ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Andrei (ARTRI): Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă

09 Iulie 2015   |   Ioana Duta

'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu'.

 
 
Aproximativ 5% dintre transportatorii din România intră, anual, în insolvenţă, în special din cauza problemelor legate de fiscalitate şi infrastructură, dar şi a concurenţei neloiale, a declarat, joi, secretarul general al Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Florinel Andrei.

Acesta a menţionat că, în prezent, în România sunt înregistraţi aproximativ 31.000 - 32.000 de transportatori.
'Principalele probleme cu care se confruntă transportatorii sunt legate de fiscalitate, de infrastructură, precum şi de concurenţa neloială în acest domeniu', a menţionat Florinel Andrei.

La rândul său, Cristian Bişa, administrator BMT (Manager Anticriză) a subliniat că, printre problemele majore cu care se confruntă transportatorii, se numără gradul redus de acoperire a capacităţii de transport, controlul slab al cash-flow-ului şi abilităţile limitate de management pentru a face faţă problemelor actuale ale mediului economic şi sectorului de transporturi.


'Influenţa negativă este dată atât de sectorul clienţilor, cât şi de modul propriu de a se raporta la situaţia pieţei. Deci, managementul face legătura între cerere şi livrarea serviciului într-un context cât mai profitabil pentru companie. Există o tendinţă de a targeta pieţele externe, de a veni cu servicii noi pentru clienţii deja existenţi sau de a veni cu servicii către clienţi nou identificaţi în alte zone geografice decât România. Totodată, există o preocupare destul de evidentă în privinţa optimizării la nivel logistic, operaţional şi financiar din partea operatorilor', a mai spus Cristian Bişa.

Potrivit unui studiu realizat de ARTRI în colaborare cu Manager Anticriză, la care au participat 250 de companii de transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere ar putea susţine acţiunile operatorilor de creştere a vânzărilor, contrabalansând scăderea cererii şi preţul combustibilului.

Întrebaţi care este oportunitatea majoră a acestui sector, 66% dintre respondenţi au menţionat dezvoltarea infrastructurii. În ceea ce priveşte principalele bariere în dezvoltarea pieţei, 70% dintre respondenţi au precizat reducerea cererii clienţilor.

Potrivit aceluiaşi studiu, 36% dintre respondenţi au apreciat că ponderea pieţei negre în totalul pieţei la nivel naţional, pentru anul 2014, se situează între 10 şi 30%. În schimb, 37% dintre respondenţi nu au putut face o estimare a ponderii acestei pieţe. Mai mult de două treimi (72%) dintre operatorii chestionaţi consideră că sectorul este influenţat în special de creşterea preţului combustibililor.

ARTRI este asociaţia naţională garantă pentru Convenţia TIR în România încă din 1965. Tot de atunci, ARTRI este membră activă a Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU), Geneva.

ARTRI este persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, constituită într-o organizaţie profesională de interes comunitar, neguvernamentală şi independentă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8102 / 11951
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv | Cinci societăți de avocați cu prezență la București, în topul consultaților juridici din tranzacțiile derulate în Europa Estică, în primele șapte luni. CMS își păstrează primul loc în regiunea EMEA
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
Trei firme de avocați apără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 7 arbitraje internaționale din cele 51 în care este implicată. Ce tarife orare plătește CNAIR și în ce dosare lucrează in-house
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...