ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Achizitii publice: Cum vad cei mai importanti jucatori din avocatura aria de practica ce le asigura si o cincime din venituri. Despre proiecte, onorarii si profilul clientilor (I)

16 Ianuarie 2015   |   Stefania Enache

Intr-o analiza structurata in doua parti, BizLawyer va analiza tendintele din domeniul achizitiilor publice, legislatia, proiectele si veniturile obtinute din consultanta acordata clientilor pe acest segment de cele mai importane firme de avocati de pe piata locala, cu o practica semnificativa in aceasta arie de practica.

 
 
Pe fondul nevoilor tot mai complexe ale autoritatilor contractante, fie ca este vorba despre lucrari, servicii sau produse, achizitiile publice au impulsionat in ultimii ani activitatea companiilor si au capatat importanta pentru consultantii acestora.Amploarea si varietatea de probleme aparute in timpul derularii procedurilor specifice au determinat participantii in asemenea procese sa solicite suport legal specializat.Avocatii spun astazi ca achizitiile publice nu  mai sunt un segment de nisa, ci o adevarata ramura a dreptului.

Extinderea segmentului de achizitii publice se reflecta si in cifrele de afaceri ale caselor de avocatura, departamentele axate pe acest tip de proiecte contribuind cu sume importante la bugetul firmei. In functie de natura si gradul de complexitate al proiectului, strategia de cost convenita poate varia de la adoptarea unor tarife orare sau rate orare mixte, cap fees (plafon maximal, n.r.), onorarii fixe sau chiar si onorarii de succes in cazul contestatiilor.


Intr-o analiza structurata in doua parti, BizLawyer va analiza tendintele din domeniul achizitiilor publice, legislatia, proiectele si veniturile obtinute din consultanta acordata clientilor pe acest segment de cele mai importane firme de avocati de pe piata locala, cu o practica semnificativa in aceasta arie de practica.

Pe fondul crizei economice, achizitiile publice au ajuns, in ultimii ani, printre cele mai dinamice sectoare ale economiei. Analizand motivele care stau la baza acestui dinamism se observa ca este vorba despre sumele mari rulate in afacerile legate de achizitii publice, dar si despre numarul impresionat de litigii care au luat nastere ca urmare a nemultumirilor aparute in randul firmelor implicate. De aici a rezultat un volum imens de munca pentru avocatii care au fost chemati fie sa acorde consultanta in proiecte de achizitii publice, fie sa reprezinte in instanta companii care au contestat astfel de business-uri.

Cum a evoluat domeniul achizitiilor publice, dar si care sunt  principalele probleme  de care se lovesc firmele implicate in astfel de proceduri am aflat direct de la reprezentantii caselor de avocatura cu cea mai bogata activitate in acest sector.


Nevoia unei infrastructuri moderne de transport, disponibilitatea fondurilor europene (si know-how-ul unor specialisti in domeniu), legislatia romaneasca armonizata cu cea europeana, dar si existenta unor programe de finantare pentru autoritati pentru domenii cheie (infrastructura, mediu) sunt printre factorii care au contribuit la sporirea numarului de proiecte complexe de achizitii publice”, spune Adina Chilim-Dumitriu, Partener NNDKP. Avocatul puncteaza faptul ca, in acest context, experienta celor sapte avocati specializati, cu activitate concentrata preponderent pe consultanta in achizitii publice, dar si conlucrarea cu o echipa de litigatori cu solide cunostinte teoretice si know-how in litigiile de achizitii publice, dublate de expunerea la proiecte mari de-a lungul timpului, sunt aspectele cele mai relevante pentru care compania NNDKP este recunoscuta atat in mediul local de afaceri, cat si in cercetarile aprofundate si obiective ale institutiilor internationale de profil.

Exista, intr-adevar, o tendinta vizibila in ceea ce priveste dinamica acestei arii de practica, si anume la nivelul proiectelor 'mari' in care avocatii departamentului nostru de consultanta au fost solicitati sa ofere servicii de asistenta. Putem vorbi, asadar, de o crestere semnificativa a proiectelor de acest tip, derulate pe perioada mai multor luni de zile sau chiar ani, in special in domeniul infrastructurii”, explica Serban Paslaru, Partener al Tuca Zbarcea & Asociatii si unul dintre coordonatorii departamentului de achizitii publice, concesiuni si PPP al firmei.

