ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa românescă de media a crescut cu 13%, în 2017;estimările pentru 2018 arată un nou avans de 10% (raport)

07 Iunie 2018   |   Ioana Duta

Mediul online a crescut, anul trecut, cu 14%, până la 73 de milioane de euro, având o cotă de piaţă de 18%. Pe acest segment, Google şi Facebook continuă să domine piaţa de digital, cu o cotă de 66% în contextul în care rata de acoperire a internetului în România a crescut cu 3%, în 2017.

 
 
Piaţa de media din România a ajuns, în 2017, la valoarea de 412 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, iar pentru 2018 estimările vizează un salt de încă 10%, reiese din noul raport Media Fact Book, dat publicităţii joi.


Conform documentului, întocmit de Initiative, rezultatul din 2017 reprezintă cea mai mare creştere de după criză, fapt ce aduce piaţa de media locală mai aproape de nivelul din anul 2008.

Evoluţia pieţei raportată în anul anterior a fost susţinută de o creştere accelerată a investiţiilor în TV, cu o cotă de 66%, înregistrând, astfel, cea mai mare majorare de după 2009, de 14%, comparativ cu 2016, până la valoarea de 273 de milioane de euro.

De asemenea, celelalte canale media - online, radio şi publicitate outdoor (OOH - Out-Of-Home advertising) - şi-au confirmat trendul ascendent, singura excepţie fiind printul, care continuă moderat să scadă.

Astfel, mediul online a crescut, anul trecut, cu 14%, până la 73 de milioane de euro, având o cotă de piaţă de 18%. Pe acest segment, Google şi Facebook continuă să domine piaţa de digital, cu o cotă de 66% în contextul în care rata de acoperire a internetului în România a crescut cu 3%, în 2017.

În ceea ce priveşte activităţile din online, căutarea de informaţii şi jocurile online s-au menţinut la un nivel stabil, utilizarea email-ului a scăzut, în timp ce accesarea reţelelor sociale şi consumul de conţinut video au fost pe un trend ascendent.

Pe de altă parte, cu o cotă de piaţă de 7%, OOH-ul a ajuns la 29 de milioane de euro, în creştere cu 5% în comparaţie cu anul anterior şi prima din ultimii ani. Zona aceasta a fost susţinută de investiţii semnificative şi constante din partea unor companii din industrii, precum retail, banking, FMCG şi telecomunicaţii, se menţionează în raportul de specialitate.

Analiza Media Fact Book relevă, totodată, că segmentul radio a consemnat cea mai mare creştere din 2017 (+15%), până la valoarea de 23 de milioane de euro iar cota de piaţă s-a situat la 6%.

La polul opus s-a aflat presa tipărită, care, în 2017, a scăzut cu 5%, până la valoarea de 13,4 milioane de euro, respectiv o cotă de piaţă de 3%.

Pentru anul 2018, Initiative estimează o nouă creştere de 10% a TV-ului (până la 300 milioane de euro), un salt de 16% pentru digital (până la 85 milioane de euro), o evoluţie ascendentă de 10% a radioului (până la 26 milioane de euro) şi un plus de 5% a OOH-ului (până la 30,7 milioane de euro). În acelaşi timp, printul este aşteptat să scadă din nou cu 5%.

Topul investitorilor în publicitate, în 2017, la fel ca în anul precedent, este condus de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicaţii mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală şi curăţenie. În plus, investiţiile companiilor din retail, electronice şi electrocasnice şi dulciuri au crescut, în timp ce bugetele din categoriile bere, auto şi lactate au scăzut. Între categoriile de top investiţional se mai regăsesc furnizorii de servicii bancare şi de asigurări, dar şi restaurantele fast food.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 76 / 8627
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Florian Nițu, Managing Partner PNSA: Pe piață a apărut nouă categorie de ‘antemergători’, cvasi-instituționali, cei care pregătesc terenul pentru marii investitori, fiecare din domeniile sănătate-farma, telecom-IT, energie sau imobiliare putând genera volume de tranzacții de peste 1 miliard de euro. Firmele de avocați lucrează uneori în condiții de dumping absolut de nejustificat și de neînțeles
    Soluție în instanță câștigată de Reff și Asociații cu impact pentru producția de bunuri
    Promovări la Mitu și Asociații SPARL. Andrei Iordăchescu devine junior partner, iar Cristina Stoica este nou cooptată în poziția de managing senior associate
    Ţuca Zbârcea & Asociaţii, cei mai mulți avocați listati în „Best lawyers in Romania”, editia 2018-2019. Ce avocați români sunt recunoscuți peste Ocean
    LegiTeam: VASS Lawyers recruteaza avocat stagiar
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
    RTPR Allen & Overy, alături de Mitiska REIM la o nouă achiziție în România. ‘Expertiza semnificativă a echipei de avocați în tranzacții de M&A și real estate ne-a oferit siguranța fiecărui pas’, spun cumpărătorii
    Echipa de litigii MUȘAT & ASOCIAȚII obţine menținerea clasării ca monument istoric a Casei Memoriale „Vasile Alecsandri” din Bacău
    Hațegan Attorneys obține o hotărâre definitivă referitoare la impozitarea parcurilor fotovoltaice. Componentele cu valoare ridicată nu sunt considerate construcții
    Immofinanz vinde către Speedwell două terenuri în nordul Bucureştiului. Ce avocați de la PNSA și TZA au coordonat echipele
    AkzoNobel a bătut palma cu Oresa Ventures pentru achiziția Fabryo Corporation. Avocații Popovici Nițu Stoica & Asociații au fost alături de fond, Schoenherr a asistat cumpăratorul
    Mușat & Asociații: Numărul de mandate în domeniul protecției datelor cu caracter personal s-a dublat față de anul precedent
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...