ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Chiriţoiu: Acţiunile concertate ale transportatorilor, precum un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei

11 Octombrie 2018   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

 
 
Fiecare companie de transport rutier trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate, privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

"Noi am atras atenţia Ministerului Transporturilor în mod constant şi repetat asupra faptului că menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută. În acest fel, i se consolidează poziţia/prezenţa pe acel traseu şi, în acelaşi timp, se închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune. Noi am propus introducerea în reglementările naţionale a unor criterii obiective, cum ar fi înlocuirea criteriului vechimea pe traseu cu experienţa în domeniul transportului rutier de persoane. În acest fel, se va crea o presiune mai mare asupra companiilor care concurează pentru a obţine un traseu. În acelaşi timp, atragem atenţia Asociaţiilor profesionale din domeniul transportului rutier ca fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii", a explicat şeful autorităţii române de concurenţă.


Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) a anunţat joi dimineaţă că operatorii de transport judeţean şi interjudeţean din toată ţara au intrat în grevă generală, solicitând retragerea unui proiect de ordin al ministrului de resort, prin care firmele care operau deja un anumit traseu nu mai au prioritate la noile licitaţii. Ulterior, FORT a transmis, printr-un comunicat de presă, că renunţă la protest începând cu ora 14:00, după ce reprezentanţii Federaţiei au fost invitaţi la o dezbatere pe acest subiect, care va avea loc săptămâna viitoare în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

Pe de altă parte, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) nu a participat la protest.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat marţi, la şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, că exclusivitatea pe piaţa transportului interjudeţean de persoane nu mai poate continua, iar nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine oricând să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean.

"Cred că un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu înseamnă că situaţia cea mai defavorabilă companiilor al căror interes îl înţeleg, îl respect, şi mă refer aici la companiile care operează aceste servicii de transport interjudeţean prin curse regulate, este legitimă. Are legitimitatea sa până la limita în care încalcă alte reguli ale concurenţei. Se poate şi mai mult decât atât. În viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puţin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean", le-a spus marţi ministrul transportatorilor prezenţi în sală.

Potrivit lui Şova, în transportul rutier de persoane contra cost există autorizate 3.618 companii. Aceste companii au licenţiate în conformitate cu prevederile legale 27.820 de autovehicule. Dintre cele peste 3.600 de companii, un număr de 325 sunt autorizate în a efectua transport rutier interjudeţean, acestea folosind un număr de 2.936 de autovehicule.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 358 / 13445
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
Cum comentează avocații Mușat & Asociații, firmă cu una dintre cele mai puternice practici în domeniul insolvenței, modificarea legislației. Recomandările echipei care gestionează proceduri complexe de insolvență și de reorganizare
Dentons, Stratulat–Albulescu și White & Case au asistat consorțiul Credit Suisse – VTB în finanțarea de 164 mil. € acordată Chimcomplex pentru achiziția activelor Oltchim. Ștefan Vuza a lucrat cu Bulboacă și Reff | Ce avocați au fost implicați și cine a coordonat echipele
PeliFilip a asistat Grupul Enayati la negocierea și semnarea contractului de proiectare și construire pentru Revera Medical City, cel mai mare centru medical privat din Romania
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
Proiectele BSMP în domeniu Energiei. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Oportunitățile off-shore și investițiile în proiecte regenerabile au constituit polii de interes anul acesta
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...