ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ONV LAW, după primii 15 ani: Construim şi credem în tot ceea ce înseamnă continuitate, atât în ceea ce privește relația cu clienții, cât și cu colegii noștri (VIDEO)

28 Iulie 2015   |   Georgian Stoica

• Interviu cu Radu Nemeș, Managing Partner al ONV LAW

 
 
  • BizLawyer TV
Firma de avocatura ONV LAW ramane pe trendul de crestere anuala cu 25-30 % si in 2015, an considerat de coordonatorul firmei mai bun decat cel anterior. Cifra de afaceri bugetata la inceputul anului, de 2 milioane de euro, nu s-a modificat dupa ce unul dintre parteneri a decis sa se dedice unei alte cariere. Ariile de practica ce vor sustine avansul in 2015 sunt litigiile, cu un procentaj de cca. 30% din activitate, achizitiile publice – cca. 30-35%, diferenta fiind un ’amestec’ intre alte arii de practica, cu accent pe zona de corporate. . .

BizLawyer: Care credeti ca ar fi principalul avantaj al clientilor care ar alege sa lucreze cu ONV LAW? De ce v-ar alege pe dumneavoastra, ce va diferentiaza de ceilalti jucatori din piata avocaturii?


Radu Nemeș: Ceea ce ne diferentieaza pe noi, cei de la ONV LAW, este, in primul rand, focusarea nu doar pe ceea ce inseamna problema juridica a clientului, ci pe intelegerea industriei din care vine. Avem clienti pentru care lucram de ani de zile. Noi am implinit anul acesta 15 ani de activitate si primul nostru client a ramas cu noi in toata aceasta perioada. Asta arata ca am ajuns in timp sa dezvoltam o relatie de incredere care se bazeaza pe o profunda cunoastere atat a persoanelor de acolo, cat si a industriei si a pietei. Plusul de valoare pe care il aducem nu consta intr-o opinie seaca, sau in rezolvarea problemei, ci este chiar parteneriatul oferit clientilor.
Ne diferentiaza, de asemenea, faptul ca facem parte parte din doua asociatii profesionale internationale, Interlaw si Legal Netlink Alliance, alaturi de firme de avocatura de elita, iar asta ne creeaza un avantaj competitiv prin faptul ca putem deservi clientul, cu aceasi calitate, aproape oriunde in lume. Vorbim de clienti care vor sa se extinda, sa iasa din tara.
Printre alte avantaje competitive este, sigur, si posibilitatea clientilor de a lucra de cele mai multe ori direct cu partenerul - pentru ca am inteles, din discutiile pe care le-am avut de-a lungul timpului cu clientii, ca nu se mai intampla, la un anumit nivel. Noi suntem inca suficient de ’medii’, ca dimensiune, incat sa putem fi aproape de client si suntem suficient de mari incat sa putem rezolva orice problema au. Incercam sa pastram acest echilibru pe cat de mult se poate, in asa fel incat clientul sa nu aiba nicio secunda perceptia ca este tratat de vreun ucenic care abia acum invata, isi face temele pe proiectele sale, aceasta fiind, de altfel, una din problemele pe care clientii ni le-au sesizat de-a lungul vremii.

-    Dupa implinirea a 15 ani de activitate, sunteti interesati de cresterea echipei si a clientelei printr-o fuziune cu o firma internationala sau locala de avocati?

