ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Trei motive pentru a face un rebranding al afacerii în 2017 (analiză antreprenori de succes)

04 Octombrie 2017   |   Ioana Duta

Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare.

 
 
În contextul în care tot mai multe companii activează în mediul online, unde interacţionează cu potenţialii clienţi, brandingul sau rebrandingul nu mai sunt exerciţii de marketing pe care doar companiile gigant le pun în aplicare, arată Magda Bei, CEO al Graphtec, antreprenor de succes din rândul femeilor de afaceri.

În opinia acesteia, Social Media a deschis noi porţi prin care orice afacere - mică sau mare - ar trebui să se definească printr-un singur cuvânt. Paradoxal însă, chiar dacă trăim într-o epoca în care complexitatea ar trebui să ne definească pe toţi, antreprenorul consideră că oamenii cer de la afaceri simplitate: plecând de la prezentarea serviciilor şi produsele până la relaţiile pe termen scurt sau lung dintre business şi consumator.


Femeia de afaceri Magda Bei este de părere că există cel puţin trei motive pentru care IMM-urile din România ar trebui să se gândească, în 2017, să-şi rebranduiască afacerea, pentru a oferi consumatorilor prilejiul de a auzi o nouă poveste:

1. Sincronizare dintre imagine şi fapta. 'Există tot mai multe companii care au o discrepanţa majoră între cine sunt ei şi cine arată lumii că sunt. Această discrepanţa poate afecta credibilitatea unei afaceri. Când vorbesc de imagine, mă refer la tot: de la logo, culori, design interior, până la atitudinea pe care au angajaţii faţă de clienţi sau faţă de parteneri. Rolul unui om de marketing este de a da un nume unei culturi organizaţionale deja existent şi nu a schimbă o întreagă cultură organizaţională după logo. Suficienţi antreprenori fac această greşeală: îşi construiesc un logo şi vor să-i schimbe pe toţi conform noime acelui logo. Procedura este mereu invers, iar dacă angajaţii se schimbă, cultură organizaţională se schimbă, automat trebuie schimbată şi imaginea exterioară odată cu interiorul'.

2. Comunicarea se referă la îmbunătăţire, nu la schimbare. 'Periodic, este de datoria unui business faţă de consumatori să prezinte noile rezultate şi îmbunătăţiri. Eroarea pe care o fac mulţi este că informează publicul numai atunci când schimbă ceva, acţiune care porneşte un nou proces, şi anume cel de recredibilizare. Întotdeauna, orice schimbare radicală atrage după sine sceptici, care trebuie recâştigaţi, printr-un proces greu şi anevoios. Îmbunătăţirea, în schimb, ar trebui comunicată în permanentă, deoarece pune la bagajul de credibilitate deja existent un alt bagaj mai consistent'.

3. Rebrandingul nu este o spoială a vechii companii. 'S-a creat falsă impresie că rebrandingul este o văruială superficială a vechii companii. În realitate, prin rebranding sunt acumulate valori şi îmbunătăţiri interne nespuse, neexprimate încă. Spre exemplu, rebranduirea noastră, a Graphtec, nu s-a produs că un moft sau că urmare a unei schimbări radicale, ci pentru a informa oamenii despre îmbunătăţirile aduse: internaţionalizarea companiei. Practic, prin rebranding, i-am reinformat pe consumatorii noştri, am retrainuit piaţă în legătură cu nouă filosofie a noastră, care vorbeşte despre cât de actuali suntem în raport cu globalizarea economică'.

Magda Bei este o cunoscută femeie de afaceri din România, nominalizată la diverse gale naţionale şi internaţionale, care are experienţă în antreprenoriat de aproape 20 de ani.

La vârstă de numai 24 de ani, în timp ce călătorea prin lume, a avut o idee care s-a transformat peste ani în milioane de euro, cu un împrumut de doar 5.000 de dolari.

Femeia de afaceri conduce Graphtec Design, o companie de producţie de mobilier comercial customizat, în cadrul căreia lucrează peste 120 de profesionişti şi care are în portofoliu peste 36.000 de tipuri de produse durabile. Până în prezent, Magda Bei a contribuit la îmbunătăţirea identităţii vizuale pentru companii multinaţionale de top, precum Coca Cola, Imaginarium, Doncafe, British American Tobacco, Roberto Bravo şi Lukoil.

Femeia de afaceri susţine periodic, în cadrul conferinţelor organizate atât în oraşe din România, cât şi în Londra şi Lisabona, prelegeri despre modalităţile prin care femeile din afaceri din România pot lega adevărate relaţii economice cu firme omologe din Uniunea Europeană şi din Statele Unite. Totodată, femeia de afaceri este implicată în mai multe acţiuni de promovare a afacerilor coordonate de doamnele din România, în scopul internaţionalizării lor şi încurajează mii de femei să-şi deschidă un business.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1165 / 8622
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
    Florian Nițu, Managing Partner PNSA: Pe piață a apărut nouă categorie de ‘antemergători’, cvasi-instituționali, cei care pregătesc terenul pentru marii investitori, fiecare din domeniile sănătate-farma, telecom-IT, energie sau imobiliare putând genera volume de tranzacții de peste 1 miliard de euro. Firmele de avocați lucrează uneori în condiții de dumping absolut de nejustificat și de neînțeles
    Echipa de litigii MUȘAT & ASOCIAȚII obţine menținerea clasării ca monument istoric a Casei Memoriale „Vasile Alecsandri” din Bacău
    Hațegan Attorneys obține o hotărâre definitivă referitoare la impozitarea parcurilor fotovoltaice. Componentele cu valoare ridicată nu sunt considerate construcții
    Immofinanz vinde către Speedwell două terenuri în nordul Bucureştiului. Ce avocați de la PNSA și TZA au coordonat echipele
    AkzoNobel a bătut palma cu Oresa Ventures pentru achiziția Fabryo Corporation. Avocații Popovici Nițu Stoica & Asociații au fost alături de fond, Schoenherr a asistat cumpăratorul
    Mușat & Asociații: Numărul de mandate în domeniul protecției datelor cu caracter personal s-a dublat față de anul precedent
    Penaliștii de la Mareș|Danilescu|Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au obținut sesizarea CCR în ”Dosarul Gala Bute”, în care îl apără pe Rudel Obreja. Argumentele cu care avocații au obținut decizia favorabilă la ÎCCJ
    Cum lucrează performanta echipă de 46 de avocați ai Țuca Zbârcea & Asociații specializați în practica de Dispute Resolution. Mandate cu greutate printre cele 4.200 de litigii ”lucrate” anul trecut, arbitraje internaționale cu pretenții de 4,9 mld. $ și servicii integrate pe zona de penal-comercial
    Promovări la Suciu Popa. Iulian Cioienaru devine partener, alți doi avocați urcă în poziția de Senior Associate
    Cum lucrează avocații specializați în litigii și arbitraj de la Voicu & Filipescu. Cu accent pe litigiile comerciale, firma soluționează cu succes cazuri în toate domeniile relevante pentru activitatea companiilor publice sau private
    Pe piața de capital, sunt oportunități pentru toate tipurile de companii, spun avocații Bondoc & Asociații. Proiectele uneia dintre cele mai mari și experimentate echipe de Capital Markets din România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...