializată în protecția datelor personale, formată din avocați care au deja experiență considerabilă în această arie. Unul din trei proiecte presupune abordare și consultanță și din perspectiva GDPR
Aria de Employment de la Mușat & Asociații a avut în ultimul an o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în sfera litigiilor de muncă | De vorbă cu avocații firmei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2022 pe piața muncii. Creșterea numărului de cereri care vizează restructurarea afacerii, urmată de șomaj tehnic sau de concedieri, evidențiată în analiza tendințelor observate de specialiști anul acesta
Noile tendințe și schimbarea priorităților pe piața muncii, analizate de avocații ZRVP | Cătălin Micu, Partener: Firmele se vor concentra pe gestionarea celor două segmente de salariați care vor prinde cel mai probabil contur: „angajații inhouse” și „angajații freelanceri” . Proiectele cu un consum semnificativ de resurse sunt cele în care se lucrează la „rescrierea” procedurilor ̸ politicilor necesare pentru implementarea pe termen lung a sistemului de lucru hibrid
Pharmaceuticals & Life Sciences | Chiar dacă o anumită incertitudine a fost creată de pandemia Covid-19 sau de războiul din Ucraina, România pare că rămâne o piață interesantă, cel puțin la nivel regional, spun avocații Filip & Company. Silviu Vasile (Counsel): Am asistat în mandate ce au implicat relocarea unor activități din Ucraina în România. Este posibil ca, pe măsură ce războiul se prelungește, să întâlnim și situații de deschidere de activități medicale în România sau de dezvoltare a unor capacități suplimentare de producție sau distribuție
În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante
Elementele de noutate în stabilirea sancțiunilor, aduse de ghidul Comitetului European pentru Protecția Datelor, explicate de avocații Filip & Company. Raluca Pușcaș (Partener): Amenda trebuie să își atingă obiectivul de a descuraja încălcările viitoare, să fie eficientă și proporțională | Bilanțul a patru ani de GDPR, cu accent pe evoluția practicii de Privacy & Data Protection și proiectele complexe în care este implicată echipa
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații | Avocați definitivi (Employment)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...