ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

S-a lansat Curtea de de Arbitraj Comercial București de pe lângă CCIB, alternativă la soluționarea litigiilor comerciale în instanță

29 Ianuarie 2018   |   Ioana Duta

Pe lângă faptul că timpul de soluţionare a litigiilor se scurtează mult, această instituţie beneficiază de profesionişti în domeniul dreptului comercial internaţional.

 
 
Curtea de Arbitraj Comercial Bucureşti (CACB), o instituţie permanentă de arbitraj, care are competenţa de a soluţiona litigii comerciale în toate sectoarele economice, s-a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă susținute de prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, președintele CCIB, prof. univ. dr. Victor Babiuc, președintele Curții de Arbitraj Comercial București (CACB), și vicepreședinții Curții, prof. univ. dr. Augustin Fuerea si dr. Octavian Popescu.

"Ne place competiţia şi intrăm pe piaţa concurenţială a curţilor de arbitraj cu dorinţa de a aduce servicii integrate companiilor, suplimentare comparativ cu a altor instituţii similare. Arbitrajul a devenit, tot mai mult, în întreaga lume, soluţia spre care se îndreaptă companiile în soluţionarea litigiilor comerciale. Avem o echipă de profesionişti. Vom promova Curtea de Arbitraj Comercial Bucureşti în diverse forme pentru a putea veni în întâmpinarea membrilor noştri, dar nu numai. Valoarea tradiţiilor este un atuu pentru noi", a spus Sorin Dimitriu.


Acesta a precizat că, în Bucureşti, primul gest de arbitraj comercial a fost făcut în 1883, de către un judecător-negustor. De altfel, în 1883, la propunerea CCIB, se legiferează reglementarea falimentului şi se propune cooptarea unor judecători-negustori.

"Bucureştiul era una dintre puţinele capitale europene care nu avea o curte de arbitraj proprie, iar iniţiativa CCIB vine în întâmpinarea nevoilor companiilor. Pe lângă faptul că timpul de soluţionare a litigiilor se scurtează mult, această instituţie beneficiază de profesionişti în domeniul dreptului comercial internaţional. În instanţe, avocaţii nu iubesc prea mult astfel de procese. Cred că în principal din cauza onorariului. Un alt motiv este extinderea arbitrajului către zone geografice în care companiile româneşti activează", a spus Victor Babiuc, preşedintele Curţii de Arbitraj Comercial Bucureşti.

Acesta a precizat că doar o treime dintre profesioniştii curţilor de arbitraj care activează pe teritoriul Bucureştiului sunt avocaţi, iar soluţionarea unui litigiu prin arbitraj comercial durează între 6-12 luni.



Dacă vă uitați la statisticile europene privind procesele comerciale, veți constata că cele mai multe se soluționează la instanțele de judecată, dar litigiile cu elemente de extraneitate se rezolvă prin arbitraj. Este o tendință care nu se regăsește în țara noastră, dar pe care sperăm să o schimbăm. Avem practicieni foarte buni, durata de soluționare a litigiului este mai redusă decât în instanță, iar datorită convențiilor internaționale, sentința arbitrală se execută mai ușor decât hotărârea judecătorească dată într-un proces cu elemente de extraneitate.
Prof. univ. dr. Victor Babiuc

Arbitrajul este etapa următoare, evolutivă a justiției, cea care servește destinatarul. Celeritatea, predictibilitatea și confidențialitatea sunt trei avantaje majore ale arbitrajului. Aveți încredere în arbitraj pentru că merită! Nu-mi imaginez o justiție a viitorului fără arbitraj, mai ales că problemele apărute sunt din ce în ce mai specializate."
Dr. Octavian Popescu, vicepreședinte al CACB



Curtea de Arbitraj Comercial București este o instituţie permanentă de arbitraj, fără personalitate juridică, independentă în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, organizată şi funcţionând în conformitate cu Legea camerelor de comerţ din România nr. 335/2007, cu modificările şi completările ulterioare, cu Statutul Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, validat de Adunarea Generală Extraordinară a Reprezentanţilor Camerei din 21.04.2016, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare.

