ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Transporturilor planifică investiţii de peste un miliard de euro pentru dezvoltarea Portului Contanţa până în 2030

05 Octombrie 2017   |   Ioana Duta

Ministrul a mai afirmat că toate investiţiile menţionate au asigurate sursele de finanţarea şi că administraţia poate să lanseze procedurile pentru achiziţiile publice, pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări.

 
 
 Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat joi la Constanţa, în cadrul alocuţiunii rostite la deschiderea Summitului internaţional Drumul Mătăsii, că Programul de Guvernare şi Master Planul General de Transport al României a programat investiţii de 1,1 miliarde de euro până în anul 2030, pentru dezvoltarea activităţii în Portul Constanţa.

"Creşterea numărului de mărfuri containerizate din spre Est spre Vest, dar şi cea a cerealelor din spre Vest (bazinul Dunării) spre Est, reprezintă vectorii pentru dezvoltare infrastructurii portuare suport din Portul Constanţa. Mă refer, desigur, la spaţii de stocare şi instalaţii noi de manipulare a containerelor dar şi la noi spaţii de stocare a cerealelor şi instalaţii moderne de descărcare - încărcare din camioane şi vagoane în nave maritime. Portul Constanţa reprezintă o prioritate majoră a Ministerului Transporturilor, regăsită în documentele strategice programatice realizate până acum, Programul de Guvernare şi Master Planul General de Transport al României (...) Acesta este principalul motiv pentru care avem alocată o sumă importantă de bani dedicată investiţilor în zona portuară, atât din bugetul Comisiei Europene cât şi de la bugetul de stat. Vorbim de peste 1,1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investiţiilor, până în 2030, pentru: Creşterea adâncimilor şenalelor şi a bazinelor, creşterea siguranţei navigaţiei, dane specializate în zone cu adâncimi mari, dezvoltarea capacităţii feroviare în port, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare, extinderea şi modernizarea utilităţilor (apă, canalizare, electricitate), dezvoltarea de terminale specializate, dezvoltare şi modernizare cheuri, terminal LNG şi platforme de staţionare, construirea Molurilor 3 şi 4 şi a terminalelor specializate pe insula artificială şi racordarea acesteia cu infrastructura de transport existentă" - a declarat Cuc.


Ministrul Transporturilor a mai afirmat că toate investiţiile menţionate au asigurate sursele de finanţarea şi că administraţia poate să lanseze procedurile pentru achiziţiile publice, pentru realizarea documentaţiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrări.

"Complementar cu aceste investiţii va trebui să acţionăm şi pe alte planuri astfel încât să fidelizăm actualele fluxuri de mărfuri ce tranzitează portul nostru, dar şi să atragem noi fluxuri prin valorificarea superioară a coridorului european Dunăre - Main - Rhine. Vizăm astfel implementarea unor măsuri şi facilităţi pentru transportatori şi operatori care să încurajeze şi să stimuleze traficul general de mărfuri. Ne referim aici la facilităţi fiscale, la reducerea birocraţiei legate de documente şi formalităţi şi la scăderea timpilor de aşteptare, care se traduc în final prin creşterea profitului atât pentru transportatori şi operatori, cât şi pentru Portul Constanţa" - a subliniat Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai afirmat că, în paralel, se lucrează la proiecte de investiţii care să mărească hinterlandul Portului Constanţa, pentru toate modurile de transport (rutier, feroviar, fluvial), în sprijinul fluxurilor de mărfuri spre şi din spre Portul Constanţa, menţionând: Coridorul rutier Pan-European 4 între Nădlac (graniţa de vest cu Ungaria) şi Portul Constanţa la care în momentul de faţă se lucrează în avans între Lugoj şi Deva (Margina - Deva, Loturile 3, 4 şi parte din 2) şi proiectarea avansată pentru sectoarele lipsă dintre Sibiu şi Piteşti şi Centura Bucureşti, la profil de autostradă. De asemenea, pe Coridorul feroviar Pan-European 4 Curtici (graniţa de vest cu Ungaria) - Portul Constanţa se lucrează pentru întreaga lungime rămasă nemodernizată, pentru creşterea vitezei maxime de circulaţie pentru trenurile de marfă, la 120 km/h, şi implicit la scăderea timpilor de întârziere

