ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

România poate fi scena unei revoluţii din industria financiară (analiză)

09 Ianuarie 2018   |   Ioana Duta

"Aprecierea acestei oportunităţi, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare şi a mentalităţilor, ceea ce pare să se întâmple încet încet şi în România. Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă"

 
 
Scena tehnologiei financiare (fintech) din România este încă în fază incipientă, dar are premise bune de dezvoltare, în principal datorită generaţiei tinere care este familiarizată şi deschisă spre fintech, fiind doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină o normă, se arată într-o analiză a Saxo Bank.

Tehnologia din industria financiară produce o revoluţie incontestabilă şi vine cu provocări reale, dar şi cu mari oportunităţi pentru cei care o îmbrăţişează. Proliferarea noilor tehnologii, atât în domeniul hardware, cât şi în dezvoltarea experienţei clienţilor, schimbă pentru totdeauna modul în care se oferă serviciile financiare.

"Inovaţiile bazate pe tehnologie fac posibile noi modele de afaceri cu focus pe client, ceea ce va permite băncilor de nivel mediu să rămână agile şi să răspundă rapid la o perioadă de schimbări. Acest lucru le va oferi nu doar şansa să supravieţuiască, ci chiar să prospere. Aprecierea acestei oportunităţi, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare şi a mentalităţilor, ceea ce pare să se întâmple încet încet şi în România. Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă", apreciază Laurenţiu Nedelcu, manager regiunea Europei Centrale şi de Est, Saxo Bank.


În Polonia, de exemplu, banking-ul online este deja în creştere şi poate că nu este o coincidenţă faptul că prima bancă online lansată în România este poloneză. Republica Cehă, Ungaria şi Slovacia furnizează deja astfel de servicii de mai mulţi ani. Este clar că avem un apetit din partea clienţilor pentru a o lua în această direcţie.

"Într-o ţară că România, unde, din punct de vedere istoric, comisioanele bancare au fost printre cele mai mari din regiune, şansele de succes pentru băncile care oferă servicii digitale alternative eficiente din punct de vedere al costurilor pentru generaţia tânără sunt foarte ridicate. Dar cât de repede se vor putea băncile adapta la această nouă realitate? Indiferent dacă băncile româneşti recunosc asta sau nu, trebuie să-şi schimbe mentalitatea şi să înceapă să vadă digitizarea mai degrabă ca pe o oportunitate, decât ca o ameninţare", spune Laurenţiu Nedelcu.

De asemenea, companiile fintech trebuie să înţeleagă că pentru a fi viabile şi profitabile, ele nu pot perturba întregul lanţ valoric al băncilor. Pentru băncile şi companiile fintech, răspunsul este colaborarea, iar costul de a nu colabora va fi probabil diferenţa dintre supravieţuire şi succes.

La nivel global, băncile îşi reevaluează modelele de afaceri, inclusiv procesele operationale, furnizorii şi seturile de competenţe. Ca parte a acestui proces, băncile se deschid spre colaborarea cu furnizorii terţi, chiar şi în furnizarea de produse, servicii şi procese, odată văzute ca fiind critice pentru bussiness. Pentru ca acest lucru să fie realizat cu succes, băncile trebuie să-şi regândească ofertele pentru a-şi identifica principalii diferenţiatori, înainte de a decide de ce să scape, ce să păstreze şi pe ce să se concentreze şi cum să folosească şi serviciile unor furnizori externi pentru a îmbunătăţi experienţele clienţilor cu costuri reduse şi complexitate minimă a sistemului.

"Deşi acest concept de colaborare este, în general, încă nou pentru România, este intrinsec evoluţiei serviciilor financiare. În plus, la Saxo, credem că următorul val al evoluţiei fintech-ului va fi centrat pe interacţiunile naturale cu tehnologia şi vrem să identificăm modalităţile prin care să fim pe valul acestui acest trend. Toate indiciile ne arată inteligenţa artificială (AI). Aceasta este ceea ce va sta sub lumina reflectoarelor în perioada următoare. Trebuie doar să te uiţi la proliferarea tehnologiei inteligente în viaţa de zi cu zi. Cu produse cum ar fi Alexa lui Amazon şi Google Home devenind normă, vedem că oamenii aleg produse bazate pe caracteristicile AI şi experienţa care le-a fost oferită", spune Nedelcu.

Inteligenţa artificială este deja utilizată în serviciile financiare, dar este, probabil, utilizată doar la nivel enterprise. Accentul a fost pus până în prezent pe eficienţă şi reducerea costurilor, dar există un potenţial uriaş ca AI să fie utilizată de serviciile financiare.

Analiştii apreciază că rămâne de văzut ce va aduce schimbarea completă către digital pe scena financiară a României, dar un rezultat probabil este că se va traduce prin reducerea costurilor pentru consumator ca urmare a tăierii sau eliminării diverselor costuri suportate de serviciile bancare, precum şi prin oferirea celui mai de preţ avantaj, comoditatea. Generaţia tânără din România este familiarizată şi deschisă spre fintech, şi este doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină normă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3494 / 11376
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Încă o fuziune în avocatură. D&B David şi Baias preia echipa Pachiu și Asociații. Laurențiu Pachiu devine al optulea partener al firmei coordonate de Sorin David
Finanțele caută avocați și pun la bătaie un contract de cca un milion de lei | Asistența în baza dreptului englez, estimată la cca 265 ore|om
În urma unei hotărâri a Curții de Justiție a Uniunii Europene, RTPR contribuie la dezvoltarea jurisprudenței comunitare prin clarificarea drepturilor investitorilor pe piața de capital
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență (II) | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Cosmin Vasile (Managing Partner), Mădălina Afrăsinie (Judecător) și Andrei Dumitrescu (Partener), dezbat modul în care statul de drept și puterea judecătorească funcționează în această perioadă
VIDEO - Litigii în timpul Stării de Urgență | Avocații ZRVP, invitații acestora și BizLawyer vin în sprijinul profesioniștilor și justițiabililor. Azi, primul episod: Valerian Cioclei (Partner of Counsel) și Doru Cosmin Ursu (Managing Associate) reevalueză impactul și analizează consecințele Decretului prezidențial privind instaurarea Stării de Urgență și actelor normative subsecvente
Primul proces simulat din România, realizat exclusiv prin intermediul unei platforme online. La derularea acestuia au participat magistrați din cadrul Tribunalului Timiș, precum și membrii fondatori ai grupului Digital Lawyers
Statul a acceptat oferta îmbunătățită a firmelor de avocați care îi reprezintă interesele în arbitrajul ICSID cerut de ALPIQ. Buget de 3,7 mil. lei în 2020
Gilescu Văleanu & Partenerii devine parte a bnt attorneys in CEE. Doi avocați sunt promovați pe poziția de parteneri
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Practica de insolvență de la Mușat & Asociații a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultima perioadă. Mihai Popa, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Viața merge înainte | Avocații Reff & Asociații explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Firma este partener strategic pentru unele dintre cele mai importante autorități publice și operatori economici, în acest domeniu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...