Cauzele pentru care proiectele de achizitii publice sunt atat de complexe tin atat de structurile si modelele contractuale sofisticate ce trebuie implementate, cat si de varietatea si calibrul „actorilor” implicati, aflati de multe ori pe pozitii ce trebuie armonizate – de la autoritati publice si institutii de reglementare nationale si europene, pana la investitori, constructori, operatori, dar si finantatori, integratori de proiect etc. „Practic, in cazul nostru, asemenea mandate - unele dintre acestea fiind proiecte de pionierat - implica eforturi organizatorice si manageriale deosebite, colaborari cu experti locali si internationali de diverse specialitati, cooperare permanenta cu autoritati ale statului si alocarea de resurse semnificative, specialisti in domenii de nisa precum parteneriatul public-privat/PPP”, sustine Serban Paslaru.

Rares Raducanu, Senior Partener in cadrul societatii STOICA&Asociatii, este de parere ca segmentul  achizitiilor publice  este unul care s-a dezvoltat firesc, datorita  faptului ca „nevoile subiectilor de drept care intra in notiunea de 'autoritate contractanta' sunt permanente, astfel incat desfasurarea de catre acestea de proceduri de achizitie publica, fie ca este vorba despre lucrari, servicii sau produse, reprezinta un semn de normalitate”.

Avand in vedere amploarea acestor proiecte, caracterul permanent al nevoilor autoritatilor contractate si faptul ca de multe ori se ajunge la contestarea actelor procedurii, mai ales atunci cand valoarea contractelor este mare si, evident, interesele sunt si mai mari, nici nu credem ca este vorba despre un adevarat segment de nisa, ci despre o adevarata ramura a dreptului. In aceasta ramura a dreptului nu trebuie sa intre doar achizitiile publice propriu-zise, ci si regimul concesiunilor si, mai ales, regimul constituirii de parteneriate public-private, care ar trebui sa constituie in viitorul apropiat motorul dezvoltarii infrastructurii Romaniei (si nu numai al infrastructurii)”, adauga Rares Raducanu.

Ce face un  avocat implicat in astfel de proiecte?


Avand in vedere  importanta pentru economia  nationala a domeniului achizitiilor publice  este interesant de descoperit  ce face efectiv un avocat  implicat intr-un astfel de proiect. Raspunsul ne-a fost oferit chiar de catre specialistii care joaca un rol important in aceasta arie de practica.

Ligia Cecilia Popescu (foto), Partener Wolf Theiss, explica faptul ca proiectele debuteaza, de regula, cu asistenta acordata in cadrul procedurii de atribuire si se pot finaliza prin obtinerea unor decizii definitive si irevocabile in instant.”In cazul investorilor privati suntem abordati de regula pentru a acorda consultanta in legatura cu toate fazele procedurii de atribuire a unui contract de achizitii publice incepand cu redactarea documentatiei necesare pentru participarea la diferitele proceduri de achizitii publice sau verificarea documentatiei deja intocmite de client pentru conformitate cu legislatia aplicabila, incarcarea documentatiei in SEAP, rafinarea acesteia conform indicatiilor ANRMAP (cand este cazul) precum si reprezentarea in instanta sau in fata CNSC in cazul unor situatii litigioase. In cazul autoritatilor publice de regula acordam asistenta pentru elaborarea si verificarea documentatiei precum si in etapa litigioasa. Recent am asistat un consortiu intr-o procedura de investigatie deschisa de catre Consiliul Concurentei in legatura cu licitatii truncate”, spune avocatul Wolf Theiss.

La randul sau, Adina Chilim-Dumitriu (foto) puncteaza faptul ca munca  avocatului de achizitii publice depinde de natura si specificul proiectului. “Insa echipa noastra este solicitata, de cele mai multe ori, in etape precum: asistenta in pregatirea ofertei, pornind de la analiza si interpretarea cerintelor din documentatia de atribuire, pregatirea de intrebari de clarificare adresate autoritatilor contractante, asistenta in etapa de evaluare a ofertelor prin pregatirea raspunsurilor la intrebarile de clarificare primite de participanti de la autoritatea contractanta, pregatirea de contestatii ce au ca obiect cerintele din documentatia de atribuire, contestarea rezultatului procedurii (fie la CNSC, fie la Curtea de Apel). Avand in vedere complexitatea proiectelor, atat in etapele de consultanta cat si in cele de contestare, cunostintele tehnice imbinate cu experienta in litigii de achizitii publice sunt printre capabilitatile dovedite cele mai relevante prin care ne distingem in aceasta piata”, sustine avocatul NNDKP

