ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații RTPR Allen & Overy au asigurat clienților premisele conformării continue a activității cu prevederile GDPR. Vicu Buzac, Managing Associate: Ar fi utilă reglementarea unei proceduri de consultare a autorității cu privire la diversele probleme ce pot apărea în activitatea unei companii

04 Iunie 2018   |   Ștefania Enache

Echipa RTPR Allen & Overy dedicată acestei practici este formată din Roxana Ionescu, Vicu Buzac, Andrei Mihul, Andrada Rusan și Bogdan Nae.

Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy

 
 
Intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 2016/679 a produs schimbări importante în modul de prelucrare a fluxului de date cu caracter personal.Cele mai afectate sunt companiile care activează în industria de retail. “Munca în acest domeniu presupune un contact permanent cu clientul, persoană fizică.Numărul de prelucrări este foarte mare, informarea fiind de multe ori greu de realizat.Din punct de vedere al amplorii, al datelor sensibile colectate și stocate, al măsurilor de securitate, la fel de afectate sunt și industriile de servicii medicale și farmaceutice. În aceeași categorie intră și industria IT, unde identificarea tuturor tipurilor de prelucrări nu este mereu facilă”, declară Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy.


Noul act normativ aduce și o serie de beneficii pentru firme. Din punctul de vedere al avocatului RTPR Allen & Overy, cel mai important este cel care vizează eliminarea obligației de notificare a activității de prelucrare a datelor cu caracter personal.

O agendă încărcată pentru avocații RTPR Allen & Overy

Echipa RTPR Allen & Overy dedicată acestei practici este formată din Roxana Ionescu, Vicu Buzac, Andrei Mihul, Andrada Rusan și Bogdan Nae.

 În ultimele luni, avocații au muncit intens, implicându-se într-un număr important de proiecte care au avut în vedere implementarea GDPR. “Serviciile noastre cuprind: familiarizarea conceptelor cu care operează GDPR-ul, explicarea contextului și a importanței GDPR – tocmai pentru a înțelege contextul și a conștientiza rolul lor și importanța alocării de resurse într-un proces de conformare de durată. Am colaborat în scopul pregătirii registrului de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal, determinarea necesității numirii unui responsabil pentru protecția datelor, propuneri de proceduri/ politici, redactare de documente (note de informare, clauze contractuale) ș.a”, explică Vicu Buzac.

Pe parcursul activității derulate în ultima perioadă, avocatul a ajuns la concluzia că cea mai dificilă problemă într-un proiect de conformare cu prevederile GDPR este identificarea tipurilor de date cu caracter personal prelucrate de companie. ”Problema are două planuri. În primul rând, câmpul de aplicare al conceptului de ‘date cu caracter personal’ nu este întotdeauna cunoscut, iar în al doilea rând, operațiunile care implică prelucrare de date cu caracter personal nu sunt cunoscute în detaliu de departamentul juridic. Pentru ca analiza noastră să fie cât mai aproape de nevoile și activitatea clientului, am luat hotărârea ca în echipa de proiect să includem câte un reprezentant al fiecărui departament al companiei asistate. Apoi am organizat o serie de training-uri pentru a ne asigura de înțelegerea noțiunilor cu care operează GDPR. Procedând astfel, am asigurat clientului și premisele conformării continue a activității sale cu prevederile GDPR. Numirea unui responsabil cu prelucrarea datelor s-a făcut doar acolo unde a fost cazul. Acolo unde condițiile prevăzute de lege pentru numirea unui responsabil cu protecția datelor nu au fost întrunite, am recurs la alte soluții pentru a asigura conformarea continuă (i.e. numirea unui consilier sau manager de protecția datelor)”, detaliază expertul.

În astfel de mandate, colaborarea cu avocații in-house este o absolută necesitate, dar aceasta nu este suficientă. ”Un program de conformare presupune și înțelegerea aspectelor interne de IT. Pentru acest motiv, relația cu clienții noștri a inclus mai întotdeauna și reprezentanți ai departamentului IT”, punctează Vicu Buzac.

