ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Executivul a aprobat Normele metodologice ale Programelor IMM Invest, IMM Factor şi IMM Leasing

07 Aprilie 2021   |   Agerpres

De asemenea, sunt reglementate activităţile desfăşurate de către beneficiari care nu pot fi garantate în cadrul programului.

 
 
Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, Normele metodologice ale Programelor IMM Invest, IMM Factor şi IMM Leasing, precum şi Schema de minimis aferentă Programului IMM Leasing, pentru asigurarea resurselor financiare necesare întreprinderilor mici şi mijlocii şi întreprinderilor afiliate, depăşirea crizei generate de actualul context economic, menţinerea locurilor de muncă şi asigurarea continuităţii activităţii.
 
"În ceea priveşte Programul IMM Invest, a fost eliminată principala constrângere a beneficiarilor în accesarea creditelor, şi anume lipsa garanţiilor şi crearea necesarului de lichiditate financiară. Plafonul de garantare pentru acest program, aferent anului 2021, este de 15 miliarde de lei, din care pentru Subprogramul AGRO IMM Invest plafonul este de 1 miliard de lei, se spune într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.
 
Totodată, prin normele metodologice sunt stabilite acordarea de facilităţi şi fermierilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar, prin Subprogramul Agro IMM Invest, prin extinderea categoriei beneficiarilor eligibili, precum şi acordarea grantului care constă în subvenţionarea în procent de 100% a dobânzii aferente creditelor acordate beneficiarilor pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, subvenţionarea integrală a comisionului de administrare şi a comisionului de risc pe toată perioada de valabilitate a garanţiei şi o componentă nerambursabilă de maximum 10% din valoarea finanţării garantate. Componenta nerambursabilă se acordă în termen de 1 an de la data solicitării transmise la Ministerul Finanţelor de către FNGCIMM pe baza Deciziei de plată, în funcţie de utilizarea creditului garantat
 
Potrivit sursei citate, în cazul creditelor de investiţii acordate beneficiarilor eligibili din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii şi sectorului alimentar ce aplică în cadrul Subprogramului Agro IMM Invest, se acordă o perioadă de graţie de maximum 24 de luni, rambursarea creditelor efectuându-se în cel puţin două rate pe an, pentru rambursarea principalului, iar pentru celelalte categorii de beneficiari eligibili în cadrul Programului IMM Invest perioada de graţie este de maximum 18 luni la rambursarea principalului, la începutul perioadei de creditare.
 
Pentru beneficiarii Subprogramului Agro IMM Invest, Ministerul Finanţelor plăteşte granturile, reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanţarea capitalului de lucru şi a creditelor pentru investiţii pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, valoarea comisionului de administrare şi a comisionului de risc, în procent de 100%, precum şi componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanţării garantate, din bugetul de stat.
 
În cazul Programului IMM Factor, se pot accesa granturi în limita cumulului rezultat din valoarea integrală a comisionului de risc şi a celui de administrare şi din valoarea rezultată prin aplicarea unui procent de 50% la valoarea dobânzilor, dar nu mai mult de echivalentul în lei a 800.000 euro per întreprindere.
 
Plafonul total al garanţiilor pentru anul 2021 este de 1 miliard de lei, iar normele metodologice aprobate stabilesc costul total al finanţărilor acordate în cadrul Programului, compuse din: rata dobânzii ROBOR la 3 luni plus o marjă fixă de 2,5 % pe an. Această marjă include dobânda, comisionul de factoring, precum şi orice alt comision perceput de finanţator; un alt cost îl reprezintă comisionul de risc - comisionul datorat Ministerului Finanţelor de către beneficiarul Programului; comisionul de administrare - comisionul datorat FNGCIMM de către beneficiarul Programului pentru întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei.
 
De asemenea, sunt reglementate activităţile desfăşurate de către beneficiari care nu pot fi garantate în cadrul programului.
 
Pentru Programul IMM Leasing de echipamente şi utilaje s-a aprobat un plafon al garanţiilor care pot fi emise în anul 2021 în valoare de 2 miliarde lei, respectiv echivalentul subvenţiei brute al ajutorului sub formă de garanţii aferent acestui plafon, în valoare de 50,9 milioane lei.
 
Ministerul Finanţelor menţionează că subvenţionează dobânzile aferente finanţărilor de tip leasing financiar în procent de până la 50%, pe o perioadă de 8 luni de la data acordării finanţării, comisionul de administrare şi comisionul de risc în procent de 100% (costuri de garantare - finanţare) în cadrul unei scheme de ajutor de minimis asociată acestui program.
 
MF reglementează prin Normele de aplicare excluderea din marjă (3,5%) a dobânzii aplicate pentru prefinanţare, având în vedere faptul că avansul nu este parte componentă a finanţării garantate de stat şi prelungeşte valabilitatea schemei de ajutor de minimis pentru angajamentele legale încheiate până la 31 decembrie 2021 şi până la 31 octombrie 2022 perioada până la care se pot face plăţi în cadrul acestei scheme.
 
Conform sursei citate, este creată posibilitatea înscrierii în Program şi a altor finanţatori, prin menţinerea şi pentru acest an a alocării pro-rata de către FNGCIMM a plafonului de garantare finanţatorilor participanţi în Program, în baza solicitărilor formulate de către aceştia. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4005 / 7945
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...