ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

GfK:Topul celor mai puternice branduri din România

12 Iunie 2010   |   Rares Teodor

Coca-Cola deţine prima poziţie , potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiul derulat de B&P Brandivia şi GfK România, fiind urmat în clasament de Milka şi Jacobs Kronung, poziţiile a patra şi a cincea fiind ocupate de Orange şi Ariel.

Sursa: Financiarul

 
 
"Coca-Cola se dovedeşte a fi brandul cu cea mai puternică comunitate în România, fiind îndeaproape urmat de Milka şi Jacobs Kronung. Majoritatea mărcilor din Top 10 activează în domeniul bunurilor de larg consum, trei dintre ele fiind mărci de răsfăţ - cafea şi ciocolată. Singurele excepţii sunt principalii jucători din telecom prezenţi pe piaţa locală – Orange, aflat pe locul 4 şi Vodafone, pe poziţia 10", se arată într-un comunicat al GfK România.

Pe locurile 7, 8 şi 9 se găsesc în ordine Pepsi, Nivea şi Dove.

Mărcile din domeniile auto sau financiar reuşesc să se plaseze doar în partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) şi BCR brandul cu cea mai puternică comunitate din sectorul financiar (locul 24).


Singurul brand 100% românesc prezent în top 10 este Poiana care ocupă locul 6, remarcându-se faţă de Milka printr-un ataşament şi o identificare cu comunitatea consumatorilor uşor mai scăzute, având mai puţini admiratori decât Milka şi o notorietate mai scăzută a sloganului şi a logo-ului.

"Coca-Cola reuşeşte să câştige o poziţie mai puternică decât Milka şi Jacobs Kronung în principal datorită notorietăţii mai puternice a logo-ului, a evenimentelor sau poveştilor în care marca este implicată: 28% dintre respondenţi îşi amintesc evenimente legate de marcă, iar 22% pot vorbi despre situaţii personale în care marca a jucat un rol important. Pe de altă parte, Jacobs Kronung se remarcă prin mai mulţi consumatori implicaţi în mod activ în a reţine membri în comunitatea mărcii - 25% dintre cei chestionaţi ar încerca să îi descurajeze pe cei care ar vrea să renunţe la Jacobs Kronung", se mai arată în comunicat.

Cosmin Alexandru, Managing Partner B&P Brandivia, spune că oamenii sunt adesea mai interesaţi de legăturile sociale care derivă din afilierea la un anumit brand decât de brandul în sine sau de caracteristicile sale strict raţionale, funcţionale. "Pentru a construi şi a menţine comunităţi de brand puternice, companiile trebuie să înţeleagă nu doar nevoile individuale ci, din ce în ce mai mult, şi pe cele sociale ale publicurilor lor. Succesul unui brand depinde în tot mai mare măsură de felul în care reuşeşte să creeze şi să dezvolte comunităţi puternice de consumatori", a declarat Cosmin Alexandru.

Mărcile au fost evaluate în acest raport ţinând seama de câteva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis – rezervat, pionier – susţinător, funcţional – emoţional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunităţilor de brand: puterea relaţiei cu marca, sentimentul de apartenenţă, ritualuri şi tradiţii, precum şi responsabilitatea morală a comunităţii.

Lista celor mai puternice branduri din România este obţinută în urma unui studiu reprezentativ pentru populaţia 18-49 din mediul urban. Mărcile evaluate au fost selectate în funcţie de cheltuielile media în 2009. Lista primelor 25 de branduri astfel selectate pe mai multe sectoare (FMCG, auto, telecom şi financiar) a fost completată cu alte 15 mărci importante din România pentru a echilibra portofoliul de branduri al fiecărui domeniu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14577 / 14726
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BUCHAREST ARBITRATION DAYS - 2021 | Towards a reform in arbitration - a particular view on construction disputes -- June 3rd and 4th
Cum văd investitorii, băncile și autoritățile al doilea val de investiții în energia regenerabilă. Concluziile evenimentului Schoenherr și Asociații SCA dedicat acestui sector
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Banking&Finance Practice Group
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Corporate and M&A Practice Group
Victorie definitivă la ICCJ a echipei de litigii de la RTPR, care a apărat interesele Electrica. Miza a fost menținerea sistemului de distribuție a energiei electrice din România
Avocații Bondoc & Asociații au asistat Restart Energy în emisiunea de obligațiuni ‘verzi’. Trei parteneri au coordonat echipele implicate în proiect
Ana Radnev, Cristina Reichmann și Varinia Radu, partenere CMS România, desemnate Women Leaders 2021 de către IFLR1000. Horea Popescu, Managing Partner: Nominalizările atestă o dată în plus statutul CMS de lider global în ceea ce privește promovarea egalității de șanse și susținerea în carieră de care se bucură avocații noștri
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Stratulat Albulescu își extinde practica de Drept Societar ̸ Fuziuni și Achiziții prin cooptarea a doi avocați colaboratori seniori
Cum comentează specialiștii în insolvență de la Mușat & Asociații modificarea legislației. Proiectele gestionate anul trecut au generat profit substanțial, iar avocații anticipează că o creștere semnificativă se va înregistra în continuare în materia insolvenței și preinsolvenței | Cristi Tudor, Partener: Ne așteptăm ca serviciile noastre de asistență și analiză pe perioada unui management de criză să fie la mare căutare
Bondoc si Asociații, succes în recurs într-un litigiu complex cu privire la fonduri europene. Partenerul Viorel Dinu a coordonat echipa
Numiri noi pe poziții de coordonare la Kinstellar București | Magdalena Răducanu (ex-Dentons) se alătură cu titlul de Of Counsel și Coordonator al departmentului local de Banking & Finance, iar partenerul Zsuzsa Csiki va prelua conducerea departamentului local de Corporate M&A
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...