ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cehii de la SingleCase aduc în România un soft performant pentru managementul activității în firmele de avocați. Pavel Krkoška, CEO: Utilizăm biroul din București pentru a dezvolta alte filiale în regiune. Avem o strategie clară pentru a deveni lideri de piață în CEE

06 Septembrie 2017   |   G. S.

Echipa locala este dezvoltata in parteneriat cu 2050.VENTURES, prin programul Regional Business Hub pentru dezvoltat business-uri intre Bucuresti, Praga si Amsterdam.

Pavel Krkoška, CEO si co-fondator SingleCase

 
 
Dezvoltatorul de solutii informatie SingleCase, din Cehia, a intrat pe piata locala cu un soft complet de management al activitatii firmelor de avocatura. Impreuna cu fondul 2050.VENTURES echipa locala SingleCase se ocupa de product-market fit si ajustari adaptate pentru particularitati locale, intalnindu-se si discutand cu avocati cu privire la nevoile lor. SingleCase are in plan sa dezvolte o echipa locala de software development pentru a-si ajusta produsele la specificul pietei.

Inainte de a lansa SingleCase in Romania, dezvoltatorii au studiat solutiile locale si spun ca, in general, marea lor majoritate a fost construita intr-o epoca in care mare parte din activitatea juridica se desfasura pe hartie si un „sistem de management de caz” insemna doar o indexare a documentelor si dovezilor. Astfel, majoritatea sistemele concepute atunci seamana mai mult cu o baza de date, cu o lista de documente si nu reprezinta un sistem gandit sa usureze munca avocatilor. Pavel Krkoška spune, intr-un interviu acordat BizLawyer, ca SingleCase reprezinta o evolutie a unor sisteme cu care oamenii sunt obisnuiti – nu numai ca ofera o solutie de raportare si facturare eficienta, dar este si o aplicatie complet integrata cu ajutorul careia cazul poate fi accesat online complet securizat, vizibil doar pentru utilizator, pot fi cautate rapid informatii, se poate verifica progresul echipei, atribui sarcini sau revizui unele documente. Toate acestea intr-o interfata moderna si usor de folosit.


Mai multe despre intentiile de expansiune al companiei din Cehia si despre perfrmantele produsului SingleCase, in interviul acordat de Pavel Krkoška publicatiei noastre.


BizLawyer: Domnule Krkoška, ati creat in Cehia un produs menit a usura munca avocatilor: SingleCase, un soft complet de management al activitatii profesionistilor din acest domeniu. Dupa ce ati reusit sa-l impuneti pe piata serviciilor avocatiale din Cehia si Slovacia, va extindeti afacerile in Romania si oferiti SingleCase si avocatilor de aici. De ce ati ales Romania pentru primul pas in exterior?

Pavel Krkoška: Am ales Romania pentru primul pas spre expansiunea europeana a SingleCase din mai multe motive: in primul rand, Romania este o piata mare - estimam de doua ori mai multi avocati doar in Bucuresti comparativ cu toata Cehia. In al doilea rand, comparativ cu Europa de Vest, noi consideram ca zona CEE prezinta oportunitati mult mai mari din punct de vedere al standardizarii proceselor aferente activitatilor juridice. Unelte construite cu scopul de a usura munca exista, dar nu sunt foarte avansate comparativ cu cele existente in piata din vest. Pe de alta parte, legile sunt aliniate cu reglementarile UE ceea ce ne ajuta sa penetram piata. Nu in cele din urma, un alt motiv de a alege Romania este ca am efectuat o campanie de marketing test timp de trei luni si rezultatele au fost foarte bune.

-    Sunteti operationali, aveti o echipa dedicata pietei locale? Aveti in echipa de la Bucuresti si programatori gata sa adapteze produsul la specificul local sau sa-l imbunatateasca in functie de solicitarile firmelor de avocati de aici? Vorbiti-ne si despre echipa care v-a insotit in lansarea serviciilor pe piata romaneasca.

-    Da, avem o echipa locala. Inca de la inceput ne-am dorit acest lucru pentru ca nu consideram ca o implementare de la distanta, mai ales in contextul pietei de servicii juridice, este o idee buna. Echipa locala este dezvoltata in parteneriat cu 2050.VENTURES, prin programul lor (Regional Business Hub) de punte pentru dezvoltat business-uri intre Bucuresti, Praga si Amsterdam. Impreuna ne ocupam de product-market fit si ajustari adaptate pentru particularitati locale, intalnindu-ne si discutand cu avocati cu privire la nevoile lor. In acest moment echipa este formata dintr-un business manager, sales manager si support. Avem in plan sa dezvoltam o echipa locala de software development pentru a ajusta SingleCase la specificul pietei.

