ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Criza forţei de muncă se va amplifica în acest an,firmele vor duce un adevărat război pentru racolarea de angajaţi(Barometru)

31 Ianuarie 2018   |   Ioana Duta

Oamenii de afaceri şi experţii în resurse umane sunt îngrijoraţi şi de impactul modificărilor fiscale intrate în vigoare în acest an dar şi de perspectivele unor noi decizii în acest sens (schimbarea regimului de impozitare a profesiilor liberale, introducerea impozitului progresiv etc.), despre care mulţi spun că vor bulversa mediul de business.

 
 
Criza de pe piaţa forţei de muncă se va amplifica în acest an, iar firmele vor duce un adevărat război pentru racolarea de angajaţi, estimează oamenii de afaceri şi specialiştii chestionaţi pentru un barometru semestrial referitor la perspectivele pieţei de muncă.

Întrebaţi privind criza de pe piaţa forţei de muncă în acest an, 72% dintre respondenţi au declarat că fenomenul se va amplifica în acest an, 22% estimează că situaţia va rămâne la acelaşi nivel ca şi în 2017, în timp ce 6% au evitat să răspundă, considerând că, în actualul context macro-economic, este dificil să preconizeze ce se va întâmpla în următoarele luni.

"Criza, respectiv războiul pentru talente, se va amplifica în 2018. Sunt industrii unde specialiştii sunt puţini, sunt industrii care se dezvoltă aşa de repede încât piaţa nu face faţă. Războiul nu mai este dus doar la nivel de management, ci chiar la nivel de entry şi specialişti. De ce?  Piaţa nu este foarte educată din punct de vedere al resurselor umane, generaţia Y este o generaţie dificilă, greu de loializat, foarte interesată de mediul online", a declarat, în cadrul Barometrului TrainYourBrain&Frames, Loreda Dragomir, country manager România şi Bulgaria Kienbaum, leaderul pieţei de executive search în Germania.


Potrivit comunicatului care prezintă rezultatele Barometrului, Nevenca Doca, director executiv resurse umane Banca Transilvania, consideră că decalajul dintre cererea de forţă de muncă specializată şi ofertă se va accentua, pe fondul creşterii emigraţiei, pe de o parte, şi al angajărilor în cadrul companiilor de stat, pe de altă parte.

Oamenii de afaceri şi experţii în resurse umane sunt îngrijoraţi şi de impactul modificărilor fiscale intrate în vigoare în acest an dar şi de perspectivele unor noi decizii în acest sens (schimbarea regimului de impozitare a profesiilor liberale, introducerea impozitului progresiv etc.), despre care mulţi spun că vor bulversa mediul de business.

Chestionaţi în ce măsură deciziile fiscale (trecerea contribuţiilor la angajat, scăderea impozitului pe profit etc.) vor afecta piaţa muncii în 2018, 85% dintre respondenţi au declarat că acestea vor avea un efect negativ, 12% au afirmat că impactul în sectorul în care activează va fi unul relativ scăzut, în timp ce 3% au declarat că nu au toate datele pentru a da un răspuns.

"Transferul contribuţiilor sociale în sarcina angajaţilor a implicat mărirea salariilor brute (fie prin modificarea contractelor de muncă, fie prin acordarea de bonusuri) în vederea asigurării aceloraşi salarii nete. Deoarece companiile nu pot fi obligate la mărirea salariilor brute (mediul de afaceri nu a considerat oportun acest transfer), pot apărea dezechilibre în piaţa muncii. Mai mult, mărirea salariilor brute presupune un efort administrativ ridicat/costuri suplimentare pentru companiile cu mulţi angajaţi. Totodată, transferul contribuţiilor sociale transmite un mesaj de nesiguranţă pentru mediul de afaceri, Parlamentul putând aproba/anula transferul contribuţiilor', au declarat consultanţii Mihai Marc şi Alexandra Nicolae, de la Menzer & Bachmann - Noerr Member of Noerr Group.

O altă concluzie care se desprinde din Barometrul semestrial privind perspectivele pieţei forţei de muncă este aceea că anul 2018 va fi unul în care ofertele de muncă îşi vor diversifica tot mai mult paleta de servicii şi nu va mai fi de ajuns doar un salariu bun pentru a angaja un profesionist.

"Întrebaţi care vor fi principalele avantaje care vor face diferenţa între ofertele companiilor, în 2018, 68% dintre cei chestionaţi au menţionat pachetul salarial, 54% au amintit de soliditatea firmei, iar 40% au indicat serviciile suplimentare puse la dispoziţia angajaţilor (traininguri, participări la evenimente etc.). Flexibilitatea programului de lucru (23%) şi posibilitatea de dezvoltare şi promovare profesională (19%) s-au aflat, de asemenea, pe lista celor mai importante avantaje menţionate de oamenii de afaceri şi experţii HR", arată comunicatul.

În context, Alexandru Bălţat, managerul Train Your Brain, arată că investiţia în dezvoltarea personală a devenit mult mai importantă, la un anumit nivel, decât câştigul salarial.

Potrivit "Barometrului semestrial privind perspectivele pieţei de muncă", realizat de Train Your Brain şi Frames Media Network, domeniile care vor atrage cea mai dinamică evoluţie pe piaţa de HR în acest an vor fi IT-ul şi retailul.

74% dintre managerii chestionaţi consideră că vedeta pieţei muncii în 2018 va fi sectorul IT, care va continua să genereze cea mai dinamică evoluţie pe piaţa resurselor umane. Pe locurile următoare, în topul reieşit din opiniile investitorilor, s-au situat retailul, menţionat de 68% dintre cei chestionaţi, sectorul construcţiilor (52%), serviciile (48%), sectorul medical/pharma (34%), serviciile de suport (21%) şi industria auto, cu tot cu serviciile aferente (18%).

Barometrul a fost realizat pe un grup de 150 de oameni de afaceri şi experţi HR în perioada 15 decembrie 2017 - 20 ianuarie 2018. Metodele folosite pentru chestionare au fost email-ul şi interviul telefonic.

Înfinţată în 2012, Train Your Brain este o companie care organizează traininguri, conferinţe, seminarii şi evenimente conexe pentru diverse companii din toate domeniile de business.

Înfiinţată în 2012,  Frames Media Network este o companie care oferă servicii complete de relaţii publice şi consultanţă în comunicare şi web design.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3294 / 11299
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Wolf Theiss lansează o pagină dedicată COVID-19
Țuca Zbârcea & Asociații lansează seria de podcasturi „Dreptul în vremea coronei”, în răspuns la provocările crizei actuale
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Cei mai buni profesioniști în domeniul mărcilor industriale, evidențiați în clasamentul IP Stars 2020. NNDKP și ZRVP, lideri pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat & Asociații și TZA
“Avocați de gardă: diagnostic Coronavirus” este hotline-ul juridic gratuit pentru cetățenii români | Tu intrebi, avocații ZRVP raspund cu informații juridice utile în contextul pandemiei COVID-19
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
Doamnele avocat de la Mușat & Asociații conduc departamente cheie din cadrul firmei | Lady Lawyers: În avocatură e o competiție dură și nu te poți menține în linia întâi fără efort. Profile și proiecte coordonate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...