ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Chiriţoiu: Acţiunile concertate ale transportatorilor, precum un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei

11 Octombrie 2018   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

 
 
Fiecare companie de transport rutier trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate, privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

"Noi am atras atenţia Ministerului Transporturilor în mod constant şi repetat asupra faptului că menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută. În acest fel, i se consolidează poziţia/prezenţa pe acel traseu şi, în acelaşi timp, se închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune. Noi am propus introducerea în reglementările naţionale a unor criterii obiective, cum ar fi înlocuirea criteriului vechimea pe traseu cu experienţa în domeniul transportului rutier de persoane. În acest fel, se va crea o presiune mai mare asupra companiilor care concurează pentru a obţine un traseu. În acelaşi timp, atragem atenţia Asociaţiilor profesionale din domeniul transportului rutier ca fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii", a explicat şeful autorităţii române de concurenţă.


Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) a anunţat joi dimineaţă că operatorii de transport judeţean şi interjudeţean din toată ţara au intrat în grevă generală, solicitând retragerea unui proiect de ordin al ministrului de resort, prin care firmele care operau deja un anumit traseu nu mai au prioritate la noile licitaţii. Ulterior, FORT a transmis, printr-un comunicat de presă, că renunţă la protest începând cu ora 14:00, după ce reprezentanţii Federaţiei au fost invitaţi la o dezbatere pe acest subiect, care va avea loc săptămâna viitoare în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

Pe de altă parte, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) nu a participat la protest.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat marţi, la şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, că exclusivitatea pe piaţa transportului interjudeţean de persoane nu mai poate continua, iar nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine oricând să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean.

"Cred că un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu înseamnă că situaţia cea mai defavorabilă companiilor al căror interes îl înţeleg, îl respect, şi mă refer aici la companiile care operează aceste servicii de transport interjudeţean prin curse regulate, este legitimă. Are legitimitatea sa până la limita în care încalcă alte reguli ale concurenţei. Se poate şi mai mult decât atât. În viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puţin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean", le-a spus marţi ministrul transportatorilor prezenţi în sală.

Potrivit lui Şova, în transportul rutier de persoane contra cost există autorizate 3.618 companii. Aceste companii au licenţiate în conformitate cu prevederile legale 27.820 de autovehicule. Dintre cele peste 3.600 de companii, un număr de 325 sunt autorizate în a efectua transport rutier interjudeţean, acestea folosind un număr de 2.936 de autovehicule.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 74 / 13161
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Maravela|Asociaţii is looking for a senior associate
Ce așteptări are Bondoc & Asociații de la tinerii avocați care doresc să intre în echipă
Avocații SAA au asistat GapMinder în finanțarea acordată start-up-ului SmartDreamers. Silviu Stratulat și Cristina Man au coordonat proiectul
VIDEO | CMS Expert View: Procedura Insolvenței – soluții clasice și strategii inovative cu Horia Drăghici, Partener, CMS Romania
VIDEO | CMS: THIS IS US! Rezultate excepționale în ultimii 4 ani, creștere axată strategic pe dezvoltarea unor arii de practică și recrutarea tinerilor talentați. Gabriel Sidere, Managing Partner CMS Romania: “Oamenii sunt în centrul construcției noastre”
VIDEO | CMS Expert View: Warranty and Indemnity Insurance. Beneficiile asigurării pentru garanții și indemnificări, explicate de echipa de avocați și consultanți specializați ai CMS Romania
CMS Expert View: VIDEO | Dreptul Energiei – între boom tehnologic și nevoia de legislație modernă. O discuție cu Varinia Radu, Partener, coordonatorul practicii de petrol și gaze pe Europa Centrală și de Est al CMS
CMS Expert View: VIDEO | Companiile au accelerat măsurile pentru implementarea GDPR, dar încă pot apărea probleme generate de prelucrarea datelor. Aspectele sensibile, analizate de avocații CMS Romania
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
LegiTeam - Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
2018 va fi anul cu o creștere semnificativă pentru Stratulat Albulescu & Asociaţii. Cele mai mari încasări din S1 au fost generate de Real Estate, dar multe proiecte au fost în domeniul tehnologiei sau au vizat mai multe jurisdicții
Instanţa anulează amenda de 100.000 lei dată de ASF fostei şefe a NN Pensii și obligă Autoritatea să-i plătească acesteia și daune morale. Victorie obținută de litigatorii ZRP, coordonați de Cosmin Vasile
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...