ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Echipa de Consultanță fiscală de la Mușat & Asociații a rupt facturi de 541 mii lei în 2015. Răzvan Graure, Partener: Tipologia proiectelor este foarte variată; solicitările clienților vizează asistența în operațiunile curente, dar și proiecte one-off, care nu au o recurență foarte mare

22 Septembrie 2016   |   Stefania Enache

Mare parte a solicitarilor clientilor Musat & Asociatii au legatura cu problemele fiscale curente de care se lovesc in activitatea zilnica: interpretarea si aplicarea normelor fiscale, relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte, etc.

Razvan Graure, Partener Musat & Asociatii

 
 
Piata de consultanta fiscala din Romania este estimata la 45 de milioane de euro, mare parte din acest segment (in jur de 80%) fiind detinuta de companiile Big4. Restul serviciilor sunt asigurate de departamentele de specialitate din cadrul caselor de avocatura, Musat & Asociatii fiind una dintre firmele cu o practica din ce in ce mai puternica in acest domeniu. . .

“Solicitarile clientilor nostri in ultimul an au acoperit o gama variata de probleme fiscale, dintre care putem enumera: asistenta in achizitii facute pe piata locala, restructurari de business-uri, controale efectuate de catre ANAF, taxarea la nivelul persoanelor fizice si implicatii de TVA aferente unor operatiuni desfasurate in Romania de companii locale sau nerezidente. In ceea ce priveste perioada urmatoare, consideram ca activitatea firmei noastre va avea o evolutie pozitiva, ca urmare a unui trend de crestere observabil la nivelul economiei in ansablu care determina clientii sa apeleze la serviciile unor specialisti, la nevoia de a limita expunerile pe zona de impozite si taxe, dar si prin eforturile proprii de promovare si largire a bazei de clienti”, declara Razvan Graure, Partener Musat & Asociatii.


Mare parte a solicitarilor clientilor Musat & Asociatii au legatura cu problemele fiscale curente de care se lovesc in activitatea zilnica: interpretarea si aplicarea normelor fiscale, relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte, etc. „De asemenea, solicitari importante ca numar au venit si pe zona de litigii fiscale, ca urmare a cresterii volumului de inspectii fiscale, dar si a sumelor impuse in sarcina clientilor de catre inspectorii fiscali. Trebuie, totodata, sa amintim si asistenta oferita pe partea de proceduri fiscale (contestarea de masuri asiguratorii sau executari silite), dar si in ceea ce priveste preturile de transfer. Nu in ultimul rand, au ramas la un nivel destul de ridicat tranzactiile (fuziuni, achizitii, vanzari de business-uri, restructurari de afaceri, etc.), proiectele de aceasta natura fiind constante in ultima perioada”, adauga Razvan Graure.

Nevoia de asistenta de specialitate

Avocatul crede ca va continua presiunea din partea autoritatilor fiscale (in speta, ANAF – inspectie fiscala si Directia Anti-Frauda) asupra aranjamentelor de natura fictiva, evazionista, destinate sa deturneze impozitele si taxele ce se cuvin bugetului de stat. ”Aceste controale se vor rasfrange si asupra contribuabililor corecti, care nu au avut legaturi cu circuitele evazioniste, dar care sunt, de multe ori, cei care achita „nota de plata”. In egala masura, afacerile vor continua sa se desfasoare, prin urmare companiile ar trebui sa ceara asistenta de specialitate ori de cate ori apar tranzactii noi, contracte noi, sau atunci cand se iau decizii de management care pot atrage implicatii fiscale negative la un moment dat”, subliniaza expertul.

De altfel, asistenta oferita clientilor supusi inspectiilor fiscale include atat prezenta „pe teren”, la discutii cu echipele de inspectori, pregatirea de note explicative si puncte de vedere, cat si ulterior, in faza de contestatie administrativa si in instanta, ca suport pentru colegii departamentului de litigii. „Totodata, asistam clientii si in ceea ce priveste contestarea de masuri asiguratorii sau inceperea executarii silite, respectiv suspendarea executarii actelor administrative in contencios”, precizeaza consultantul.

