ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Andrei (ARTRI): Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă

09 Iulie 2015   |   Ioana Duta

'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu'.

 
 
Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă, în special din cauza problemelor legate de fiscalitate şi infrastructură, dar şi a concurenţei neloiale, a declarat, joi, secretarul general al Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Florinel Andrei.

Acesta a menţionat că, în prezent, în România sunt înregistraţi aproximativ 31.000 - 32.000 de transportatori.
'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu', a menţionat Florinel Andrei.

La rândul său, Cristian Bişa, administrator BMT (Manager Anticriză) a subliniat că, printre problemele majore cu care se confruntă transportatorii, se numără gradul redus de acoperire a capacităţii de transport, controlul slab al cash-flow-ului şi abilităţile limitate de management pentru a face faţă problemelor actuale ale mediului economic şi sectorului de transporturi.


'Influenţa negativă este dată atât de sectorul clienţilor, cât şi de modul propriu de a se raporta la situaţia pieţei. Deci, managementul face legătura între cerere şi livrarea serviciului într-un context cât mai profitabil pentru companie. Există o tendinţă de a targeta pieţele externe, de a veni cu servicii noi pentru clienţii deja existenţi sau de a veni cu servicii către clienţi nou identificaţi în alte zone geografice decât România. Totodată, există o preocupare destul de evidentă în privinţa optimizării la nivel logistic, operaţional şi financiar din partea operatorilor', a mai spus Cristian Bişa.

Potrivit unui studiu realizat de ARTRI în colaborare cu Manager Anticriză, la care au participat 250 de companii de transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere ar putea susţine acţiunile operatorilor de creştere a vânzărilor, contrabalansând scăderea cererii şi preţul combustibilului.

Întrebaţi care este oportunitatea majoră a acestui sector, 66% dintre respondenţi au menţionat dezvoltarea infrastructurii. În ceea ce priveşte principalele bariere în dezvoltarea pieţei, 70% dintre respondenţi au precizat reducerea cererii clienţilor.

Potrivit aceluiaşi studiu, 36% dintre respondenţi au apreciat că ponderea pieţei negre în totalul pieţei la nivel naţional, pentru anul 2014, se situează între 10 şi 30%. În schimb, 37% dintre respondenţi nu au putut face o estimare a ponderii acestei pieţe. Mai mult de două treimi (72%) dintre operatorii chestionaţi consideră că sectorul este influenţat în special de creşterea preţului combustibililor.

ARTRI este asociaţia naţională garantă pentru Convenţia TIR în România încă din 1965. Tot de atunci, ARTRI este membră activă a Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU), Geneva.

ARTRI este persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, constituită într-o organizaţie profesională de interes comunitar, neguvernamentală şi independentă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8842 / 12691
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial
Echipa MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații se extinde. Cristina Crețu, in-house cu o vastă experiență, și Mihaela Nyerges, avocat specializat în Energie și M&A, s-au alăturat firmei
În ciuda situației „speciale” în care s-a lucrat, avocații Reff & Asociații au fost implicați în toate tipurile de dispute de business. Date fiind viteza cu care s-au adoptat actele normative, precum și lipsa de claritate a acestora, clienții au fost foarte interesați de perspectiva litigioasă a acțiunilor pe care urmau să le întreprindă sau a consecințelor în cazul unei lipse de reacție
Suciu Popa câștigă pentru Hidroelectrica un litigiu care consolidează o creanță de peste 22,2 mil. RON
Cu ce firme internaționale s-au aliat casele locale de avocați și ce onorarii au cerut pentru IPO-ul Hidroelectrica. Stratulat Albulescu a câștigat selecția și gestionează juridic proiectul achiziției activelor CEZ
Bondoc & Asociații își consolidează echipa prin două promovări și o nouă adiție
Cătălin Oroviceanu (ex-KPMG Law) s-a alăturat firmei de private equity Sarmis Capital. El a devenit partener în fondul înființat de Cezar Scarlat, cu care a colaborat la Abris Capital
Bondoc și Asociații anulează o decizie a CNSC și menține atribuirea unui contract de achiziție publică în valoare totală de peste 70 mil. €
MPR Partners anunță despărțirea de partenerul Ioan Roman. Echipa nu se modifică, firma se va numi MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații
Ţuca Zbârcea & Asociaţii obține deblocarea licitației de 176 mil. € pentru achiziția a 100 de tramvaie în București
KPMG Legal România își continuă dezvoltarea strategică în aria serviciilor de consultanță în Tehnologie, IP și Protecția datelor. Flavius Florea se alătură firmei în calitate de Senior Managing Associate
Digitalizarea instanțelor, urmată de implementarea ședințelor de judecată online, reprezintă un veritabil progres, așteptat de multă vreme, spun litigatorii SAA. Roxana Catea, Managing Associate: Normalitatea în litigii, astfel cum o percepeam anterior pandemiei, nu credem că va reveni, ceea ce nu este în detrimentul justițiabililor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...