ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Echipa de Consultanță fiscală de la Mușat & Asociații a rupt facturi de 541 mii lei în 2015. Răzvan Graure, Partener: Tipologia proiectelor este foarte variată; solicitările clienților vizează asistența în operațiunile curente, dar și proiecte one-off, care nu au o recurență foarte mare

22 Septembrie 2016   |   Stefania Enache

Mare parte a solicitarilor clientilor Musat & Asociatii au legatura cu problemele fiscale curente de care se lovesc in activitatea zilnica: interpretarea si aplicarea normelor fiscale, relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte, etc.

Razvan Graure, Partener Musat & Asociatii

 
 
Piata de consultanta fiscala din Romania este estimata la 45 de milioane de euro, mare parte din acest segment (in jur de 80%) fiind detinuta de companiile Big4. Restul serviciilor sunt asigurate de departamentele de specialitate din cadrul caselor de avocatura, Musat & Asociatii fiind una dintre firmele cu o practica din ce in ce mai puternica in acest domeniu. . .

“Solicitarile clientilor nostri in ultimul an au acoperit o gama variata de probleme fiscale, dintre care putem enumera: asistenta in achizitii facute pe piata locala, restructurari de business-uri, controale efectuate de catre ANAF, taxarea la nivelul persoanelor fizice si implicatii de TVA aferente unor operatiuni desfasurate in Romania de companii locale sau nerezidente. In ceea ce priveste perioada urmatoare, consideram ca activitatea firmei noastre va avea o evolutie pozitiva, ca urmare a unui trend de crestere observabil la nivelul economiei in ansablu care determina clientii sa apeleze la serviciile unor specialisti, la nevoia de a limita expunerile pe zona de impozite si taxe, dar si prin eforturile proprii de promovare si largire a bazei de clienti”, declara Razvan Graure, Partener Musat & Asociatii.


Mare parte a solicitarilor clientilor Musat & Asociatii au legatura cu problemele fiscale curente de care se lovesc in activitatea zilnica: interpretarea si aplicarea normelor fiscale, relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte, etc. „De asemenea, solicitari importante ca numar au venit si pe zona de litigii fiscale, ca urmare a cresterii volumului de inspectii fiscale, dar si a sumelor impuse in sarcina clientilor de catre inspectorii fiscali. Trebuie, totodata, sa amintim si asistenta oferita pe partea de proceduri fiscale (contestarea de masuri asiguratorii sau executari silite), dar si in ceea ce priveste preturile de transfer. Nu in ultimul rand, au ramas la un nivel destul de ridicat tranzactiile (fuziuni, achizitii, vanzari de business-uri, restructurari de afaceri, etc.), proiectele de aceasta natura fiind constante in ultima perioada”, adauga Razvan Graure.

Nevoia de asistenta de specialitate

Avocatul crede ca va continua presiunea din partea autoritatilor fiscale (in speta, ANAF – inspectie fiscala si Directia Anti-Frauda) asupra aranjamentelor de natura fictiva, evazionista, destinate sa deturneze impozitele si taxele ce se cuvin bugetului de stat. ”Aceste controale se vor rasfrange si asupra contribuabililor corecti, care nu au avut legaturi cu circuitele evazioniste, dar care sunt, de multe ori, cei care achita „nota de plata”. In egala masura, afacerile vor continua sa se desfasoare, prin urmare companiile ar trebui sa ceara asistenta de specialitate ori de cate ori apar tranzactii noi, contracte noi, sau atunci cand se iau decizii de management care pot atrage implicatii fiscale negative la un moment dat”, subliniaza expertul.

De altfel, asistenta oferita clientilor supusi inspectiilor fiscale include atat prezenta „pe teren”, la discutii cu echipele de inspectori, pregatirea de note explicative si puncte de vedere, cat si ulterior, in faza de contestatie administrativa si in instanta, ca suport pentru colegii departamentului de litigii. „Totodata, asistam clientii si in ceea ce priveste contestarea de masuri asiguratorii sau inceperea executarii silite, respectiv suspendarea executarii actelor administrative in contencios”, precizeaza consultantul.