-    Spuneti-ne cateva cuvinte despre dumneavoastra si firma care a creat acest produs. In cat timp ati pus la punct aplicatia SingleCase si cum ati lucrat? Ati avut sprijin si feedback de la firmele de avocati din tara dumneavoastra? Ati lucrat pe cerintele firmelor de avocatura, sau ati studiat produse care deja existau pe piata internationala si le-ati adaptat?

-    Ideea de a lucra cu avocati a fost intamplatoare. O companie partenera cu noi furniza un sistem de document management pentru companii mici si municipalitati. Ne-am intalnit cu doua companii de avocatura care, desi luasera in considerare sistemul partenerilor, in urma unei analize au considerat ca nu facea fata nevoilor lor, dar au apreciat usurinta de utilizare si design-ul modern. Asta se intampla in 2013. Din acel moment am intalnit sute de avocatii, de la cabinete individuale la companii foarte mari. In acelasi timp am inceput sa ne uitam la produse concurente la nivel international. Am inceput implementarea la inceputul anului 2014, iar in Iunie 2014 am avut primul client. Eu nu sunt avocat de profesie, pregatirea mea fiind in domeniul economic si in IT. Cu toate acestea, cred ca avand o pregatire diferita de domeniului juridic mi-a permis sa pastrez o perspectiva de ansamblu in dezvoltarea produsului.

-    Cum a fost primit produsul SingleCase in tara dumneavoastra? Cate firme il folosesc acum si ce anume il face special, in opinia avocatilor cehi? Ce spun acestia despre el? Care ar fi principalele atuu-ri ale acestuia in tarile in care SingleCase este folosit?

-    Chiar la inceputul lunii August am sarbatorit clientul cu numarul 100, jumatate dintre acestia alegand SingleCase in ultimele 12 luni. Cred ca am atins un anumit nivel de maturitate necesar pentru un produs IT cum este SingleCase. Pe piata ceha suntem in pozitia in care avocatii care ne cunosc, in general sunt foarte satisfacuti atat din punct de vedere al produsului, cat si din punct de vedere al interactiunii cu noi si al atitudinii noastre – acestea fiind avantajele noastre cele mai puternice. La inceput am atras avocati tineri si companii aflate in crestere. In ultima perioada acest trend a inceput sa se schimbe, deoarece am adaugat multe functionalitati noi necesare companiilor mari. Cel mai mare avantaj perceput de catre clienti este vizibilitate completa si mai mult control cu privire la munca efectuata in cadrul biroului, apoi intreg procesul de raportare si facturare, proces mult mai bun si eficient comparativ cu ce erau obisnuiti.

-    Pe piata romaneasca a serviciilor de suport pentru avocati exista mai multe astfel de softuri pentru pontaj și facturare, sau generarea unor rapoarte privind eficacitatea și eficiența activității prestate. Amintesc isoLEX, AvoApp, KeyVision, AvocatPRO, Nedeea Law si alte cateva, iar fiecare dintre creatorii acestora vor spune ca sunt cele mai bune la momentul de fata. Ati studiat aceste produse locale, folosite de avocatii romani? Credeti ca este loc de mai bine?

-    Da, am studiat solutiile locale si par a fi foarte similare cu produsele existente pe piata ceha atunci cand am inceput. In general, marea lor majoritate a fost construita intr-o epoca in care mare parte din activitatea juridica se desfasura pe hartie si un „sistem de management de caz” insemna doar o indexare a documentelor si dovezilor. Astfel, majoritatea sistemele concepute atunci seamana mai mult cu o baza de date, cu o lista de documente si nu reprezinta un sistem gandit sa iti usureze munca. Pe de alta parte, constientizam ca aproape toate companiile peste o anumita dimensiune din Romania utilizeaza una din solutiile enumerate de tine, cel putin pentru facturare si intr-o oarecare masura si pentru masurarea eficientei activitatii.

Cu toate acestea, noi consideram SingleCase ca fiind o evolutie a unor sisteme cu care oamenii sunt obisnuiti – nu numai ca oferim o solutie de raportare si facturare eficienta, dar suntem si o aplicatie complet integrata cu ajutorul careia iti poti accesa cazul online, complet securizat, vizibil doar pentru tine, poti cauta rapid informatii, poti verifica progresul echipei, sa atribui sarcini sau revizuirea unor documente. Toate acestea intr-o interfata moderna si usor de folosit.


-    Sa vorbim putin despre SingleCase, produsul pe care il lansati pe piata romaneasca. Cum i-ati descrie performantele? Ce stie sa faca SingleCase si cum v-ati diferentia de celelalte produse care deja exista aici? Care credeti ca ar fi principalul avantaj al clientilor care ar alege SigleCase?

