ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gelu Maravela (Maravela & Asociații): Disfuncționalitățile sistemului pun sub presiune strategiile de piață, de vânzări și de personal ale companiilor farma, care sunt nevoite să apeleze la consultanți externi pentru a contracara efectele negative ale acestora

01 Iulie 2016   |   Stefania Enache

Impunerea unor scaderi ale pretului la medicamente si aparitia taxei claw-back sunt doua dintre motivele majore care „au dat peste cap” sectorul candva infloritor

Gelu Maravela, Managing Partner Maravela & Asociatii

 
 
Industria farma nu traverseaza cea mai fericita perioada, jucatorii din domeniu avand de depasit un sir lung de probleme. Aceasta criza are la baza o serie de motive despre care ne-a vorbit Gelu Maravela, Managing Partner Maravela & Asociatii. Avocatul atrage atentia ca, in acest moment, multe dintre cauzele blocajului care a aparut pe piata farma pleaca de la lipsa transparentei din domeniul achizitiilor publice din sistemul national de sanatate, de la birocratia excesiva, de la lipsa de comunicare din partea autoritatilor si factorilor de decizie,  de la subfinantarea domeniului si de la disfunctionalitatile majore din sistemul electronic de decontare.

Jucatorii din industria farma acuza faptul ca impunerea unor scaderi ale pretului la medicamente si aparitia taxei claw-back sunt doua dintre motivele majore care „au dat peste cap” sectorul candva infloritor. Iar toate aceste masuri vin pe un fond instabil, in care sistemul de sanatate romanesc este schimbat de la o zi la alta, fara a exista insa si o finantare sanatoasa. „Fata de cele enuntate mai sus, ar trebui sa mai avem in vedere si urmatoarele neajunsuri: reglementarea excesiva si dezarticulata a sistemului de sanatate, lipsa de predictibilitate legislativa, incercari frecvente de reformare radicala a sistemului de sanatate, desi mai potrivit ar fi un proces constant de fine tuning, neasumarea aplicarii dispozitiilor legale ori aplicarea lor cu rea-credinta de catre functionarii publici din sistemul de sanatate, lipsa de transparenta in actul decizional si incapacitatea institutionala in privinta armonizarii sistemul legislativ etc”, sustine Gelu Maravela.


Efecte majore in zona privata

In acest context, anumiti clienti ai firmei Maravela & Asociatii au retras deja de pe piata o serie de medicamente, altii au depus numeroase memorii la Ministerului Sanatatii in vederea mentinerii preturilor actuale si dupa iulie 2016, iar o parte dintre acestia lucreaza la strategii de majorare a volumului de vanzari pentru a contracara aceasta reducere.

Perioada care vine se anunta una extrem de grea pentru industrie, iar coordonatorul Maravela & Asociatii atrage atentia ca s-a ajuns in aceasta situatie din cauza instabilitatii legislative, lipsei de transparenta in modul de stabilire a taxelor, derapajelor de reglementare cauzate de ciclul electoral, politicii inadecvate de preturi si subfinantarii sistemului public de sanatate. “Toate aceste disfunctionalitati pun sub presiune strategiile de piata, de vanzari si de personal ale companiilor farma care sunt nevoie sa apeleze la consultanti externi pentru a contracara efectele negative ale acestora. Pentru 2016 cel mai important act normativ este cel de modificare si completare a Legii nr. 95/2016 privind reforma in domeniul sanatatii, aflat inca in dezbaterea Senatului Romaniei”, explica avocatul.

De altfel, sprijinul juridic acordat de Maravela & Asociatii clientilor este indreptat cu precadere catre asistenta si reprezentarea acestora in relatia cu Ministerul Sanatatii, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, precum si cu cele judetene, Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, dar si cu privire la redactarea si sustinerea de memorii, protocoale si memorandumuri in cadrul asociatiilor producatorilor si importatorilor de medicamente, analiza a unor acte normative in vederea identificarii de solutii menite a corecta anumite anomalii de reglementare.

Proiectele cheie in care s-a implicat firma

Echipa de farma si servicii medicale din cadrul Maravela & Asociatii este formata din sase avocati si acopera toate domeniile necesare activitatii de consultanta in aceasta arie de practica. In plus, beneficiaza si de aportul colegilor din departamentele de litigii, insolventa si tax, astfel incat casa de avocatura nu a avut nevoie sa apeleze la resurse din afara firmei.

Activitatea de farma conteaza in jur de 10% din cifra de afaceri a firmei “Portofoliul nostru de clienti include producatori si importatori de medicamente inovative si generice ori dispozitive medicale – companii multinationale -, operatori internationali si locali de servicii medicale”, puncteaza Gelu Maravela.

