ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații RTPR Allen & Overy au asigurat clienților premisele conformării continue a activității cu prevederile GDPR. Vicu Buzac, Managing Associate: Ar fi utilă reglementarea unei proceduri de consultare a autorității cu privire la diversele probleme ce pot apărea în activitatea unei companii

04 Iunie 2018   |   Ștefania Enache

Echipa RTPR Allen & Overy dedicată acestei practici este formată din Roxana Ionescu, Vicu Buzac, Andrei Mihul, Andrada Rusan și Bogdan Nae.

Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy

 
 
Intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 2016/679 a produs schimbări importante în modul de prelucrare a fluxului de date cu caracter personal.Cele mai afectate sunt companiile care activează în industria de retail. “Munca în acest domeniu presupune un contact permanent cu clientul, persoană fizică.Numărul de prelucrări este foarte mare, informarea fiind de multe ori greu de realizat.Din punct de vedere al amplorii, al datelor sensibile colectate și stocate, al măsurilor de securitate, la fel de afectate sunt și industriile de servicii medicale și farmaceutice. În aceeași categorie intră și industria IT, unde identificarea tuturor tipurilor de prelucrări nu este mereu facilă”, declară Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy.


Noul act normativ aduce și o serie de beneficii pentru firme. Din punctul de vedere al avocatului RTPR Allen & Overy, cel mai important este cel care vizează eliminarea obligației de notificare a activității de prelucrare a datelor cu caracter personal.

O agendă încărcată pentru avocații RTPR Allen & Overy

Echipa RTPR Allen & Overy dedicată acestei practici este formată din Roxana Ionescu, Vicu Buzac, Andrei Mihul, Andrada Rusan și Bogdan Nae.

 În ultimele luni, avocații au muncit intens, implicându-se într-un număr important de proiecte care au avut în vedere implementarea GDPR. “Serviciile noastre cuprind: familiarizarea conceptelor cu care operează GDPR-ul, explicarea contextului și a importanței GDPR – tocmai pentru a înțelege contextul și a conștientiza rolul lor și importanța alocării de resurse într-un proces de conformare de durată. Am colaborat în scopul pregătirii registrului de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal, determinarea necesității numirii unui responsabil pentru protecția datelor, propuneri de proceduri/ politici, redactare de documente (note de informare, clauze contractuale) ș.a”, explică Vicu Buzac.

Pe parcursul activității derulate în ultima perioadă, avocatul a ajuns la concluzia că cea mai dificilă problemă într-un proiect de conformare cu prevederile GDPR este identificarea tipurilor de date cu caracter personal prelucrate de companie. ”Problema are două planuri. În primul rând, câmpul de aplicare al conceptului de ‘date cu caracter personal’ nu este întotdeauna cunoscut, iar în al doilea rând, operațiunile care implică prelucrare de date cu caracter personal nu sunt cunoscute în detaliu de departamentul juridic. Pentru ca analiza noastră să fie cât mai aproape de nevoile și activitatea clientului, am luat hotărârea ca în echipa de proiect să includem câte un reprezentant al fiecărui departament al companiei asistate. Apoi am organizat o serie de training-uri pentru a ne asigura de înțelegerea noțiunilor cu care operează GDPR. Procedând astfel, am asigurat clientului și premisele conformării continue a activității sale cu prevederile GDPR. Numirea unui responsabil cu prelucrarea datelor s-a făcut doar acolo unde a fost cazul. Acolo unde condițiile prevăzute de lege pentru numirea unui responsabil cu protecția datelor nu au fost întrunite, am recurs la alte soluții pentru a asigura conformarea continuă (i.e. numirea unui consilier sau manager de protecția datelor)”, detaliază expertul.

În astfel de mandate, colaborarea cu avocații in-house este o absolută necesitate, dar aceasta nu este suficientă. ”Un program de conformare presupune și înțelegerea aspectelor interne de IT. Pentru acest motiv, relația cu clienții noștri a inclus mai întotdeauna și reprezentanți ai departamentului IT”, punctează Vicu Buzac.

