ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proprietarii de clădiri aleg externalizarea administrării acestora; 80 % din spaţiile de birouri beneficiază de serviciile companiilor specializate

09 Iulie 2018   |   Ioana Duta

Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016.

 
 
 Procentul de externalizare a serviciilor de administrare a proprietăţilor a crescut în ultimii ani pe segmentele de retail şi birouri, în 2017, iar 79% dintre noile proiecte au apelat la servicii externalizate pentru activităţile de management de proprietăţi imobiliare, faţă de doar 24% în 2015, conform unei analize de specialitate remisă luni. 
 

Analiştii estimează că 2018 va fi anul care va marca avântul sectorului industrial, în ceea ce priveşte externalizarea administrării activelor, conform analizei realizate de CBRE. 
 
Iniţial, pe piaţa locală, administrarea proprietăţilor se realiza exclusiv prin resurse interne. Primul segment care a spart gheaţa în România au fost centrele comerciale. Principalul motiv care a favorizat acest fenomen este nevoia de eficientizare a costurilor prin utilizarea unor echipe multidisciplinare experimentate şi a unor furnizori competitivi. Pentru un dezvoltator este mai complicat să constituie echipe interdisciplinare, care se bucură de know-how, experienţă, training, spun analiştii. 
 
Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016. Anul 2017 a marcat un nou val - aproape 80% din spaţiile de birouri beneficiau de serviciile companiilor specializate în domeniu. Dezvoltarea pieţei de administrare a proprietăţilor de către consultanţi specializaţi, pe segmentul clădirilor de birouri, prezintă o evoluţie constant ascendentă. 
 
În anul 2015, stocul de spaţii noi de birouri s-a situat la 73.000 mp, din care 17.700 mp, reprezentând 24%, au apelat la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, iar în 2016 au fost livraţi 294.000 mp de spaţii de birouri, din care 167.300 mp (57% din suprafaţa totală) au fost administraţi de echipe externe. Anul 2017 a marcat apropierea de maturizare a acestui segment: din totalul de 123.000 mp de spaţii de birouri finalizate, 79%, reprezentând o suprafaţă de 97.300 mp, au fost trecuţi în administrare externă. 
 
Creşterea cererii pentru administrarea externă a proprietăţilor reprezintă, în opinia analiştilor, un fenomen îmbucurător şi un semn de maturizare a pieţei imobiliare locale. Utilizarea de servicii profesioniste creşte calitatea activităţii şi scade costurile, generând economii semnificative pentru proprietar şi o experienţă îmbunătăţită pentru chiriaşi şi beneficiari. 
 
Potrivit reprezentanţilor CBRE, după segmentele de retail şi spaţii de birouri, 2018 va fi anul sectorului industrial în ceea ce priveşte creşterea numărului de proiecte administrate extern. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 321 / 9000
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Principalele atuuri ale echipei de litigii RTPR Allen & Overy: specializarea și tehnologia
    Ce așteaptă Maravela & Asociații de la tinerii absolvenți de Drept. Procesul de integrare a stagiarilor are mai multe etape, iar nivelul onorariilor este poziționat în partea de sus a grilei practicate pe piața avocaturii
    Statul român și-a ales avocații în arbitrajul cerut de firmele magnatului Puiu Popoviciu. O firmă americană și două societăți locale întră în bătălia juridică
    Echipă de avocați români, alături de vânzător într-un proiect încheiat săptămâna trecută într-o țară vecină. Tranzacție de 39 mil. €
    LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Junior Lawyers
    BONDOC și Asociații, partener al unui eveniment cultural de excepție: “West meets East 2018”
    Cum acționează avocații Mușat & Asociații în mandatele de Concurență. Paul Buta, Partener: Volumul de muncă este întotdeauna extrem de mare în sfera concurenței; orice analiză, audit sau sfat acordat trebuie să fie personalizate
    Avocații Voicu & Filipescu au avut o agendă extrem de încărcată în prima parte a anului, cu foarte multe mandate în toate ariile de practică. Daniel Voicu (Managing Partner): Având în vedere că 2018 a fost un an bogat în proiecte ample și încasările au fost, desigur, pe măsură
    Succes important al avocaților Wolf Theiss: Decizie favorabilă într-un litigiu post-privatizare în valoare de 180 mil. € împotriva statului român
    CMS a asistat Bitdefender în expansiunea pe piața australiană. Alături de compania controlată de Florin Talpeş a fost și o altă firmă, cu peste 550 de avocați
    ZRP își va întări capacitatea de a reacționa rapid în cazurile urgente și își va extinde serviciile juridice în materia prevenirii fraudelor. Liniile strategice ale firmei pentru aceasta practică, explicate de noul coordonator al Departamentului de drept penal, Dănuț - Ioan Bugnariu
    Bondoc & Asociații asistă grupul Clariant în investiția de peste 100 mil. € derulată în Dolj
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...