ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Competențele în domeniul Dispute Resolution au devenit un atu important al echipei Schoenherr în acordarea de servicii juridice integrate. Sebastian Guțiu (Managing Partner): Anticipăm o creștere a volumului de lucru în arbitraje internaționale, litigii în contencios administrativ, daune de asigurări, litigii între profesioniști, insolvență și reorganizare, white-collar crime

27 Noiembrie 2018   |   Ștefania Enache

În ultima perioadă, echipa de dispute resolution a Schoenherr și Asociații a gestionat foarte multe proiecte majore.

De la stânga la dreapta: Sebastian Gutiu, Managing Partner, Emeric Domokos-Hancu (Partner) si Adina Jivan (Partner) - Schoenherr si Asociatii

 
 
Practica de Dispute Resolution funcționează de zece ani în cadrul biroului Schoenherr din România, în acest interval de timp cunoscând o dezvoltare constantă. “Schoenherr și Asociații are în prezent 14 avocați în echipele dedicate de Dispute Resolution care gestionează exclusiv proiecte de litigii și arbitraje, insolvență și restructurare, white-collar crime, reprezentând peste 20% din numărul total de avocați și consultanți ai firmei”, declară Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr și Asociații. În acest moment, Dispute Resolution este unul dintre principalele domenii de activitate din cadrul firmei, nivelul de dezvoltare la care a ajuns practica, dar și reputația avocaților, transformând Schoenherr într-un brand puternic, recunoscut în piață pentru succesele avute în mandatele care țin de acest sector.


Bazele acestei arii extrem de importante în avocatura de business au fost puse de Sebastian Guțiu, el fiind cel care coordonează întreaga activitate de Dispute Resolution derulate de Schoenherr în România. De altfel, în afara Managing Partner-ul Schoenherr și Asociații, alți doi parteneri din firmă - Emeric Domokos-Hancu și Adina Jivan - sunt specializați în Dispute Resolution. Cei trei lucrează alături de cinci avocați colaboratori seniori - Iustin Armașu, Andreea Neagu, Magdalena Roibu, Sandra Toma (Anca), Artur Țintari, patru avocați colaboratori - Tudor Burlacu, Diana Dinescu, Andrea Gal, Nora Olah și de doi avocați stagiari - Anca Peptine, Marcel Mămăligă.

„În ultimii ani, am înregistrat o creștere constantă a volumului de activitate în practica specializată de Dispute Resolution. Cred că nivelul de dezvoltare la care a ajuns reputația avocaților noștri va sprijini continuarea acestei tendințe ascendente. Anticipez că vom vedea o creștere a volumului de lucru în arbitraje internaționale, diverse litigii în contencios administrativ, daune de asigurări, litigii între profesioniști, insolvență și reorganizare, white-collar crime”, punctează Sebastian Guțiu.

La rândul său, Emeric Domokos-Hancu amintește faptul că încă de la începutul acestei practici, echipa Schoenherr a fost implicată într-o gamă variată de proiecte, inclusiv litigii, arbitraje și insolvențe de anvergură, cu mize mari pentru clienții firmei. “Aceasta, pe de o parte, datorită caracterului regional al Schoenherr, în virtutea căruia avem acces la un număr considerabil de proiecte regionale în care ne asistăm clienții în două sau mai multe jurisdicții, iar pe de altă parte, ca urmare a dinamicii legislației comunitare și domestice într-o piață în care autoritățile au devenit din ce în ce mai active”, explică Partenerul Schoenherr și Asociații.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.



Cu ce atu-uri vine Schoenherr pe piața de avocatură

Cu un portofoliu bogat de clienți, portofoliu în care apar companii multinaționale și locale active în energie, servicii financiare, real estate, construcții, producție, IT&C, industria auto, transporturi, dispozitive medicale etc, echipa Schoenherr s-a remarcat în avocatura de business datorită modului în care a soluționat cu succes mandatele încredințate.

“În majoritatea cazurilor, aceștia sunt clienți ai firmei în mai multe arii de practică și/sau în mai multe jurisdicții, competențele avocaților Schoenherr și Asociații în domeniul Dispute Resolution fiind, de altfel, unul dintre atuurile noastre în acordarea de servicii juridice integrate. Dacă, la începutul activității noastre în Dispute Resolution, clienții erau aproape exclusiv clienți ai firmei din alte domenii care apelau la serviciile noastre și pentru asistență în litigii și arbitraje punctuale, odată cu dezvoltarea acestei practici echipa de Dispute Resolution a devenit ea însăși o sursă de noi clienți pentru firmă și chiar pentru celelalte arii de practică,” precizează Adina Jivan, Partener Schoenherr și Asociații.

Referindu-se la activitatea pe care o derulează echipa implicată în proiecte de Dispute Resolution, Adina Jivan subliniază faptul că Schoenherr a dezvoltat o practică puternică de regulatory litigation, fie că vorbim de dosare de contencios administrativ și fiscal pentru anularea unor acte emise de autorități în domenii precum fiscal, concurență, achiziții publice, energie, mediu, inspecția muncii etc., fie că ne referim la litigii specifice ce reies din activitatea clienților activi în sectoare puternic reglementate, precum financiar-bancar, asigurări, energie etc.




