ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Portul Constanţa se califică al doilea an consecutiv pentru primul loc european în tranzitul de cereale

11 August 2017   |   Ioana Duta

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

 
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa S.A. estimează pentru anul acesta realizarea unui volum total de peste 23, 4 milioane tone marfă operată din tranzitul de cereale, ceea ce i-ar conferi celui mai important hub cerealier de la Marea Neagră primul loc la nivel european pe acest segment specializat.

Directorul general al CNAPM Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, a declarat că se aşteaptă ca până la sfârşitul anului prin terminalele specializate din Portul Constanţa să fie operate cu trei milioane de tone de cereale mai mult faţă de sezonul trecut şi astfel hubul constănţean să-şi menţină supremaţia la nivel european, obţinută anul trecut, când a detronat pentru prima dată după mulţi ani portul francez Rouen.


"Categoric vom deţine pentru al doilea an consecutiv primul loc între porturile europene la exportul de cereale şi estimăm că vom avea o creştere chiar de peste trei milioane de tone, dar acest deziderat este legat de autostrada fluvială Dunărea, de cât de bine sunt menţinute adâncimile de navigaţie atât în sezonul secetos cât şi pe parcursul întregului an, prin operaţiuni de dragaj. Noi ne fondăm prognoza în domeniul operării cerealelor pe baza estimărilor de trafic transmise de cei mai importanţi operatori specializaţi din Portul Constanţa, care la rândul lor în multe cazuri sunt companii subsidiare ale marilor comercianţi americani, chinezi şi elveţieni ce acţionează pe piaţa internaţională de profil şi anul acesta se pare că a fost din nou unul fast pentru agricultorii din zona geografică la care este racordată Portul Constanţa", a declarat Dan Tivilichi.

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

În Portul Constanţa operează zece terminale de cereale cu o capacitate totală autorizată pentru depozitare de peste 1,2 5 milioane de tone de cereale, ceea ce reprezintă aproximativ 50% din cea a judeţului Constanţa şi 7% din totalul existent la nivel naţional, mai mult de jumătate din aceste silozuri portuare fiind construite în ultimii 10 ani. La începutul acestei veri, administratorii celui mai mare operator român de materii prime solide vrac, din arealul Mării Negre, Comvex S.A, au lansat investiţia pentru construirea unui terminal de cereale cu capacitatea de stocare şi operare de 200.000 tone.

Prin terminalele de grâne ale portului Constanţa se derulează şi exporturi agricole ale Serbiei, Ungariei, Bulgariei şi Austriei şi tot de aici se fac expediţii către: Albania, Algeria, Bangladesh, Brazilia, Cipru, Croaţia, Egipt, Etiopia, Israel, Irak, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Liban, Pakistan, Portugalia, Georgia, Germania, Grecia. De regulă, prin danele specializate ale Portului Constanţa tranzitează cereale şi către: Austria, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Serbia, Ucraina, Croaţia, Germania, Slovacia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1347 / 27758
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Echipa Mușat & Asociații dedicată practicii de achiziții publice a avut un nivel ridicat de încărcare anul acesta. Iulian Popescu, Partener: Noul pachet legislativ a adus elemente care au îmbunătăţit procesul achizițiilor publice, dar o problemă gravă rămâne conduita autorităților contractante privind confidențialitatea ofertelor depuse
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Auchan în preluarea rețelei OK Supermarket. Ce avocați au fost implicați în proiect
Avansul pieței împrumutului sindicalizat va alimenta noi oportunități de business. Elena Iacob, partener ZRP: Există perspective foarte bune de creștere datorită investițiilor planificate în domeniul energiei și al infrastructurii
Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice, comentate de Vlad Cercel, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații. Legislația terțiară va trebui să ofere clarificări cu privire la problemele des întâlnite în practică
LegiTeam: “BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII recrutează avocat stagiar
LegiTeam: Mareș | Danilescu | Mareş în asociere cu Dan Lupașcu recrutează avocat drept penal
LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
LegiTeam: Maravela & Asociaţii is looking for a new colleague
Metrorex caută avocați și pune pe masă 2 mil. lei pentru exproprieri
Un fond de investiții german preia cea mai performantă tipografie din România. Avocații Schoenherr și Clifford Chance din București, în tranzacție
Patru firme de avocați în tranzacția prin care BERD intră în acționariatul Black Sea Oil & Gas. Suciu Popa, Pachiu & Asocații și Herbert Smith Freehills au asistat compania, avocații Clifford Chance Badea au fost alături de BERD
Ianita Țui (Senior Associate - RTPR Allen&Overy): Schimbările aduse de noul pachet legislativ privind achizițiile publice au avut un efect benefic. Pe parcursul anului am avut câteva proiecte mari în derulare, fapt care confirmă că asistăm la un trend ascendent al acestei practici
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...