ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Portul Constanţa se califică al doilea an consecutiv pentru primul loc european în tranzitul de cereale

11 August 2017   |   Ioana Duta

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

 
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa S.A. estimează pentru anul acesta realizarea unui volum total de peste 23, 4 milioane tone marfă operată din tranzitul de cereale, ceea ce i-ar conferi celui mai important hub cerealier de la Marea Neagră primul loc la nivel european pe acest segment specializat.

Directorul general al CNAPM Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, a declarat că se aşteaptă ca până la sfârşitul anului prin terminalele specializate din Portul Constanţa să fie operate cu trei milioane de tone de cereale mai mult faţă de sezonul trecut şi astfel hubul constănţean să-şi menţină supremaţia la nivel european, obţinută anul trecut, când a detronat pentru prima dată după mulţi ani portul francez Rouen.


"Categoric vom deţine pentru al doilea an consecutiv primul loc între porturile europene la exportul de cereale şi estimăm că vom avea o creştere chiar de peste trei milioane de tone, dar acest deziderat este legat de autostrada fluvială Dunărea, de cât de bine sunt menţinute adâncimile de navigaţie atât în sezonul secetos cât şi pe parcursul întregului an, prin operaţiuni de dragaj. Noi ne fondăm prognoza în domeniul operării cerealelor pe baza estimărilor de trafic transmise de cei mai importanţi operatori specializaţi din Portul Constanţa, care la rândul lor în multe cazuri sunt companii subsidiare ale marilor comercianţi americani, chinezi şi elveţieni ce acţionează pe piaţa internaţională de profil şi anul acesta se pare că a fost din nou unul fast pentru agricultorii din zona geografică la care este racordată Portul Constanţa", a declarat Dan Tivilichi.

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

În Portul Constanţa operează zece terminale de cereale cu o capacitate totală autorizată pentru depozitare de peste 1,2 5 milioane de tone de cereale, ceea ce reprezintă aproximativ 50% din cea a judeţului Constanţa şi 7% din totalul existent la nivel naţional, mai mult de jumătate din aceste silozuri portuare fiind construite în ultimii 10 ani. La începutul acestei veri, administratorii celui mai mare operator român de materii prime solide vrac, din arealul Mării Negre, Comvex S.A, au lansat investiţia pentru construirea unui terminal de cereale cu capacitatea de stocare şi operare de 200.000 tone.

Prin terminalele de grâne ale portului Constanţa se derulează şi exporturi agricole ale Serbiei, Ungariei, Bulgariei şi Austriei şi tot de aici se fac expediţii către: Albania, Algeria, Bangladesh, Brazilia, Cipru, Croaţia, Egipt, Etiopia, Israel, Irak, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Liban, Pakistan, Portugalia, Georgia, Germania, Grecia. De regulă, prin danele specializate ale Portului Constanţa tranzitează cereale şi către: Austria, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Serbia, Ucraina, Croaţia, Germania, Slovacia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3654 / 30065
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Seful diplomaţiei germane: Nu ne mai putem baza pe deplin pe Casa Albă
Prima ediție a școlii de vară Fly High | Dive Deep a Schoenherr, la final
Meet The Team: Echipa CMS România, implicată în cele mai mari tranzacții din ultima perioadă. O structură bine sudată, în care avocații se simt ‘într-o familie’, deși uneori ‘suferă zâmbind’ sub presiunea marilor proiecte
League Tables of Legal Advisors MergerMarket - S1 2018: Cum și-au împărțit firmele de avocatură harta M&A în prima jumatate a anului. Giganții cu prezență la București, pe primele locuri în CEE
LegiTeam: BOHÂLȚEANU & ASOCIAȚII recrutează
LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
Echipa de Litigii de la Clifford Chance Badea a impus în România o abordare a disputelor specifică dreptului anglo-saxon. Avocații văd în continuare un număr sporit de litigii în domeniul bancar, imobiliare, construcții, energie, precum și în toate industriile implicate în proiecte de achiziții publice
Mihai Mareș, singurul contributor român al ghidului ”European Investigations Guide”, realizat de Hogan Lovells în 34 de jurisdicții
Medicover a finalizat achiziția Centrului Medical Academica. Avocații PNSA au asistat cumpărătorul și în acest proiect
PNSA a promovat la nivelul clienților firmei cultura programelor de conformare. Mihaela Ion, Partener: Apariția Ghidului, un pas înainte. Programele noastre de conformare cu legislația concurențială reflectă deja cerințele desprinse din Ghidul Consiliului
Cum lucrează și ce proiecte are ONV LAW în practica de Dispute Resolution. Avocații se așteaptă ca numărul litigiilor să crească, iar lista să includă în special domenii precum insolvență, real estate, fiscal și dreptul muncii
LegiTeam: Clifford Chance Badea is looking for one junior | middle level associate to join the Corporate M&A team in Bucharest office
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...