ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei motive pentru a face un rebranding al afacerii în 2017 (analiză antreprenori de succes)

04 Octombrie 2017   |   Ioana Duta

Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare.

 
 
În contextul în care tot mai multe companii activează în mediul online, unde interacţionează cu potenţialii clienţi, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exerciţii de marketing pe care doar companiile gigant le pun în aplicare, arată Magda Bei, CEO al Graphtec, antreprenor de succes din rândul femeilor de afaceri.

În opinia acesteia, Social Media a deschis noi porţi prin care orice afacere - mică sau mare - ar trebui să se definească printr-un singur cuvânt. Paradoxal însă, chiar dacă trăim într-o epoca în care complexitatea ar trebui să ne definească pe toţi, antreprenorul consideră că oamenii cer de la afaceri simplitate: plecând de la prezentarea serviciilor şi produsele până la relaţiile pe termen scurt sau lung dintre business şi consumator.


Femeia de afaceri Magda Bei este de părere că există cel puţin trei motive pentru care IMM-urile din România ar trebui să se gândească, în 2017, să-şi rebranduiască afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o nouă poveste:

1. Sincronizare dintre imagine şi fapta. 'Există tot mai multe companii care au o discrepanţa majoră între cine sunt ei şi cine arată lumii că sunt. Această discrepanţa poate afecta credibilitatea unei afaceri. Când vorbesc de imagine, mă refer la tot: de la logo, culori, design interior, până la atitudinea pe care au angajaţii faţă de clienţi sau faţă de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizaţionale deja existent şi nu a schimbă o întreagă cultură organizaţională după logo. Suficienţi antreprenori fac această greşeală: îşi construiesc un logo şi vor să-i schimbe pe toţi conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar dacă angajaţii se schimbă, cultură organizaţională se schimbă, automat trebuie schimbată şi imaginea exterioară odată cu interiorul'.

2. Comunicarea se referă la îmbunătăţire, nu la schimbare. 'Periodic, este de datoria unui business faţă de consumatori să prezinte noile rezultate şi îmbunătăţiri. Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare. Întotdeauna, orice schimbare radicală atrage după sine sceptici, care trebuie recâştigaţi, printr-un proces greu şi anevoios. Îmbunătăţirea, în schimb, ar trebui comunicată în permanentă, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent'.

3. Rebrandingul nu este o spoială a vechii companii. 'S-a creat falsă impresie că rebrandingul este o văruială superficială a vechii companii. În realitate, prin rebranding sunt acumulate valori şi îmbunătăţiri interne nespuse, neexprimate încă. Spre exemplu, rebranduirea noastră, a Graphtec, nu s-a produs că un moft sau că urmare a unei schimbări radicale, ci pentru a informa oamenii despre îmbunătăţirile aduse: internaţionalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii noştri, am retrainuit piaţă în legătură cu nouă filosofie a noastră, care vorbeşte despre cât de actuali suntem în raport cu globalizarea economică'.

Magda Bei este o cunoscută femeie de afaceri din România, nominalizată la diverse gale naţionale şi internaţionale, care are experienţă în antreprenoriat de aproape 20 de ani.

La vârstă de numai 24 de ani, în timp ce călătorea prin lume, a avut o idee care s-a transformat peste ani în milioane de euro, cu un împrumut de doar 5.000 de dolari.

Femeia de afaceri conduce Graphtec Design, o companie de producţie de mobilier comercial customizat, în cadrul căreia lucrează peste 120 de profesionişti şi care are în portofoliu peste 36.000 de tipuri de produse durabile. Până în prezent, Magda Bei a contribuit la îmbunătăţirea identităţii vizuale pentru companii multinaţionale de top, precum Coca Cola, Imaginarium, Doncafe, British American Tobacco, Roberto Bravo şi Lukoil.

Femeia de afaceri susţine periodic, în cadrul conferinţelor organizate atât în oraşe din România, cât şi în Londra şi Lisabona, prelegeri despre modalităţile prin care femeile din afaceri din România pot lega adevărate relaţii economice cu firme omologe din Uniunea Europeană şi din Statele Unite. Totodată, femeia de afaceri este implicată în mai multe acţiuni de promovare a afacerilor coordonate de doamnele din România, în scopul internaţionalizării lor şi încurajează mii de femei să-şi deschidă un business.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 314 / 7771
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Echipa Mușat & Asociații dedicată practicii de achiziții publice a avut un nivel ridicat de încărcare anul acesta. Iulian Popescu, Partener: Noul pachet legislativ a adus elemente care au îmbunătăţit procesul achizițiilor publice, dar o problemă gravă rămâne conduita autorităților contractante privind confidențialitatea ofertelor depuse
    Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Auchan în preluarea rețelei OK Supermarket. Ce avocați au fost implicați în proiect
    Avansul pieței împrumutului sindicalizat va alimenta noi oportunități de business. Elena Iacob, partener ZRP: Există perspective foarte bune de creștere datorită investițiilor planificate în domeniul energiei și al infrastructurii
    Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice, comentate de Vlad Cercel, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații. Legislația terțiară va trebui să ofere clarificări cu privire la problemele des întâlnite în practică
    LegiTeam: “BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII recrutează avocat stagiar
    LegiTeam: Mareș | Danilescu | Mareş în asociere cu Dan Lupașcu recrutează avocat drept penal
    LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
    LegiTeam: Maravela & Asociaţii is looking for a new colleague
    Metrorex caută avocați și pune pe masă 2 mil. lei pentru exproprieri
    Un fond de investiții german preia cea mai performantă tipografie din România. Avocații Schoenherr și Clifford Chance din București, în tranzacție
    Patru firme de avocați în tranzacția prin care BERD intră în acționariatul Black Sea Oil & Gas. Suciu Popa, Pachiu & Asocații și Herbert Smith Freehills au asistat compania, avocații Clifford Chance Badea au fost alături de BERD
    Ianita Țui (Senior Associate - RTPR Allen&Overy): Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice au avut un efect benefic. Pe parcursul anului am avut câteva proiecte mari în derulare, fapt care confirmă că asistăm la un trend ascendent al acestei practici
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...