ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

România poate fi scena unei revoluţii din industria financiară (analiză)

09 Ianuarie 2018   |   Ioana Duta

"Aprecierea acestei oportunităţi, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare şi a mentalităţilor, ceea ce pare să se întâmple încet încet şi în România. Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă"

 
 
Scena tehnologiei financiare (fintech) din România este încă în fază incipientă, dar are premise bune de dezvoltare, în principal datorită generaţiei tinere care este familiarizată şi deschisă spre fintech, fiind doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină o normă, se arată într-o analiză a Saxo Bank.

Tehnologia din industria financiară produce o revoluţie incontestabilă şi vine cu provocări reale, dar şi cu mari oportunităţi pentru cei care o îmbrăţişează. Proliferarea noilor tehnologii, atât în domeniul hardware, cât şi în dezvoltarea experienţei clienţilor, schimbă pentru totdeauna modul în care se oferă serviciile financiare.

"Inovaţiile bazate pe tehnologie fac posibile noi modele de afaceri cu focus pe client, ceea ce va permite băncilor de nivel mediu să rămână agile şi să răspundă rapid la o perioadă de schimbări. Acest lucru le va oferi nu doar şansa să supravieţuiască, ci chiar să prospere. Aprecierea acestei oportunităţi, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare şi a mentalităţilor, ceea ce pare să se întâmple încet încet şi în România. Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă", apreciază Laurenţiu Nedelcu, manager regiunea Europei Centrale şi de Est, Saxo Bank.


În Polonia, de exemplu, banking-ul online este deja în creştere şi poate că nu este o coincidenţă faptul că prima bancă online lansată în România este poloneză. Republica Cehă, Ungaria şi Slovacia furnizează deja astfel de servicii de mai mulţi ani. Este clar că avem un apetit din partea clienţilor pentru a o lua în această direcţie.

"Într-o ţară că România, unde, din punct de vedere istoric, comisioanele bancare au fost printre cele mai mari din regiune, şansele de succes pentru băncile care oferă servicii digitale alternative eficiente din punct de vedere al costurilor pentru generaţia tânără sunt foarte ridicate. Dar cât de repede se vor putea băncile adapta la această nouă realitate? Indiferent dacă băncile româneşti recunosc asta sau nu, trebuie să-şi schimbe mentalitatea şi să înceapă să vadă digitizarea mai degrabă ca pe o oportunitate, decât ca o ameninţare", spune Laurenţiu Nedelcu.

De asemenea, companiile fintech trebuie să înţeleagă că pentru a fi viabile şi profitabile, ele nu pot perturba întregul lanţ valoric al băncilor. Pentru băncile şi companiile fintech, răspunsul este colaborarea, iar costul de a nu colabora va fi probabil diferenţa dintre supravieţuire şi succes.

La nivel global, băncile îşi reevaluează modelele de afaceri, inclusiv procesele operationale, furnizorii şi seturile de competenţe. Ca parte a acestui proces, băncile se deschid spre colaborarea cu furnizorii terţi, chiar şi în furnizarea de produse, servicii şi procese, odată văzute ca fiind critice pentru bussiness. Pentru ca acest lucru să fie realizat cu succes, băncile trebuie să-şi regândească ofertele pentru a-şi identifica principalii diferenţiatori, înainte de a decide de ce să scape, ce să păstreze şi pe ce să se concentreze şi cum să folosească şi serviciile unor furnizori externi pentru a îmbunătăţi experienţele clienţilor cu costuri reduse şi complexitate minimă a sistemului.

"Deşi acest concept de colaborare este, în general, încă nou pentru România, este intrinsec evoluţiei serviciilor financiare. În plus, la Saxo, credem că următorul val al evoluţiei fintech-ului va fi centrat pe interacţiunile naturale cu tehnologia şi vrem să identificăm modalităţile prin care să fim pe valul acestui acest trend. Toate indiciile ne arată inteligenţa artificială (AI). Aceasta este ceea ce va sta sub lumina reflectoarelor în perioada următoare. Trebuie doar să te uiţi la proliferarea tehnologiei inteligente în viaţa de zi cu zi. Cu produse cum ar fi Alexa lui Amazon şi Google Home devenind normă, vedem că oamenii aleg produse bazate pe caracteristicile AI şi experienţa care le-a fost oferită", spune Nedelcu.

