ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Institutiile ce (nu) vor face parte din comitetul interministerial care va transpune in legislatia nationala noile directive din domeniul achizitiilor publice

16 Ianuarie 2015   |   Vass Lawyers

Conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.

 
 
In M.Of. nr. 453 din data de 20 iunie 2014 a fost publicata Decizia primului-ministru nr. 218/2014 privind infiintarea Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumita in continuare „Decizia”).

SCOPUL COMITETULUI


Scopul Comitetului interministerial pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice (denumit in continuare „Comitetul”) consta in coordonarea procesului de reforma a cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice.

COMPONENTA COMITETULUI

Componenta Comitetului este prevazuta in Anexa nr. 1 a Deciziei, dupa cum urmeaza:


►    Ministerul Fondurilor Europene;
►    Cancelaria Primului-Ministru;
►    Secretariatul General al Guvernului;
►    Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice;
►    Ministerul Finantelor Publice – Unitatea Centrala pentru Verificarea Achizitiilor Publice;
►    Ministerul pentru Societatea Informationala;
►    Ministerul Justitiei;
►    Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Ministerele vor fi reprezentate la sedintele Comitetului la nivel de ministru, iar institutiile administratiei publice centrale, de catre conducatorii acestora. In ceea ce priveste conducerea Comitetului, aceasta este asigurata de ministrul fondurilor europene.

Potrivit Deciziei, la lucrarile Comitetului pot participa, in calitate de invitati, reprezentanti ai Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si Agentiei Nationale de Integritate, precum si reprezentanti ai altor entitati publice, desemnati in acest sens, potrivit legii.

ORGANIZAREA COMITETULUI

Potrivit Deciziei, Comitetul isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, pe care il aproba in prima sedinta de lucru. Comitetul se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie.

De asemenea, in cadrul Comitetului isi desfasoara activitatea grupul de lucru la nivel tehnic pentru realizarea reformei cadrului legislativ si institutional in domeniul achizitiilor publice, format din experti tehnici ai ministerelor, organelor de specialitate si institutiilor administratiei publice centrale, care fac parte din Comitet, si ai institutiilor ai caror reprezentanti au calitatea de invitati. In acest sens, institutiile antementionate desemneaza cate o persoana responsabila, care sa poata furniza expertiza si sprijinul necesare in domeniu.

ATRIBUTIILE COMITETULUI

In vederea realizarii scopului sau, Comitetul implementeaza directiile de actiune prioritare, pe care le poate actualiza. Directiile de actiune prioritare pentru anul 2014 sunt prevazute in Anexa nr. 2 a Deciziei, astfel:

►    definitivarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice impreuna cu Comisia Europeana;
►    pregatirea pachetului legislativ care sa asigure transpunerea directivelor in legislatia nationala;
►    stabilirea noului cadru institutional in domeniu;
►    elaborarea unei strategii nationale in vederea instruirii personalului de specialitate cu privire la aplicarea noului pachet legislativ;
►    masuri imediate, precum: definitivarea si supunerea spre aprobare Guvernului a proiectului de modificare a H.G. nr. 925/2006, modificarea O.U.G. nr. 34/2006, modificarea/abrogarea Ordinului Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 509/2011 si modificarea/abrogarea Instructiunii Presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 1/2013.

De asemenea, printre atributiile Comitetului se numara si:

►    elaborarea unor planuri de actiune detaliate pentru fiecare dintre problemele identificate, care cuprind masurile preconizate si modalitatea de implementare, precum si mecanismul de monitorizare si evaluare a acestor planuri;
►    asigurarea corelarii masurilor stabilite in planurile de actiuni cu celelalte angajamente asumate de Guvern in domeniile prioritare.

Nu in ultimul rand, conform Deciziei, in vederea asigurarii unitatii de decizie in procesul de reforma a sistemului de achizitii publice, activitatile Comitetului se vor corela cu cele ale Comitetului interministerial pentru implementarea prioritatilor ca parte a Sistemului de implementare a prioritatilor si ale grupului de lucru in domeniul reformei sistemului de achizitii publice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2231 / 5247
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații RTPR Allen&Overy, în tranzacția prin care americanii de la Brink cumpără companiile G4S din România şi alte 13 pieţe. Managing Partner-ul Costin Tărăcilă a coordonat echipa locală
Avocații D&B David și Baias și PwC România au acordat consultanță Tarom în procesul de aprobare a ajutorului de stat de salvare de către Comisia Europeană
Laura Rudnyanszky, Country Privacy Lead - Teleperformance Group: Să ne imaginăm cum va arăta piața avocaturii în următorii cinci ani, să intuim ce vor face roboții ̸ tehnologiile și ce anume va face avocatul. Apoi să ne pregătim pentru asta foarte riguros
Un avocat român intră pe lista celor mai buni profesioniști recomandați în Silicon Valley pentru practica în arbitraj și mediere din domeniul tehnologiei
Al doilea arbitraj ICSID cerut de frații Micula a ajuns la final | Firma suedeză Mannheimer Swartling, Shearman & Sterling și biroul Dentons din Paris s-au luptat timp de 6 ani cu LDDP și Lalive. Se așteaptă decizia Tribunalului arbitral în litigiul cu pretenții de 2,3 mld. €
Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Avocații Radu și Asociații SPRL obțin o nouă confirmare din partea Înaltei Curți de Casație și Justiție a momentului de la care curge termenul de prescripție în materie fiscală
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...