-    SingleCase aduce o imagine mult mai clara asupra unei companii de avocatura prin management de caz complet, urmarirea progresului activitatilor, urmarire performantelor financiare si a profitabilitatii. Un beneficiu esential o reprezinta integrarea cu solutii de document management deja implmentate - sau utilizarea celui existent in SingleCase – astfel sistemul reusind sa urmareasca la ce lucreaza utilizatorii si sa pregateasca timesheets pentru ei astfel incat lor sa le ramana doar revizuirea acestora. Avem o solutie foarte eficienta pentru facturare, al carui scop il reprezinta diminuarea pierderilor din cadrul procesului de facturare - ore lucrate neinregistrate corect, detaliere vaga a activitatilor efectuate datorita trecerii timpului intre activitate si raport, etc.. Alte functionalitati avansate sunt: versionarea documentelor, sincronizare cu e-mailul, rapoarte financiare sau de eficienta personalizate in care calculam automat, printre altele, veniturile reale per ora pentru fiecare caz/client. Avem de asemenea cateva masuri de securitate superioare, cum ar fi criptarea documentelor cu chei aflate doar in posesia firmei de avocatura client.

-    Eficienta echipelor si analizele de performanță sunt cuvinte cheie in firmele de avocatura din Romania. Din aceasta perspectiva, cum ii ajuta SingleCase pe avocati?

-    In primul rand, cu SingleCase, devine foarte usor sa urmaresti ce se intampla, cine lucreaza la ce, poti atribui sarcini noi si sa primesti notificari cu privire la cum progreseaza munca pe diferite activitati. Suplimentar, datorita solutiei flexibile de facturare unde poti edita timpul sau sumele facturate fara a pierde evidenta orelor reale facturate, avem o functie de raportare de ultima generatie care genereaza rapoarte de performanta in timp real. Datorita acestei functii, clientii nostri pot sa isi imparta - si multi dintre ei chiar fac asta - atat costurile, cat si veniturile, pe baza multor indicatori cum ar fi veniturile pe clienti adusi de anumiti parteneri, venituri in functie de responsabilul per caz, venituri per ora reale dupa cheltuieli si tot asa.

Desigur, toate aceste functionalitati pe care le-am descris pot fi testate de oricine absolut gratuit cu un cont demo timp de 30 de zile pe site-ul nostru www.singlecase.ro.

-    Sub ce forma il veti oferi clientilor de aici: licentiere sau costuri fixe lunare pentru folosinta? Cine va avea acces la aplicatie?

-    Facturam companiile cliente un tarif lunar sau anual pentru licenta, in functie de numarul de utilizatori. Preturile noastre sunt foarte transparente si se poate alege dintre cele 3 variante ale produsului.  Accesul la aplicatie este hotarat de conducerea companiei cliente, acestia avand la dispozitie un set foarte flexibil de optiuni in cadrul aplicatiei in aceasta privinta.

-    Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie. Firma BizLawyer & Asociatii, cu 15 avocati, are nevoie de un astfel de produs si nu stie pe care sa il aleaga. De ce am alege SingleCase, cat ar trebui sa platim lunar, cine va avea acces la aplicatie? Daca am avea nevoie de functiuni suplimentare - document & knowledge management, sa spunem, o cerinta speciala - ati putea sa le creati/implementati? Si la ce costuri ?

-    Suplimentar fata de beneficiile mentionate anterior, as adauga printre motive pentru alegerea SingleCase: transparenta, atat in oferta cat si in cost si in produs, usurinta in utilizare si timpul redus necesar pentru a avea sistemul implementat. Poti avea SingleCase functional in cadrul companiei tale in mai putin de 24 de ore. Cu siguranta, pentru o companie de 15 avocati, partea importanta o reprezinta analiza datelor existente in companie si cum putem sa le migram catre SingleCase. Asupra acestui aspect am agrea inaintea implementarii si migrarea ar fi executata de catre noi. Pentru companiile mici si medii, pretul incepe de la 16 Euro per utilizator – acest lucru include licenta, stocare, suport tehnic, training initial si bugfixing – toate intr-un singur pret. Pentru companii mai mari, impartim costurile in cost cu licenta si celalalte costuri, ceea ce duce la o oferta mult mai aplicata specificului si nevoilor companiilor mari cu multi avocati.

Cu privire la functionalitatile suplimentare – noi dezvoltam sistemul in mod constant bazat pe feedback din toate pietele unde activam - Cehia, Slovacia si Romania. Exista sanse foarte mari ca cerinta speciala mentionata de compania data exemplu in intrebare sa nu fie chiar atat de unica si sa o avem deja implementata. Daca nu este deja implementata si pare a fi o functionalitate utila pentru mai multi din clientii nostri, ne ocupam noi de costurile dezvoltarii acesteia. In cele din urma, daca intr-adevar cerinta este ceva foarte unic, putem efectua implementarea personalizata la preturi sub nivelul standard al pietei.