Specialistii sunt de parere ca este mult mai simplu pentru derularea activitatii lor daca sunt implicati inca de la inceput intr-un proiect de acest gen.”Numeroase dificultati si probleme sunt, de multe ori, cauzate de pregatirea necorespunzatoare a proiectului, de inconsistente si lipsuri dificil de remediat in fazele ulterioare, de implementare. Aspectul este valabil atat in ceea ce priveste activitatea de consultanta, cat si cea de reprezentare in litigiile generate de procedurile de achizitii publice”,  aminteste Serban Paslaru (foto). Referindu-se la departamentul de consultanta, avocatul Tuca Zbarcea & Asociatii sustine ca ofera asistenta deopotriva autoritatilor contractante si beneficiarilor. „In primul caz, serviciile noastre includ consultanta oferita in toate etapele de pregatire si implementare a unei proceduri de achizitie publica, incluzand pe cele avand ca obiect elaborarea documentatiilor de atribuire si a modelelor si structurilor contractuale care stau la baza proiectului in cauza, revizuirea, atunci cand este cazul, a legislatiei relevante, dialogul cu ‘actorii’ implicati in derularea proiectului (autoritati, institutii, investitori, finantatori), derularea procedurilor de atribuire, pregatirea documentatiei finale a proiectului, precum si implementarea propriu-zisa a acestuia. In al doilea caz, si anume in situatia in care clientul este un investitor interesat sa participe la o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica, avocatii nostri acorda asistenta in legatura cu evaluarea problemelor si riscurilor care rezulta din documentatia de atribuire, pregatirea si depunerea ofertelor, dialogul cu autoritatea contractanta si alte institutii relevante, negocierea, dupa caz, a contractului de achizitie publica si executarea propriu-zisa a acestuia. De asemenea, echipa noastra de consultanti colaboreaza indeaproape cu avocatii de litigii in cazul unor dispute sau litigii aparute in legatura cu proiectele de achizitii publice”, explica Serban Paslaru (foto).

Complexitatea  unui proiect de achizitii publice duce la aparitia multor probleme  juridice pentru care este necesara implicarea unui specialist. „O societate de avocatura cum este STOICA & Asociatii poate face foarte multe pentru clientii sai, inca de la momentul achizitionarii de catre acestia a documentatiei de atribuire si uneori chiar inainte de acest moment. Practic, de la momentul la care un client se gandeste ca ar putea participa la o procedura de achizitie publica, pot aparea problemele juridice: constituirea unui consortiu cu care sa participe la procedura, necesitatea obtinerii unor clarificari din partea autoritatii contractante, intocmirea ofertei de participare, furnizarea de raspunsuri la solicitarile de clarificari venite din partea autoritatii contractante, asistarea clientului in procedurile de dialog competitiv si negociere, asistarea si/sau reprezentarea clientului in cadrul unor proceduri administrativ-jurisdictionale si/sau litigioase, indiferent daca apar inainte sau dupa semnarea contractului de achizitie publica. Sumarizand, un proiect de achizitie publica poate incepe chiar dinainte de demararea oficiala de catre autoritatea contractanta a procedurii si se poate finaliza cu mult dupa momentul semnarii contractului de achizitie publica, in masura in care apar probleme de implementare a proiectului de achizitie publica”, este de parere Rares Raducanu (foto).

O impletire intre mai multe ramuri ale dreptului

Chiar daca o astfel de ramura este derivata din dreptul administrativ, stapanirea ei presupune cunostinte temeinice de drept contractual, de concurenta, de drept fiscal, de negociere, de autorizare, cateodata chiar si de drept penal, dar si o disponibilitate crescuta de a intelege problemele de ordin tehnic care trebuie sa fie rezolvate ca urmare a finalizarii procedurilor. “Tocmai acestea sunt atuurile societatii noastre de avocatura: o experienta deosebita in multiple domenii de drept,  disponibilitatea de a intelege probleme tehnice deosebit de sensibile, verificata in cadrul unor dosare complexe, nu numai din domeniul achizitiilor publice, ci si din domeniul dreptului concurentei, al telecomunicatiilor, al energiei, al farmacologiei, al fiscalului, imobiliar si in materie de exproprieri, al arbitrajului intern si international si, nu in ultimul rand, al Uniunii Europene. Evident, un singur avocat sau o echipa permanenta de doi-trei avocati nu poate acoperi toate aceste domenii de drept. Dar o echipa de avocati constituita in functie de domeniul in care se desfasoara procedura de achizitie publica si de implicatiile ei multiple, poate sa asigure clientului intreaga consultanta juridica de care acesta are nevoie”, precizeaza Senior Partener-ul firmei STOICA&Asociatii.

