ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Specialistii Schoenherr au dezbatut noul Cod fiscal si Cod de Procedura Fiscala cu peste 150 de reprezentanti ai mediului de afaceri

22 Octombrie 2015   |   Rares Teodor

Consultantii si avocatii Schoenherr si-au propus sa analizeze impreuna cu invitatii noile prevederi legislative și să identifice, prin exemple sugestive, consecintele acestora asupra mediului de afaceri.

 
 
Specialistii in fiscalitate ai firmei de avocatura Schoenherr & Asociatii si colegii lor avocati au gazduit evenimentul ”2016 – Reset & Restart in materie fiscala”, organizat la Bucuresti in data de 21 octombrie 2015.

Scopul evenimentului a fost acela de a explora principalele schimbari aduse de noul Cod fiscal si Cod de Procedura Fiscala, care vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016. Consultantii si avocatii Schoenherr si-au propus sa analizeze impreuna cu invitatii noile prevederi legislative și să identifice, prin exemple sugestive, consecintele acestora asupra mediului de afaceri.

Numele evenimentului are la baza faptul ca, odata cu implementarea noilor coduri de la 1 ianuarie 2016, se da un nou start pentru legislatia fiscala si, cel mai probabil, pentru o noua serie de modificari. Dupa mai bine de 10 ani, vechile coduri vor deveni in curand is-torie, urmand ca de la anul sa avem o varianta imbunatatita a acestora, mult mai coerenta si mai inchegata. In cadrul evenimentului vom trece prin principalelele schimbari care vor surveni in 2016 pentru principalele tipuri de taxe”, a declarat in deschiderea eveni-mentului Theodor Artenie, Managing Director Schoenherr Tax Bucuresti.


Agenda, structurata pe trei segmente legate de Codul fiscal si Codul de procedura fiscala, a inclus prezentari din partea specialistilor Schoenherr Theodor Artenie, Mihaela Popescu-Ichim si Oana Manuceanu, Driectori in cadrul Schoenherr Tax, precum si din partea avocatilor Adina Jivan si Iustin Armasu din cadrul Schoenherr & Asociatii.

Un alt obiectiv al evenimentului a fost acela de a identifica acele masuri care se pot im-plementa in anul 2015 pentru ca incidenta noilor reglementari fiscale sa limiteze o eventuala expunere fiscala pentru contribuabili.

In sala au venit peste 150 de specialisti in fiscalitate, reprezentanti ai unora dintre cele mai mari companii ale economiei locale. 

Specialistii Schoenherr Tax Theodor Artenie, Oana Manuceanu si Mihaela Popescu-Ichim au prezentat in primele doua segmente ale evenimentului principalele modificari pe care la aduce noul Cod Fiscal.

Theodor Artenie, Managing Tax Director in cadrul echipei de consultanta fiscala a Schoenherr din Bucuresti, are o experienta de peste 9 ani in servicii profesionale de afaceri, dintre care 8 au fost petrecuti in cadrul practicii de consultanta fiscala a unei firme Big4 din Romania. Principala sa arie de expertiza este consultanta in domeniul Taxei pe Valoare Adaugata, unde a acumulat o vasta experienta atat in ceea ce priveste cadrul de reglementare romanesc cat si cel european. In timpul detasarii sale in biroul din Londra al firmei Big4 in cadrul careia a activat, Theodor a dobandit de asemenea o importanta experienta in coordonarea de proiecte fiscale transfrontaliere complexe. Este consultant fiscal autorizat si este unul dintre putinii experti autorizati pe probleme de parteneriate public-private in Romania. Theodor vorbeste fluent limba engleza.

Mihaelea Popescu Ichim este Director in cadrul echipei de consultanta fiscala a Schoenherr din Bucuresti. Mihaela este consultant fiscal autorizat si are o experienta vasta in consilierea clientilor in probleme de fiscalitate locala si internationala, fiind specializata in arii precum impozitul pe profit, impozitul pe veniturile nerezidentilor si taxe locale. De-a lungul celor 9 ani de experienta in domeniul fiscal, Mihaela a asistat un portofoliu larg de clienti in proiecte de structurare fiscala a tranzactiilor, restructurari (M&A), planificare fiscala internationala, asistenta privind impozitarea instrumentelor financiare, due diligence fiscal, proiecte de preturi de transfer. In egala masura, Mihaela are o experienta vasta in a asista cu succes societati comerciale rezidente si nerezidente in indeplinirea obligatiilor fiscale in Romania precum si in demersurile in fata autoritatilor fiscale romane cu ocazia inspectiilor fiscale sau a obtinerii de clarificari privind interpretarea unor texte legislative.

Oana Manuceanu
este Director in cadrul echipei de consultanta fiscala a Schoenherr din Bucuresti. Oana are o experienta de peste 11 ani in domeniul consultantei fiscale in cadrul uneia din companiile Big4 din Romania, iar din 2007 este consultant fiscal autorizat inregistrat la Camera Consultantilor Fiscali din Romania. Oana a coordonat o serie de proiecte complexe de consultanta fiscala, in special legate de planificarea si administrarea detasarilor internationale de personal, acoperind aspecte precum impozitul pe venit, asigurari sociale, cerinte imigrationiste, refacturarea cheltuielilor, implicatii privind sediul permanent, cerinte legate de legislatia muncii, aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, precum si a Regulamentului European si tratatelor bilaterale in domeniul asigurarilor sociale. Expertiza ei acopera, pe langa implicatiile fiscale ce rezulta din detasarile internationale, si tratamentul fiscal al diverselor tipuri de venituri obtinute de persoanele fizice, analiza si optimizarea rezidentei fiscale, analiza fiscala a relatiilor contractuale incheiate cu persoane fizice si revizuirea taxelor salariale.

