ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proprietarii de clădiri aleg externalizarea administrării acestora; 80 % din spaţiile de birouri beneficiază de serviciile companiilor specializate

09 Iulie 2018   |   Ioana Duta

Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016.

 
 
 Procentul de externalizare a serviciilor de administrare a proprietăţilor a crescut în ultimii ani pe segmentele de retail şi birouri, în 2017, iar 79% dintre noile proiecte au apelat la servicii externalizate pentru activităţile de management de proprietăţi imobiliare, faţă de doar 24% în 2015, conform unei analize de specialitate remisă luni. 
 

Analiştii estimează că 2018 va fi anul care va marca avântul sectorului industrial, în ceea ce priveşte externalizarea administrării activelor, conform analizei realizate de CBRE. 
 
Iniţial, pe piaţa locală, administrarea proprietăţilor se realiza exclusiv prin resurse interne. Primul segment care a spart gheaţa în România au fost centrele comerciale. Principalul motiv care a favorizat acest fenomen este nevoia de eficientizare a costurilor prin utilizarea unor echipe multidisciplinare experimentate şi a unor furnizori competitivi. Pentru un dezvoltator este mai complicat să constituie echipe interdisciplinare, care se bucură de know-how, experienţă, training, spun analiştii. 
 
Orientarea spre externalizare se simte şi pe piaţa clădirilor de birouri, unde s-a remarcat o evoluţie spectaculoasă în ultimii trei ani. În timp ce 24% dintre proiectele de clădiri de birouri livrate în anul 2015 apelau la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, 57% adoptau acest mod de lucru în 2016. Anul 2017 a marcat un nou val - aproape 80% din spaţiile de birouri beneficiau de serviciile companiilor specializate în domeniu. Dezvoltarea pieţei de administrare a proprietăţilor de către consultanţi specializaţi, pe segmentul clădirilor de birouri, prezintă o evoluţie constant ascendentă. 
 
În anul 2015, stocul de spaţii noi de birouri s-a situat la 73.000 mp, din care 17.700 mp, reprezentând 24%, au apelat la externalizarea serviciilor de administrare a proprietăţilor, iar în 2016 au fost livraţi 294.000 mp de spaţii de birouri, din care 167.300 mp (57% din suprafaţa totală) au fost administraţi de echipe externe. Anul 2017 a marcat apropierea de maturizare a acestui segment: din totalul de 123.000 mp de spaţii de birouri finalizate, 79%, reprezentând o suprafaţă de 97.300 mp, au fost trecuţi în administrare externă. 
 
Creşterea cererii pentru administrarea externă a proprietăţilor reprezintă, în opinia analiştilor, un fenomen îmbucurător şi un semn de maturizare a pieţei imobiliare locale. Utilizarea de servicii profesioniste creşte calitatea activităţii şi scade costurile, generând economii semnificative pentru proprietar şi o experienţă îmbunătăţită pentru chiriaşi şi beneficiari. 
 
Potrivit reprezentanţilor CBRE, după segmentele de retail şi spaţii de birouri, 2018 va fi anul sectorului industrial în ceea ce priveşte creşterea numărului de proiecte administrate extern. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 60 / 8739
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Bloomberg M&A Legal Advisory Rankings: Dentons, CMS și Clifford Chance domină topul firmelor de avocați implicate în tranzacții de M&A în Europa de Est. CMS, locul 8 în clasamentul global și locul 2 în topul european
    Noile prevederi din legislația achizițiilor publice au eliminat din formalismul și birocrația inițială, spun avocații Suciu Popa. Recomandările echipei care gestionează proiectele multor clienți cu un profil proeminent în economia locală
    Meet The Team: Echipa CMS România, implicată în cele mai mari tranzacții din ultima perioadă. O structură bine sudată, în care avocații se simt ‘într-o familie’, deși uneori ‘suferă zâmbind’ sub presiunea marilor proiecte
    Avocații Cliza Law Office merg cu accelerația la podea în 2018. Consolidarea departamentului de drept penal este un pariu câștigat, urmează extinderea și primul birou CLO deschis în altă jurisdicție
    Schoenherr aduce un produs nou pe piața locală de NPL. Performanta echipă de Banking & Finance, coodonată de partenerul Matei Florea, prezentă în mai toate proiectele sofisticate din domeniul financiar-bancar
    LegiTeam: BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII recrutează
    LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
    Echipa de Litigii de la Clifford Chance Badea a impus în România o abordare a disputelor specifică dreptului anglo-saxon. Avocații văd în continuare un număr sporit de litigii în domeniul bancar, imobiliare, construcții, energie, precum și în toate industriile implicate în proiecte de achiziții publice
    Mihai Mareș, singurul contributor român al ghidului ”European Investigations Guide”, realizat de Hogan Lovells în 34 de jurisdicții
    PNSA a promovat la nivelul clienților firmei cultura programelor de conformare. Mihaela Ion, Partener: Apariția Ghidului, un pas înainte. Programele noastre de conformare cu legislația concurențială reflectă deja cerințele desprinse din Ghidul Consiliului
    Cum lucrează și ce proiecte are ONV LAW în practica de Dispute Resolution. Avocații se așteaptă ca numărul litigiilor să crească, iar lista să includă în special domenii precum insolvență, real estate, fiscal și dreptul muncii
    LegiTeam: Clifford Chance Badea is looking for one junior | middle level associate to join the Corporate M&A team in Bucharest office
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...