"Aferent Coridorului european Rhine-Dunăre, avem fonduri alocate şi dedicate îmbunătăţirii condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi pentru îmbunătăţirea navigaţie pe Canalele Dunăre-Marea Neagră şi Sulina la care se adaugă investiţii în modernizarea ecluzelor. Aceste coridoare care traversează România, respectiv coridorul Rin-Main-Dunăre şi coridorul Orient/Est-Mediteranean, sunt coridoare multimodale, care presupun proiecte complexe de instalare şi dezvoltare a infrastructurii specifice, oportunităţi care să permită pătrunderea pe piaţă a mijloacelor de transport pe bază de combustibili alternativi, precum şi crearea unor reţele corespunzătoare de alimentare, de depozitare şi transport ca marfă a acestor tipuri de combustibili. Prin aceste demersuri susţinem dezvoltarea coridorul strategic dintre Romania - Georgia - Azerbaijan - Kazakhstan - Turkmenistan - Uzbekistan şi China"- a concluzionat ministrul Răzvan Cuc.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7014 / 16413
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu experții KPMG specializați în achiziții publice, despre modificările legislative, asistența acordată clienților și proiectele cheie din această arie de practică. Vlad Peligrad, Partener KPMG Legal – Toncescu și Asociații: Apartenența la rețeaua KPMG ne aduce avantaje unice pe piață. Echipele mixte de avocați și consultanți fiscali, tehnici, contabili abordează orice proiect din toate perspectivele
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Conferința de administrare a cauzei (Powered by ZRVP)
Avocații de Real Estate de la D&B David și Baias văd semne pozitive pentru 2022 în acest sector afectat de criza sanitară, de modificări legislative cu impact direct asupra costurilor și de lipsa de claritate a unor acte normative. Clauzele de garanție și indemnizații au rămas cele mai discutate subiecte în tranzacțiile imobiliare
MPR Partners intră în al doilea arbitraj ICSID, alături de avocații biroului newyorkez Squire Patton Boggs. De cealaltă parte, lângă reclamanți sunt birourile Schoenherr din Viena și București
Activitatea practicii de real estate de la DLA Piper Dinu a fost aproape „business as usual” în 2021, aspect confirmat și prin realizarea țintelor financiare și creșterea echipei. Cele mai multe proiecte au fost din aria tranzacțiilor - transferuri de proprietate sau de companii cu o componentă majoră imobiliară. Piața rămâne dinamică și ofertantă pentru tranzacții, pe fondul unui apetit ridicat al băncilor în finanțarea sau refinanțarea proiectelor imobiliare, spun avocații
Studiu Refinitiv | La nivel global, 2021 a fost cel mai bun an pentru piața fuziunilor și achizițiilor înregistrat vreodată. Europa Estică recuperează mai greu, dar firmele internaționale de avocați cu prezență locală au reușit să se mențină în top
PNRR cuprinde reforme așteptate de întreg mediul de afaceri, inclusiv de business-ul avocațial. Despre legislația achizițiilor publice, oportunități și proiecte, de vorbă cu Andreea Zvâc, Counsel Wolf Theiss București
Performanța echipei de avocați specializați în Dreptul penal al afacerilor de la Popescu & Asociații, validată de magnitudinea portofoliului de clienți, latura transfrontalieră a dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute. O discuție cu membrii unei echipe de elită, catalogată de directoarele internaționale drept una dintre cele mai puternice din România, despre activitatea în această practică bogată în proiecte interesante
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | M&A
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is looking for junior and senior associates | public procurement, infrastructure and energy
Departamentul imobiliar al firmei Stratulat Albulescu, parte a rețelei internaționale TerraLex, a înregistrat anul trecut un grad de încărcare fără precedent, iar dinamica proiectelor s-a reflectat în mod corespunzător și în venituri. Silviu Stratulat, Managing Partner: Tendința pieței este de a simplifica modul de lucru. Clienții vor ca drafturile utilizate să fie cât mai practice, eficiente, fără o încărcare deosebită în privința clauzelor care nu privesc neapărat aspecte juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...