ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gestionarea deseurilor: PwC Romania aduce la aceeasi masa Administratia Fondului de Mediu si mediul de afaceri

14 Septembrie 2018   |   BizLawyer

Discutiile au vizat cele mai recente modificari aduse in domeniul gestionarii deseurilor prin Ordonanta de Urgenta 74/2018.

 
 
Digitalizarea Administratiei Fondului de Mediu anuntata pentru finalul lunii octombrie, inceputul lunii noiembrie, a fost unul dintre subiectele atinse in cadrul conferintei Reciclarea deseurilor – punct si de la capat. Noi provocari pentru mediul de afaceri care a pus fata in fata mediul de afaceri si reprezentanti ai Administratiei Fondului pentru Mediu.

Discutiile au vizat cele mai recente modificari aduse in domeniul gestionarii deseurilor prin Ordonanta de Urgenta 74/2018. Aceasta transpune in legislatia romaneasca mecanismul larg al economiei circulare care trebuie implementat si in Romania cu ajutorul unui set de instrumente si modele adoptate si in alte state membre, cum ar fi: "plateste pentru cat arunci", "raspunderea extinsa a producatorului" si "contributia pentru economic circulara".


Una dintre principalele modificari vizate de OUG 74/2018 este reprezentata de obligatiile care vor reveni autoritatilor publice locale si care, prin parghiile pe care le au la dispozitie, vor trebui sa asigure colectarea selectiva a deseurilor municipale, cel putin pe fractiile recuperabile din deseurile municipale, si anume hartie, plastic, metal si sticla.

„Pentru o implementare corecta a normelor de aplicare ale OUG 74/2018 este nevoie de o campanie de informare si constientizare. Dar aceasta, la randul ei are succes atunci cand exista o infrastructura care sa permita, din punct de vedere tehnic, implementarea normelor. In ceea ce priveste elaborarea normelor metodologice, in termen de aproximativ doua saptamani, acestea vor intra in dezbatere publica. De asemenea, criteriile de licentiere pentru organizatiile care vor prelua raspunderea extinsa a producatorilor vor putea fi adoptate in luna noiembrie, cel mai devreme. In ceea ce priveste digitalizarea AFM, intr-un termen de trei saptamani, o luna vom lansa un serviciu electronic care va permite depunerea declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru Mediu electronic si facilitarea interactiunii dintre autoritate si contribuabili”, a declarat, Cornel Brezuica, Presedintele Administratiei Fondului de Mediu, prezent la discutii.

„Noul cadru legal de reglementare a colectarii si reciclarii deseurilor de ambalaje aduce schimbari semnificative in ceea ce priveste modalitatea in care mediul de afaceri va putea sa isi indeplineasca obiectivele anuale de reciclare/valorificare a acestor deseuri.
Obligatiile producatorilor de bunuri ambalate vor fi mai greu de indeplinit, in sensul in care obiectivele anuale de reciclare/valorificare a deseurilor de ambalaje au valori semnificativ mai ridicate fata de cele actuale (de exemplu, procentul actual de reciclare/valorificare a deseurilor de ambalaj din lemn stabilit in prezent la 15%, va inregistra o crestere de 50% iar obiectivul global de valorificare creste de la 60% la 65% de la 1 ianuarie 2019). Astfel, exista riscul ca multi operatori economici sa nu se poata conforma tintelor de reciclare prin nici unul dintre cele doua mecanisme propuse (individual pe baza propriilor deseuri de ambalaje sau prin OTR) si sa prefere plata directa a penalitatii de 2 RON/kg catre AFM.
Producatorii de bunuri ambalate se vor confrunta, inevitabil, cu costuri mai ridicate pentru alocarea resurselor umane si tehnice pentru adaptarea si reorganizarea sistemelor interne si a procedurilor de gestionare a deseurilor de ambalaje. 
In practica, operatorii economici care comercializeaza cu amanuntul produse ambalate in ambalaje primare reutilizabile vor trebui sa de asemenea sa aloce costuri si resurse operationale pentru a  implementa sistemul de garantie-returnare si pentru a organiza sistemele de colectare/preluare a ambalajelor returnabile de la consumatorii finali.
La randul lor, organizatiile care implementeaza obligatiile privind raspunderea extinsa a producatorilor (fostele OTR) se vor supune unor criterii stricte de licentiere care, printre altele, stabilesc ca OTR-urile vor avea responsabilitatea de a prelua obligatiile pentru toti producatorii care le solicita acest lucru si pentru toate cantitatile si tipurile de ambalaje pentru care acestia sunt responsabili.
Pana la 1 ianuarie 2019 nu mai este mult si pentru a face fata tuturor acestor provocari, este foarte important sa se inteleaga pe deplin modul in care aceste modificari influenteaza mediul de afaceri”, a declarat Daniel Anghel, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 788 / 13694
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cei mai buni avocați de fuziuni și achiziții din România. Clasamentul Chambers Global 2019
Chambers Global 2019: Șapte firme locale domină ariile de practică analizate în România
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2019. NNDKP, lider pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat, TZA și ZRP
Suciu Popa a asistat Central Bottling Company Ltd. în preluarea Muller România | Tzafrir Granat, CEO Muller Dairy Romania: Echipa Suciu Popa implicată în proiect ne-a impresionat. Vom continuam colaborarea, pe masură ce business-ul nostru se dezvoltă
Premiile Client Choice 2019: Ion Dragne intră în topul preferințelor clienților, Schoenherr are doi avocați în lista pe care sunt înscrise 6 nume pentru România
PeliFilip a asistat Digi Communications N.V. și RCS & RDS S.A. cu privire la emisiunea unor obligațiuni în valoare de 200 mil. €
România participă la cel mai mare hackathon pe teme juridice din lume: GLOBAL LEGAL HACKATHON ROMANIA (22-24 februarie 2019)
Taxa pe active bancare, aprobarea unui pachet de legi restrictive pentru finanțare și înăsprirea considerabilă a regimului sancționator în cazul legislației protecției consumatorilor, vor impacta serios domeniul financiar-bancar. Amenințările, punctate și explicate de avocați de top și specialiști din interiorul instituțiilor de credit
Prudență, cuvântul de ordine în bănci. Se discută strategii prin raportare la noul context, iar acționarii băncilor cer explicații conducerilor executive. Și clienții împrumutați sunt preocupați de efectul noilor taxe
Bondoc & Asociații, alături de cumpărător în tranzacția prin care Sarica Niculiţel a preluat crama din Buzău de la Domaine Vinarte. Partenerul Cosmin Stăvaru a coordonat echipa
Suciu Popa câștigă definitiv un litigiu complex pentru Hidroelectrica în materia dreptului muncii
Wolf Theiss contribuie la realizarea unor rapoarte noi despre gdpr pentru platforma CPC
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...