ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proprietarii de clădiri aleg externalizarea administrării acestora; 80 % din spaţiile de birouri beneficiază de serviciile companiilor specializate

09 Iulie 2018   |   Ioana Duta

Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016.

 
 
 Procentul de externalizare a serviciilor de administrare a proprietăţilor a crescut în ultimii ani pe segmentele de retail şi birouri, în 2017, iar 79% dintre noile proiecte au apelat la servicii externalizate pentru activităţile de management de proprietăţi imobiliare, faţă de doar 24% în 2015, conform unei analize de specialitate remisă luni. 
 

Analiştii estimează că 2018 va fi anul care va marca avântul sectorului industrial, în ceea ce priveşte externalizarea administrării activelor, conform analizei realizate de CBRE. 
 
Iniţial, pe piaţa locală, administrarea proprietăţilor se realiza exclusiv prin resurse interne. Primul segment care a spart gheaţa în România au fost centrele comerciale. Principalul motiv care a favorizat acest fenomen este nevoia de eficientizare a costurilor prin utilizarea unor echipe multidisciplinare experimentate şi a unor furnizori competitivi. Pentru un dezvoltator este mai complicat să constituie echipe interdisciplinare, care se bucură de know-how, experienţă, training, spun analiştii. 
 
Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016. Anul 2017 a marcat un nou val - aproape 80% din spaţiile de birouri beneficiau de serviciile companiilor specializate în domeniu. Dezvoltarea pieţei de administrare a proprietăţilor de către consultanţi specializaţi, pe segmentul clădirilor de birouri, prezintă o evoluţie constant ascendentă. 
 
În anul 2015, stocul de spaţii noi de birouri s-a situat la 73.000 mp, din care 17.700 mp, reprezentând 24%, au apelat la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, iar în 2016 au fost livraţi 294.000 mp de spaţii de birouri, din care 167.300 mp (57% din suprafaţa totală) au fost administraţi de echipe externe. Anul 2017 a marcat apropierea de maturizare a acestui segment: din totalul de 123.000 mp de spaţii de birouri finalizate, 79%, reprezentând o suprafaţă de 97.300 mp, au fost trecuţi în administrare externă. 
 
Creşterea cererii pentru administrarea externă a proprietăţilor reprezintă, în opinia analiştilor, un fenomen îmbucurător şi un semn de maturizare a pieţei imobiliare locale. Utilizarea de servicii profesioniste creşte calitatea activităţii şi scade costurile, generând economii semnificative pentru proprietar şi o experienţă îmbunătăţită pentru chiriaşi şi beneficiari. 
 
Potrivit reprezentanţilor CBRE, după segmentele de retail şi spaţii de birouri, 2018 va fi anul sectorului industrial în ceea ce priveşte creşterea numărului de proiecte administrate extern. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 575 / 9254
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea Oltchim de către Chimcomplex. Ce avocați de Maravela & Asociații și Bondoc & Asociații au fost implicați în finalizarea tranzacției
    Dana Dunel-Stancu revine în echipa Biriș Goran după doi ani în care a coordonat departamentul juridic al Hidroelectrica
    LegiTeam: Maravela|Asociații is looking for consultancy lawyers
    MiFID II: Impactul noilor reglementări, resimțit major de instituțiile de credit care furnizează servicii și activități de investiții în legătură cu instrumentele financiare. Efectele conformării cu noile reguli, explicate de Andrei Burz-Pînzaru, Managing Partner Reff și Asociații
    Instituțiile de credit trebuie să revizuiască documentația și fluxurile interne. Yolanda Ghiță-Blujdescu, Associate Clifford Chance Badea: MiFID II integrează noi prevederi privind tranzacționarea algoritmică și supravegherea acesteia
    Victorie importantă pentru Maspex România, reprezentată de RTPR Allen & Overy, într-un litigiu cu Ministerul Energiei
    Cristi Minculescu și colegii săi fac un pas important pentru recâștigarea dreptului de utilizare a mărcii ”IRIS”. Avocații de la Milcev Burbea SCA au obținut soluția favorabilă
    LegiTeam: ZRP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
    Ce schimbări trebuie să facă actorii pieței financiare pentru a nu plăti o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Elementele de noutate, explicate de Alexandra Ovedenie, coordonatorul practicii de Banking, Finance & Capital Markets la Radu și Asociații SPRL
    Cum lucrează avocații specializați în Dreptul Muncii de la Suciu | The Employment Law Firm. Tendințele pieței, analizate de Andreea Suciu, Managing Partener
    LegiTeam: Experienced Lawyer (Environmental Law) - Reff & Associates
    Avocații Zamfirescu Racoți & Partners și Tănăsescu Gavrilă & Asociații câștigă pentru România arbitrajul ICSID cu Alpiq
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...