ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Andrei (ARTRI): Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă

09 Iulie 2015   |   Ioana Duta

'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu'.

 
 
Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă, în special din cauza problemelor legate de fiscalitate şi infrastructură, dar şi a concurenţei neloiale, a declarat, joi, secretarul general al Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Florinel Andrei.

Acesta a menţionat că, în prezent, în România sunt înregistraţi aproximativ 31.000 - 32.000 de transportatori.
'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu', a menţionat Florinel Andrei.

La rândul său, Cristian Bişa, administrator BMT (Manager Anticriză) a subliniat că, printre problemele majore cu care se confruntă transportatorii, se numără gradul redus de acoperire a capacităţii de transport, controlul slab al cash-flow-ului şi abilităţile limitate de management pentru a face faţă problemelor actuale ale mediului economic şi sectorului de transporturi.


'Influenţa negativă este dată atât de sectorul clienţilor, cât şi de modul propriu de a se raporta la situaţia pieţei. Deci, managementul face legătura între cerere şi livrarea serviciului într-un context cât mai profitabil pentru companie. Există o tendinţă de a targeta pieţele externe, de a veni cu servicii noi pentru clienţii deja existenţi sau de a veni cu servicii către clienţi nou identificaţi în alte zone geografice decât România. Totodată, există o preocupare destul de evidentă în privinţa optimizării la nivel logistic, operaţional şi financiar din partea operatorilor', a mai spus Cristian Bişa.

Potrivit unui studiu realizat de ARTRI în colaborare cu Manager Anticriză, la care au participat 250 de companii de transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere ar putea susţine acţiunile operatorilor de creştere a vânzărilor, contrabalansând scăderea cererii şi preţul combustibilului.

Întrebaţi care este oportunitatea majoră a acestui sector, 66% dintre respondenţi au menţionat dezvoltarea infrastructurii. În ceea ce priveşte principalele bariere în dezvoltarea pieţei, 70% dintre respondenţi au precizat reducerea cererii clienţilor.

Potrivit aceluiaşi studiu, 36% dintre respondenţi au apreciat că ponderea pieţei negre în totalul pieţei la nivel naţional, pentru anul 2014, se situează între 10 şi 30%. În schimb, 37% dintre respondenţi nu au putut face o estimare a ponderii acestei pieţe. Mai mult de două treimi (72%) dintre operatorii chestionaţi consideră că sectorul este influenţat în special de creşterea preţului combustibililor.

ARTRI este asociaţia naţională garantă pentru Convenţia TIR în România încă din 1965. Tot de atunci, ARTRI este membră activă a Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU), Geneva.

ARTRI este persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, constituită într-o organizaţie profesională de interes comunitar, neguvernamentală şi independentă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8147 / 11996
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Clifford Chance Badea is looking for junior|middle level associates (Corporate M&A and Real Estate, Bucharest)
CMS se implică în susținerea dezvoltării start-up-urilor de tehnologie | Ce proiecte pot intra în programul equIP, premiat de Financial Times, care sunt criteriile de selecție și ce avantaje au, într-un interviu cu Horea Popescu, partener CMS România și coordonatorul programului în Europa Centrală și de Est
KPMG Legal România - dezvoltare strategică în aria serviciilor de consultanță în Tehnologie, IP și Protecția datelor prin preluarea casei de avocatură Fernbach & Partners
World Tax 2020 - Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. Trei firme de avocați s-au remarcat și în domeniul prețurilor de transfer
LegiTeam: Mareș & Mareş recrutează avocat definitiv drept penal
Avocații Mitel & Asociații specializați în Dreptul Muncii lucrează în cinci proiecte care implică restructurarea activității clienților, unul dintre aceștia fiind prezent în peste 10 jurisdicții | Madălina Paisa, Partener: În general, strategia și coordonarea generală a proiectelor de restructurare sunt realizate de avocații noștri
Clifford Chance, CMS și Schoenherr, pe lista scurtă a analiștilor Mergermarket pentru titlul de M&A Legal Adviser of the Year – 2019 în regiunea CEE. CMS, Clifford Chance, Allan & Overy și DLA Piper, pe lisa celor mai activi consultanți pe segmentul Mid-Market european
Mușat & Asociații obține o soluție favorabilă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene
CMS a asistat CEE Equity Partners în preluarea unui grup românesc. RTPR Allen & Overy, alături de vânzători
Lect. univ. dr. Cristian Mareș: Cred că cel mai important rol al profesorului este acela de a reuși să ajute cât mai mulți viitori licențiați să își aleagă una dintre profesiile juridice
Dentons a asistat cu succes Raiffeisen Bank International AG și Raiffeisen Bank SA în cadrul unei tranzacții de refinanțare de 34 milioane EUR pentru un proiect industrial dezvoltat de VGP Park Timișoara
Cum lucrează avocații RTPR Allen & Overy specializați în Dreptul Muncii | Clientelă formată din corporații sau manageri de top, proiecte multe și importante, printre care și asistența pentru unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul utilităților, într-un proces complex de restructurare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...