ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un pariu de un milion de dolari pe inventivitate: casa de avocatura Weizmann cumpara cea mai mare agentie de inregistrare a marcilor

07 Mai 2010   |   Mihaela Popescu pentru Ziarul Financiar

Noua entitate va opera sub numele Weizmann, Ariana & Partners si va ajunge pana la sfarsitul anului sa aiba un numar de 60 de angajati, fata de 28 de persoane in prezent, iar in cadrul ei vor fi dezvoltate cu precadere departamentele de monitorizare a cererilor de inregistrare nationale si internationale, precum si cel de mediere

 
 
Tranzactia a adus 1,2 mil. dolari actionarilor romani ai companiei Ariana, care au infiintat firma in 2004 cu investitii minime. Acestia spun ca circa jumatate de milion de dolari va acoperi datoriile companiei, scrie Mihaela Popescu in Ziarul Financiar.

Ariana, cu afaceri de 0,5 mil. euro si 28 de angajati in 2009, detine site-ul www.inregistrare-marci.ro, cel mai mare motor de cautare a marcilor de pe piata locala. Compania a inregistrat anul trecut peste 400 de marci la OSIM (Oficiul de Stat de Inventii si Marci). "Ajunsesem la un nivel de dezvoltare la care aveam neaparat nevoie de expertiza internationala. Voi ramane la conducerea companiei in urmatorii doi ani cel putin", a declarat Radu Bozocea, unul dintre fondatorii agentiei Ariana.


Pe langa activitatea de inregistrare a marcilor la OSIM, consilierii in proprietate intelectuala au si activitati de mediere a conflictelor intre companii pe tema dreptului de proprietate asupra unei marci sau de monitorizare a marcilor noi care apar pe piata, precum si de evaluare a brandurilor.

De profesie contabil, Bozocea a infiintat agentia de inregistrare a marcilor in anul 2004, alaturi de alti doi parteneri, un avocat si un jurist. In ultimii doi ani, actionarii Ariana au colaborat cu mai multi avocati ai firmei americane Weizmann pentru proiecte derulate in afara Romaniei.

"Noua entitate va opera sub numele Weizmann, Ariana & Partners si va ajunge pana la sfarsitul anului sa aiba un numar de 60 de angajati, fata de 28 de persoane in prezent, iar in cadrul ei vor fi dezvoltate cu precadere departamentele de monitorizare a cererilor de inregistrare nationale si internationale, precum si cel de mediere", au declarat reprezentantii Ariana.

Acestia au mai precizat ca, dupa finalizarea tranzactiei, agentia va fi condusa de avocatul Nicolas Blumm, unul dintre cei cinci parteneri ai Weizmann, si Radu Bozocea, iar fondatorii Ariana raman actionari minoritari ai noii companii.

In 2002, doar 1% din marcile de pe piata erau inregistrate la OSIM, potrivit lui Bozocea. Concurenta pe piata a crescut puternic in ultimii ani, astfel incat companiile au simtit nevoia sa-si protejeze brandurile prin inregistrarea acestora la OSIM, impiedicand competitorii sa le copieze produsele. In 2006 erau inregistrate la OSIM aproximativ 200.000 de marci, potrivit datelor institutiei.

Mai mult, companiile mari de pe pietele auto, de tigarete sau din domeniul energiei au angajat juristi care se ocupa de inregistrarea marcilor din portofoliu si a brevetelor de inventie si de litigiile cu jucatorii care aduc pe piata produse contrafacute. "Producatorii auto inregistreaza la OSIM chiar si modelele de suruburi folosite in asamblarea masinilor", spune Bozocea.

Si gigantii de pe piata avocaturii, precum, NNDKP, Musat & Asociatii sau Tuca, Zbarcea si Asociatii au consilieri pe proprietate intelectuala. Inregistrarea unei marci la OSIM pentru zece ani costa cel putin 500 de euro, potrivit datelor din piata.

2009, primul an de declin al afacerilor

Anul trecut, agentia Ariana a avut un declin al afacerilor fata de 2008, aceasta fiind prima scadere anuala de la infiintare, iar firma a fost pe pierdere din cauza investitiilor in promovare, potrivit lui Bozocea.

"Intr-adevar, criza a adus mai putine marci noi pe piata in 2009. Noi am inregistrat mai mult branduri vechi, care activau pe piata dar care nu erau protejate de copiere. Au venit venituri importante si din disputele pe marginea dreptului de proprietate intelectuala, deoarece a crescut interesul companiilor pentru masurile de protectie a marcilor pe care le detin", a afirmat Bozocea.

Compania a realizat in ultimul an o medie lunara de 40-50 de notificari catre cei care contrafac marci inregistrate pe piata, la cererea clientilor, fata de o medie de mai putin de 10 notificari in urma cu 2-3 ani. Printre clientii Ariana s-au numarat Apemin Tusnad, Heidi Chocolat sau Covalact, iar printre competitori se numara agentiile Inventa, AGPITT, APIA sau Intellexis.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


       

      Ascunde Reclama
       

      Comentarii

       

      1-1 din 1

      1
       
      vyo
      09 martie, 2011 - 12:51

      dorescconsilieredai49lasutadininventie

      Recomanda | 2 useri au recomandat acest comentariu

       

      POSTEAZA UN COMENTARIU


      Nume *
      Email (nu va fi publicat) *
      Comentariu *
      Cod de securitate*







      * campuri obligatorii


      Articol 3744 / 4582
       

      Ascunde Reclama
       
       
       
       
      Citeste pe SeeNews Digital Network
      • BizBanker

      • BizLeader

          in curand...
      • SeeNews

        in curand...