In acest moment nu, acest obiectiv nu face parte din strategia noastra. Pe de alta parte, cred ca exista anumite diferente culturale majore intre avocatul local si un avocat strain; noi venim dupa o perioada in care avocatura s-a facut la nivel individual, vreme de 25 de ani si cred ca inca mai suntem tributari unei anumite independente dorite in aceasta profesie. Activitatea trebuie sa aiba o legatura cu pasiunea pentru dreptate, adevar, cu a face bine. Atunci cand discutam despre asocierea cu o firma de avocati din strainatate regulile se schimba. Sigur, peste un anumit numar de oameni nu poti functiona fara reguli corporatiste, nu poate face fiecare ce vrea, dar trebuie sa pastram acea zona de independenta specifica avocatului interbelic, avocatului care era un boem, pleda frumos, avea si viata privata…
La momentul acesta ne e suficient de bine incat sa nu fim interesati de o fuziune. De altfel, ne-a fost adresata la un moment dat o astfel de propunere din partea unei asocieri de mai multe societati din Italia, Portugalia si Belgia, pe care am refuzat-o politicos. Sigur colaboram cu ei in continuare, la nivel de parteneri locali independenti.

-    Inteleg, asadar, ca la momentul actual va este mai bine sa mergeti inainte singuri, nu vi s-ar potrivi o asociere mai „stransa”, chiar daca, sa zicem, ar fi un mare pas inainte din punct de vedere financiar …

Da, pentru ca dincolo de interesul deservirii clientilor, de a creste portofoliul, de a face profit, de a-ti merge mai bine in viata, trebuie sa pastrezi un echilibru intre ceea ce esti ca om si ceea ce te mana inspre a evolua din punct de vedere social, financiar, etc... Trebuie sa fie un echilibru intre ceea ce suntem noi ca oameni si ce vrem sa fim ca profesionisti.


-    Care ar fi „profilul” clientilor asistati de ONV LAW ?

Nu discriminam, nu exista un profil al clientului pe care ni-l dorim, decat poate doar din punct de vedere al potentialului de a sustine financiar echipa de avocati. Avem printre clienti firme locale, internationale, fonduri, investitori strategici si antreprenori locali.

-    Care sunt ariile de practica pe care veti pune accent, in noua formula ? Care sunt cei mai importanti clienti din aceste arii de practica?

Cei mai importanti clienti cu privirea la industriile pe care deservim sunt din zona de retail, din sfera serviciilor de utilitati publice - ma refer aici la operatori privati; sigur, am lucrat si pentru autoritati, dar acum fac referire la operatori privati - si fonduri de investitii care considera Romania o piata interesanta, atat pe real – estate cat si pe zona de retail. 

-    Care considerati ca ar fi cele mai importante proiecte ale firmei in acest moment? In ce arie de practica?

In principiu, ceea ce va pot spune este ca avem proiecte in zona litigiilor rezultate, sau care au legatura cu zona de dreptul mediului, achizitii publice si suntem implicati intr-un proiect destul de important de fuziuni si achizitii.

-    Sunt proiecte ongoing?

Da, m-ati intrebat de cele mai importante.

-    Estimati ca se vor incheia pana la sfarsitul anului?

Cu siguranta, unele chiar spre sfarsitul verii.

-    La fiecare inceput de an firemele isi fixeaza un target financiar. Sunt modificari, avand in vedere plecarea unui partener?
   
    Nu, dimpotriva… Strategia pe care o facem la fiecare inceput de an, in retragerea strategica a partenerilor, vizeaza si aspecte de dezvoltare pentru situatii de acest gen, pentru managementul unei situatii de risc, generate de plecarea cuiva. Nu avem o problema din acest punctul de vedere.

-    Ne puteti spune care ar fi tinta financiara pentru 2015?

Undeva spre 2 milioane de euro este ceea ce ne-am propus anul asta. Chiar ieri (discutia s-a purtat la inceputul lunii iulie, n.r.) am facut executia bugetara si, cu o mica rectificare, suntem in grafic.

-    Exista un target financiar al firmei, pentru 2015? Ce arii de practica ar sustine aceasta cifra si cam in ce procente?


Probabil ca litigiile, cu un procentaj de cca 30% din ceea ce inseamna activitate, partea de achizitii publice, ce acopera probabil tot 30-35%, iar diferenta va fi un ’amestec’ intre alte arii de practica, cu accent pe zona de corporate.

