ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei motive pentru a face un rebranding al afacerii în 2017 (analiză antreprenori de succes)

04 Octombrie 2017   |   Ioana Duta

Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare.

 
 
În contextul în care tot mai multe companii activează în mediul online, unde interacţionează cu potenţialii clienţi, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exerciţii de marketing pe care doar companiile gigant le pun în aplicare, arată Magda Bei, CEO al Graphtec, antreprenor de succes din rândul femeilor de afaceri.

În opinia acesteia, Social Media a deschis noi porţi prin care orice afacere - mică sau mare - ar trebui să se definească printr-un singur cuvânt. Paradoxal însă, chiar dacă trăim într-o epoca în care complexitatea ar trebui să ne definească pe toţi, antreprenorul consideră că oamenii cer de la afaceri simplitate: plecând de la prezentarea serviciilor şi produsele până la relaţiile pe termen scurt sau lung dintre business şi consumator.


Femeia de afaceri Magda Bei este de părere că există cel puţin trei motive pentru care IMM-urile din România ar trebui să se gândească, în 2017, să-şi rebranduiască afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o nouă poveste:

1. Sincronizare dintre imagine şi fapta. 'Există tot mai multe companii care au o discrepanţa majoră între cine sunt ei şi cine arată lumii că sunt. Această discrepanţa poate afecta credibilitatea unei afaceri. Când vorbesc de imagine, mă refer la tot: de la logo, culori, design interior, până la atitudinea pe care au angajaţii faţă de clienţi sau faţă de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizaţionale deja existent şi nu a schimbă o întreagă cultură organizaţională după logo. Suficienţi antreprenori fac această greşeală: îşi construiesc un logo şi vor să-i schimbe pe toţi conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar dacă angajaţii se schimbă, cultură organizaţională se schimbă, automat trebuie schimbată şi imaginea exterioară odată cu interiorul'.

2. Comunicarea se referă la îmbunătăţire, nu la schimbare. 'Periodic, este de datoria unui business faţă de consumatori să prezinte noile rezultate şi îmbunătăţiri. Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare. Întotdeauna, orice schimbare radicală atrage după sine sceptici, care trebuie recâştigaţi, printr-un proces greu şi anevoios. Îmbunătăţirea, în schimb, ar trebui comunicată în permanentă, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent'.

3. Rebrandingul nu este o spoială a vechii companii. 'S-a creat falsă impresie că rebrandingul este o văruială superficială a vechii companii. În realitate, prin rebranding sunt acumulate valori şi îmbunătăţiri interne nespuse, neexprimate încă. Spre exemplu, rebranduirea noastră, a Graphtec, nu s-a produs că un moft sau că urmare a unei schimbări radicale, ci pentru a informa oamenii despre îmbunătăţirile aduse: internaţionalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii noştri, am retrainuit piaţă în legătură cu nouă filosofie a noastră, care vorbeşte despre cât de actuali suntem în raport cu globalizarea economică'.

Magda Bei este o cunoscută femeie de afaceri din România, nominalizată la diverse gale naţionale şi internaţionale, care are experienţă în antreprenoriat de aproape 20 de ani.

La vârstă de numai 24 de ani, în timp ce călătorea prin lume, a avut o idee care s-a transformat peste ani în milioane de euro, cu un împrumut de doar 5.000 de dolari.

Femeia de afaceri conduce Graphtec Design, o companie de producţie de mobilier comercial customizat, în cadrul căreia lucrează peste 120 de profesionişti şi care are în portofoliu peste 36.000 de tipuri de produse durabile. Până în prezent, Magda Bei a contribuit la îmbunătăţirea identităţii vizuale pentru companii multinaţionale de top, precum Coca Cola, Imaginarium, Doncafe, British American Tobacco, Roberto Bravo şi Lukoil.

Femeia de afaceri susţine periodic, în cadrul conferinţelor organizate atât în oraşe din România, cât şi în Londra şi Lisabona, prelegeri despre modalităţile prin care femeile din afaceri din România pot lega adevărate relaţii economice cu firme omologe din Uniunea Europeană şi din Statele Unite. Totodată, femeia de afaceri este implicată în mai multe acţiuni de promovare a afacerilor coordonate de doamnele din România, în scopul internaţionalizării lor şi încurajează mii de femei să-şi deschidă un business.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1543 / 9000
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Principalele atuuri ale echipei de litigii RTPR Allen & Overy: specializarea și tehnologia
    Ce așteaptă Maravela & Asociații de la tinerii absolvenți de Drept. Procesul de integrare a stagiarilor are mai multe etape, iar nivelul onorariilor este poziționat în partea de sus a grilei practicate pe piața avocaturii
    Statul român și-a ales avocații în arbitrajul cerut de firmele magnatului Puiu Popoviciu. O firmă americană și două societăți locale întră în bătălia juridică
    Echipă de avocați români, alături de vânzător într-un proiect încheiat săptămâna trecută într-o țară vecină. Tranzacție de 39 mil. €
    LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Junior Lawyers
    BONDOC și Asociații, partener al unui eveniment cultural de excepție: “West meets East 2018”
    Cum acționează avocații Mușat & Asociații în mandatele de Concurență. Paul Buta, Partener: Volumul de muncă este întotdeauna extrem de mare în sfera concurenței; orice analiză, audit sau sfat acordat trebuie să fie personalizate
    Avocații Voicu & Filipescu au avut o agendă extrem de încărcată în prima parte a anului, cu foarte multe mandate în toate ariile de practică. Daniel Voicu (Managing Partner): Având în vedere că 2018 a fost un an bogat în proiecte ample și încasările au fost, desigur, pe măsură
    Succes important al avocaților Wolf Theiss: Decizie favorabilă într-un litigiu post-privatizare în valoare de 180 mil. € împotriva statului român
    CMS a asistat Bitdefender în expansiunea pe piața australiană. Alături de compania controlată de Florin Talpeş a fost și o altă firmă, cu peste 550 de avocați
    ZRP își va întări capacitatea de a reacționa rapid în cazurile urgente și își va extinde serviciile juridice în materia prevenirii fraudelor. Liniile strategice ale firmei pentru aceasta practică, explicate de noul coordonator al Departamentului de drept penal, Dănuț - Ioan Bugnariu
    Bondoc & Asociații asistă grupul Clariant în investiția de peste 100 mil. € derulată în Dolj
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...