ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un pariu de un milion de dolari pe inventivitate: casa de avocatura Weizmann cumpara cea mai mare agentie de inregistrare a marcilor

07 Mai 2010   |   Mihaela Popescu pentru Ziarul Financiar

Noua entitate va opera sub numele Weizmann, Ariana & Partners si va ajunge pana la sfarsitul anului sa aiba un numar de 60 de angajati, fata de 28 de persoane in prezent, iar in cadrul ei vor fi dezvoltate cu precadere departamentele de monitorizare a cererilor de inregistrare nationale si internationale, precum si cel de mediere

 
 
Tranzactia a adus 1,2 mil. dolari actionarilor romani ai companiei Ariana, care au infiintat firma in 2004 cu investitii minime. Acestia spun ca circa jumatate de milion de dolari va acoperi datoriile companiei, scrie Mihaela Popescu in Ziarul Financiar.

Ariana, cu afaceri de 0,5 mil. euro si 28 de angajati in 2009, detine site-ul www.inregistrare-marci.ro, cel mai mare motor de cautare a marcilor de pe piata locala. Compania a inregistrat anul trecut peste 400 de marci la OSIM (Oficiul de Stat de Inventii si Marci). "Ajunsesem la un nivel de dezvoltare la care aveam neaparat nevoie de expertiza internationala. Voi ramane la conducerea companiei in urmatorii doi ani cel putin", a declarat Radu Bozocea, unul dintre fondatorii agentiei Ariana.


Pe langa activitatea de inregistrare a marcilor la OSIM, consilierii in proprietate intelectuala au si activitati de mediere a conflictelor intre companii pe tema dreptului de proprietate asupra unei marci sau de monitorizare a marcilor noi care apar pe piata, precum si de evaluare a brandurilor.

De profesie contabil, Bozocea a infiintat agentia de inregistrare a marcilor in anul 2004, alaturi de alti doi parteneri, un avocat si un jurist. In ultimii doi ani, actionarii Ariana au colaborat cu mai multi avocati ai firmei americane Weizmann pentru proiecte derulate in afara Romaniei.

"Noua entitate va opera sub numele Weizmann, Ariana & Partners si va ajunge pana la sfarsitul anului sa aiba un numar de 60 de angajati, fata de 28 de persoane in prezent, iar in cadrul ei vor fi dezvoltate cu precadere departamentele de monitorizare a cererilor de inregistrare nationale si internationale, precum si cel de mediere", au declarat reprezentantii Ariana.

Acestia au mai precizat ca, dupa finalizarea tranzactiei, agentia va fi condusa de avocatul Nicolas Blumm, unul dintre cei cinci parteneri ai Weizmann, si Radu Bozocea, iar fondatorii Ariana raman actionari minoritari ai noii companii.

In 2002, doar 1% din marcile de pe piata erau inregistrate la OSIM, potrivit lui Bozocea. Concurenta pe piata a crescut puternic in ultimii ani, astfel incat companiile au simtit nevoia sa-si protejeze brandurile prin inregistrarea acestora la OSIM, impiedicand competitorii sa le copieze produsele. In 2006 erau inregistrate la OSIM aproximativ 200.000 de marci, potrivit datelor institutiei.

Mai mult, companiile mari de pe pietele auto, de tigarete sau din domeniul energiei au angajat juristi care se ocupa de inregistrarea marcilor din portofoliu si a brevetelor de inventie si de litigiile cu jucatorii care aduc pe piata produse contrafacute. "Producatorii auto inregistreaza la OSIM chiar si modelele de suruburi folosite in asamblarea masinilor", spune Bozocea.

Si gigantii de pe piata avocaturii, precum, NNDKP, Musat & Asociatii sau Tuca, Zbarcea si Asociatii au consilieri pe proprietate intelectuala. Inregistrarea unei marci la OSIM pentru zece ani costa cel putin 500 de euro, potrivit datelor din piata.

2009, primul an de declin al afacerilor

Anul trecut, agentia Ariana a avut un declin al afacerilor fata de 2008, aceasta fiind prima scadere anuala de la infiintare, iar firma a fost pe pierdere din cauza investitiilor in promovare, potrivit lui Bozocea.

"Intr-adevar, criza a adus mai putine marci noi pe piata in 2009. Noi am inregistrat mai mult branduri vechi, care activau pe piata dar care nu erau protejate de copiere. Au venit venituri importante si din disputele pe marginea dreptului de proprietate intelectuala, deoarece a crescut interesul companiilor pentru masurile de protectie a marcilor pe care le detin", a afirmat Bozocea.

Compania a realizat in ultimul an o medie lunara de 40-50 de notificari catre cei care contrafac marci inregistrate pe piata, la cererea clientilor, fata de o medie de mai putin de 10 notificari in urma cu 2-3 ani. Printre clientii Ariana s-au numarat Apemin Tusnad, Heidi Chocolat sau Covalact, iar printre competitori se numara agentiile Inventa, AGPITT, APIA sau Intellexis.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


       

      Ascunde Reclama
       

      Comentarii

       

      1-1 din 1

      1
       
      vyo
      09 martie, 2011 - 12:51

      dorescconsilieredai49lasutadininventie

      Recomanda | 3 useri au recomandat acest comentariu

       

      POSTEAZA UN COMENTARIU


      Nume *
      Email (nu va fi publicat) *
      Comentariu *
      Cod de securitate*







      * campuri obligatorii


      Articol 4244 / 5082
       

      Ascunde Reclama
       
      BREAKING NEWS
      ESENTIAL
      Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
      De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
      INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
      Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
      Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
      Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
      Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
      Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
      Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
      Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
      Trei firme de avocați apără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 7 arbitraje internaționale din cele 51 în care este implicată. Ce tarife orare plătește CNAIR și în ce dosare lucrează in-house
      LegiTeam: Secretary Position Opening (Bondoc & Asociații)
       
      Citeste pe SeeNews Digital Network
      • BizBanker

      • BizLeader

          in curand...
      • SeeNews

        in curand...