Inteligenţa artificială este deja utilizată în serviciile financiare, dar este, probabil, utilizată doar la nivel enterprise. Accentul a fost pus până în prezent pe eficienţă şi reducerea costurilor, dar există un potenţial uriaş ca AI să fie utilizată de serviciile financiare.

Analiştii apreciază că rămâne de văzut ce va aduce schimbarea completă către digital pe scena financiară a României, dar un rezultat probabil este că se va traduce prin reducerea costurilor pentru consumator ca urmare a tăierii sau eliminării diverselor costuri suportate de serviciile bancare, precum şi prin oferirea celui mai de preţ avantaj, comoditatea. Generaţia tânără din România este familiarizată şi deschisă spre fintech, şi este doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină normă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8975 / 16857
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent pentru Consiliul Local Sinaia
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Locul arbitrajului și organizarea audierilor (Powered by ZRVP)
LegiTeam: GNP Guia Naghi și Asociații recrutează tineri avocați | Pharma & Life Sciences, Litigii
Obiectivele Teleperformance în zona ESG sunt în continuă dezvoltare, firma angajându-se să preia un rol de lider în responsabilitatea socială corporativă. De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Chief Legal and Compliance Officer pentru România, despre certificarea Verego SRS primită pentru al cincilea an consecutiv și principiile cheie care stau la baza activității companiei
Avocații PNSA au asigurat asistența legală a tranzacției prin care celebrul alpinist David Neacșu a vândut compania GD Escapade. Alexandru Medelean (Wise Way Advisors), consultant principal al tranzacției
Avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații spun că a crescut gradul de specializare și sofisticare a mandatelor privind GDPR, în special din perspectiva complexității aspectelor implicate, dar și prin prisma aportului de know-how și inovare cerute pentru rezolvarea lor. Echipă dedicată exclusiv proiectelor de acest tip și portofoliu de clienți ce include primii cinci jucători din aproape toate industriile cu expunere semnificativă în zona GDPR
Avocații KPMG Legal spun că există apetit pentru pentru finanțări de anvergură. Creditele locale mari tind să nu depășească 200 mil. €, în timp ce sindicalizările din străinătate pot sări pragul de 500 mil. €. O discuție cu membrii unei echipe de elită, despre inițierea unui „sindicat bancar”, criteriile importante în acordarea unei finanțări, proiecte care primesc mai ușor finanțare și alte detalii puțin știute ale împrumuturilor sindicalizate
TAX + LEGAL VIDEOCONFERENCE: DISPUTELE FISCALE – DIRECȚII ȘI EVOLUȚIE, conferință organizată de TZA, pe 8 decembrie
Dispute-Resolution.Center | Statul român a plătit avocaților facturi de peste 21 mil. lei în ultimii doi ani, în arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments, firmă controlată de familia Adamescu. Audierile s-au încheiat și se așteaptă hotărârea Tribunalului arbitral în dosarul cu pretenții ale reclamantei de 345 mil. E
Avocații GNP | Guia Naghi & Partners explică efectul aplicării prevederilor legislative nou introduse în domeniul achizițiilor publice. Recomandările echipei care gestionează proiectele multor clienți cu un profil proeminent în economia locală
„The Lawyer European Awards 2021”: 6 firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe” | ZRVP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Alina Popescu (MPR Partners) concurează la titlul - „European managing partner of the year”
Problematica ESG este inclusă în strategiile legate de risc și reziliență ale Farmexim și Help Net, iar oficialii companiilor spun că vor face tot ce este necesar pentru a continua proiectele într-un mod sigur și sustenabil. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director: Ducem businessul la nivelul următor de profesionalism şi responsabilitate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...