La randul lor, in al treilea segment al conferintei, avocatii Adina Jivan si Iustin Armasu au discutat cu invitatii noile elemente de noutate ale Codului de Procedura Fiscala, in special in ceea ce priveste controlul fiscal, contestarea actelor administrative fiscale si executarea silita.

Adina Jivan este avocat senior al Schoenherr Romania si este specializata in litigii si arbitraj. Cu o experienta profesionala de peste 10 ani, Adina a reprezentat clienti in fata instantelor de judecata si a instantelor arbitrale in dosare complexe, interne si internationale, in domenii diverse precum dreptul concurentei, achizitii publice, contracte de infrastructura bazate pe conditiile FIDIC, drept administrativ si contencios administrativ, drept comercial, drept societar si insolventa. Adina poate pune concluzii la toate instantele din Romania, inclusiv la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Absolventa a Universitaţii Babes Bolyai Cluj Napoca, Adina vorbeste fluent limba engleza.

Iustin Armasu, avocat colaborator in cadrul Schoenherr Romania, s-a alaturat echipei de Solutionare a Litigiilor incepand cu anul 2015. Experienta sa include acordarea de asistenta si reprezentare juridica unor clienti romani si straini in litigii de insolventa, raspundere contractuala, drept corporatist, piata de capital, drept administrativ si imobiliar. Anterior venirii la Schoenherr, Iustin a lucrat ca avocat senior in cadrul unei active firme locale de litiganti. Este licentiat in drept si membru al baroului Bucuresti incepand cu 2011 si detine o diploma de master in Dreptul Afacerilor de la Universitatea din Bucuresti, obtinuta in 2012. Intre 2012 si 2015, Iustin a avut calitatea de cercetator la Institutul Metropolitan de Cercetare din Budapesta, Ungaria, in cadrul Proiectului “TENLAW” – Legislatia de inchiriere a locuintelor si politica in materia locuintelor intr-o Europa pe mai multe niveluri. Nu in ultimul rand, Iustin este autor sau co-autor al unui numar mare de articole si carti, participand adesea ca vorbitor la conferinte si seminare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2543 / 6036
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Sectorul fuziunilor şi achiziţiilor a frânat puternic în primul semestru al acestui an. Activitatea de M&A a scăzut cu 21 % la nivel global, iar în Europa Estică regresul a fost de 18 %. Câteva firme de avocați cu prezență la București strălucesc, însă, în clasamentele globale și europene
Wolf Theiss a asistat un sindicat de bănci în legătură cu acordarea unei facilități de credit către Romgaz S.A. în cadrul tranzacției de preluare a participaţiei Exxon în proiectul de gaze din Marea Neagră
Avocații Kinstellar spun că au remarcat preocuparea angajatorilor de a creiona strategii de menținere a personalului-cheie, fiind mandatați în acest sens cu elaborarea unor programe de tip Stock Option Plan sau a unor scheme de bonusare în funcție de performanțe. Activitate intensă în practica de Employment, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Noul ghid al Comitetului European pentru Protecția Datelor ar putea aduce o creștere statistică a sancțiunilor, spun avocații Wolf Theiss, firmă cu o echipă dedicată proiectelor din acest domeniu | Biroul din București a asistat clienții în tranzacții complexe, care au implicat aspecte mai sofisticate de protecția datelor. Potențialii cumpărători ai unei afaceri sunt din ce în ce mai interesați să înțeleagă riscurile la care se expun din perspectiva protecției datelor și care sunt modalitățile de a se proteja
Wolf Theiss promovează trei avocați din linia a doua care au participate la unele dintre cele mai importante tranzacţii. Brian Jardine, Managing Partner: Promovarea, recunoaștere a contribuțiilor profesionale deosebite la consolidarea poziției de lider pe piața românească a biroului din București
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Senior Associate | Banking & Finance
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an Associate | Banking & Finance
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Laura Elena Ionașcu, medie finală 9,79 (2021): Cred că notele din timpul facultății pot fi, într-o anumită măsură, indicatori pentru performanța pe care o vei avea în practică, dar succesul profesional nu este determinat de acest aspect. De o importanță majoră sunt și abilitățile practice dobândite, competențele personale, abilitățile de comunicare, de relaționare, de organizare
Arbitrajul KELAG-Kärntner Elektrizitäts-Aktiengesellschaft and others v. Romania intra în linie dreaptă după ce părțile și-au ales arbitrii. România a mers pe mâna unui avocat cu o bogată experiență în comerț internațional, care a lucrat timp de 20 de ani pentru guvernul mexican
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Ion Arhiliuc a trecut Prutul pentru a studia Dreptul la Iași și a fost unul dintre cei mai buni absolvenți din generația anului 2021, cu nota 9,60: ‘Media a atras anumite oportunități. Apreciez că România oferă toate oportunitățile necesare unui profesionist, însă depinde de fiecare dacă uzează de aceste pârghii’
Pe masa de lucru a avocaților Mitel & Asociații au ajuns proiecte legate de protecția datelor cu caracter personal din ce în ce mai sofisticate. Mădălina Mitel, Partener: Data Protection a devenit o practică de sine stătătoare la nivelul societății noastre, iar mandatele primite sunt dintre cele mai diverse și provocatoare
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates - Legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...