ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM propune scăderea tarifului pentru terminarea apelurilor la 0,84 cenţi pe minut, fără TVA, de la 1 mai 2018

22 Decembrie 2017   |   Ioana Duta

De asemenea, anul viitor, Autoritatea va iniţia procedura de dezvoltare a unui nou model de cost de tip LRIC pur, care să reflecte costurile eficiente ale furnizării serviciilor de terminare la puncte mobile, în acord cu principiile Recomandării Comisiei Europene privind tarifele de terminare.

 
 
Tariful pentru terminarea apelurilor pe care îl vor practica cei cinci operatori de telefonie mobilă cu putere semnificativă pe piaţa din România va scădea la 0,84 eurocenţi/minut, fără TVA, începând cu data de 1 mai 2018, se arată într-un document supus consultării publice de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

"Întrucât realizarea unui nou model de cost, care să reflecte costurile eficiente ale furnizării serviciilor de terminare la puncte mobile şi să permită stabilirea unor tarife perfect adaptate pieţei româneşti este un proces de durată, ANCOM propune, ca măsură tranzitorie, un tarif determinat prin benchmarking european. Tariful stabilit astfel de Autoritate reprezintă media tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile stabilite în statele membre ale Uniunii Europene pe baza unui model de cost LRIC pur, ceea ce oferă un suport adecvat pentru o măsură temporară, până când se vor stabili tarifele bazate pe costurile incrementale evitate, printr-un nou model de cost", se arată într-un comunicat de presă al ANCOM, transmis vineri.


Astfel, tariful pentru terminarea apelurilor pe care îl vor practica cei cinci operatori de telefonie mobilă cu putere semnificativă pe piaţa terminării apelurilor în propriile reţele (Lycamobile S.R.L. - operator de reţele mobile virtuale 'complet', Orange România S.A., RCS & RDS S.A., Telekom Romania Mobile Communications S.A, respectiv Vodafone Romania S.A.) va fi, începând cu data de 1 mai 2018, de 0,84 eurocenţi/minut, fără TVA.

ANCOM precizează că soluţia propusă adresează observaţiile Comisiei Europene şi are, de asemenea, avantajul că poate fi implementată mai rapid decât realizarea noului model de cost (cel puţin 18 luni). De asemenea, anul viitor, Autoritatea va iniţia procedura de dezvoltare a unui nou model de cost de tip LRIC pur, care să reflecte costurile eficiente ale furnizării serviciilor de terminare la puncte mobile, în acord cu principiile Recomandării Comisiei Europene privind tarifele de terminare.

"Propun reducerea tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile începând cu data de 1 mai 2018, de la 0,96 eurocenţi/minut la 0,84 eurocenţi/minut, tarif care va fi practicat până la data la care ANCOM va finaliza noul model de cost LRIC pur. Decizia Autorităţii vine ca urmare a dialogului cu Comisia Europeană pe această temă, dar şi ca urmare a faptului că actualul model de cost nu include tehnologia 4G/LTE, tehnologie care câştigă tot mai mult teren în România, aducând câştiguri de eficienţă', declară Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Potrivit sursei citate, în urma consultării europene desfăşurate în perioada octombrie-noiembrie 2017, ANCOM a renotificat şi a primit avizul favorabil al Comisiei Europene pe marginea măsurilor de identificare a pieţelor relevante de gros corespunzătoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile. Astfel, ANCOM a emis decizia nr. 1085/2017 privind identificarea pieţelor relevante din sectorul comunicaţiilor electronice corespunzătoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile.

Prin această decizie, ANCOM a identificat cinci pieţe relevante de gros corespunzătoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în reţelele publice de telefonie. Pentru toate aceste pieţe, Autoritatea menţine sau, după caz, impune unele obligaţii corelate problemelor concurenţiale identificate, precum obligaţia de transparenţă, de nediscriminare, de control al tarifelor şi de fundamentare a acestora în funcţie de costuri (inclusiv menţinerea simetriei tarifelor de terminare), precum şi obligaţia de a permite accesul şi utilizarea unor elemente specifice ale reţelei şi a infrastructurii asociate.

Tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile în reţelele publice de telefonie pot fi consultate pe pagina de internet a ANCOM, iar persoanele interesate pot formula şi transmite observaţii şi propuneri până la data de 31 ianuarie 2018.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5278 / 33176
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss lansează o pagină dedicată COVID-19
CNAIR plătește avocaților onorarii în plaja 100-300 Euro pe oră în litigiile arbitrale. Ce firme de avocați lucrează pentru compania responsabilă de infrastructura rutieră
Țuca Zbârcea & Asociații lansează seria de podcasturi „Dreptul în vremea coronei”, în răspuns la provocările crizei actuale
Victorie importantă pentru cea mai mare societate de transport public din România, obținută de echipa de drept penal a Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
Grupul de lucru Voicu Filipescu dedicat contextului Covid-19: Asistență telefonică de urgență
”Sky is the limit”, sau norocul de a lucra într-o firmă de avocatură în care se oferă oportunități nelimitate | Mihail Boian, numit recent Partener D&B David și Baias: Încerc să ghidez și să provoc colegii spre o gândire originală și ”out of the box”, spre soluții deschise și îndrăznețe
Viața merge înainte | Cei mai buni profesioniști în domeniul mărcilor industriale, evidențiați în clasamentul IP Stars 2020. NNDKP și ZRVP, lideri pe segmentele analizate, poziții fruntașe pentru Mușat & Asociații și TZA
“Avocați de gardă: diagnostic Coronavirus” este hotline-ul juridic gratuit pentru cetățenii români | Tu intrebi, avocații ZRVP raspund cu informații juridice utile în contextul pandemiei COVID-19
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | VASS Lawyers continuă să ofere consultanță juridică folosind mijloacele de comunicare la distanță. Iulia Vass: Avem toate echipamentele și tool-urile necesare pentru a lucra ‘remote’
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații nu va suspenda activitatea de reprezentare a clienților in instanțe. Avocații interacționează online cu autoritățile și clienții si sunt pregătiți pentru ‘scenariul pesimist’
Doamnele avocat de la Mușat & Asociații conduc departamente cheie din cadrul firmei | Lady Lawyers: În avocatură e o competiție dură și nu te poți menține în linia întâi fără efort. Profile și proiecte coordonate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...