ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Numărul orelor lucrate în S1 de avocații Maravela & Asociații a crescut cu 40%. Ce arii de practică au adus cele mai mari încasări anul acesta și de unde ar veni creșterea ce poate ajunge la 50% în 2017

30 August 2017   |   Stefania Enache

Avocații Maravela & Asociatii au fost prezenți în mai multe proiecte-cheie in primul semestru al acestui an.

Gelu Maravela, Managing Partner si Alina Popescu, Managing Partner - Maravela & Asociatii

 
 
Activitatea firmei de avocatura Maravela& Asociatii a inregistrat o evolutie pozitiva vizibila in primul semestru din 2017, comparativ cu intervalul similar din 2016. „Nu doar activitatea si incasarile au crescut, ci si echipa si numarul clientilor din portofoliu. Cresterea numarului de mandate - clienti noi sau deja existenti - a fost pregnanta in departamentele de concurenta, M&A, corporate/commercial, real estate, dreptul muncii, data protection, litigii si insolvente”, puncteaza Gelu Maravela, Managing Partner Maravela & Asociatii.
Avocatii spun ca
presiunea pe onorarii continua sa existe, dar multi dintre cei care au nevoie de serviciile avocatilor au inteles ca raporturile calitate-pret si rezultate-pret sunt mult mai importante decat costul in sine. Pana si unele dintre firmele cele mai mari au inceput sa ofere onorarii foarte scazute, lucru care rareori rezulta dintr-o eficientizare reala a activitatii si mai des din implicarea in dosare a unor avocati care costa „mai putin” - deseori la nivel de junior, implicarea partenerilor sau a avocatilor experimentati fiind mai mica. In aceste conditii chiar si cei mai dificili clienti au inteles ca, desi mai scumpi, profesionistii cu rate orare mai mari costa, pana la urma, mult mai putin decat cei mai putin experimentati, sau elevati calitativ, care practica rate mai mici, arata avocatii Maravela & Asociatii.


Pentru 2017, previziunile casei de avocatura urmaresc o crestere anuala intre 30% si 50%. “Pana in acest moment, totalul orelor lucrate este superior cu 40% numarului orelor lucrate in aceeasi perioada de referinta, a anului trecut. Suntem asadar, in acest moment, peste linie”, arata Alina Popescu, Managing Partner Maravela & Asociatii.

Proiecte cu greutate

Agendele de lucru ale avocatilor sunt incarcate, echipa fiind implicata intr-un numar important de proiecte. In aceasta perioada Maravela & Asociatii este alaturi de Chimcomplex in procesul de achizitionare a activelor Oltchim. Coordonatorii acestui mandat amplu sunt Gelu Maravela, Alina Popescu, Dana Radulescu si Mirela Metea. Casa de avocatura acorda asistenta privind aspectele de drept roman si drept slovac (prin avocati specializati ce au lucrat sub coordonarea Maravela & Asociatii) Astra Rail Industries, cel mai mare producator european de vagoane de marfa, in fuziunea cu gigantul american Greenbrier. Coordonatorii acestui proiect sunt Gelu Maravela, Alina Popescu si Mihai Buciuman.

Firma asista si J Christof E&P Services, lider mondial in dezvoltarea, construirea si intretinerea instalatiilor industriale, in procedura reorganizarii afacerilor grupului pe teritoriul Romaniei. Acest dosar este coordonat de Gelu Maravela, Mihai Buciuman, Daniel Vinerean.

O echipa condusa de Alina Popescu ofera sprijin de specialitate Monsanto cu privire la aspecte de drept roman aferente fuziunii cu Bayer.

In primul semestru, Maravela & Asociatii a reprezentat Quantum Music in vederea productiei si distributiei pieselor artistei Irina Rimes de catre Universal Music Franta. Acest mandat s-a aflat sub coordonarea Alinei Popescu.

Tot Alina Popescu a condus echipa care a asistat un important operator de telefonie mobila, pentru realizarea raportului global de transparenta si alte chestiuni de reglementare in telecomunicatii privitoare la activitatea din Romania.

De asemenea, firma de avocatura a fost lead counsel pentru World Bank in proiectul subnational Doing Business, selectand si coordonand 40 de profesionisti in noua orase pentru obtinerea, centralizarea si procesarea informatiilor solicitate din patru importante arii de practica. Acest dosar amplu a fost coordonat de Gelu Maravela, Alina Popescu, Sonia Fedorovici.