Echipa de arbitri a CACB soluționează litigii comerciale în toate sectoarele economice: de la infrastructură, construcții, finanțare de proiecte, contracte comerciale, distribuție sau leasing de echipamente, până la servicii bancare și piețe de capital, asigurări, achiziții publice, energie, petrol și gaze naturale.

Poate fi arbitru orice persoană, cetăţean român sau străin, care are capacitatea deplină de exerciţiu a drepturilor sale, studii juridice superioare si experienţă semnificativă în relațiile civile si comerciale, interne si internaționale si o bună reputaţie profesională si civică.

Curtea este condusă de un colegiu alcătuit din preşedinte, doi vicepreședinți și doi membri. Colegiul Curţii este desemnat de Colegiul de Conducere al Camerei, pe funcţii, la propunerea preşedintelui Curții, dintre arbitrii înscrişi în Lista de arbitri. Mandatul este de patru ani şi poate fi reînnoit.

La data lansării, Curtea de Arbitraj Comercial București numără un număr de 21 de arbitri, după cum urmează: Victor Babiuc, președinte, Augustin Fuerea și Octavian Popescu, vicepreședinți, arbitri: Cocean Valentin, Dăuceanu George, Florea Mihai Valentin, Furtună Mihai, Gruia – Dufaut Dana, Gutium Eugenia, Herovanu Lucia Valentina, Iacob Iuliana, Ilie-Iordăchescu Ion, Ionescu Ioan, Jecu Silviu Alexandru, Marina Cosmin Gabriel, Miclescu Adrian Horia, Mihalache Cătălin, Sabău Dorin Silviu, Stângu Lucian, Uglean Gheorghe, Zugravescu Pastorel.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5117 / 21223
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Concurenta.ro | Solicitările clienților Mitel & Asociații indică un trend crescător al preocupărilor pentru conformarea cu legislația concurenței. Șerban Suchea, Partener: Aproape fiecare tranzacție de M&A din ultimul an a avut o strategie care a ținut cont de aspectele sensibile de concurență
The Lawyer European Awards 2021 | POPESCU & Asociații, Highly Commended Law Firm in South Eastern Europe. Ce alte firme au mai fost în lumina reflectoarelor
INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner BSMP: Deși nu am început timid anul 2021, nu ne-am așteptat, totuși, să ajungem la stadiul în care să lucrăm în paralel la 11 tranzacții importante. Toate proiectele aceastei perioade sunt extrem de interesante, mai ales prin raportare la specificul domeniilor în care își desfășoară activitatea societățile-țintă. O echipă de 12 avocați gestionează componenta locală a vânzării unui conglomerat global în care sunt implicate mai multe jurisdicții
Filip & Company a asistat DIGI în vânzarea operațiunilor din Ungaria. Freshfields și firma mahghiară Szecskay, prezente în tranzacția de 625 mil. E
Dr. Constantin BRANZAN (Senior Counsel Popescu & Asociatii) - singurul profesionist al dreptului din Romania invitat sa vorbeasca la conferința Starea Statului de Drept in Europa, organizat de Fundatia René Cassin – Institutul International al Drepturilor Omului
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent pentru Consiliul Local Sinaia
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Locul arbitrajului și organizarea audierilor (Powered by ZRVP)
LegiTeam: GNP Guia Naghi și Asociații recrutează tineri avocați | Pharma & Life Sciences, Litigii
Obiectivele Teleperformance în zona ESG sunt în continuă dezvoltare, firma angajându-se să preia un rol de lider în responsabilitatea socială corporativă. De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Chief Legal and Compliance Officer pentru România, despre certificarea Verego SRS primită pentru al cincilea an consecutiv și principiile cheie care stau la baza activității companiei
Avocații PNSA au asigurat asistența legală a tranzacției prin care celebrul alpinist David Neacșu a vândut compania GD Escapade. Alexandru Medelean (Wise Way Advisors), consultant principal al tranzacției
Avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații spun că a crescut gradul de specializare și sofisticare a mandatelor privind GDPR, în special din perspectiva complexității aspectelor implicate, dar și prin prisma aportului de know-how și inovare cerute pentru rezolvarea lor. Echipă dedicată exclusiv proiectelor de acest tip și portofoliu de clienți ce include primii cinci jucători din aproape toate industriile cu expunere semnificativă în zona GDPR
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...