ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Institutiile ce (nu) vor face parte din comitetul interministerial care va transpune in legislatia nationala noile directive din domeniul achizitiilor publice

16 Ianuarie 2015   |   Vass Lawyers

Conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.

 
 
In M.Of. nr. 453 din data de 20 iunie 2014 a fost publicata Decizia primului-ministru nr. 218/2014 privind infiintarea Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumita in continuare „Decizia”).

SCOPUL COMITETULUI


Scopul Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumit in continuare „Comitetul”) consta in coordonarea procesului de reforma a cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice.

COMPONENTA COMITETULUI

Componenta Comitetului este prevazuta in Anexa nr. 1 a Deciziei, dupa cum urmeaza:


►    Ministerul Fondurilor Europene;
►    Cancelaria Primului-Ministru;
►    Secretariatul General al Guvernului;
►    Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
►    Ministerul Finantelor Publice – Unitatea Centrala pentru Verificarea Achizitiilor Publice;
►    Ministerul pentru Societatea Informationala;
►    Ministerul Justitiei;
►    Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Ministerele vor fi reprezentate la sedintele Comitetului la nivel de ministru, iar institutiile administratiei publice centrale, de catre conducatorii acestora. In ceea ce priveste conducerea Comitetului, aceasta este asigurata de ministrul fondurilor europene.

Potrivit Deciziei, la lucrarile Comitetului pot participa, in calitate de invitati, reprezentanti ai Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si Agentiei Nationale de Integritate, precum si reprezentanti ai altor entitati publice, desemnati in acest sens, potrivit legii.

ORGANIZAREA COMITETULUI

Potrivit Deciziei, Comitetul isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, pe care il aproba in prima sedinta de lucru. Comitetul se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie.

De asemenea, in cadrul Comitetului isi desfasoara activitatea grupul de lucru la nivel tehnic pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice, format din experti tehnici ai ministerelor, organelor de specialitate si institutiilor administratiei publice centrale, care fac parte din Comitet, si ai institutiilor ai caror reprezentanti au calitatea de invitati. In acest sens, institutiile antementionate desemneaza cate o persoana responsabila, care sa poata furniza expertiza si sprijinul necesare in domeniu.

ATRIBUTIILE COMITETULUI

In vederea realizarii scopului sau, Comitetul implementeaza directiile de actiune prioritare, pe care le poate actualiza. Directiile de actiune prioritare pentru anul 2014 sunt prevazute in Anexa nr. 2 a Deciziei, astfel:

►    definitivarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice impreuna cu Comisia Europeana;
►    pregatirea pachetului legislativ care sa asigure transpunerea directivelor in legislatia nationala;
►    stabilirea noului cadru institutional in domeniu;
►    elaborarea unei strategii nationale in vederea instruirii personalului de specialitate cu privire la aplicarea noului pachet legislativ;
►    masuri imediate, precum: definitivarea si supunerea spre aprobare Guvernului a proiectului de modificare a H.G. nr. 925/2006, modificarea O.U.G. nr. 34/2006, modificarea/abrogarea Ordinului Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 509/2011 si modificarea/abrogarea Instructiunii Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 1/2013.

De asemenea, printre atributiile Comitetului se numara si:

►    elaborarea unor planuri de actiune detaliate pentru fiecare dintre problemele identificate, care cuprind masurile preconizate si modalitatea de implementare, precum si mecanismul de monitorizare si evaluare a acestor planuri;
►    asigurarea corelarii masurilor stabilite in planurile de actiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern in domeniile prioritare.

Nu in ultimul rand, conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2421 / 5437
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Voicu & Filipescu a asistat una din principalele asociații bancare din SUA, în cadrul unei tranzacții majore de finanțare crossborder ce implică și o companie românească. Partenerul Marta Popa a coordonat echipa care a colaborat cu avocații americani de la Blank Rome LLP
LegiTeam | Stratulat Albulescu recrutează avocați stagiari, absolvenți ai promoției 2020
15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări cheamă România la ICSID, în al nouălea arbitraj al țării noastre la Washington. Reclamanții au investit în parcuri fotovoltaice
LegiTeam | Voicu & Filipescu is looking for lawyers
Ce trebuie să știe un stagiar care aspiră la un loc în echipa Bondoc & Asociații. Numar mare de proiecte complexe care faciliteaza formarea juridica. Training-uri de formare și pregătire „one to one”, cu seriozitate și constanță. Onorariile recunosc și recompensează eforturile avocaților
Anul 2020 a adus o creștere generală a numărului de proiecte de finanțare și restructurare pentru biroul DLA Piper din Romania. Finanțările imobiliare și restructurarea unor proiecte de energie regenerabilă, printre proiectele cheie
LegitTeam: ZRVP recrutează avocați stagiari pentru departamentul Litigii
LegiTeam: Real Estate Lawyer with 2 to 4 years of practical experience in Bucharest
Andrada Pleș se alătură echipei PNSA Tax
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...