Pe agenda de lucru a avocatilor se afla si proiectul prin care este oferita consiliere unuia dintre cei mai mari operatori si dezvoltatori de parcari din Europa, cu privire la constructia si dezvoltarea mai multor parcari atat publice, cat si private, in cateva orase din Romania, inclusiv in Bucuresti. In acest dosar, coordonatori sunt Dana Radulescu si Daniel Vinerean.

Un grup de experti coordonati de Gelu Maravela, Alina Popescu, Mirela Metea, Ioan Roman si Daniel Vinerean asista un lider pe piata serviciilor financiare din industria auto in toate aspectele de legal, incluzand in portofolii complexe de litigii, iar o echipa coordonata de Alina Popescu ofera suport de specialitate unui producator japonez de echipamente electronice in investigatii desfasurate de Consiliul Concurentei. Acestea sunt doar cateva dintre mandatele in care este implicata echipa Maravela & Asociatii, numarul proiectelor fiind insa mult mai mare, dar din motive de confidentialitate nu sunt inca facute publice.

Pe langa aceste mandate, firma este implicata si in foarte multe proiecte pro-bono. Din 2016, Maravela & Asociatii a consolidat campaniile, politicile si activitatile de CSR. Acestea includ, printre altele, asistenta pro-bono pentru cauzele pe care avocatii le sustin, spre exemplu HOSPICE Casa Sperantei si Asociatia Ingerasii Salvatori.

De unde au venit incasarile?

Gelu Maravela subliniaza ca proiectele cele mai importante, atat din punct de vedere valoric cat si din perspectiva complexitatii, sunt din departamentul de M&A, fiind vorba de sume de sute de milioane de euro si de mandate implicand un mare numar de avocati si arii de practica.

„De asemenea, gestionam importante litigii si dosare de insolventa atat valoric, cat si din perspectiva complexitatii si a inovatiei, precedente notabile in domeniile de practica vizate. Printre cele mai importante proiecte cu aspecte de M&A si financing in care am fost implicati trebuie sa amintim preluarea activelor Oltchim de catre Chimcomplex, mandat ce detine si importante componente de finantare. In aceeasi categorie intra si preluarea de catre grupul american Standex International Corporation a filialei romanesti a Piazza Rosa Group, client pentru care am intocmit un complex due diligence fiscal. De partea cumparatorului au stat firmele de avocatura Sinescu & Nazat, Mondini & Resconi - Italia si Lazzari Law Firm – Italia. De asemenea, ne-am implicat in asistarea a doi importanti producatori locali din industria alimentara in vederea vanzarii afacerilor acestora”, declara avocatul.

In ceea ce priveste incasarile realizate in primul semestru, Alina Popescu mentioneaza ca sumele cele mai mari au venit din mandatele care vizeaza practicile de M&A, corporate & commercial, restructurare si insolventa si litigii. „Desi un filon important, in medie mandatele transmise de firmele straine nu reprezinta mai mult de 10% din veniturile firmei. Printre firmele straine cu care am colaborat recent se numara Baker McKenzie, Hogan Lovells, Gleiss Lutz si Fowler White Burnett”, mai spune avocatul.

„Cele mai multe ore lucrate sunt atribuite departamentului de consultanta, pe locul doi fiind practica de litigii, urmata pe trei de practica de dreptul penal al afacerilor si apoi de insolventa & restructurare, iar restul departamentelor isi impart in proportii relativ egale procentele ramase. In cadrul departamentului de consultanta, cel mai mare volum este generat de mandate M&A, corporate & commercial, urmate de real estate, employmet, concurenta, pharma & healthcare, regulatory & compliance. Avem numerosi clienti cu care, desi am inceput colaborarea pentru un proiect punctual, raman alaturi de noi pentru consultanta curenta. Acest tip de colaborare estimam ca reprezinta 25% din totalul incasarilor”, precizeaza si Alina Popescu.

Chiar daca perioada de criza a fost depasita, presiunea pe onorarii continua sa existe, dar multi dintre cei care au nevoie de serviciile avocatilor au inteles ca raporturile calitate-pret si rezultate-pret sunt mult mai importante decat costul in sine. „Anul trecut au inceput si clientii, chiar si cei mai dificili dintre acestia, sa inteleaga ca, desi mai scumpi, profesionistii cu rate orare mai mari costa pana la urma mult mai putin decat cei mai putin experimentati sau elevati calitativ care practica rate mai mici. Aceasta deoarece calitatea redusa in servicii atrage mari riscuri care se reflecta direct in buzunarul clientului, ca sa nu mai vorbim de cheltuiala inutila de timp si resurse ce poate fi atrasa de o proasta gestiune a mandatului. Raporturile calitate-pret si rezultate-pret au devenit mai importante decat pretul de sine statator. Partea interesanta este ca, pana si unele dintre firmele cele mai mari au inceput sa ofere onorarii foarte scazute, lucru care rareori rezulta dintr-o eficientizare reala a activitatii si mai des din implicarea in dosare a unor avocati care costa „mai putin” (deseori la nivel de junior, implicarea partenerilor sau a avocatilor experimentati fiind mai mica). Clientii au inceput insa sa sesizeze si aceasta practica, multi dintre ei evitand-o”, atrage atentia Alina Popescu.

