ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Institutiile ce (nu) vor face parte din comitetul interministerial care va transpune in legislatia nationala noile directive din domeniul achizitiilor publice

16 Ianuarie 2015   |   Vass Lawyers

Conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.

 
 
In M.Of. nr. 453 din data de 20 iunie 2014 a fost publicata Decizia primului-ministru nr. 218/2014 privind infiintarea Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumita in continuare „Decizia”).

SCOPUL COMITETULUI


Scopul Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumit in continuare „Comitetul”) consta in coordonarea procesului de reforma a cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice.

COMPONENTA COMITETULUI

Componenta Comitetului este prevazuta in Anexa nr. 1 a Deciziei, dupa cum urmeaza:


►    Ministerul Fondurilor Europene;
►    Cancelaria Primului-Ministru;
►    Secretariatul General al Guvernului;
►    Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
►    Ministerul Finantelor Publice – Unitatea Centrala pentru Verificarea Achizitiilor Publice;
►    Ministerul pentru Societatea Informationala;
►    Ministerul Justitiei;
►    Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Ministerele vor fi reprezentate la sedintele Comitetului la nivel de ministru, iar institutiile administratiei publice centrale, de catre conducatorii acestora. In ceea ce priveste conducerea Comitetului, aceasta este asigurata de ministrul fondurilor europene.

Potrivit Deciziei, la lucrarile Comitetului pot participa, in calitate de invitati, reprezentanti ai Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si Agentiei Nationale de Integritate, precum si reprezentanti ai altor entitati publice, desemnati in acest sens, potrivit legii.

ORGANIZAREA COMITETULUI

Potrivit Deciziei, Comitetul isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, pe care il aproba in prima sedinta de lucru. Comitetul se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie.

De asemenea, in cadrul Comitetului isi desfasoara activitatea grupul de lucru la nivel tehnic pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice, format din experti tehnici ai ministerelor, organelor de specialitate si institutiilor administratiei publice centrale, care fac parte din Comitet, si ai institutiilor ai caror reprezentanti au calitatea de invitati. In acest sens, institutiile antementionate desemneaza cate o persoana responsabila, care sa poata furniza expertiza si sprijinul necesare in domeniu.

ATRIBUTIILE COMITETULUI

In vederea realizarii scopului sau, Comitetul implementeaza directiile de actiune prioritare, pe care le poate actualiza. Directiile de actiune prioritare pentru anul 2014 sunt prevazute in Anexa nr. 2 a Deciziei, astfel:

►    definitivarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice impreuna cu Comisia Europeana;
►    pregatirea pachetului legislativ care sa asigure transpunerea directivelor in legislatia nationala;
►    stabilirea noului cadru institutional in domeniu;
►    elaborarea unei strategii nationale in vederea instruirii personalului de specialitate cu privire la aplicarea noului pachet legislativ;
►    masuri imediate, precum: definitivarea si supunerea spre aprobare Guvernului a proiectului de modificare a H.G. nr. 925/2006, modificarea O.U.G. nr. 34/2006, modificarea/abrogarea Ordinului Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 509/2011 si modificarea/abrogarea Instructiunii Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 1/2013.

De asemenea, printre atributiile Comitetului se numara si:

►    elaborarea unor planuri de actiune detaliate pentru fiecare dintre problemele identificate, care cuprind masurile preconizate si modalitatea de implementare, precum si mecanismul de monitorizare si evaluare a acestor planuri;
►    asigurarea corelarii masurilor stabilite in planurile de actiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern in domeniile prioritare.

Nu in ultimul rand, conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3022 / 6036
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Sectorul fuziunilor şi achiziţiilor a frânat puternic în primul semestru al acestui an. Activitatea de M&A a scăzut cu 21 % la nivel global, iar în Europa Estică regresul a fost de 18 %. Câteva firme de avocați cu prezență la București strălucesc, însă, în clasamentele globale și europene
Wolf Theiss a asistat un sindicat de bănci în legătură cu acordarea unei facilități de credit către Romgaz S.A. în cadrul tranzacției de preluare a participaţiei Exxon în proiectul de gaze din Marea Neagră
Avocații Kinstellar spun că au remarcat preocuparea angajatorilor de a creiona strategii de menținere a personalului-cheie, fiind mandatați în acest sens cu elaborarea unor programe de tip Stock Option Plan sau a unor scheme de bonusare în funcție de performanțe. Activitate intensă în practica de Employment, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Noul ghid al Comitetului European pentru Protecția Datelor ar putea aduce o creștere statistică a sancțiunilor, spun avocații Wolf Theiss, firmă cu o echipă dedicată proiectelor din acest domeniu | Biroul din București a asistat clienții în tranzacții complexe, care au implicat aspecte mai sofisticate de protecția datelor. Potențialii cumpărători ai unei afaceri sunt din ce în ce mai interesați să înțeleagă riscurile la care se expun din perspectiva protecției datelor și care sunt modalitățile de a se proteja
Wolf Theiss promovează trei avocați din linia a doua care au participate la unele dintre cele mai importante tranzacţii. Brian Jardine, Managing Partner: Promovarea, recunoaștere a contribuțiilor profesionale deosebite la consolidarea poziției de lider pe piața românească a biroului din București
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Senior Associate | Banking & Finance
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an Associate | Banking & Finance
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Laura Elena Ionașcu, medie finală 9,79 (2021): Cred că notele din timpul facultății pot fi, într-o anumită măsură, indicatori pentru performanța pe care o vei avea în practică, dar succesul profesional nu este determinat de acest aspect. De o importanță majoră sunt și abilitățile practice dobândite, competențele personale, abilitățile de comunicare, de relaționare, de organizare
Arbitrajul KELAG-Kärntner Elektrizitäts-Aktiengesellschaft and others v. Romania intra în linie dreaptă după ce părțile și-au ales arbitrii. România a mers pe mâna unui avocat cu o bogată experiență în comerț internațional, care a lucrat timp de 20 de ani pentru guvernul mexican
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Ion Arhiliuc a trecut Prutul pentru a studia Dreptul la Iași și a fost unul dintre cei mai buni absolvenți din generația anului 2021, cu nota 9,60: ‘Media a atras anumite oportunități. Apreciez că România oferă toate oportunitățile necesare unui profesionist, însă depinde de fiecare dacă uzează de aceste pârghii’
Pe masa de lucru a avocaților Mitel & Asociații au ajuns proiecte legate de protecția datelor cu caracter personal din ce în ce mai sofisticate. Mădălina Mitel, Partener: Data Protection a devenit o practică de sine stătătoare la nivelul societății noastre, iar mandatele primite sunt dintre cele mai diverse și provocatoare
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates - Legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...