ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANPC, la 10 ani de activitate: 700.000 de reclamaţii soluţionate şi amenzi de peste un miliard de lei

29 Noiembrie 2017   |   Ioana Duta

Au fost aplicate peste un miliard de lei amenzi în decursul celor zece ani de zile. Nu ştiu dacă cifrele sunt importante. Important este că Autoritatea instrumentează cu mare aplecare fiecare reclamaţie, fiecare plângere şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare consumator.

 
 
Valoarea amenzilor aplicate în cei zece ani de activitate ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a depăşit un miliard de lei, iar numărul sesizărilor rezolvate a fost de peste 700.000, cele mai multe pe domeniul alimentar, potrivit datelor prezentate, miercuri, de preşedintele instituţiei, Bogdan Marcel Pandelică, într-o conferinţă de presă.

"În raportul de activitate al ANPC pentru cei 10 ani de activitate, trec în revistă câteva elemente legate de îmbunătăţirea actelor normative în domeniul protecţiei consumatorilor la capitolul serviciilor financiar-bancare, drepturile pasagerilor, fie că vorbim despre călătoria cu avionul, fie cu trenul sau naval, apoi drepturile consumatorilor când achiziţionează pachete de servicii turistice, regulamentul privind produsele alimentare, cu o serie de informaţii, ordinul dat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor privind produsele congelate etc. La nivelul celor 10 ani de activitate, ANPC a cumulat peste 700.000 de reclamaţii soluţionate cu cazuistică diversă în funcţie de tipul de produse reclamate. Au fost aplicate peste un miliard de lei amenzi în decursul celor zece ani de zile. Nu ştiu dacă cifrele sunt importante. Important este că Autoritatea instrumentează cu mare aplecare fiecare reclamaţie, fiecare plângere şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare consumator. Din totalul reclamaţiilor rezolvate, cele mai multe, în procent de peste 30%, au venit din domeniul alimentar, după care domeniul nealimentar, cu o pondere de circa 20%, şi apoi până la 100% pe domenii cum ar fi servicii financiar-bancare, servicii de telefonie, servicii în zona turistică sau plângeri depuse de consumatori care au achiziţionat servicii de transport", a afirmat Pandelică.


Centrul European al Consumatorilor din România, împreună cu Centrul European al Consumatorilor din Bulgaria, au organizat, miercuri, o conferinţă prilejuită de marcarea a 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană.

La 1 ianuarie 2008, ECC România şi ECC Bulgaria s-au alăturat Reţelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetăţenii UE în domeniul achiziţiilor transfrontaliere.

Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda şi Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate clienţilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul reţelei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9046 / 36720
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovări la Voicu & Filipescu Tax Advisers
MPR Partners intră în al doilea arbitraj ICSID, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți sunt birourile Schoenherr din Viena și București
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Conferința de administrare a cauzei (Powered by ZRVP)
Studiu Refinitiv | La nivel global, 2021 a fost cel mai bun an pentru piața fuziunilor și achizițiilor înregistrat vreodată. Europa Estică recuperează mai greu, dar firmele internaționale de avocați cu prezență locală au reușit să se mențină în top
Activitatea practicii de real estate de la DLA Piper Dinu a fost aproape „business as usual” în 2021, aspect confirmat și prin realizarea țintelor financiare și creșterea echipei. Cele mai multe proiecte au fost din aria tranzacțiilor - transferuri de proprietate sau de companii cu o componentă majoră imobiliară. Piața rămâne dinamică și ofertantă pentru tranzacții, pe fondul unui apetit ridicat al băncilor în finanțarea sau refinanțarea proiectelor imobiliare, spun avocații
PNRR cuprinde reforme așteptate de întreg mediul de afaceri, inclusiv de business-ul avocațial. Despre legislația achizițiilor publice, oportunități și proiecte, de vorbă cu Andreea Zvâc, Counsel Wolf Theiss București
Performanța echipei de avocați specializați în Dreptul penal al afacerilor de la Popescu & Asociații, validată de magnitudinea portofoliului de clienți, latura transfrontalieră a dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute. O discuție cu membrii unei echipe de elită, catalogată de directoarele internaționale drept una dintre cele mai puternice din România, despre activitatea în această practică bogată în proiecte interesante
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | M&A
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is looking for junior and senior associates | public procurement, infrastructure and energy
Departamentul imobiliar al firmei Stratulat Albulescu, parte a rețelei internaționale TerraLex, a înregistrat anul trecut un grad de încărcare fără precedent, iar dinamica proiectelor s-a reflectat în mod corespunzător și în venituri. Silviu Stratulat, Managing Partner: Tendința pieței este de a simplifica modul de lucru. Clienții vor ca drafturile utilizate să fie cât mai practice, eficiente, fără o încărcare deosebită în privința clauzelor care nu privesc neapărat aspecte juridice
RTPR își consolidează echipa de Parteneri prin promovarea Roxanei Ionescu și a lui Cosmin Tilea. Costin Tărăcilă (Managing Partner): Competența, implicarea, anvergura, atitudinea și nu în ultimul rând loialitatea merită recompensate
LegiTeam | POPESCU & ASOCIAŢII is looking for SENIOR ATTORNEYS
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...