ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

C&W Echinox: Companiile din București au un cost lunar de ocupare a spațiilor de birouri cuprins între 175 și 500 de euro per angajat

10 Octombrie 2018   |   BizLawyer

Analiza ține cont de costurile cu chiria, taxa pentru servicii (service charge), costurile operaționale (apă, electricitate, internet, consumabile, curățenie, servicii de recepție), dar și de costurile cu amenajarea și mobilarea spațiului, amortizate într-o perioadă de cinci ani - durata medie a unui contract de închiriere în piața spațiilor de birouri din București.

Sursa: Photo by Benjamin Child on Unsplash

 
 
Companiile din București cu sedii în clădiri de birouri moderne au un cost lunar de ocupare a spațiilor cuprins între 175 și 500 de euro per angajat, potrivit unei analize realizate de firma de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Analiza ține cont de costurile cu chiria, taxa pentru servicii (service charge), costurile operaționale (apă, electricitate, internet, consumabile, curățenie, servicii de recepție), dar și de costurile cu amenajarea și mobilarea spațiului, amortizate într-o perioadă de cinci ani - durata medie a unui contract de închiriere în piața spațiilor de birouri din București.

Rezultatul este influențat, de asemenea, de densitatea din cadrul spațiilor de birouri, majoritatea companiilor alocând între 8 și 12 metri pătrați pentru fiecare angajat, suprafață care include și cota din spațiile comune ale biroului închiriat, precum sălile de conferință, bucătăria sau recepția.


Cele mai importante costuri sunt cele cu chiria netă efectivă, care pot varia în intervalul 8 – 17,5 euro/ mp/ lună, urmate de costurile de amenajare și mobilare, care variază între 300 și 750 de euro / mp, reprezentând un cost de amortizare lunară cuprins între 5 și 12,5 euro/ mp.

Ținând cont de acești parametri, costurile de ocupare a spațiilor per angajat pornesc de la circa 175 – 180 de euro/ lună în zone precum Sud, Est sau Pipera Nord și pot chiar depăși pragul de 500 de euro/ lună pentru angajații care lucrează în CBD (Piața Victoriei – Aviatorilor – Piața Charles de Gaulle). În zona CBD sunt cele mai mari chirii din București, iar companiile fac investiții majore pentru confortul angajaților, alocând bugete consistente pentru amenajare și spații mai generoase pentru fiecare stație de lucru.

Mădălina Cojocaru, Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Modul de ocupare al birourilor este în proces de transformare în piețele vestice, unde spațiile de coworking sunt în plin avânt. În condițiile în care operatorii spațiilor de coworking devin din ce în ce mai activi și în București, credem că o parte din companiile locale vor analiza varianta diversificării portofoliului imobiliar prin relocarea unor departamente care au nevoie de flexibilitate şi acces la o platformă extinsă de networking în aceste spații alternative. Principalele lor avantaje sunt legate de flexibilitatea contractelor şi de acoperirea tuturor serviciilor printr-o singură taxă, facilitând totodată comunicarea şi schimbul de experienţă ȋntre angajaţi din domenii diverse şi conexe. Această etapă face parte din maturizarea și diversificarea pieței, care se va adapta la cerințele și valorile noilor generații de angajați.”

Cushman & Wakefield Echinox este una dintre cele mai mari firme de consultanță imobiliară pe plan local, activând în toate segmentele pieței imobiliare. Departamentul de birouri al companiei a închiriat în ultimele 18 luni spații cu o suprafață cumulată de aproximativ 100.000 de metri pătrați în clădiri de birouri din București și din țară.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 530 / 9600
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Gabriel Zbârcea, Managing Partner Ţuca Zbârcea & Asociaţii: În România, o firmă de avocați poate ajunge la afaceri de 20 mil. € anual. În anii următori se va consolida tendința de divizare a pieței
KPMG Legal cooptează doi avocați de talie grea. Vlad Peligrad și Cătălin Oroviceanu se alătură echipei ca parteneri coordonatori
Cum văd partenerii Noerr evoluția firmei în perioada următoare. Prof. dr. Jörg K Menzer, Head CEE Offices, Noerr: În 2019 vom mări și echipele, dar și baza de clienți. În ciuda ultimelor schimbări juridice din Ungaria, România și Polonia – pe alocuri foarte controversate – am remarcat că există în continuare interes pentru fuziuni, achiziții și investiții noi în regiune
KPMG Legal – Toncescu Mihai Olteanu SPRL a câștigat definitiv anularea taxelor vamale, antidumping și TVA impuse de autoritățile vamale la importurile produselor din afara spațiului UE pentru unul dintre cei mai importanți producători de piese pentru industria automotive
Cei mai buni avocați de fuziuni și achiziții din România. Clasamentul Chambers Global 2019
La un an de la înființarea departamentului de drept penal, CLO își mărește echipa de „white collar crime”. Departamentul numără, la început de an, 6 avocați specializați
Chambers Global 2019: Șapte firme locale domină ariile de practică analizate în România
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2019. NNDKP, lider pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat, TZA și ZRP
Suciu Popa a asistat Central Bottling Company Ltd. în preluarea Muller România | Tzafrir Granat, CEO Muller Dairy Romania: Echipa Suciu Popa implicată în proiect ne-a impresionat. Vom continuam colaborarea, pe masură ce business-ul nostru se dezvoltă
Premiile Client Choice 2019: Ion Dragne intră în topul preferințelor clienților, Schoenherr are doi avocați în lista pe care sunt înscrise 6 nume pentru România
PeliFilip a asistat Digi Communications N.V. și RCS & RDS S.A. cu privire la emisiunea unor obligațiuni în valoare de 200 mil. €
România participă la cel mai mare hackathon pe teme juridice din lume: GLOBAL LEGAL HACKATHON ROMANIA (22-24 februarie 2019)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...