ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gestionarea deseurilor: PwC Romania aduce la aceeasi masa Administratia Fondului de Mediu si mediul de afaceri

14 Septembrie 2018   |   BizLawyer

Discutiile au vizat cele mai recente modificari aduse in domeniul gestionarii deseurilor prin Ordonanta de Urgenta 74/2018.

 
 
Digitalizarea Administratiei Fondului de Mediu anuntata pentru finalul lunii octombrie, inceputul lunii noiembrie, a fost unul dintre subiectele atinse in cadrul conferintei Reciclarea deseurilor – punct si de la capat. Noi provocari pentru mediul de afaceri care a pus fata in fata mediul de afaceri si reprezentanti ai Administratiei Fondului pentru Mediu.

Discutiile au vizat cele mai recente modificari aduse in domeniul gestionarii deseurilor prin Ordonanta de Urgenta 74/2018. Aceasta transpune in legislatia romaneasca mecanismul larg al economiei circulare care trebuie implementat si in Romania cu ajutorul unui set de instrumente si modele adoptate si in alte state membre, cum ar fi: "plateste pentru cat arunci", "raspunderea extinsa a producatorului" si "contributia pentru economic circulara".


Una dintre principalele modificari vizate de OUG 74/2018 este reprezentata de obligatiile care vor reveni autoritatilor publice locale si care, prin parghiile pe care le au la dispozitie, vor trebui sa asigure colectarea selectiva a deseurilor municipale, cel putin pe fractiile recuperabile din deseurile municipale, si anume hartie, plastic, metal si sticla.

„Pentru o implementare corecta a normelor de aplicare ale OUG 74/2018 este nevoie de o campanie de informare si constientizare. Dar aceasta, la randul ei are succes atunci cand exista o infrastructura care sa permita, din punct de vedere tehnic, implementarea normelor. In ceea ce priveste elaborarea normelor metodologice, in termen de aproximativ doua saptamani, acestea vor intra in dezbatere publica. De asemenea, criteriile de licentiere pentru organizatiile care vor prelua raspunderea extinsa a producatorilor vor putea fi adoptate in luna noiembrie, cel mai devreme. In ceea ce priveste digitalizarea AFM, intr-un termen de trei saptamani, o luna vom lansa un serviciu electronic care va permite depunerea declaratiei privind obligatiile la Fondul pentru Mediu electronic si facilitarea interactiunii dintre autoritate si contribuabili”, a declarat, Cornel Brezuica, Presedintele Administratiei Fondului de Mediu, prezent la discutii.

„Noul cadru legal de reglementare a colectarii si reciclarii deseurilor de ambalaje aduce schimbari semnificative in ceea ce priveste modalitatea in care mediul de afaceri va putea sa isi indeplineasca obiectivele anuale de reciclare/valorificare a acestor deseuri.
Obligatiile producatorilor de bunuri ambalate vor fi mai greu de indeplinit, in sensul in care obiectivele anuale de reciclare/valorificare a deseurilor de ambalaje au valori semnificativ mai ridicate fata de cele actuale (de exemplu, procentul actual de reciclare/valorificare a deseurilor de ambalaj din lemn stabilit in prezent la 15%, va inregistra o crestere de 50% iar obiectivul global de valorificare creste de la 60% la 65% de la 1 ianuarie 2019). Astfel, exista riscul ca multi operatori economici sa nu se poata conforma tintelor de reciclare prin nici unul dintre cele doua mecanisme propuse (individual pe baza propriilor deseuri de ambalaje sau prin OTR) si sa prefere plata directa a penalitatii de 2 RON/kg catre AFM.
Producatorii de bunuri ambalate se vor confrunta, inevitabil, cu costuri mai ridicate pentru alocarea resurselor umane si tehnice pentru adaptarea si reorganizarea sistemelor interne si a procedurilor de gestionare a deseurilor de ambalaje. 
In practica, operatorii economici care comercializeaza cu amanuntul produse ambalate in ambalaje primare reutilizabile vor trebui sa de asemenea sa aloce costuri si resurse operationale pentru a  implementa sistemul de garantie-returnare si pentru a organiza sistemele de colectare/preluare a ambalajelor returnabile de la consumatorii finali.
La randul lor, organizatiile care implementeaza obligatiile privind raspunderea extinsa a producatorilor (fostele OTR) se vor supune unor criterii stricte de licentiere care, printre altele, stabilesc ca OTR-urile vor avea responsabilitatea de a prelua obligatiile pentru toti producatorii care le solicita acest lucru si pentru toate cantitatile si tipurile de ambalaje pentru care acestia sunt responsabili.
Pana la 1 ianuarie 2019 nu mai este mult si pentru a face fata tuturor acestor provocari, este foarte important sa se inteleaga pe deplin modul in care aceste modificari influenteaza mediul de afaceri”, a declarat Daniel Anghel, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1436 / 14342
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA și NNDKP, consultanți într-o finanțare de 324 mil. € acordată de un sindicat bancar grupului Ameropa. Ce echipe de avocați au lucrat în proiect
LafargeHolcim preia producătorul de prefabricate Somaco de la Oresa. Avocații PNSA au asistat fondul de investiții, Filip & Company a fost alături de cumpărător
CMS a asistat fondul de private equity Innova în preluarea unuia dintre cei mai puternici jucători români din piața de optică medicală. Vânzătorii, asistați de avocații PNSA | Ce echipe au lucrat în tranzacție
GDPR, după primul an | Intensificarea acțiunilor de conformare a generat un plus de activitate în domeniul consultanței juridice. Mădălina Constantin, Managing Counsel Dentons: Suntem abia la începutul provocărilor juridice ce țin de conformarea cu cerințele GDPR
Legal Tech: Bohâlțeanu & Asociații alege KeyVisionPRO
Confiscările la vamă ale sumelor ce depășesc 10.000 euro, sub lupa CJUE. Demersurile, inițiate de Țuca Zbârcea & Asociații
Mușat & Asociații obține, la ÎCCJ, soluții favorabile pentru SIF Transilvania în două litigii cu ASF. Colaborare cu avocații ”Schiau, Prescure, Teodorescu, Crișan” din Brașov
GDPR, după primul an | Suportul oferit de avocați va fi în continuare necesar. Silvia Sandu, Partener BSMP: Urmărim cu interes conturarea practicii relevante a instanțelor de judecată naționale și europene în contextul noii reglementări
MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman intră în panelul regional al firmelor de avocați cu care lucrează Air France-KLM. Asistența pluridisciplinară acoperă arii de practică conexe activității companiilor aeriene
Avocații Țuca Zbârcea & Asociații au convins instanța să suspende sanțiunea ANPC dată Vodafone. Ce avocați au mai făcut parte din echipa condusă de Ștefan Damian (Deputy Managing Partner)
Manuela Guia, fost Partener Big 4, lansează o nouă casă de avocatură alături de Bianca Naghi și Octavian Adam. GNP Guia Naghi and Partners pornește la drum cu o echipă de avocați cu experiență
LegiTeam: Mușat & Asociații is looking to expand its Labour & Employee Benefits team in Bucharest
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...