ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

eMAG, OLX şi elefant.ro, platformele online de pe care românii cumpără cel mai des (studiu)

16 Mai 2017   |   Ioana Duta

Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să cumpere online pentru a economisi timp. Chiar şi cei care nu cumpără vizitează totuşi magazinele online de aproximativ cinci ori pe an.

 
 
eMAG ocupă prima poziţie în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online, clasamentul continuând cu site-ul de anunţuri OLX şi retailerul online elefant.ro, cu 12%, potrivit unei analize realizate de GPeC şi compania de cercetare iSense Solutions, remisă marţi.

Potrivit datelor studiului, aceiaşi jucători ocupă primele trei poziţii şi în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) şi elefant.ro (26%), completat de Okazii.ro (18%) şi H&M (17%).

În cadrul studiului se arată că vizitele cumpărătorilor în magazinele online se realizează de 3-4 ori pe săptămână, iar 77% dintre aceştia cumpără de cel puţin două ori într-un an de la acelaşi magazin. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să cumpere online pentru a economisi timp.


Chiar şi cei care nu cumpără vizitează totuşi magazinele online de aproximativ cinci ori pe an. Un procent de 64% dintre aceştia nu intenţionează să cumpere online în următoarele trei luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realităţii (69%), imposibilitatea testării produselor achiziţionate (53%) sau potenţialul fraudării (51%).

Cu o medie de trei ori pe an, 90% dintre respondenţii studiului preferă să achiziţioneze din mediul online produse electronice şi electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziţia de computere, accesorii software şi hardware (82%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (80%), cosmetice şi produse farmaceutice (77%), sejururi şi servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicaţiilor (69%), cărţi, reviste şi DVD-uri (67%) sau produse alimentare şi catering (55%).

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei/an), pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice (1.076 lei/an), accesorii auto (818 lei/an), calculatoare, produse software şi hardware (793 lei/an) sau mobilă şi decoraţiuni interioare (715 lei/an).

În ceea ce priveşte fidelizarea clienţilor, 13% dintre respondenţii studiului nu au cumpărat în ultimul an de la acelaşi magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulţumiţi de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenţii studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar există o asociaţie care să reprezinte interesele consumatorilor.

Atunci când optează spre achiziţiile online, românii sunt atenţi şi la condiţiile de garanţie şi servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informaţii despre procesul de cumpărare şi modalitatea de plată (76%).

Cercetarea a fost realizată în luna aprilie 2017 pe un eşantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenţi selectaţi din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârstă peste 18 ani, utilizatori de internet.

Iniţiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, şi compania de cercetare iSense Solutions-The Modern Consumer Company.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12602 / 19459
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Senior (Banking & Finance)
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Stagiar (Banking&Finance)
Elementele de noutate în stabilirea sancțiunilor, aduse de ghidul Comitetului European pentru Protecția Datelor, explicate de avocații Filip & Company. Raluca Pușcaș (Partener): Amenda trebuie să își atingă obiectivul de a descuraja încălcările viitoare, să fie eficientă și proporțională | Bilanțul a patru ani de GDPR, cu accent pe evoluția practicii de Privacy & Data Protection și proiectele complexe în care este implicată echipa
În ciuda condițiilor grele în care se derulează afacerile, preocuparea pentru respectarea regulilor privind protecția datelor personale nu și-a pierdut importanța, spun avocații CEE Attorneys | Krisztina Voicu, Partener: Am construit o echipă specializată în protecția datelor personale, formată din avocați care au deja experiență considerabilă în această arie. Unul din trei proiecte presupune abordare și consultanță și din perspectiva GDPR
Aria de Employment de la Mușat & Asociații a avut în ultimul an o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în sfera litigiilor de muncă | De vorbă cu avocații firmei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2022 pe piața muncii. Creșterea numărului de cereri care vizează restructurarea afacerii, urmată de șomaj tehnic sau de concedieri, evidențiată în analiza tendințelor observate de specialiști anul acesta
Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică Grupului Indotek cu privire la achiziția clădirii One Victoriei Center. 20 de avocați în echipa de proiect
Pharmaceuticals & Life Sciences | Chiar dacă o anumită incertitudine a fost creată de pandemia Covid-19 sau de războiul din Ucraina, România pare că rămâne o piață interesantă, cel puțin la nivel regional, spun avocații Filip & Company. Silviu Vasile (Counsel): Am asistat în mandate ce au implicat relocarea unor activități din Ucraina în România. Este posibil ca, pe măsură ce războiul se prelungește, să întâlnim și situații de deschidere de activități medicale în România sau de dezvoltare a unor capacități suplimentare de producție sau distribuție
În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante
Noile tendințe și schimbarea priorităților pe piața muncii, analizate de avocații ZRVP | Cătălin Micu, Partener: Firmele se vor concentra pe gestionarea celor două segmente de salariați care vor prinde cel mai probabil contur: „angajații inhouse” și „angajații freelanceri” . Proiectele cu un consum semnificativ de resurse sunt cele în care se lucrează la „rescrierea” procedurilor ̸ politicilor necesare pentru implementarea pe termen lung a sistemului de lucru hibrid
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații | Avocați definitivi (Employment)
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Andreea Lepărdă, medie finală 9,66, una dintre cele mai bune absolvente din generația anului 2021: Nu contează dacă ești în linia întâi sau nu. Contează ca, acolo unde te afli, să realizezi importanța pe care o ai la nivel social și să fii responsabil, serios
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is loooking for an associate | Banking & Finance
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...