Viorel Dinu (foto), Partener Bondoc & Asociatii, spune ca, in prezent, in Romania achizitiile publice reprezinta o veritabila sub-ramura a dreptului administrativ, ceea ce este firesc din punct de vedere conceptual, avand in vedere ca actele emise in realizarea unei proceduri de achizitie publica sunt acte administrative, iar activitatea de achizitii publice este realizata fie de autoritati ale statului, fie de persoane de drept privat care presteaza servicii publice sau au ca actionar intr-o anumita proportie si statul roman. "Nu avem poate inca un veritabil 'public procurement law' ca in Statele Unite, dar avand in vedere volumul de legislatie incidenta si complexitatea acesteia, este clar ca este nevoie de o specializare deosebita a avocatilor care doresc sa practice in acest domeniu. Am remarcat o usoara concentrare a legislatiei in celebra OUG nr. 34/2006, inclusiv pentru proiectele finantate din fonduri europene sau de institutii financiare europene, renuntandu-se la diverse proceduri speciale care au pus probleme in trecut. Mult mai putin binevenite au fost nenumaratele modificari ale OUG nr. 34/2006 in privinta procedurii de contestatie a actelor emise in cadrul procedurilor de achizitie publica, sau a celor referitoare la statutul contractului de achizitie publica, contract administrativ sau contract de drept privat", a aratat avocatul Bondoc & Asociatii.

Ioana Hrisafi (foto), Partener al Tuca Zbarcea & Asociatii si unul dintre coordonatorii departamentului de litigii si arbitraje interne al firmei, sustine ca societatea de avocati din care face parte a asistat, in ultimul an, clienti in litigii izvorate din proceduri de achizitii publice cu valori ce variaza intre 2–3 milioane euro si pana la aproximativ 300 milioane euro.”Exista, intr-adevar, o dinamica mult mai sustinuta, solicitarile tot mai frecvente de servicii de asistenta juridica fiind consecinta directa a cresterii numarului de proceduri de atribuire, pe de o parte. Pe de alta parte, insa, amploarea si varietatea de probleme aparute in timpul derularii procedurilor de achizitii publice au determinat participantii in asemenea procese sa solicite suport legal specializat, inclusiv firmei noastre de avocatura. Noi, ca firma full-service, am urmarit intotdeauna sa acoperim intreaga paleta de problematici specifice unor proceduri de achizitii publice, asistand si reprezentand clienti in toate etapele, respectiv atat in faza de pregatire a ofertelor, cat si ulterior, in eventualele proceduri litigioase rezultate. Anii de practica si complexitatea mandatelor in care am fost implicati au contribuit in mod cert la o mai buna intelegere a specificului (tehnicitatilor) procedurilor de achizitii publice si la evaluarea corecta a interesului real al clientului. Multe dintre proiectele ce ne sunt incredintate ridica probleme spinoase din varii arii ale dreptului, implicand – nu de putine ori – cunostinte financiare/economice si tehnice si presupunand alocarea unor resurse semnificative de timp si oameni. Gradul ridicat de specializare a avocatilor si mandatele derulate ne-au consolidat practica in acest domeniu, proiectele de achizitii publice, concesiuni si PPP detinand o pondere importanta in volumul general de activitate a departamentului de litigii, dar si a celui de consultanta”, explica Hrisafi.