-    Care sunt principalele linii strategice ale firmei in acest an, ce vreti sa dezvoltati, cum sa imbunatatiti calitatea echipei, la ce renuntati?

Noi suntem intr-o etapa de construire si comunicare in doua planuri: extern si intern. Acum 3 ani, cand am stabilit comunicarea drept una dintre prioritatile strategice, ne-am focusat pe componenta interna. De ce? Pentru ca sudeaza echipa si permite formarea temeliei pe care se construieste ceva. Sigur, am sesizat ca de-a lungul vremii am avut cateva sincope in ceea ce priveste comunicarea interna, am mai invatat pe parcurs, dar punem forte mult accent pe ceea ce inseamna evolutia profesionala a oamenilor. Incercam sa facem planul de pregatire profesionala si sa ne tinem de el pentru fiecare om din echipa, astfel incat sa impacam posibilitatile si dorintele lui de specializare pe o anumita arie, cu nevoia strategica a societatii de a se pozitiona  pe piata si a atrage clientii pe aria respectiva.
Focusul pe zona de comunicare interna este foarte mare, facem cursuri interne pentru stagiari, urmarim, avem evaluari periodice cu feedback nu numai profesional, cat si ca evolutia individuala a fiecaruia. Asta tine mai degraba de dorinta noastra de a intoarce ceva in societate, in special pentru tinerii studenti la Drept; facem si proiecte de internship, destul de riguroase, atat cu Univeristatea Bucuresti sau cu alte universitati, cat si cu asociatii studentesti. Spre exemplu, in vara-toamna acesta am pornit un program pentru studenti bursieri Erasmus, care vin aici din strainatate la internship.

-    Vin din reteau la care sunteti afiliati?

Nu, vin din reteaua universitara europeana.

-    Cati avocati are acum firma si cati va propuneti sa intre in echipa intr-un orizont de un an? Ce anume ar sustine cresterea numarului de avocati?

Suntem 24 de avocati in firma la acest moment. Sigur, dorim sa marim numarul, dar aceasta crestere trebuie sa fie organica, nu avem in plan sa extindem strategic echipa pentru nevoi viitoare. In acest moment punem mai degraba accentul pe coeziune si specializarea celor care sunt acum in societate, fara a ne gandi sa ne specializam prin atragerea altor avocati de pe piata. Nevoile noastre nu sunt deocamdata la nivelul acela.

-    Cum se arata anul pentru ONV LAW? Ce tip de proiecte va tin ocupati si in ce arii de practica? Cum apreciati ca va fi 2015, dupa primele sase luni?
   
La ora aceasta as putea spune ca e un an mai bun decat 2014. Pentru noi, trendul este oricum de crestere, cu un avans de 25-30% pe an. Discutam de focusul pe cele cateva arii de practica mentionate: achizitii publice, care sunt extrem de prezente pe piata avocaturii, multi incearcand sa se specializeze in consultanta pe aceasta arie, dreptul mediului - un domeniu pe care sincer cred ca inca trebuie sa-l descoperim noi, ca avocati in Romania, dreptul internetului – unde exista aspecte foarte specifice, aici cred ca se va pune accentul in viitorul apropiat. Sigur, nu vorbesc de faptul ca insolventa functioneaza pentru ca Romania este asa cum este, dupa criza economica, nu vorbesc de faptul ca toata lumea vrea sa faca fuziuni si achizitii; toate acestea tin de modul in care ’se misca’ economia romaneasca.

-    In zona energiei ati avut proiecte?

Da, si probabil vor mai fi, dar momentan nu avem activitate intensa in aceasta practica.

-    Ati implinit 15 ani. Uitandu-va in urma, ati schimba ceva in evolutia firmei?