Dimensiunile echipei de Dispute Resolution, nivelul de senioritate al avocaților specializați, experiența dezvoltată în acest domeniu, capacitatea de a gestiona proiecte multijurisdicționale în țările în care Schoenherr este prezentă, precum și existența la nivelul grupului a unor societăți specializate în servicii conexe (precum consultanța fiscală, consilierea pe probleme de proprietate intelectuală), toate acestea sunt o garanție a abilității Schoenherr și Asociații de a gestiona proiecte complexe. Situațiile în care colaborăm cu experți externi se referă în general la proiecte cu implicații pe drept străin în jurisdicții în care Schoenherr nu are birouri locale, când apelăm la firme de avocatură sau consultanță cu care avem relații de colaborare de durată.
 
Adina Jivan, Partener Schoenherr și Asociații



„Cât privește dosarele de contencios administrativ și fiscal, ponderea ridicată a numărului de astfel de litigii în activitatea noastră urmează de fapt tendința generală a pieței, aproximativ 40% din totalul litigiilor de pe rolul instanțelor românești la nivelul ultimilor ani fiind în această materie. Această tendință este dictată de activitatea autorităților, care sunt din ce în ce mai active în a veni în control, a stabili nereguli și a aplica sancțiuni, uneori cu larghețe, fără a ține întotdeauna cont de aspecte ce țin de motivarea deciziilor de sancționare, descrierea completă a faptelor incriminate, indicarea efectelor, toate acestea reprezentând caracteristici importante pentru individualizarea sancțiunii. Fără o clară reflectare a acestor elemente în deciziile de sancționare, sunt puține șanse ca judecătorul să poată aprecia în ce măsură sancțiunea a fost corect individualizată și să poată exercita controlul legalității deciziei, în timp ce companiile nu pot înțelege cu exactitate în ce constau încălcările și nu pot lua măsuri pe viitor pentru a le evita. Una dintre ariile dezvoltate major în practica noastră în ultimii ani este cea a litigiilor decurgând din activitatea de asigurare și din activitatea companiilor de asigurări, un domeniu destul de delicat și neglijat în piață, în care ne putem mândri în prezent cu un pool de avocați specializați și cu o experiență semnificativă. Totodată, asigurăm reprezentare în litigii între profesioniști, litigii civile în legătură cu proiecte de real estate și construcții, litigii reieșind din contracte de privatizare, litigii de dreptul muncii etc.”, detaliază avocatul.

„O pondere importantă în volumul de lucru al echipelor noastre specializate de Dispute Resolution o au de asemenea proiectele având ca obiect recuperarea de creanțe, procedura insolvenței, sau asistarea debitorilor în proiecte de reorganizare”, completează Emeric Domokos-Hancu.

De asemenea, avocații sunt implicați într-o serie de dosare de arbitraj internațioal, incluzând arbitraje în fața ICSID, dosare complexe pe reguli ICC, dar și într-un număr semnificativ de arbitraje în fața CACI. ”Domeniile în care sunt activi clienții pe care îi asistăm în aceste arbitraje sunt energie, construcții, transporturi și infrastructură, IT&C, iar pretențiile totale se ridică la sute de milioane de euro. Mai mult decât atât, suntem susținători activi ai dezvoltării arbitrajului ca metodă viabilă de soluționare a disputelor în România și ne alăturăm constant demersurilor menite să educe și să încurajeze mediul de afaceri să apeleze la arbitraj. Totodată, suntem unii dintre membrii fondatori ai Curții de Arbitraj Internațional București (BIAC), curte independentă de arbitraj lansată în urmă cu doi ani sub auspiciile Camerei de Comerț Americane în România (AmCham România)”, mai spune Sebastian Guțiu.

Și zona de penal-comercial este foarte bine acoperită, Schoenherr și Asociații având o practică puternică de white-collar crime, dezvoltată în ultimii ani pentru a răspunde nevoilor clienților firmei în acest domeniu.

”Avem o echipă specializată, formată din avocați seniori și parteneri cu experiență, datorită căreia firma noastră ocupă un loc important pe piața serviciilor juridice de white-collar crime. Un atu al echipei noastre îl reprezintă faptul că aceasta include avocați a căror activitate este alocată între 50% și 100% proiectelor de drept penal, precum Andreea Neagu, senior attorney at law în cadrul echipei de Dispute Resolution, sau Magdalena Roibu, care a fost cooptată în anul 2017 ca senior attorney at law dedicat full time acestui tip de proiecte și care are peste 15 ani de experiență didactică în cadrul Facultății de Drept a Universității de Vest din Timișoara și peste opt ani de lucru ca avocat de drept penal, fiind totodată autoarea unei serii impresionante de cărți și articole pe probleme de drept penal, cu accent pe infracțiuni din aria white-collar crime”, amintește Emeric Domokos-Hancu.