De asemenea, firma de avocatura primeste intrebari si solicitari din ce in ce mai multe legate de modul de stabilire a preturilor de transfer. „Inseamna ca multe companii au inteles ca in domeniul preturilor de transfer exista o mare nevoie de conformare, mai ales in contextul unor initiative la nivelul Uniunii Europene si al OECD, care sunt si popularizate din ce in ce mai mult. M&A – Consultanta fiscala ofera servicii privind intocmirea de dosare de preturi de transfer, dar si consultanta pe probleme specifice acestui domeniu”, explica profesionistul Musat & Asociatii.

Referitor la eventuale schimbari legislative care pot interveni anul acesta, Razvan Graure este de parere ca 2016 nu poate sa mai aduca modificari importante ale legislatie fiscale, fie si numai pentru faptul ca nu se mai permite modificarea Codului Fiscal mai devreme de 1 an de la ultima modificare.

Peste o jumatate de milion de lei din consultanta fiscala

Practica de consultanta fiscala din cadrul Musat & Asociatii are din ce in ce mai mult de lucru, in 2015, departamentul de taxe contribuind cu 541 mii lei  la cifra de afaceri totala inregistrata de firma de avocatura.

In ultima perioada, echipa de taxe a fost implicata in mandate care se refera la consultanta fiscala pe probleme curente, specifice, traininguri in domeniul fiscal adaptate activitatii clientilor (in contextul modificarilor importante ale Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2016), dar si relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte (sales purchase agreements, business transfer agreements, etc.), pregatirea de puncte de vedere, contestatii fiscale si cereri de chemare in judecata ca urmare a desfasurarii de inspectii fiscale, intocmirea de dosare de preturi de transfer.

„Cateva mandate mari ar fi: asistenta oferita unei companii, lider global in domeniul farmaceutic, in cadrul unei analize juridice si fiscale extinse, cu privire la efectele fiscale ale consolidarii vehiculelor sale din Romania, incluzand o reprezentanta si o filiala, prin transferul activelor si al personalului aferent; asistenta oferita unei companii nord-americane implicata in explorarea, dezvoltarea si productia de resurse naturale, privind implicatiile fiscale legate de vanzarea tuturor operatiunilor sale din Romania catre un fond de investitii; servicii de consultanta fiscala catre un important producator de aparatura si echipamente de bucatarie, in cadrul procedurilor administrative de contestare a unui raport de inspectie fiscala, precum si in ceea ce priveste analizarea tuturor implicatiilor fiscale si contabile aferente unei structuri de tip “cash pooling””, mentioneaza Razvan Graure.

Musat & Asociatii acopera o gama larga de sectoare de activitate, de la farma, retail, real estate, la industrie, oil & gas, energie si banci si asigurari. Din acest motiv, tipologia proiectelor este foarte variata, corespunzator specificitatii fiecarei industrii in parte, dar solicitarile clientilor vizeaza asistenta in operatiunile curente (cum ar fi distribuirea de dividende catre companii mama, restructurarea lantului de aprovizionare, scheme de motivare a angajatilor, scheme de promovare a vanzarilor, lichidarea unor portofolii de investitii/active), dar si proiecte one-off, care nu au o recurenta foarte mare (cum ar fi intocmirea dosarului de preturi de transfer, tranzactii de mergeres & acquisitions, asistenta in timpul inspectiei fiscale, etc.).

Echipa de taxe are un numar de noua consultanti fiscali si avocati, fiind coordonata de catre Razvan Graure, Partener si Angela Mare, de asemenea, Partener.