Uitandu-ma in urma, nu pot spune ca as schimba foarte multe lucruri… Cred ca suntem si am fost in permanenta pe drumul nostru, chiar daca am facut bine sau mai putin bine ceea ce aveam de facut. Pana la urma trebuie sa invatam din ceva…
Poate mi-ar fi placut sa fiu ceva mai intelept mai devreme - dar si intelepciunea vine odata cu varsta - si sa nu fac anumite greseli. Nu ma refer la erori in privinta modului in care se conduce un business, sau cum se se raporteaza un profesionist la piata sau la clientela, ci la acea intelepciune in sensul de intelegere a nevoilor omului pe care il ai in fata, fie ca vorbim de client sau de coleg de echipa. Cu focus mai degraba asupra lor, decat pe ideea ca firma trebuie sa mearga intr-un anumit fel. Cred cu tarie in acest moment, si nu ma poate contrazice nimeni, ca rezultatul nostru ca profesionisti trebuie sa fie consecinta unei conduite, a unei atitutidini repetate… Din pacate, exista perceptia ca avocatii nu se focuseaza mereu pe nevoia clientului, ci mai degraba pe un aspect pragmatic; avocatii trebuie sa aiba bani, ceasuri de aur, masini scumpe, vile la munte si la mare.

-    Unde va vedeti peste 5 ani?

Peste cinci ani, peste alti 15, in acelasi loc, intr-o firma din care oamenii nu vor sa plece niciodata, cu clienti multumiti… Daca ne dorim cu adevarat, s-ar putea sa se intample… Mi-as dori ca peste ani ONV LAW sa nu ramana doar un nume printre altele, ci sa fie suficient de recunoscuta incat sa aiba un brand de bun angajator, de bun profesionist, aprope de client, aproape de oameni. O firma care sa intoarca ceva in societate, in piata, fie la nivel de conduita, de cultura, fie in orice alt aspect care nu are legatura doar cu zona materiala, pe care o urmarim cu totii.

-    Cati parteneri are acum firma? Ce specializari au acestia? Ne puteti spune cateva cuvinte despre fiecare?

In prezent suntem 4 parteneri, fiecare coordonand un departament din cadrul firmei. Vorbim de Alina Bilan, care coordoneaza practica de Achizitii Publice,Drept Administrativ si Energie, Dreptul Constructiilor, de Mihai Voicu - Corporate, Dreptul Muncii, Fiscal, practic tot ceea ce tine de partea de business, si de departamentul lui Mihai Furtuna, care face preponderent Litigii, dar se axeaza pe doua sau trei domenii nisate si extrem de specifice. Aici vorbim de Dreptul Aviatiei, o parte a Dreptului Mediului pe care o dezvoltam acum, si de Dreptul Internetului, sau tot ceea ce tine de virtual si de comunicarea online.

-    Si dumneavoastra?

Eu am avantajul de a fi coordonatorul firmei si sunt ancorat in zona administrativa, dar in principiu specialitatea mea este tot Dreptul Comercial, cu accent si pe zonele de Achizitii Publice, Infrastructura, Investitii Straine.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7986 / 11850
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
Dentons, Stratulat–Albulescu și White & Case au asistat consorțiul Credit Suisse – VTB în finanțarea de 164 mil. € acordată Chimcomplex pentru achiziția activelor Oltchim. Ștefan Vuza a lucrat cu Bulboacă și Reff | Ce avocați au fost implicați și cine a coordonat echipele
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
Proiectele BSMP în domeniu Energiei. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Oportunitățile off-shore și investițiile în proiecte regenerabile au constituit polii de interes anul acesta
Practica M&A și Real Estate a Clifford Chance Badea închide 2018 cu un portofoliu diversificat de investitori și proiecte asistate | Două mandate importante de asistență buy-side au fost finalizate în luna decembrie
Noua legislație a insolvenței, cu bune și rele | Principalele prevederi de care actorii acestei piețe ar trebui să țină seama, explicate de Mariana Popa, partener în cadrul V.F. Insolvenţă SPRL
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...