ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa românescă de media a crescut cu 13%, în 2017;estimările pentru 2018 arată un nou avans de 10% (raport)

07 Iunie 2018   |   Ioana Duta

Mediul online a crescut, anul trecut, cu 14%, până la 73 de milioane de euro, având o cotă de piaţă de 18%. Pe acest segment, Google şi Facebook continuă să domine piaţa de digital, cu o cotă de 66% în contextul în care rata de acoperire a internetului în România a crescut cu 3%, în 2017.

 
 
Piaţa de media din România a ajuns, în 2017, la valoarea de 412 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, iar pentru 2018 estimările vizează un salt de încă 10%, reiese din noul raport Media Fact Book, dat publicităţii joi.


Conform documentului, întocmit de Initiative, rezultatul din 2017 reprezintă cea mai mare creştere de după criză, fapt ce aduce piaţa de media locală mai aproape de nivelul din anul 2008.

Evoluţia pieţei raportată în anul anterior a fost susţinută de o creştere accelerată a investiţiilor în TV, cu o cotă de 66%, înregistrând, astfel, cea mai mare majorare de după 2009, de 14%, comparativ cu 2016, până la valoarea de 273 de milioane de euro.

De asemenea, celelalte canale media - online, radio şi publicitate outdoor (OOH - Out-Of-Home advertising) - şi-au confirmat trendul ascendent, singura excepţie fiind printul, care continuă moderat să scadă.

Astfel, mediul online a crescut, anul trecut, cu 14%, până la 73 de milioane de euro, având o cotă de piaţă de 18%. Pe acest segment, Google şi Facebook continuă să domine piaţa de digital, cu o cotă de 66% în contextul în care rata de acoperire a internetului în România a crescut cu 3%, în 2017.

În ceea ce priveşte activităţile din online, căutarea de informaţii şi jocurile online s-au menţinut la un nivel stabil, utilizarea email-ului a scăzut, în timp ce accesarea reţelelor sociale şi consumul de conţinut video au fost pe un trend ascendent.

Pe de altă parte, cu o cotă de piaţă de 7%, OOH-ul a ajuns la 29 de milioane de euro, în creştere cu 5% în comparaţie cu anul anterior şi prima din ultimii ani. Zona aceasta a fost susţinută de investiţii semnificative şi constante din partea unor companii din industrii, precum retail, banking, FMCG şi telecomunicaţii, se menţionează în raportul de specialitate.

Analiza Media Fact Book relevă, totodată, că segmentul radio a consemnat cea mai mare creştere din 2017 (+15%), până la valoarea de 23 de milioane de euro iar cota de piaţă s-a situat la 6%.

La polul opus s-a aflat presa tipărită, care, în 2017, a scăzut cu 5%, până la valoarea de 13,4 milioane de euro, respectiv o cotă de piaţă de 3%.

Pentru anul 2018, Initiative estimează o nouă creştere de 10% a TV-ului (până la 300 milioane de euro), un salt de 16% pentru digital (până la 85 milioane de euro), o evoluţie ascendentă de 10% a radioului (până la 26 milioane de euro) şi un plus de 5% a OOH-ului (până la 30,7 milioane de euro). În acelaşi timp, printul este aşteptat să scadă din nou cu 5%.

Topul investitorilor în publicitate, în 2017, la fel ca în anul precedent, este condus de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicaţii mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală şi curăţenie. În plus, investiţiile companiilor din retail, electronice şi electrocasnice şi dulciuri au crescut, în timp ce bugetele din categoriile bere, auto şi lactate au scăzut. Între categoriile de top investiţional se mai regăsesc furnizorii de servicii bancare şi de asigurări, dar şi restaurantele fast food.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1582 / 10133
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Dentons acordă asistență juridică Orbis, cel mai mare grup hotelier din CEE, în restructurarea activității și vânzarea diviziei de servicii către grupul Accor. Echipa din România, coordonată de partenerul Raul Mihu
    Finanțele consultă piața pentru achiziția de servicii juridice
    Hotărâre definitivă obținută de Niculeasa Law Firm cu privire la inadmisibilitatea acțiunile de drept comun promovate de Inspectoratul de Stat în Construcții ce tind la stabilirea creanțelor fiscale
    DealMaker BizLawyer: Ioana Șampek, Partener PNSA, avocatul despre care clienții spun că este ”un profesionist, o persoană extrem de dedicată și motivată să livreze cel mai bun serviciu posibil”
    De vorbă cu românca nominalizată la titlul de “Cel mai bun Avocat al Anului 2019” în Connecticut | Dana Bucin, partener al firmei americane Murtha Cullina LLP și consulul onorific al României: Mă bucur să asist antreprenori, investitori și oameni de afaceri din România care vor să acceseze piața SUA
    LegiTeam: Job Opportunity | CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang LLP SCP – Business Development and Marketing Manager
    Ministerul Finanțelor caută avocați pentru arbitraje investiționale internaționale UNCITRAL. Ofertele, așteptate până la sfârșitul lunii
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Competition
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Employment
    Victorie importantă pentru Electrica, reprezentată de RTPR Allen & Overy şi Schoenherr într-un litigiu cu Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie
    Hotărâre definitivă obținută de NICULEASA LAW FIRM în fața ÎCCJ cu privire la condițiile instituirii măsurilor asigurătorii în procedura fiscală
    LegiTeam: NNDKP is recruiting lawyer with experience in Intellectual Property
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...