„Echipa este un mix intre profesionisti cu experienta de minim 8 ani in consultanta fiscala si tineri absolventi, cu entuziasm si foarte dedicati, care sunt capabili sa ofere servicii de calitate catre clienti. Incercam mereu sa fim aproape de client, sa construim o relatie cat mai stransa si de lunga durata cu acesta, sa fim flexibili si sa livram mereu ce promitem, atunci cand promitem. Strategia adoptata presupune adaptarea la cerintele clientilor derivate din necesitatea conformarii acestora cu obligatiile fiscale impuse de legislatie, in principal in ceea ce priveste solicitari referitoare la intocmirea dosarului preturilor de transfer, asistenta la inspectiile fiscale si cele inopinate, dar si sustinerea de traininguri si seminarii adaptate activitatii clientilor, precum si continuarea implicarii in tranzactiile pe care casa de avocatura le consiliaza. Sinergiile cu serviciile oferite de celelalte linii de business ale casei de avocatura Musat & Asociatii sunt foarte puternice, departamentul de taxe colaborand atat cu echipele specializate pe diverse domenii ale avocaturii de business (mergers & acquistions, dreptul muncii, farma, corporate, real estate, energie sau oil & gas), cat si cu echipele de litigii si drept penal. Acest tip de conlucrare permanenta se datoreaza naturii activitatii caselor de avocatura, care ofera un pachet de servicii integrate catre client”, arata Partenerul Musat & Asociatii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2113 / 6037
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
EXCLUSIV | MPR Partners intră în al treilea arbitraj ICSID, cu pretenții de cca. 383 mil. €, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți stă o firmă cu 1200 de avocați și 30 de birouri pe mai multe continente
Studiu Refinitiv | Sectorul fuziunilor şi achiziţiilor a frânat puternic în primul semestru al acestui an. Activitatea de M&A a scăzut cu 21 % la nivel global, iar în Europa Estică regresul a fost de 18 %. Câteva firme de avocați cu prezență la București strălucesc, însă, în clasamentele globale și europene
Wolf Theiss a asistat un sindicat de bănci în legătură cu acordarea unei facilități de credit către Romgaz S.A. în cadrul tranzacției de preluare a participaţiei Exxon în proiectul de gaze din Marea Neagră
Avocații Kinstellar spun că au remarcat preocuparea angajatorilor de a creiona strategii de menținere a personalului-cheie, fiind mandatați în acest sens cu elaborarea unor programe de tip Stock Option Plan sau a unor scheme de bonusare în funcție de performanțe. Activitate intensă în practica de Employment, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Noul ghid al Comitetului European pentru Protecția Datelor ar putea aduce o creștere statistică a sancțiunilor, spun avocații Wolf Theiss, firmă cu o echipă dedicată proiectelor din acest domeniu | Biroul din București a asistat clienții în tranzacții complexe, care au implicat aspecte mai sofisticate de protecția datelor. Potențialii cumpărători ai unei afaceri sunt din ce în ce mai interesați să înțeleagă riscurile la care se expun din perspectiva protecției datelor și care sunt modalitățile de a se proteja
Wolf Theiss promovează trei avocați din linia a doua care au participate la unele dintre cele mai importante tranzacţii. Brian Jardine, Managing Partner: Promovarea, recunoaștere a contribuțiilor profesionale deosebite la consolidarea poziției de lider pe piața românească a biroului din București
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Senior Associate | Banking & Finance
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an Associate | Banking & Finance
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Laura Elena Ionașcu, medie finală 9,79 (2021): Cred că notele din timpul facultății pot fi, într-o anumită măsură, indicatori pentru performanța pe care o vei avea în practică, dar succesul profesional nu este determinat de acest aspect. De o importanță majoră sunt și abilitățile practice dobândite, competențele personale, abilitățile de comunicare, de relaționare, de organizare
Arbitrajul KELAG-Kärntner Elektrizitäts-Aktiengesellschaft and others v. Romania intra în linie dreaptă după ce părțile și-au ales arbitrii. România a mers pe mâna unui avocat cu o bogată experiență în comerț internațional, care a lucrat timp de 20 de ani pentru guvernul mexican
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Ion Arhiliuc a trecut Prutul pentru a studia Dreptul la Iași și a fost unul dintre cei mai buni absolvenți din generația anului 2021, cu nota 9,60: ‘Media a atras anumite oportunități. Apreciez că România oferă toate oportunitățile necesare unui profesionist, însă depinde de fiecare dacă uzează de aceste pârghii’
Pe masa de lucru a avocaților Mitel & Asociații au ajuns proiecte legate de protecția datelor cu caracter personal din ce în ce mai sofisticate. Mădălina Mitel, Partener: Data Protection a devenit o practică de sine stătătoare la nivelul societății noastre, iar mandatele primite sunt dintre cele mai diverse și provocatoare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...