De asemenea, firma de avocatura primeste intrebari si solicitari din ce in ce mai multe legate de modul de stabilire a preturilor de transfer. „Inseamna ca multe companii au inteles ca in domeniul preturilor de transfer exista o mare nevoie de conformare, mai ales in contextul unor initiative la nivelul Uniunii Europene si al OECD, care sunt si popularizate din ce in ce mai mult. M&A – Consultanta fiscala ofera servicii privind intocmirea de dosare de preturi de transfer, dar si consultanta pe probleme specifice acestui domeniu”, explica profesionistul Musat & Asociatii.

Referitor la eventuale schimbari legislative care pot interveni anul acesta, Razvan Graure este de parere ca 2016 nu poate sa mai aduca modificari importante ale legislatie fiscale, fie si numai pentru faptul ca nu se mai permite modificarea Codului Fiscal mai devreme de 1 an de la ultima modificare.

Peste o jumatate de milion de lei din consultanta fiscala

Practica de consultanta fiscala din cadrul Musat & Asociatii are din ce in ce mai mult de lucru, in 2015, departamentul de taxe contribuind cu 541 mii lei  la cifra de afaceri totala inregistrata de firma de avocatura.

In ultima perioada, echipa de taxe a fost implicata in mandate care se refera la consultanta fiscala pe probleme curente, specifice, traininguri in domeniul fiscal adaptate activitatii clientilor (in contextul modificarilor importante ale Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2016), dar si relatia cu administratia fiscala, revizuirea de contracte (sales purchase agreements, business transfer agreements, etc.), pregatirea de puncte de vedere, contestatii fiscale si cereri de chemare in judecata ca urmare a desfasurarii de inspectii fiscale, intocmirea de dosare de preturi de transfer.

„Cateva mandate mari ar fi: asistenta oferita unei companii, lider global in domeniul farmaceutic, in cadrul unei analize juridice si fiscale extinse, cu privire la efectele fiscale ale consolidarii vehiculelor sale din Romania, incluzand o reprezentanta si o filiala, prin transferul activelor si al personalului aferent; asistenta oferita unei companii nord-americane implicata in explorarea, dezvoltarea si productia de resurse naturale, privind implicatiile fiscale legate de vanzarea tuturor operatiunilor sale din Romania catre un fond de investitii; servicii de consultanta fiscala catre un important producator de aparatura si echipamente de bucatarie, in cadrul procedurilor administrative de contestare a unui raport de inspectie fiscala, precum si in ceea ce priveste analizarea tuturor implicatiilor fiscale si contabile aferente unei structuri de tip “cash pooling””, mentioneaza Razvan Graure.

Musat & Asociatii acopera o gama larga de sectoare de activitate, de la farma, retail, real estate, la industrie, oil & gas, energie si banci si asigurari. Din acest motiv, tipologia proiectelor este foarte variata, corespunzator specificitatii fiecarei industrii in parte, dar solicitarile clientilor vizeaza asistenta in operatiunile curente (cum ar fi distribuirea de dividende catre companii mama, restructurarea lantului de aprovizionare, scheme de motivare a angajatilor, scheme de promovare a vanzarilor, lichidarea unor portofolii de investitii/active), dar si proiecte one-off, care nu au o recurenta foarte mare (cum ar fi intocmirea dosarului de preturi de transfer, tranzactii de mergeres & acquisitions, asistenta in timpul inspectiei fiscale, etc.).

Echipa de taxe are un numar de noua consultanti fiscali si avocati, fiind coordonata de catre Razvan Graure, Partener si Angela Mare, de asemenea, Partener.