O extindere continua a echipei


In prezent echipa Maravela & Asociatii numara peste 25 de membri, dintre care opt parteneri (sase avocati, un tax partner si un insolvency partner). Firma are trei parteneri equity: cei doi parteneri fondatori Gelu Maravela si Alina Popescu, impreuna cu Ioan Roman. Fiecare dintre avocatii firmei de la pozitia de managing associate in sus coordoneaza cel putin o arie de practica.

”De la inceputul acestui an au avut loc patru promovari, am consolidat atat practica de litigii cat si pe cea de consultanta recrutand, de la inceputul anului, cinci noi avocati in cadrul departamentelor de litigii si consultanta, dintre care doi parteneri. Avem in prezent doi stagiari. Nu ne permitem un numar mai mare de stagiari. Pe de o parte investim mult timp si o atentie deosebita in formarea unui tanar avocat, ceea ce programul foarte incarcat de lucru ne permite din ce in ce mai putin. Pe de alta parte, in cazul nostru, implicarea reala in mandate este preponderent la nivel de partener si managing sau senior associate, ceea ce, din punctul nostru de vedere, asigura un nivel de calitate foarte inalt - asa cum ne si este, de altfel, renumele pe piata. Desi, evident, ne anima dorinta de castig (ca pe orice alta profesie), firma noastra a avut de la inceput viziunea unui mediu cu standarde foarte inalte, pe care am reusit sa le atingem si ne dorim sa le mentinem”, declara Gelu Maravela.

Liderul casei de avocatura atrage atentia ca anul acesta cele mai mari provocari in activitatea firmei au intervenit pe partea resurselor umane. „Intampinam dificultati in a recruta personal in linie cu necesitatile firmei. Am reusit, desi in proces asiduu de recrutare, sa ocupam doar partial posturile disponibile. Ne marim constant echipa, dar nu suntem dispusi sa facem rabat si compromisuri care sa ne poata scadea calitatea serviciilor oferite. Avand in vedere contextul actual, sectoarele cele mai interesante par sa fie agricultura, domeniul IT, industria, piata real estate, sanatate si FMCG. Trebuie urmarite si sectoarele infrastructura si aparare”, explica avocatul.

Pe langa extinderea continua a activitatii, Maravela & Asociatii urmareste sa intre si pe alte piete. „Pe plan local, avem legaturi stranse cu firme in cele mai importante zone ale tarii si in Republica Moldova. Nu avem in plan, pentru moment, extinderea pe teritoriul Romaniei. Suntem insa decisi sa deschidem un birou in alta jurisdictie Europeana si in viitorul apropiat vom fi in masura sa dam mai multe detalii despre acest proiect”, afirma Alina Popescu.

Firma  Maravela & Asociații a fost aleasa, in primavara, “Firma de Avocatura a Anului in Romania” de catre publicatia britanica The Lawyer, in cadrul ceremoniei de premiere „The Lawyer European Awards 2017”. Premiile din acest an au fost acordate pentru viziune strategică, concentrându-se în principal pe inițiative transfrontaliere, o cultură solidă a parteneriatelor, performanță financiară puternică, creștere, excelență susținută în furnizarea serviciilor juridice și un remarcabil management al talentelor.


Maravela & Asociatii este una dintre casele de avocatura tinere care a reusit sa se impuna intr-un timp scurt in “liga mare” a avocaturii de business. Inca de la aparitia sa pe piata, firma a avut de la an la an o crestere substantiala, adoptand o strategie care si-a dovedit eficienta.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 707 / 5083
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv | Cinci societăți de avocați cu prezență la București, în topul consultaților juridici din tranzacțiile derulate în Europa Estică, în primele șapte luni. CMS își păstrează primul loc în regiunea EMEA
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
Trei firme de avocați apără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 7 arbitraje internaționale din cele 51 în care este implicată. Ce tarife orare plătește CNAIR și în ce dosare lucrează in-house
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...