ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Acces controlat la dosarul contribuabilului

08 Aprilie 2013   |   Bogdan Alexandru

Contribuabilii pot accesa informaţiile cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale de pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin autentificare în baza certificatului digital.

Sursa: sfin.ro

 
 
Direcţia Generală  a Finanţelor Publice informează contribuabilii că în  Monitorul Oficial nr. 126/2013 a fost publicat OPANAF nr. 230/2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informaţiilor cuprinse în dosarul fiscal, puse la dispoziţia contribuabililor pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în spaţiul privat al contribuabilului.

Astfel, contribuabilii pot accesa informaţiile cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale de pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin autentificare în baza certificatului digital.

Dupa autentificarea în baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul său privat unde vizualizează informaţii din dosarul fiscal, prin accesarea aplicaţiei „ Dosar fiscal”.


Pe site-ul www.anaf.ro, pagina „Declaraţii electronice”, secţiunea: Acces controlat la dosarul contribuabilului – Instrucţiuni Dosar Fiscal -  Informaţii acces fiscal sunt descrise etapele ( 1 – 8 ) pentru obţinerea dreptului de acces la aplicaţia „Dosar fiscal”.

Mentionam că posesorii unui certificat calificat trec la etapa 3.

Formularul 152 se obţine accesând secţiunea Înregistrare certificate calificate de sub Acces controlat la dosarul contribuabilului.

Contribuabilul va prezenta, la orice unitate fiscală, următoarele documente:
- formularul 152 „ Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”;
- în situaţia în care titularul certificatului calificat nu este reprezentantul legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a accesa dosarul fiscal al contribuabilului;
- în situaţia în care există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului se prezintă documentul, în original şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
- actul de identitate, original şi copie, al persoanei care va accesa dosarul fiscal.

Revocarea dreptului de acces la dosarul fiscal se face prin formularul 153 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informaţiile cuprinse în dosarul fiscal”.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6205 / 9041
 

Ascunde Reclama
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
(P) LegalEvents.ro - Seminar specializat pentru magistrații români pe tema ”trimiterilor preliminare”
Legea dării în plată. Argumente şi soluţii – conferinţa organizată de STOICA & Asociaţii
(P) Bondoc si Asociatii SCA is recruiting junior lawyers
(P) Bondoc si Asociatii is recruiting lawyer Employment I Corporate
Practica de Dreptul asigurărilor & Pensii private, împărțită între consultanță (75%) și litigii (25%) la NNDKP. Avocați și proiecte
Avocații de la Cunescu Balaciu & Asociații vor asista SAPE în proiectul înființării fondului kazah-român. Contract de 28.999 €
(P) VASS Lawyers is looking for Junior Attorney
Echipa de Consultanță fiscală de la Mușat & Asociații a rupt facturi de 541 mii lei în 2015. Răzvan Graure, Partener: Tipologia proiectelor este foarte variată; solicitările clienților vizează asistența în operațiunile curente, dar și proiecte one-off, care nu au o recurență foarte mare
Numărul insolvențelor scade în rândul IMM, dar urcă la nivelul jucătorilor mari, unii chiar lideri pe segmentele lor de piață. Vlad Peligrad, Counsel Clifford Chance Badea: Este o tendință îngrijorătoare, astfel de cazuri pot provoca unde de șoc în industria de profil
Schoenherr țintește în continuare clienții de mari dimensiuni și proiectele complexe. Sebastian Guțiu, Managing Partner: Observăm un apetit în creștere pentru fuziuni și achiziții, în domenii care se restructurează sau acolo unde companiile caută să își eficientizeze portofoliile
Cum lucrează echipa de 15 avocați ai NNDKP implicați în proiecte de insolvență. Sorina Olaru, Partener: Insolvența este în primul rând un domeniu al strategiei
Dumitru Rusu, Partener Voicu & Filipescu: Experiența noastră îndelungată în domeniul asigurărilor ne permite să rămânem una dintre cele mai importante case de avocatură care activează în acest sector. Echipă, proiecte, clienți
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...