De asemenea, echipa de profesioniști de la București a colaborat cu colegii din rețeaua Allen & Overy, birourile din Londra, Amsterdam, Budapesta și mai multe de pe teritoriul Germaniei. „Am colaborat în redactarea notelor de informare, modificarea regulamentului de ordine interioară, în determinarea modului de numire al unui responsabil cu protecția datelor”, menționează specialistul.

Portofoliul de clienți ai firmei RTPR Allen & Overy include, în special, marile companii naționale și cele multinaționale. ”Printre clienții noștri se numără însă entități din UE care acționează ca împuterniciți ai unor companii non-UE. De asemenea, unii dintre clienții noștri fac parte din grupuri de companii care acționează la nivel global”, arată avocatul.





Nu cred că există proiect în acest domeniu care să nu aibă cel puțin o zonă mai dificilă, fie că este vorba de numărul de entități implicate, de numărul de transferuri realizate sau de prelucrările de date realizate. Ca un exemplu concret, am analizat o prelucrare a culorii pielii, în baza unei prevederi legale dintr-un stat african efectuată în multiple jurisdicții, simultan.

Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy



Despre legislația națională

Referindu-se la legislația națională, Vicu Buzac amintește că nu sunt așteptate modificări. ”De altfel, prin legislația națională nici nu s-ar putea modifica regulamentul. Sunt așteptate mai degrabă măsuri de punere în aplicare. Spre exemplu, pentru confortul tuturor celor implicați, ar fi foarte utile o serie de instrucțiuni cu privire la individualizarea amenzilor, pe lângă cele existente la nivel de Article29WP. Strict din punct de vedere legislativ, ar fi utilă reglementarea unei proceduri de consultare a autorității și de obținere a unui punct de vedere oficial cu privire la diversele probleme care pot apărea în activitatea unei companii”, arată avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1028 / 5705
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
PeliPartners a asistat Adventum în achiziția Hermes Business Campus de la Atenor. Echipa, coordonată de Francisc Peli și Alexandra Ioniță
Litigatorii firmei Radu & Asociații gestionează peste 50 de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, un arbitraj internațional și are în desfășurare mai multe proceduri prearbitrale, inclusiv ICSID. Firma colaborează cu fonduri de investiții specializate în finanțarea arbitrajelor internaționale și oferă clienților posibilitatea de a susține dosare complexe, fără presiunea costurilor ridicate
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Brândușa Andreea Enișor, a patra notă a generației sale: Dată fiind paleta vastă de profesii accesibile odată cu absolvirea, sunt tentată să cred că integrarea în piața muncii este facilă, cu condiția meritocrației, bineințeles. Iau în considerare și diplomația, pe lângă clasicele avocatură sau magistratură
NNDKP a finalizat cu succes un litigiu arbitral complex privind pretenții în valoare de aproximativ 22 milioane lei
Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
Les jeux sont faits! După două achiziții majore, în industria de jocurilor de noroc sunt așteptate alte tranzacții. Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Coordonator al practicii Corporate M&A din ECE: Credem că în următoarea perioadă vom asista la mișcări strategice interesante, atât din partea marilor jucători de profil, cât și al marilor fonduri de investiții interesate de diversificarea portofoliilor lor
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Oana Alexandra Chivu, a cincea admisă în 2020: Mă îndrept spre magistratură, gândindu-mă deopotrivă la profesia de judecător și la cea de procuror. Avocatura are ceva aparte, îmbină mai mult viața socială cu cea profesională
LegiTeam: Simion & Baciu is looking for an associate lawyer
Alianță strategică | JURIDICE.ro și BizLawyer.ro colaborează pentru a ridica standardele comunității
Poliana Gogu-Naum și Roxana Ionescu, RTPR Counsels, desemnate și anul acesta Rising Stars
Anul 2021 a adus un număr mai mare de mandate firmei MPR Partners, în practica de Dispute Resolution. De vorba cu Gelu Maravela (Founding Partner) despre profilul și complexitatea acestora, dar și despre avantajele competitive ale firmei
Avocatura în provincie | Hațegan Attorneys anunță restructurare organizațională. Ioana Hațegan, Managing Partner: Răspundem tendințelor internaționale din sectorul legal și adoptăm modelul de organizație orizontală pentru a promova dezvoltarea liberă profesională a membrilor echipei, multidisciplinaritatea și colaborarea în cadrul echipei și între echipe
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...