ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Chiriţoiu: Acţiunile concertate ale transportatorilor, precum un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei

11 Octombrie 2018   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

 
 
Fiecare companie de transport rutier trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate, privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii Concurenţei, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitaţiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută şi, în acelaşi timp, închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune.

"Noi am atras atenţia Ministerului Transporturilor în mod constant şi repetat asupra faptului că menţinerea criteriului privind vechimea pe traseu creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută. În acest fel, i se consolidează poziţia/prezenţa pe acel traseu şi, în acelaşi timp, se închide, practic, piaţa pentru alte companii care oferă condiţii tehnice, de siguranţă şi de confort mai bune. Noi am propus introducerea în reglementările naţionale a unor criterii obiective, cum ar fi înlocuirea criteriului vechimea pe traseu cu experienţa în domeniul transportului rutier de persoane. În acest fel, se va crea o presiune mai mare asupra companiilor care concurează pentru a obţine un traseu. În acelaşi timp, atragem atenţia Asociaţiilor profesionale din domeniul transportului rutier ca fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar înţelegerile şi/sau acţiunile concertate privind comportamentul pe piaţă, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenţa Legii", a explicat şeful autorităţii române de concurenţă.


Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) a anunţat joi dimineaţă că operatorii de transport judeţean şi interjudeţean din toată ţara au intrat în grevă generală, solicitând retragerea unui proiect de ordin al ministrului de resort, prin care firmele care operau deja un anumit traseu nu mai au prioritate la noile licitaţii. Ulterior, FORT a transmis, printr-un comunicat de presă, că renunţă la protest începând cu ora 14:00, după ce reprezentanţii Federaţiei au fost invitaţi la o dezbatere pe acest subiect, care va avea loc săptămâna viitoare în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

Pe de altă parte, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) nu a participat la protest.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat marţi, la şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, că exclusivitatea pe piaţa transportului interjudeţean de persoane nu mai poate continua, iar nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine oricând să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean.

"Cred că un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu înseamnă că situaţia cea mai defavorabilă companiilor al căror interes îl înţeleg, îl respect, şi mă refer aici la companiile care operează aceste servicii de transport interjudeţean prin curse regulate, este legitimă. Are legitimitatea sa până la limita în care încalcă alte reguli ale concurenţei. Se poate şi mai mult decât atât. În viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puţin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean", le-a spus marţi ministrul transportatorilor prezenţi în sală.

Potrivit lui Şova, în transportul rutier de persoane contra cost există autorizate 3.618 companii. Aceste companii au licenţiate în conformitate cu prevederile legale 27.820 de autovehicule. Dintre cele peste 3.600 de companii, un număr de 325 sunt autorizate în a efectua transport rutier interjudeţean, acestea folosind un număr de 2.936 de autovehicule.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1150 / 14237
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Employment
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Competition
Avocații fraților Micula bat Comisia Europeană la Curtea de Justiție a UE. Hotărârea arbitrală ce obligă statul să le plătească investitorilor suedezi reparații de 250 mil. usd poate fi executată
Cum se construiește o carieră de succes peste hotare. Exemplul Monicăi Mitrea, fondator Mitrea & Associés (Lausanne), avocatul care și-a propus să intensifice colaborarea dintre Elveția și România beneficiind de cunoașterea celor două culturi
LegiTeam: Wolf Theiss is looking for highly motivated lawyers - Banking & Finance | Competition | Corporate M&A | Employment
Proiectele de suflet ale avocaților | PNSA a clarificat situația juridică a Casei Enescu. Procesul de renovare poate fi finalizat, iar imobilul - inclus în proiecte culturale ambițioase
LegiTeam: NNDKP is recruiting lawyers with experience in Real Estate
LegiTeam: Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen is recruiting lawyer | Banking & Finance
Dentons primește opt distincții în cadrul galei Europe Women in Business Law Awards
MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman a asistat Nederlandse MKB la achiziția companiei IT BusyMachines. Echipă de 9 avocați, coordonată de partenerii Alina Popescu și Dana Rădulescu, implicată în proiect
Alina Stăvaru devine Partener la RTPR Allen & Overy. Promovare din interior, o premieră pentru firma de avocați
Ţuca Zbârcea & Asociaţii scapă Federația de Fotbal de pretențiile de 300 mil. E ale clubului FC Craiova
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...