Referindu-se la cele mai  interesante proiecte din aceasta arie de practica, derulate in ultimele sase luni, avocatul aminteste printre altele asistenta si reprezentarea unui producator international de medicamente inovative, dispozitive medicale si suplimente alimentare in vederea punerii pe piata si comercializarii acestora (prin sistemul public de sanatate si retail); asistenta si reprezentarea unui concern german in fata Ministerului Sanatatii cu privire la blocajul legislativ creat de lipsa criteriilor de evaluare, asistenta si reprezentarea unei companii multinationale in fata Casei Nationale de Asigurari de Sanatate cu privire remedierea inadvertentelor de natura tehnica privind softul SIUI;  asistenta si reprezentare unui mare operator de servicii medicale in cadrul unui proiect de M&A, asistenta si reprezentarea in fata Ministerului Sanatatii cu privire la aprobarea preturilor pentru doua medicamente inovative orfane produse de o reputata companie internationala.

„Activitatea juridica preponderenta a constat in analiza actelor normative relevante in vederea identificarii argumentelor si parghiilor legale de negociere cu autoritatile de reglementare in vederea transparentizarii modului de calcul a taxei claw back, remedierii problemelor technice a softului SIUI care impacteaza semnificativ sistemul de decontare, depasirii blocajului legislativ cauzat de lipsa criteriilor de evaluare”, detaliaza liderul Maravela & Asociatii.

Conservare a portofoliului de clienti

Avand in vedere ca anul 2016 nu este unul propice pentru farma, Maravela & Asociatii si-a propus o conservare a portofoliului de clienti, o consilidare a echipei, o eficientizare a activitatii si o diversificare a serviciilor oferite. “Totusi, nu excludem o dezvoltare usoara a acestei arii de practica. In prezent, incidenta ratele orare este redusa din cauza presiunii pe care o au clientii pe bugetele pentru consultantii externi. In cea mai mare parte remunerarea serviciilor noastre juridice se bazeaza pe estimari de onorarii aprobate in prealabil de catre clienti, in cazul activitatilor specifice consultantei, iar in cazul serviciilor juridice specifice litigiilor utilizam onorarii fixe. Lucram pe baza de blended rate doar in cazul unor mandate ale caror intindere sau volum nu pot fi anticipate in mod rezonabil la momentul preluarii mandatului (investigatii ale Consiliului Concurentei, controale ale autoritatilor fiscale, litigii arbitrale etc)”, subliniaza Gelu Maravela.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1623 / 5441
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Banking & Finance
Popovici Nițu Stoica & Asociații o cooptează pe Raluca Rusu ca Asociat în PNSA Tax
Echipa de Banking & Finance de la Reff & Asociații, foarte activă în proiecte de digitalizare și inovație. Avocații au bifat finanțări de 350 mil. € în ultimul an și asistă tranzacții cu NPLs și active bancare de cca. 250 mil. €, blocate de pandemie. Numeroase proiecte vizează mai multe jurisdicții
15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări cheamă România la ICSID, în al nouălea arbitraj al țării noastre la Washington. Reclamanții au investit în parcuri fotovoltaice
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații asistă Interparking în achiziția Parcării Bucur Obor. Partenerul Dana Rădulesscu a coordonat echipa
Voicu & Filipescu a asistat una din principalele asociații bancare din SUA, în cadrul unei tranzacții majore de finanțare crossborder ce implică și o companie românească. Partenerul Marta Popa a coordonat echipa care a colaborat cu avocații americani de la Blank Rome LLP
Ce trebuie să știe un stagiar care aspiră la un loc în echipa Bondoc & Asociații. Numar mare de proiecte complexe care faciliteaza formarea juridica. Training-uri de formare și pregătire „one to one”, cu seriozitate și constanță. Onorariile recunosc și recompensează eforturile avocaților
LegiTeam | Stratulat Albulescu recrutează avocați stagiari, absolvenți ai promoției 2020
LegiTeam | Voicu & Filipescu is looking for lawyers
Anul 2020 a adus o creștere generală a numărului de proiecte de finanțare și restructurare pentru biroul DLA Piper din Romania. Finanțările imobiliare și restructurarea unor proiecte de energie regenerabilă, printre proiectele cheie
LegitTeam: ZRVP recrutează avocați stagiari pentru departamentul Litigii
LegiTeam: Real Estate Lawyer with 2 to 4 years of practical experience in Bucharest
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...