ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei motive pentru a face un rebranding al afacerii în 2017 (analiză antreprenori de succes)

04 Octombrie 2017   |   Ioana Duta

Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare.

 
 
În contextul în care tot mai multe companii activează în mediul online, unde interacţionează cu potenţialii clienţi, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exerciţii de marketing pe care doar companiile gigant le pun în aplicare, arată Magda Bei, CEO al Graphtec, antreprenor de succes din rândul femeilor de afaceri.

În opinia acesteia, Social Media a deschis noi porţi prin care orice afacere - mică sau mare - ar trebui să se definească printr-un singur cuvânt. Paradoxal însă, chiar dacă trăim într-o epoca în care complexitatea ar trebui să ne definească pe toţi, antreprenorul consideră că oamenii cer de la afaceri simplitate: plecând de la prezentarea serviciilor şi produsele până la relaţiile pe termen scurt sau lung dintre business şi consumator.


Femeia de afaceri Magda Bei este de părere că există cel puţin trei motive pentru care IMM-urile din România ar trebui să se gândească, în 2017, să-şi rebranduiască afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o nouă poveste:

1. Sincronizare dintre imagine şi fapta. 'Există tot mai multe companii care au o discrepanţa majoră între cine sunt ei şi cine arată lumii că sunt. Această discrepanţa poate afecta credibilitatea unei afaceri. Când vorbesc de imagine, mă refer la tot: de la logo, culori, design interior, până la atitudinea pe care au angajaţii faţă de clienţi sau faţă de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizaţionale deja existent şi nu a schimbă o întreagă cultură organizaţională după logo. Suficienţi antreprenori fac această greşeală: îşi construiesc un logo şi vor să-i schimbe pe toţi conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar dacă angajaţii se schimbă, cultură organizaţională se schimbă, automat trebuie schimbată şi imaginea exterioară odată cu interiorul'.

2. Comunicarea se referă la îmbunătăţire, nu la schimbare. 'Periodic, este de datoria unui business faţă de consumatori să prezinte noile rezultate şi îmbunătăţiri. Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare. Întotdeauna, orice schimbare radicală atrage după sine sceptici, care trebuie recâştigaţi, printr-un proces greu şi anevoios. Îmbunătăţirea, în schimb, ar trebui comunicată în permanentă, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent'.

3. Rebrandingul nu este o spoială a vechii companii. 'S-a creat falsă impresie că rebrandingul este o văruială superficială a vechii companii. În realitate, prin rebranding sunt acumulate valori şi îmbunătăţiri interne nespuse, neexprimate încă. Spre exemplu, rebranduirea noastră, a Graphtec, nu s-a produs că un moft sau că urmare a unei schimbări radicale, ci pentru a informa oamenii despre îmbunătăţirile aduse: internaţionalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii noştri, am retrainuit piaţă în legătură cu nouă filosofie a noastră, care vorbeşte despre cât de actuali suntem în raport cu globalizarea economică'.

Magda Bei este o cunoscută femeie de afaceri din România, nominalizată la diverse gale naţionale şi internaţionale, care are experienţă în antreprenoriat de aproape 20 de ani.

La vârstă de numai 24 de ani, în timp ce călătorea prin lume, a avut o idee care s-a transformat peste ani în milioane de euro, cu un împrumut de doar 5.000 de dolari.

Femeia de afaceri conduce Graphtec Design, o companie de producţie de mobilier comercial customizat, în cadrul căreia lucrează peste 120 de profesionişti şi care are în portofoliu peste 36.000 de tipuri de produse durabile. Până în prezent, Magda Bei a contribuit la îmbunătăţirea identităţii vizuale pentru companii multinaţionale de top, precum Coca Cola, Imaginarium, Doncafe, British American Tobacco, Roberto Bravo şi Lukoil.

Femeia de afaceri susţine periodic, în cadrul conferinţelor organizate atât în oraşe din România, cât şi în Londra şi Lisabona, prelegeri despre modalităţile prin care femeile din afaceri din România pot lega adevărate relaţii economice cu firme omologe din Uniunea Europeană şi din Statele Unite. Totodată, femeia de afaceri este implicată în mai multe acţiuni de promovare a afacerilor coordonate de doamnele din România, în scopul internaţionalizării lor şi încurajează mii de femei să-şi deschidă un business.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 71 / 7528
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    RTPR Allen & Overy a asistat ADM Capital la vânzarea Brikston. Ce avocați au făcut parte din echipa despre care clientul spune că are ”una dintre cele mai bune practici de M&A din țară”
    Litigiile dintre bănci și clienți continuă. Ce case de avocați au fost apelate de instituțiile bancare în dosarele importante
    În agricultură, interesul investitorilor este orientat în special către fermele specializate pe cultura plantelor și industriile procesatoare de materii prime. Elementele care fac un business agricol atractiv, explicate de Cristian Radu, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații
    Avocații NNDKP spun că se conturează o piață ‘secundară’ pentru NPL: o piață ‘retail’, de vânzare individuală, în funcție de profilul creanței și pachetului de garanții aferente. Alina Radu, Partener: Structura echipei ne permite să acordăm asistență în proiecte dificile care necesită găsirea unor soluții încă neîncercate pe piața românească
    O noua firmă de avocatură, propulsată de avocați cu experiență. Ijdelea Mihăilescu are în portofoliu clienți de talie mare din mai multe industrii
    IFLR 1000, ediția 2018: Nestor și Țuca sunt pe prima treaptă a podiumului. Birourile locale ale firmelor internaționale își întăresc poziția în ‘clubul’ celor mai bune case de avocați din România
    Cele mai active firme de avocați implicate în fuziuni și achiziții în T1-T3 2017. Ce giganți cu prezență la București au intrat în Top 25 Thomson Reuters global, european și regional
    Avocații ZRP, implicați în câteva tranzacții de credit sindicalizat, în derulare, în care asistă împrumutații. Elena Iacob, Partener: Finanțatorii și companiile au un apetit încă redus pentru credite noi
    PeliFilip și Linklaters asistă Min. Finanțelor în emisiunea de euroobligațiuni în valoare de 1 mld E. Clifford Chance a asistat managerii tranzacției coordonate de la București. Ce avocați au fost implicați
    Avocații Leroy și Asociații au asistat clienții în 10 finanțări complexe în ultimul an. Practica de Banking & Finance asigura 25% din veniturile firmei
    Când apelează firmele la head-hunting în domeniul juridic. Criteriile în selecția posibililor candidați, explicate de Antonella Papp (expert internațional) și Monica Paisa (Staff Coordinator, TZA)
    Trei firme de avocați apără proprietatea intelectuală pe lux în România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...