ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM a revizuit o serie de reglementări în domeniul comunicaţiilor electronice

20 Decembrie 2017   |   Ioana Duta

"Decizia privind stabilirea indicatorilor de calitate va intra în vigoare la data de 1 februarie 2018, cu excepţia prevederilor referitoare la parametrii tehnici de calitate, care vor intra în vigoare la data de 1 mai 2018"

 
 
Furnizorii de internet din România vor avea obligaţia ca, de la 1 februarie 2018, să publice pe propriile site-uri sau prin afişare la toate punctele de lucru valorile parametrilor de calitate administrativi pentru serviciile oferite cel puţin pentru ultimele două semestre încheiate, se arată într-o decizie a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) agreată în cadrul unei şedinţe a Consiliului Consultativ.

Potrivit sursei citate, au fost stabilite sau actualizate definiţiile următorilor parametri de calitate tehnici: viteza minimă de transfer a datelor, viteza de transfer disponibilă în mod normal, viteza maximă şi viteza promovată de transfer a datelor în cazul serviciilor de acces la internet furnizate prin reţele fixe, precum şi valorile vitezei estimate maxime şi vitezei promovate de transfer a datelor în cazul serviciilor de acces la internet furnizate prin reţele mobile.


Totodată, furnizorii au obligaţia de a pune la dispoziţia publicului valorile parametrilor tehnici, procedura de măsurare a acestora, precum şi remediile aflate la dispoziţia consumatorilor în cazul oricărei diferenţe importante, permanente sau care se repetă la intervale regulate între performanţa reală a serviciului şi performanţa indicată în contract, în modalităţile stabilite de ANCOM prin decizia agreată cu industria.

"Măsurarea parametrilor de calitate tehnici se va realiza prin intermediul Netograf.ro, aplicaţia pusă la dispoziţia utilizatorilor de către ANCOM. Furnizorii au totodată obligaţia de a publica pe propriul site sau prin afişare la toate punctele de lucru valorile parametrilor de calitate administrativi cel puţin pentru ultimele două semestre încheiate. Decizia privind stabilirea indicatorilor de calitate va intra în vigoare la data de 1 februarie 2018, cu excepţia prevederilor referitoare la parametrii tehnici de calitate, care vor intra în vigoare la data de 1 mai 2018", se menţionează în comunicatul citat.

Pe de altă parte, ANCOM a decis ca, începând cu anul viitor, operatorii de reţea şi organismele din sectorul public să raporteze online Autorităţii, prin intermediul unui Punct de informare unic, informaţiile deţinute în format electronic privind amplasarea, traseul, tipul şi utilizarea actuală a infrastructurii fizice deţinute de aceştia. Pentru a facilita accesul la infrastructură fizică a operatorilor de reţea, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice vor putea accesa aceste informaţii tot prin intermediul Punctului de informare unic ce va fi disponibil pe pagina de internet a Autorităţii.

Neraportarea acestor informaţii şi documente cu respectarea termenelor, formatului şi modalităţii de transmitere a informaţiilor poate fi sancţionată de ANCOM cu amendă de la 1.000 la 100.000 lei, notează arbitrul pieţei telecom.

În plus, Autoritatea a actualizat formatul şi modalitatea de transmitere de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice a informaţiilor privind dezvoltarea şi localizarea geografică a reţelelor publice de comunicaţii electronice şi a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora.

"Informaţiile vor fi folosite de Autoritate pentru realizarea inventarului naţional al reţelelor publice de comunicaţii electronice şi al elementelor de infrastructură asociate. Pentru realizarea inventarului, ANCOM a impus operatorilor transmiterea de informatii cu privire la elementele de reţea de comunicaţii electronice, ca de exemplu caracteristicile segmentelor de reţea sau a unor echipamente, precum şi cu privire la elementele de infrastructură fizică asociată reţelelor, ca de exemplu caracteristici ale camerelor de tragere, cabinetelor, conductelor, stâlpilor ori pilonilor", precizează ANCOM.

Furnizorii vor trebui să transmită informaţiile, conform dispoziţiilor legale, în maxim 6 luni de la data intrării în vigoare a deciziei, un minimum de informaţii trebuind a fi transmise în termen de 30 de zile de la aceeaşi dată.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5314 / 33176
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss lansează o pagină dedicată COVID-19
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
Țuca Zbârcea & Asociații lansează seria de podcasturi „Dreptul în vremea coronei”, în răspuns la provocările crizei actuale
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Cei mai buni profesioniști în domeniul mărcilor industriale, evidențiați în clasamentul IP Stars 2020. NNDKP și ZRVP, lideri pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat & Asociații și TZA
“Avocați de gardă: diagnostic Coronavirus” este hotline-ul juridic gratuit pentru cetățenii români | Tu intrebi, avocații ZRVP raspund cu informații juridice utile în contextul pandemiei COVID-19
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
Doamnele avocat de la Mușat & Asociații conduc departamente cheie din cadrul firmei | Lady Lawyers: În avocatură e o competiție dură și nu te poți menține în linia întâi fără efort. Profile și proiecte coordonate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...