-    Peste toate, sa nu uitam ca securitatea datelor este esentiala. Ultimul atac cibernetic a adus unor firme internationale de top pagube de multe milioane de euro. Puteti garanta utilizatorilor ca nu se expun riscului folosind acest produs? Unde este gazduita aplicatia? Cum se face accesul?

-    Pentru noi, securitatea este mai importanta decat orice altceva. In fiecare an avem un audit de securitate efectuat de o companie externa – audit similar cu cele efectuate in alte business-uri cu cerinte ridicate de securitate cum ar fi in sectorul bancar. In plus, ca masura de securitate suplimentara si unica, noi criptam toate documentele si alte informatii cu o cheie ce nu ne este accesibila noua – se afla doar in posesia clientului – astfel diminuand considerabil riscurile de securitate. Pe site-ul nostru gasiti un document de 9 pagini ce detaliaza masurile de securitate aferente SingleCase. In ceea ce priveste hosting-ul aplicatiei, clientii pot alege ca aplicatia sa fie implementata pe serverele lor sau pe serverele noastre securizate din Germania.

-    Dupa lansarea produsului in Romania aveti in vedere si deschiderea unor birouri in alte tari?

-    Cu siguranta. Nu vrem sa dam prea multe detalii in acest moment, dar dorim sa utilizam biroul din Romania pentru a dezvolta alte filiale in regiune. Avem o strategie clara pentru a deveni lideri de piata in CEE.

-    Cum vedeti piata avocaturii din Romania, dupa primele contacte cu firmele de aici? Cum vi se par avocatii?

-    Ne-am intalnit atat cu companii foarte mari, cat si cu firme mai mici in Bucuresti si am primit feedback pozitiv cu privire la produsul nostru. Desigur, piata este foarte segmentata si polarizata din punctul de vedere al dimensiunilor companiilor de avocatura. Comparativ cu piata ceha, din cate imi dau seama, aici exista un numar mult mai mare de firme locale in segmentul societatilor foarte mari de avocatura, comparativ cu cele internationale.

-    Exista un buget pentru dezvoltare locala, veti fi aici si peste cinci ani? Cum vedeti viitorul acestui produs in Romania? Care sunt pasii urmatori?

-    Pentru inceput lucram la prezenta noastra in piata pentru a castiga increderea avocatilor, asa cum am facut in Cehia si in Slovacia. Deja lucram la integrarea portalului instantelor si a mai multor registre ale institutiilor publice pentru si mai multa valoare adaugata adusa de catre SingleCase clientilor de aici. De asemenea, dorim sa transmitem cat mai multe din cunostintele acumulate de noi cu privire la gestionarea eficienta a anumitor aspecte ale unei companii de avocatura – din experienta noastra, acest lucru ii intereseaza foarte mult pe avocati.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 46 / 4425
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Ultima zi de înscrieri la seminarul specializat pe Dreptul concurenței, tema Directivei 104 I 2014. LegalEvents.ro închide mâine lista participanților
    LegiTeam: Suciu Popa is looking for lawyers
    LegiTeam: VASS Lawyers is looking for a Junior Attorney
    Dreptul de renunțare la judecată - în afara competenței Curții de Justiție a Uniunii Europene. Nils Whal, Avocatul General al CEJ, a preluat observațiile prezentate de avocații Zamfirescu Racoți & Partners
    Banking & Finance – Avocații Bohâlțeanu & Asociaţii au avut în lucru 6 proiecte complexe de finanțare. Firma a fost lead-counsel în trei finanțări în care au fost implicate mai multe jurisdicții
    Florentin Ispas, Legal Manager al Grupului TBI: Juristul intern este liantul între business și firmele de avocatură, este persoana care definește, clarifică avocatului extern, în detaliu și la un nivel rafinat cerințele clientului intern
    Clifford Chance Badea recrutează un avocat senior specializat în Real Estate și M&A. Adrian Cazan se alătură echipei
    Mareș Danilescu Mareș în asociere cu Dan Lupașcu CA acordă asistenţă juridică în dosarul “Gala Bute”. Client este Rudel Obreja, fost preşedinte al Federaţiei Române de Box
    Litigiile lunii august: Credit Europe Bank lucrează cu șase firme de avocatură. Clienți și dosare noi
    NNDKP își consolidează serviciile în domeniul consultanței fiscale la nivel local
    Iuliana Negoiță (Managing Associate ZRP): Proiectele și clienții companiilor de outsourcing sunt într-o continuă modificare și adaptare. Consultanța juridică în acest domeniu presupune cunoașterea a numeroase arii de practică
    Satul Scandinav - Casele active sau lecţia de viată suedeză (foto)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...