Dacă ar fi să definesc într-un singur cuvânt principalul atuu al echipei noastre de dispute resolution, acel cuvânt ar fi 'forță'. Suntem o echipă de avocați tineri, foarte bine pregătiți, exterm de energici și motivați, cu o capacitate ridicată de a reacționa la schimbările din piață, la dinamica modificărilor legislative și – foarte important – la noua paradigmă a relației client-avocat, în care clientul se așteaptă de la avocat la o mai mare implicare în a sprijini fundamentarea deciziilor de business ale companiei. Toate acestea, alături de expunerea la un mediu de lucru internațional, implicit la resurse și la proiecte complexe, se traduc în practică într-o abordare pragmatică și o rată ridicată de succes în dosarele pe care le gestionăm, mult peste media pieței.
 
Emeric Domokos-Hancu, Partener Schoenherr și Asociații



Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații Schonherr din această practică


În ultima perioadă, echipa de Dispute Resolution a firmei Schoenherr și Asociații a gestionat foarte multe proiecte majore. Printre acestea nominalizăm: asistența într-un arbitraj internațional în fața Centrului Internațional pentru Soluționarea Diferendelor de Investiții (ICSID) din cadrul Băncii Mondiale; asistența într-o serie de arbitraje internaționale derulate pe reguli ICC, pentru clienți activi în domeniile energie, infrastructură și transporturi; dar și asistența într-un număr considerabil de litigii fiscale, având ca obiect anularea deciziilor de impunere emise de ANAF, cu o valoare totală a acestor litigii de sute de milioane de euro.

De asemenea, echipa s-a ocupat de asistarea unor societăți de asigurări în câteva sute de litigii decurgând din activitatea de asigurare; asistarea unei serii de companii multinaționale active în domenii precum construcții, transporturi, infrastructură, în litigii reieșind în legătură cu proceduri de achiziții publice, atât în fața CNSC, cât și în instanță; asistarea unei serii de companii în litigii de contencios administrativ pentru anularea deciziilor de sancționare emise de către Consiliul Concurenței ca  urmare a finalizării unor investigații.

În plus, profesioniștii Schoenherr și Asociații au oferit asistență în prima insolvență transfrontalieră din România, în cadrul unui proiect amplu de restructurare a unui grup de companii activ în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, Statele Unite ale Americii și Canada. În legătură cu acest proiect a fost prima oară când a fost aplicat în România Regulamentul (CE) nr. 1346/2000 al Consiliului privind procedurile de insolvență, în contextul în care a fost deschisă procedura insolvenței împotriva unei societăți din țara noastră de către o instanță din Marea Britanie.
Schoenherr a coordonat toate procedurile insolvenței deschise la nivel regional care, la rândul lor, au fost coordonate strategic de către colegii avocaților români din Londra. Totodată, au fost deschise proceduri în Statele Unite ale Americii în baza Capitolului 11, precum și în Canada.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19 / 4870
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Litigation Lawyer
Cum comentează avocații Mușat & Asociații, firmă cu una dintre cele mai puternice practici în domeniul insolvenței, modificarea legislației. Recomandările echipei care gestionează proceduri complexe de insolvență și de reorganizare
Dentons, Stratulat–Albulescu și White & Case au asistat consorțiul Credit Suisse – VTB în finanțarea de 164 mil. € acordată Chimcomplex pentru achiziția activelor Oltchim. Ștefan Vuza a lucrat cu Bulboacă și Reff | Ce avocați au fost implicați și cine a coordonat echipele
PeliFilip a asistat Grupul Enayati la negocierea și semnarea contractului de proiectare și construire pentru Revera Medical City, cel mai mare centru medical privat din Romania
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Raiffeisen Informatik în vânzarea COMPAREX Group către SoftwareONE. Anca Albulescu a condus echipa din București
Avansul economiei fundamentat pe consum, indisciplina financiară şi creşterea costului cu forţa de muncă ar putea mări numărul firmelor care apelează la umbrela insolvenței. Avocații TZA estimează că tendința de creștere a numărului procedurilor deschise, manifestată în ultimii 2 ani, se va menține și în 2019
Alexandru Aparaschivei se alătură NNDKP Consultanță Fiscală în calitate de coordonator al echipei de TVA
RTPR Allen & Overy câștigă un important litigiu de dreptul muncii pentru Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord
LegiTeam: Bondoc & Asociații is looking for PART TIME RECEPTIONIST
Studiu realizat de CMS - Țările din Europa Centrală și de Est sunt mai amenințate de atacurile cibernetice. Gabriel Sidere, Managing Partner: Obligația de raportare a eventualelor atacuri și evaluarea impactului necesită asistență specializată din partea unor echipe de avocați cu experiență
Cele mai interesante dosare de insolvență în care s-au implicat avocații Dentons, în 2018, au fost din banking și retail. Tiberiu Csaki, Partner: Ne concentrăm pe insolvențele transfrontaliere, unde avem un foarte bun potențial, dată fiind expertiza noastră în multiplele jurisdictii
Proiectele BSMP în domeniu Energiei. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Oportunitățile off-shore și investițiile în proiecte regenerabile au constituit polii de interes anul acesta
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...