ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 pentru vehicule până în 2030 este nerealistă (ACEA)

11 Septembrie 2018   |   Ioana Duta

Producătorii auto susţin că infrastructura pentru punctele de încărcare şi piaţa nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute.

 
 
 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat marţi că ţintele mai stricte privind limitarea emisiilor de CO2 propuse de Parlamentul European sunt nerealiste, ameninţând locurile de muncă din industria auto şi creşterea economică, transmite Reuters. 
 

În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025. 
 
Luni, Comisia de mediu din Parlamentul European a votat obiective mult mai ambiţioase: o reducere de 20% a emisiilor de CO2 până în 2025 şi de 45% până în 2030. 
 
"Suntem foarte îngrijoraţi de aceste tendinţe. Nivelul reducerii emisiilor adoptat de Parlamentul European este total nerealist", a apreciat Erik Jonnaert, şeful ACEA. 
 
Executivul comunitar susţine că a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană îşi atinge ţintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris şi de asemenea pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă. 
 
Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice. 
 
Producătorii auto susţin că infrastructura pentru punctele de încărcare şi piaţa nu sunt suficient de dezvoltate pentru a permite o trecere rapidă la vehicule cu emisii scăzute. 
 
"Tranziţia trebuie făcută într-un ritm care să poată fi gestionat. Acest ritm este vital nu numai pentru industria auto şi angajaţii săi, ci şi pentru consumatori", a explicat Jonnaert. 
 
ACEA susţine că industria auto este responsabilă pentru mai mult de 11% din locurile de muncă din industria manufacturieră în UE. Însă, în 14 regiuni din UE, concentrate în Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România, Suedia şi Marea Britanie, sectorul auto reprezintă chiar mai mult de 20% din locurile de muncă din industria manufacturieră. Un avans forţat spre automobilele electrice va afecta în mod disproporţionat locurile de muncă în aceste regiuni, se arată într-un raport publicat luna aceasta de firma FTI Consulting.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 300 / 9244
     

    Ascunde Reclama
     
     
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Victorie importantă pentru Maspex România, reprezentată de RTPR Allen & Overy, într-un litigiu cu Ministerul Energiei
    Cristi Minculescu și colegii săi fac un pas important pentru recâștigarea dreptului de utilizare a mărcii ”IRIS”. Avocații de la Milcev Burbea SCA au obținut soluția favorabilă
    LegiTeam: ZRP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
    Ce schimbări trebuie să facă actorii pieței financiare pentru a nu plăti o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Elementele de noutate, explicate de Alexandra Ovedenie, coordonatorul practicii de Banking, Finance & Capital Markets la Radu și Asociații SPRL
    Cum lucrează avocații specializați în Dreptul Muncii de la Suciu | The Employment Law Firm. Tendințele pieței, analizate de Andreea Suciu, Managing Partener
    LegiTeam: Experienced Lawyer (Environmental Law) - Reff & Associates
    Avocații Zamfirescu Racoți & Partners și Tănăsescu Gavrilă & Asociații câștigă pentru România arbitrajul ICSID cu Alpiq
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Lawyer | Banking & Finance
    Wolf Theiss, alături de Revetas în achiziționarea proiectului Marina în România. Ce avocați au lucrat la această tranzacție
    Acțiunea fraților Sukyas, care cer României 909 mil. €, respinsă în prima instanță de un tribunal din SUA | Procesul continuă. Ce onorarii primesc firmele de avocați care apără statul
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Litigation practice)
    LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Junior Lawyer (White-Collar Crime)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...