„Echipa este un mix intre profesionisti cu experienta de minim 8 ani in consultanta fiscala si tineri absolventi, cu entuziasm si foarte dedicati, care sunt capabili sa ofere servicii de calitate catre clienti. Incercam mereu sa fim aproape de client, sa construim o relatie cat mai stransa si de lunga durata cu acesta, sa fim flexibili si sa livram mereu ce promitem, atunci cand promitem. Strategia adoptata presupune adaptarea la cerintele clientilor derivate din necesitatea conformarii acestora cu obligatiile fiscale impuse de legislatie, in principal in ceea ce priveste solicitari referitoare la intocmirea dosarului preturilor de transfer, asistenta la inspectiile fiscale si cele inopinate, dar si sustinerea de traininguri si seminarii adaptate activitatii clientilor, precum si continuarea implicarii in tranzactiile pe care casa de avocatura le consiliaza. Sinergiile cu serviciile oferite de celelalte linii de business ale casei de avocatura Musat & Asociatii sunt foarte puternice, departamentul de taxe colaborand atat cu echipele specializate pe diverse domenii ale avocaturii de business (mergers & acquistions, dreptul muncii, farma, corporate, real estate, energie sau oil & gas), cat si cu echipele de litigii si drept penal. Acest tip de conlucrare permanenta se datoreaza naturii activitatii caselor de avocatura, care ofera un pachet de servicii integrate catre client”, arata Partenerul Musat & Asociatii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1923 / 5847
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu experții KPMG specializați în achiziții publice, despre modificările legislative, asistența acordată clienților și proiectele cheie din această arie de practică. Vlad Peligrad, Partener KPMG Legal – Toncescu și Asociații: Apartenența la rețeaua KPMG ne aduce avantaje unice pe piață. Echipele mixte de avocați și consultanți fiscali, tehnici, contabili abordează orice proiect din toate perspectivele
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Conferința de administrare a cauzei (Powered by ZRVP)
Avocații de Real Estate de la D&B David și Baias văd semne pozitive pentru 2022 în acest sector afectat de criza sanitară, de modificări legislative cu impact direct asupra costurilor și de lipsa de claritate a unor acte normative. Clauzele de garanție și indemnizații au rămas cele mai discutate subiecte în tranzacțiile imobiliare
MPR Partners intră în al doilea arbitraj ICSID, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți sunt birourile Schoenherr din Viena și București
Activitatea practicii de real estate de la DLA Piper Dinu a fost aproape „business as usual” în 2021, aspect confirmat și prin realizarea țintelor financiare și creșterea echipei. Cele mai multe proiecte au fost din aria tranzacțiilor - transferuri de proprietate sau de companii cu o componentă majoră imobiliară. Piața rămâne dinamică și ofertantă pentru tranzacții, pe fondul unui apetit ridicat al băncilor în finanțarea sau refinanțarea proiectelor imobiliare, spun avocații
Studiu Refinitiv | La nivel global, 2021 a fost cel mai bun an pentru piața fuziunilor și achizițiilor înregistrat vreodată. Europa Estică recuperează mai greu, dar firmele internaționale de avocați cu prezență locală au reușit să se mențină în top
PNRR cuprinde reforme așteptate de întreg mediul de afaceri, inclusiv de business-ul avocațial. Despre legislația achizițiilor publice, oportunități și proiecte, de vorbă cu Andreea Zvâc, Counsel Wolf Theiss București
Performanța echipei de avocați specializați în Dreptul penal al afacerilor de la Popescu & Asociații, validată de magnitudinea portofoliului de clienți, latura transfrontalieră a dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute. O discuție cu membrii unei echipe de elită, catalogată de directoarele internaționale drept una dintre cele mai puternice din România, despre activitatea în această practică bogată în proiecte interesante
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | M&A
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is looking for junior and senior associates | public procurement, infrastructure and energy
Departamentul imobiliar al firmei Stratulat Albulescu, parte a rețelei internaționale TerraLex, a înregistrat anul trecut un grad de încărcare fără precedent, iar dinamica proiectelor s-a reflectat în mod corespunzător și în venituri. Silviu Stratulat, Managing Partner: Tendința pieței este de a simplifica modul de lucru. Clienții vor ca drafturile utilizate să fie cât mai practice, eficiente, fără o încărcare deosebită în privința clauzelor care nu privesc neapărat aspecte juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...