ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 pentru vehicule până în 2030 este nerealistă (ACEA)

11 Septembrie 2018   |   Ioana Duta

Producătorii auto susţin că infrastructura pentru punctele de încărcare şi piaţa nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute.

 
 
 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat marţi că ţintele mai stricte privind limitarea emisiilor de CO2 propuse de Parlamentul European sunt nerealiste, ameninţând locurile de muncă din industria auto şi creşterea economică, transmite Reuters. 
 

În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025. 
 
Luni, Comisia de mediu din Parlamentul European a votat obiective mult mai ambiţioase: o reducere de 20% a emisiilor de CO2 până în 2025 şi de 45% până în 2030. 
 
"Suntem foarte îngrijoraţi de aceste tendinţe. Nivelul reducerii emisiilor adoptat de Parlamentul European este total nerealist", a apreciat Erik Jonnaert, şeful ACEA. 
 
Executivul comunitar susţine că a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană îşi atinge ţintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris şi de asemenea pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă. 
 
Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice. 
 
Producătorii auto susţin că infrastructura pentru punctele de încărcare şi piaţa nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute. 
 
"Tranziţia trebuie făcută într-un ritm care să poată fi gestionat. Acest ritm este vital nu numai pentru industria auto şi angajaţii săi, ci şi pentru consumatori", a explicat Jonnaert. 
 
ACEA susţine că industria auto este responsabilă pentru mai mult de 11% din locurile de muncă din industria manufacturieră în UE. Însă, în 14 regiuni din UE, concentrate în Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România, Suedia şi Marea Britanie, sectorul auto reprezintă chiar mai mult de 20% din locurile de muncă din industria manufacturieră. Un avans forţat spre automobilele electrice va afecta în mod disproporţionat locurile de muncă în aceste regiuni, se arată într-un raport publicat luna aceasta de firma FTI Consulting.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 61 / 9005
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Cum poți fi recrutat de VASS Lawyers și ce te așteaptă după. Iulia Vass, Managing Partner: Credem în conceptul de ‘learning by doing’, de aceea căutăm ca task-urile încredințate stagiarilor să presupună o reală valență practică
    Principalele atuuri ale echipei de litigii RTPR Allen & Overy: specializarea și tehnologia
    Ce așteaptă Maravela & Asociații de la tinerii absolvenți de Drept. Procesul de integrare a stagiarilor are mai multe etape, iar nivelul onorariilor este poziționat în partea de sus a grilei practicate pe piața avocaturii
    Statul român și-a ales avocații în arbitrajul cerut de firmele magnatului Puiu Popoviciu. O firmă americană și două societăți locale întră în bătălia juridică
    Echipă de avocați români, alături de vânzător într-un proiect încheiat săptămâna trecută într-o țară vecină. Tranzacție de 39 mil. €
    LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Junior Lawyers
    BONDOC și Asociații, partener al unui eveniment cultural de excepție: “West meets East 2018”
    Cum acționează avocații Mușat & Asociații în mandatele de Concurență. Paul Buta, Partener: Volumul de muncă este întotdeauna extrem de mare în sfera concurenței; orice analiză, audit sau sfat acordat trebuie să fie personalizate
    Avocații Voicu & Filipescu au avut o agendă extrem de încărcată în prima parte a anului, cu foarte multe mandate în toate ariile de practică. Daniel Voicu (Managing Partner): Având în vedere că 2018 a fost un an bogat în proiecte ample și încasările au fost, desigur, pe măsură
    Succes important al avocaților Wolf Theiss: Decizie favorabilă într-un litigiu post-privatizare în valoare de 180 mil. € împotriva statului român
    CMS a asistat Bitdefender în expansiunea pe piața australiană. Alături de compania controlată de Florin Talpeş a fost și o altă firmă, cu peste 550 de avocați
    ZRP își va întări capacitatea de a reacționa rapid în cazurile urgente și își va extinde serviciile juridice în materia prevenirii fraudelor. Liniile strategice ale firmei pentru aceasta practică, explicate de noul coordonator al Departamentului de drept penal, Dănuț - Ioan Bugnariu
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...