Achizitiile publice influenteaza veniturile firmelor de avocatura

Extinderea segmentului de achizitii publice se reflecta si in cifrele de afaceri ale caselor de avocatura, departamentele axate pe acest tip de proiecte contribuind cu sume importante la bugetul firmei.
In urma cu cativa ani, NNDKP gestiona cu precadere proiecte mai mici. De doi-trei ani, societatea este implicata in afaceri extrem de complexe, facand parte din aproximativ 20 de proiecte care vizeaza achizitii publice. ”Pe un fond favorizat de actualul context economic, de deschiderea pentru atragerea de fonduri europene si numarul mare de investitori interesati de achizitiile publice, ne-am propus ca pe termen mediu sa valorificam la maxim potentialul echipei mixte de avocati de consultanta si litigii si sa crestem cu aproximativ 10%  ponderea acestei practici in cifra de afaceri a NNDKP. De asemenea, ne dorim sa continuam in mod adaptat pentru clientii si potentialii nostri clienti diferitele activitati relevante si specifice domeniului, menite sa adauge valoare reala serviciilor juridice pe care le oferim”, sustine Adina Chilim-Dumitriu.

Si veniturile firmei Wolf Theiss sunt puternic influentate de ramura achizitiilor publice.” Contributia practicii de achizitii publice in totalul veniturilor firmei reprezinta aproximativ 20%. Urmarim dezvoltarea in continuare a practicii pe ambele segmente (consultanta si litigii)”, afirma Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss.

Avocatii intervievati de BizLawyer sustin ca serviciile de consultanta in achizitii publice nu au un tarif fix, firmele  fiind destul de flexibile. Se merge pe ideea stabilirii onorariilor impreuna cu clientii, astfel incat sa fie gasita solutia cea mai eficienta prin raportul cost-beneficii.”Iar in functie de natura si gradul de complexitate al proiectului, strategia de cost convenita poate varia de la adoptarea unor tarife orare sau rate orare mixte, cap fees (plafon maximal), onorarii fixe sau chiar si onorarii de succes in cazul contestatiilor”, explica Adina Chilim-Dumitriu.

De asemenea, onorariile STOICA & Asociatii sunt personalizate in functie de natura lucrarilor avocatiale solicitate, dupa negocierea prealabila care are loc cu clientul, in functie de preferintele acestuia. “In masura in care este greu de cuantificat volumul de munca (de exemplu, pentru asistenta in intreaga procedura si/sau in perioada de implementare a contractului), onorariile sunt de obicei stabilite sub forma de tarife orare. Dar putem negocia cu clientul si sume fixe in functie de un volum estimat de munca. La aceasta varianta recurgem de cele mai multe ori daca asiguram doar reprezentare in procedurile administrativ-jurisdictionale si judiciare. In masura in care se preteaza, putem sa negociem cu clientul si un succes fee”, mentioneaza Rares Raducanu.

Reprezentantii firmei Bondoc & Asociatii spun ca onorariile care se percep pentru servicii de asistenta si reprezentare pentru achizitii publice variaza aproape de la caz la caz, in functie de complexitatea proiectului in care se implica, precum si de faza in care sunt angajati (la inceputul procedurii, inclusiv pentru asistenta pentru depunerea ofertei sau direct in faza de contestatie). "In general ar fi bine ca investitorul sa aiba un contract de asistenta juridica foarte clar de la inceput, pentru toate fazele si etapele posibile; este nepractic sa negociezi onorarii in termenele foarte scurte de formulare a contestatiilor sau cailor de atac. Avand in vedere volumul de munca variabil si imposibil de determinat la inceputul unei proceduri, cel mai potrivit onoraiu este cel orar, eventual in limitele unui buget pre-aprobat, onorariile fixe sunt mai potrivite pentru faza litigioasa, cand atat volumul de activitate, cat si solutiile posibile sunt mai previzibile", a aratat Viorel Dinu, Partener Bondoc & Asociatii.

Cine apeleaza la firmele de avocatura. Profilul clientilor


Daca ar trebui sa facem un portret robot al clientului care apeleaza la servicii de consultanta in achizitii publice, atunci ar trebui sa ne raportam  la companiile cu un rol cheie in economie.
De exemplu, NNDKP consiliaza contractorul, iar printre clienti se numara companii din domeniul constructiilor, serviciilor (de inginerie, tehnice sau chiar din industria alimentara, dar si anumite autoritati contractante (din sectorul "activitatilor relevante" definite de legislatia achizitiilor publice, cum ar fi sectorul energetic). Echipa este formata din cei sapte avocati specializati in achizitii publice (inclusiv partenerul care coordoneaza practica de profil a firmei, Adina Chilim-Dumitriu) si colaboreaza, in litigiile generate de procedurile de achizitii publice cu o echipa formata din opt avocati care au acumulat experienta semnificativa in domeniu - astfel incat aceasta echipa mixta poate gestiona orice provocare din etapa de analiza sau de contestatie in fata CNSC sau a Curtii de Apel.