De asemenea, echipa de profesioniști de la București a colaborat cu colegii din rețeaua Allen & Overy, birourile din Londra, Amsterdam, Budapesta și mai multe de pe teritoriul Germaniei. „Am colaborat în redactarea notelor de informare, modificarea regulamentului de ordine interioară, în determinarea modului de numire al unui responsabil cu protecția datelor”, menționează specialistul.

Portofoliul de clienți ai firmei RTPR Allen & Overy include, în special, marile companii naționale și cele multinaționale. ”Printre clienții noștri se numără însă entități din UE care acționează ca împuterniciți ai unor companii non-UE. De asemenea, unii dintre clienții noștri fac parte din grupuri de companii care acționează la nivel global”, arată avocatul.





Nu cred că există proiect în acest domeniu care să nu aibă cel puțin o zonă mai dificilă, fie că este vorba de numărul de entități implicate, de numărul de transferuri realizate sau de prelucrările de date realizate. Ca un exemplu concret, am analizat o prelucrare a culorii pielii, în baza unei prevederi legale dintr-un stat african efectuată în multiple jurisdicții, simultan.

Vicu Buzac, Managing Associate RTPR Allen & Overy



Despre legislația națională

Referindu-se la legislația națională, Vicu Buzac amintește că nu sunt așteptate modificări. ”De altfel, prin legislația națională nici nu s-ar putea modifica regulamentul. Sunt așteptate mai degrabă măsuri de punere în aplicare. Spre exemplu, pentru confortul tuturor celor implicați, ar fi foarte utile o serie de instrucțiuni cu privire la individualizarea amenzilor, pe lângă cele existente la nivel de Article29WP. Strict din punct de vedere legislativ, ar fi utilă reglementarea unei proceduri de consultare a autorității și de obținere a unui punct de vedere oficial cu privire la diversele probleme care pot apărea în activitatea unei companii”, arată avocatul.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 782 / 5459
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR, alături de Innova la achiziția PayPoint și Payzone. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Mihul (Senior Associate) au coordonat echipa
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Banking & Finance
Creștere semnificativă a mandatelor de Litigii, Insolvență și White-collar Crime, în majoritatea sectoarelor de activitate, pentru avocații biroului local Kinstellar | Remus Codreanu, Partener: Ne așteptăm ca acest ritm de creștere să se mențină până la finalul anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: Am făcut angajări pentru a gestiona volumul crescut de muncă în această arie de practică
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță ̸ Dreptul muncii
Studiu Refinitiv, după primele 9 luni din 2020 | Activitatea de fuziuni și achiziții a ”explodat” în Q3, dar sectorul are viteza din 2013. Doar câteva firme de avocați prezente și pe piața locală au mai rămas în topurile consultanților juridici
Mandate unice și complexe pentru avocații de Banking & Finance de la Popescu & Asociații. Investitorii sunt mai atenți în privința tranzacțiilor, analizele - mai amănunțite, dar crește numărul solicitărilor de finanțare, spun avocații. Firma are cinci mandate de finanțare în desfășurare pentru jucători-cheie, atât locali, cât și internaționali
Cum își alege DLA Piper viitorii colaboratori din România. Ce trebuie sa știe stagiarii care vor să se alăture uneia dintre cele mai puternice firme globale de avocați
LegiTeam | Position available: Associate, Litigation - DLA Piper
Cristian Vlaicu, noul partener și coordonator al departamentului de Drept Bancar și Financiar din cadrul firmei de avocatură Stratulat Albulescu
Mareș & Mareș se extinde în Republica Moldova printr-o alianță cu Dolea & Co | Mihai Mareș: Avem resursele și capabilitățile de a ne adapta oricărei solicitări. Sorin Dolea: Colaborarea ne oferă câteva atuuri considerabile
Țuca Zbârcea & Asociații, avocații start-up-ului Comarket, un marketplace B2B dedicat industriei ospitalității din România. Răzvan Gheorghiu-Testa (Partener): Industria ospitalității are nevoie de soluții digitale
Cum lucrează echipa de Banking & Finance de la Wolf Theiss, care a asistat finanțarea celei mai mari tranzacții imobiliare, și în ce alte proiecte cheie a mai fost implicată anul acesta. Claudia Chiper, Partener: Lucrăm la alte câteva tranzacții de referință, printre care și refinanțarea a 13 parcuri comerciale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...