ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Portul Constanţa se califică al doilea an consecutiv pentru primul loc european în tranzitul de cereale

11 August 2017   |   Ioana Duta

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

 
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa S.A. estimează pentru anul acesta realizarea unui volum total de peste 23, 4 milioane tone marfă operată din tranzitul de cereale, ceea ce i-ar conferi celui mai important hub cerealier de la Marea Neagră primul loc la nivel european pe acest segment specializat.

Directorul general al CNAPM Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, a declarat că se aşteaptă ca până la sfârşitul anului prin terminalele specializate din Portul Constanţa să fie operate cu trei milioane de tone de cereale mai mult faţă de sezonul trecut şi astfel hubul constănţean să-şi menţină supremaţia la nivel european, obţinută anul trecut, când a detronat pentru prima dată după mulţi ani portul francez Rouen.


"Categoric vom deţine pentru al doilea an consecutiv primul loc între porturile europene la exportul de cereale şi estimăm că vom avea o creştere chiar de peste trei milioane de tone, dar acest deziderat este legat de autostrada fluvială Dunărea, de cât de bine sunt menţinute adâncimile de navigaţie atât în sezonul secetos cât şi pe parcursul întregului an, prin operaţiuni de dragaj. Noi ne fondăm prognoza în domeniul operării cerealelor pe baza estimărilor de trafic transmise de cei mai importanţi operatori specializaţi din Portul Constanţa, care la rândul lor în multe cazuri sunt companii subsidiare ale marilor comercianţi americani, chinezi şi elveţieni ce acţionează pe piaţa internaţională de profil şi anul acesta se pare că a fost din nou unul fast pentru agricultorii din zona geografică la care este racordată Portul Constanţa", a declarat Dan Tivilichi.

Potrivit CNAPM S.A., traficul de cereale prin Portul Constanţa a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, această categorie de materie primă ajungând să genereze aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se şi în afara perioadei de campanie agricolă.

În Portul Constanţa operează zece terminale de cereale cu o capacitate totală autorizată pentru depozitare de peste 1,2 5 milioane de tone de cereale, ceea ce reprezintă aproximativ 50% din cea a judeţului Constanţa şi 7% din totalul existent la nivel naţional, mai mult de jumătate din aceste silozuri portuare fiind construite în ultimii 10 ani. La începutul acestei veri, administratorii celui mai mare operator român de materii prime solide vrac, din arealul Mării Negre, Comvex S.A, au lansat investiţia pentru construirea unui terminal de cereale cu capacitatea de stocare şi operare de 200.000 tone.

Prin terminalele de grâne ale portului Constanţa se derulează şi exporturi agricole ale Serbiei, Ungariei, Bulgariei şi Austriei şi tot de aici se fac expediţii către: Albania, Algeria, Bangladesh, Brazilia, Cipru, Croaţia, Egipt, Etiopia, Israel, Irak, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Liban, Pakistan, Portugalia, Georgia, Germania, Grecia. De regulă, prin danele specializate ale Portului Constanţa tranzitează cereale şi către: Austria, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Serbia, Ucraina, Croaţia, Germania, Slovacia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 74 / 26484
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Bondoc & Asociații câștigă pentru Primăria Sinaia un dosar privind returnarea de TVA pentru investiția de 8 mil. € în Telegondola orașului
(P) LegiTeam: Multinational company from highly regulated industry is looking for in-house Legal Counsel to join Bucharest team!
Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale. Campionii pieței locale, evidentați în ultimul clasament IP Stars
BERD și IFC finanțează construcția unui nou terminal de cereale la Marea Neagră. Simona Marin, Partener CMS România, printre coordonatorii echipei de avocați
Prin ce s-a remarcat echipa BBU Law RO în competiția “Youth Innovation Competition on Global Governance” de la Astana. Cei trei componenți ai echipei românești vorbesc în BizLawyer despre probele prin care au trecut și temele care le-au adus premii
Pretențiile investitorilor în litigiile și arbitrajele cu Statul Român și M. Finanțelor însumează 113 miliarde de lei, 96 mil. USD și 345 mil. €. Cele mai importante dosare și avocații angați pentru apărare
Grupul american Standex intră în România printr-o achiziție. Avocații Maravela & Asociații, alături de cumpărător
Cum lucrează avocaţii in-house din marile companii private. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal & Compliance - A&D Pharma: Fără un departament juridic dedicat, dinamic și care înțelege detaliile business-ului, o societate comercială poate avea dificultăți în a fi și a acționa ca un lider
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații ONV LAW în S1. Stagnarea economică și ritmul scăzut al investițiilor recalibrează așteptările, o creștere a activității fiind așteptată din litigii
Maravela & Asociații și Gleiss Lutz asistă Chimcomplex în preluarea activelor Oltchim, în timp ce vânzătorii sunt asistați de Bondoc & Asociații și White & Case. Cine sunt și ce fac avocații implicați în tranzacție
Familia Tecar și-a vândut participația în grupul Pehart Tec fondului Abris Capital Partners. Bondoc & Asociații, alături de vânzător
Angajații băncilor sunt asimilați funcționarilor publici în accepțiunea legii penale. Penalistul Mihai Mareș explică decizia ICCJ și efectele sale asupra acestora
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...