In cazul Tuca Zbarcea&Asociatii, domeniile in care activeaza clientii sunt dintre cele mai diverse, incluzand sectoarele energetic, constructii, metalurgie, servicii medicale, comunicatii electronice, servicii comunitare, infrastructura de transport etc.

„Profilul tipic de client in acest domeniu este compania multinationala sau a investitorul strain activ in anumite industrii predominand constructii si infrastructura, industria aviatica, echipamente medicale si industriale de diferite tipuri etc. dar si cei care ofera servicii de consultanta in diverse domenii. O proportie limitata de clienti este reprezentata de investitorii de nationalitate romana si autoritatile publice. In cazul acestora din urma ne focalizam pe un domeniu de inalta specializare respectiv energia nucleara. Practica de achizitii publice a biroului nostru din Bucuresti este coordonata si dezvoltata de catre Departamentul de litigii, are alocati 6 avocati si isi desfasoara activitatea in stransa colaborare cu departamentul de achizitii publice din Viena. Ocazional, in functie de complexitatea anumitor proiecte si profilul clientului, in echipa sunt inclusi si avocati specializati de la biroul nostru din Viena”, declara Ligia Cecilia Popescu, referindu-se la clientii Wolf Theiss.

Ca si profil de client, in majoritatea cazurilor Bondoc & Asociatii asista societati comerciale care fac parte din grupuri internationale interesate de proiecte in Romania, inclusiv proiecte finantate din fonduri europene, dar nu este un tip exclusiv de client. "Targetam si autoritati contractante, care au nevoie de asistenta specializata pentru redactarea ofertei si selectarea ofertantului, incluzand in aceasta categorie si actorii de drept privat care sunt obligati, potrivit legii, sa desfasoare proceduri de achizitie publica pentru achizitii peste anumite valori", a precizat Viorel Dinu, Partener al firmei.
 

In partea a doua a analizei noastre, maine veti afla care sunt problemele acestui sector, comentariile avocatilor referitoare la legislatia din domeniu si care sunt cele mai importante proiecte de achiziitii publice in care firmele de avocati apelate de BizLawyer au fost implicate.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2588 / 5642
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BUCHAREST ARBITRATION DAYS - 2021 | Towards a reform in arbitration - a particular view on construction disputes -- June 3rd and 4th
Cum văd investitorii, băncile și autoritățile al doilea val de investiții în energia regenerabilă. Concluziile evenimentului Schoenherr și Asociații SCA dedicat acestui sector
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Banking&Finance Practice Group
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Corporate and M&A Practice Group
Victorie definitivă la ICCJ a echipei de litigii de la RTPR, care a apărat interesele Electrica. Miza a fost menținerea sistemului de distribuție a energiei electrice din România
Avocații Bondoc & Asociații au asistat Restart Energy în emisiunea de obligațiuni ‘verzi’. Trei parteneri au coordonat echipele implicate în proiect
Ana Radnev, Cristina Reichmann și Varinia Radu, partenere CMS România, desemnate Women Leaders 2021 de către IFLR1000. Horea Popescu, Managing Partner: Nominalizările atestă o dată în plus statutul CMS de lider global în ceea ce privește promovarea egalității de șanse și susținerea în carieră de care se bucură avocații noștri
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Stratulat Albulescu își extinde practica de Drept Societar ̸ Fuziuni și Achiziții prin cooptarea a doi avocați colaboratori seniori
Cum comentează specialiștii în insolvență de la Mușat & Asociații modificarea legislației. Proiectele gestionate anul trecut au generat profit substanțial, iar avocații anticipează că o creștere semnificativă se va înregistra în continuare în materia insolvenței și preinsolvenței | Cristi Tudor, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Bondoc si Asociații, succes în recurs într-un litigiu complex cu privire la fonduri europene. Partenerul Viorel Dinu a coordonat echipa
Numiri noi pe poziții de coordonare la Kinstellar București | Magdalena Răducanu (ex-Dentons) se alătură cu titlul de Of Counsel și Coordonator al departmentului local de Banking & Finance, iar partenerul Zsuzsa Csiki va prelua conducerea departamentului local de Corporate M&A
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...