ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

FNGCIMM:Plafonul de garanţii ce pot fi emise în cadrul programului Prima Casă 2018 însumează două miliarde de lei

12 Ianuarie 2018   |   Ioana Duta

Distribuirea plafonului de două miliarde lei şi punerea limitelor aprobate la dispoziţia finanţatorilor va avea loc în cursul lunii februarie şi se va realiza de FNGCIMM, cu acordul Ministerului Finanţelor Publice.

 
 
Plafonul de garanţii ce pot fi emise în cadrul programului "Prima Casă" 2018 însumează două miliarde de lei, informează vineri Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM).

În calitatea sa de mandatar al statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii va demara în termenul legal procedura de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi la programul "Prima Casă".

Etapa de pregătire a evaluării anuale va începe după expirarea termenului de 15 zile de la data publicării Hotărârii aprobate în şedinţa de Guvern din data de 10 ianuarie 2018 în Monitorul Oficial, în care finanţatorii participanţi la programul "Prima Casă" sunt invitaţi să depună la FNGCIMM solicitările lor de alocare de limite din plafonul total alocat pentru anul 2018, precum şi raportările necesare pentru efectuarea evaluării anuale.


Distribuirea plafonului de două miliarde lei şi punerea limitelor aprobate la dispoziţia finanţatorilor va avea loc în cursul lunii februarie şi se va realiza de FNGCIMM, cu acordul Ministerului Finanţelor Publice.

Programul "Prima Casă" 2018 beneficiază de o serie de optimizări cu impact pozitiv în distribuirea plafonului alocat, reflectate de criteriile ce urmează a fi aplicate în procesul de evaluare a activităţii desfăşurate de finanţatori pe parcursul anului 2017.

În acest an, în premieră în raport cu anii precedenţi, în cadrul procedurii de evaluare anuală pe care FNGCIMM o va realiza în vederea formulării propunerii de distribuire între finanţatorii participanţi în programul "Prima Casă" a plafonului total alocat pentru anul 2018 vor fi aplicate criterii obiective de evaluare a activităţii finanţatorilor din anul 2017.

Pe lângă criteriul principal al raportului dintre rezultatele obţinute în activitatea de creditare ipotecară a băncilor partenere în program şi în activitatea specifică programului "Prima Casă" în anul 2017, vor fi avuţi în vedere indicatorii care reflectă calitatea portofoliului de credite garantate în cadrul acestui program şi calitatea documentaţiei transmise spre analiză către FNGCIMM în vederea acordării garanţiilor sau a promisiunilor de garantare.

"Programul 'Prima Casă' a dobândit notorietate de-a lungul celor opt ani de existenţă, iar modificările lansate odată cu aprobarea plafonului aferent anului 2018 reflectă preocuparea permanentă faţă de creşterea gradului de obiectivitate şi a calităţii proceselor, ce au ca impact imediat optimizarea demersurilor pentru beneficiari. Programul Prima Casă devine astfel o oportunitate de finanţare a unei locuinţe pentru beneficiarii cu opţiuni limitate în piaţa creditelor ipotecare, o alternativă flexibilă la produsele de creditare ipotecară aflate în portofoliile băncilor finanţatoare", a precizat Alexandru Petrescu, director general al FNGCIMM.

Manifestând aceeaşi consecvenţă pe linia conjugării eforturilor instituţionale în vederea debirocratizării şi flexibilizării proceselor specifice programului ''Prima Casă", începând din acest an, FNGCIMM va prelua o serie de operaţiuni ce intrau anterior în atribuţiile Ministerului Finanţelor Publice - emiterea acordurilor pentru radierea ipotecilor şi a interdicţiilor de înstrăinare şi grevare în cazul respingerii cererilor de plată, ceea ce va contribui la îmbunătăţirea întregului proces de finanţare şi garantare derulat de beneficiarii Programului.

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maximum 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane de euro/beneficiar, şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9448 / 37486
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa prin cooptarea a doi avocați | Vasile Băiculescu, Managing Partner: Interesul nostru pentru avocați talentați și cu experiență relevantă rămâne deschis
Cum s-a schimbat România în ultimul deceniu și ce spun expații din avocatură despre viața, oamenii și experiențele de aici | Gianluca Carlesso (Carlesso Law Firm), avocatul care lucrează din București, Roma și Milano: Țara este sigură, piața avocaturii este una competitivă, iar relația cu autoritățile este transparentă. Prezența multor străini și cunoașterea limbilor străine de către români fac posibilă socializarea, stabilirea de prietenii și schimbul de experiențe
Avocații CEE Attorneys - Boanță, Gîdei și Asociații obțin o decizie cu impact semnificativ asupra procedurilor cu autoritățile publice. CAB anulează unele prevederi din Ordinul 991 ̸ 2021
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000: The World’s Leading Patent Professionals - 2022”. ZRVP, Mușat & Asociații și NNDKP, în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Studiu Refinitiv | Cum și-au împărțit firmele de avocatură harta fuziunilor și achizițiilor din zona EMEA după primele cinci luni din 2022. CMS domină clasamentul general, iar o firmă cu 200 de avocați ocupă primul loc în Europa Estică
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Senior (Banking & Finance)
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Stagiar (Banking&Finance)
În ciuda condițiilor grele în care se derulează afacerile, preocuparea pentru respectarea regulilor privind protecția datelor personale nu și-a pierdut importanța, spun avocații CEE Attorneys | Krisztina Voicu, Partener: Am construit o echipă specializată în protecția datelor personale, formată din avocați care au deja experiență considerabilă în această arie. Unul din trei proiecte presupune abordare și consultanță și din perspectiva GDPR
Aria de Employment de la Mușat & Asociații a avut în ultimul an o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în sfera litigiilor de muncă | De vorbă cu avocații firmei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2022 pe piața muncii. Creșterea numărului de cereri care vizează restructurarea afacerii, urmată de șomaj tehnic sau de concedieri, evidențiată în analiza tendințelor observate de specialiști anul acesta
Noile tendințe și schimbarea priorităților pe piața muncii, analizate de avocații ZRVP | Cătălin Micu, Partener: Firmele se vor concentra pe gestionarea celor două segmente de salariați care vor prinde cel mai probabil contur: „angajații inhouse” și „angajații freelanceri” . Proiectele cu un consum semnificativ de resurse sunt cele în care se lucrează la „rescrierea” procedurilor ̸ politicilor necesare pentru implementarea pe termen lung a sistemului de lucru hibrid
Pharmaceuticals & Life Sciences | Chiar dacă o anumită incertitudine a fost creată de pandemia Covid-19 sau de războiul din Ucraina, România pare că rămâne o piață interesantă, cel puțin la nivel regional, spun avocații Filip & Company. Silviu Vasile (Counsel): Am asistat în mandate ce au implicat relocarea unor activități din Ucraina în România. Este posibil ca, pe măsură ce războiul se prelungește, să întâlnim și situații de deschidere de activități medicale în România sau de dezvoltare a unor capacități suplimentare de producție sau distribuție
În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...